Flashback bygger pepparkakshus!
2023-07-08, 11:27
Citat:
Ursprungligen postat av Tarmstuvning
Han tycker väl att han ser bra ut nu
Vet inte ja? Hade han lagt på lite muskler på den där taniga kroppen så kanske?
Men det e ju bra att han är nöjd med sig själv iaf
Mmm, ska bli spännande att se hur han kommer förverkliga sin dröm om huvudtatueringen...
Citera
2023-07-08, 11:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Mmm, ska bli spännande att se hur han kommer förverkliga sin dröm om huvudtatueringen...

Hon borde ha riktig klet & smet i ansiktet 👍
Skulle verkligen klä grismunnen 🙂
Citera
2023-07-08, 11:45
Medlem
Citat:
Det är uppenbart att Calfredrik leker med trådarna till marionettdockan Freddan.

Ingenting är heligt för Caal, "Kärlek och Familj", knappast
"Cash is King", snarare

När Caal deklarerade att pappish minsann avsagt sig arvet, förutsett att hans skulder betalas av, till förmån för bröderna Rask och samtidigt säger att kontakten med pappa är återupptagen och att det inte spelar någon roll om pappan tagit någonting, sålänge han är ärlig, faller den skenheliga twofacedshitbajsmannens trovärdighet till ingenting alls.

Vem skulle tacka nej till en ekonomiskt tryggad framtid med flera bostäder och materiella ting för flera livstider framåt?
Freddan har sökt boenden, nu står han plötsligt med bilar, sommarstuga, lägenheter, husvagn mm till förfogande, men väljer att tacka nej...
Nej, Alexander, detta är fan lika smutsigt som Uffe om inte värre, eftersom det är din egen far du pissar på.
Såg förövrigt ut som om någon pissat på farfars grav, jag har en kandidat i åtanke. Börjar och slutar med Caalfredrikalexandearrask

Det är värst vad det verkar vara viktigt med materiella ting och pengar just nu. Under de senaste två åren har han ju tjatat om att sånt där inte är viktigt alls, en pappas roll är inte att vara en bankomat, och att han inte jobbar är inget konstigt. Men nu ska det visst slösas på ny större bil, och en ny säng. Det här är uppenbarligen saker som familjen varit i behov av, ändå har Carl-Fredrik inte gett sig ut på arbetsmarknaden under alla dessa år för att skaffa det. Nej, han väntar till han får någon annans pengar.

Har svårt att förstå mig på människor som inte ser hur klandervärd den här bajshögen är. Det är visst så att familjen är i behov av saker som man kan köpa för pengar, men Carl-Fredrik bryr sig inte om det, om det innebär att han måste skaffa det själv. Han är rakt igenom parasitär, han ska bara ha och ha utan någon som helst motprestation.

Jag tycker inte heller att man ska dra för stora växlar vid att hans pappa avsagt sig allt. Noterar en stor flashig klocka på armen i videon. Det är sånt han tycker om och prioriterar. Han har en tatuering på armen där det står "Show me the money" eller liknande. Fredrik är besatt av pengar, att han skulle tacka nej till ett par mille tar jag med en rejäl nypa salt. Vi väntar ca 4 månader innan tiden för att klandra testamentet gått ut. Finns det öht ett testamente? Tiden får utvisa det.
Citera
2023-07-08, 12:34
Medlem
Wooqiprwos avatar
Jag tror Baronen visste på förhand att hans far var flöddrad och ville passa på att sätta dit honom lite, varför var han annars tvungen att filma honom?

Det är så han fungerar.
Citera
2023-07-08, 13:05
Citat:
Ursprungligen postat av Wooqiprwo
Jag tror Baronen visste på förhand att hans far var flöddrad och ville passa på att sätta dit honom lite, varför var han annars tvungen att filma honom?

Det är så han fungerar.
Absolut, visst är det så.
Raskis verkade ha problem med sin nya kameraleksak, "kunde inte fokusera på ansiktet" inte så konstigt när han ser ut som ett blänkande ollon...

Det finns väl ingen som tar Freddans rygg, tom. morsan och mormor var och rotade i farfars boningar, alla vill ha del av kakan.
Undrar hur stor morot Freddan lockats av?
Fri tillgång till önskepiller?

Det är osmakligt. Stugan och hela raskis barndom, varför inte förvaöta det tillsammans med Ludde, för att deras barn ska få uppleva naturen, optimistjolle, plocka bär, lugnet...
Kanske inte finns någon dusch där? Dvs raskis har inget eget panicroom?
Citera
2023-07-08, 13:10
Medlem
Citat:

Det är så han fungerar.

Inte ett ont ord yttrar bajsmannen om sin farsa i senaste videon, träffar, filmar och pratar med honom glatt när han vill ha tillgång till sin farfars saker och nycklar till alla ställen för att tömma det han vill ha.
Hur i hela helvete har han fått sin farsa som är ensam bröstarvinge att gå med på det 🤔 Utslagen, helt flöddrad och bara skinn o ben! Känner han att han i den sitsen har en miljon på kontot, en behandling som väntar och en fast bostad redan eller haha så att han kan säga ähhh Carl Fredrik ta hela ”Rasket” du det är ingen en hemlös människa i missbruk behöver! Helt sinnesrubbat! Tror helt ärligt Carl Fredrik är glad att hans farsa denna period är helt väck på piller så han inte riktigt fattar att han blir lurad på allt av värde som hans pappa lämnar efter sig!
Citera
2023-07-08, 13:34
Medlem
Wooqiprwos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fisosgrisos
Inte ett ont ord yttrar bajsmannen om sin farsa i senaste videon, träffar, filmar och pratar med honom glatt när han vill ha tillgång till sin farfars saker och nycklar till alla ställen för att tömma det han vill ha.
Hur i hela helvete har han fått sin farsa som är ensam bröstarvinge att gå med på det 🤔 Utslagen, helt flöddrad och bara skinn o ben! Känner han att han i den sitsen har en miljon på kontot, en behandling som väntar och en fast bostad redan eller haha så att han kan säga ähhh Carl Fredrik ta hela ”Rasket” du det är ingen en hemlös människa i missbruk behöver! Helt sinnesrubbat! Tror helt ärligt Carl Fredrik är glad att hans farsa denna period är helt väck på piller så han inte riktigt fattar att han blir lurad på allt av värde som hans pappa lämnar efter sig!

Ja och så han kan visa på och säga att: "Det är ju jag och stora Ludde som styrt med allt ändå, farsan är ju bara en gammal narkoman."
Citera
2023-07-08, 13:38
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Citat:
Absolut, visst är det så.
Raskis verkade ha problem med sin nya kameraleksak, "kunde inte fokusera på ansiktet" inte så konstigt när han ser ut som ett blänkande ollon...

Det finns väl ingen som tar Freddans rygg, tom. morsan och mormor var och rotade i farfars boningar, alla vill ha del av kakan.
Undrar hur stor morot Freddan lockats av?
Fri tillgång till önskepiller?

Det är osmakligt. Stugan och hela raskis barndom, varför inte förvaöta det tillsammans med Ludde, för att deras barn ska få uppleva naturen, optimistjolle, plocka bär, lugnet...
Kanske inte finns någon dusch där? Dvs raskis har inget eget panicroom?

Det är jobbigt att klippa gräs. Hålla på med blommor och buskar.
Sådant gör inte en *hemmaman*

Det räcker väl om barnen får knalla en sväng runt kvarteret och kicka lite boll?
Citera
2023-07-08, 15:28
Medlem
Citat:
Ja och så han kan visa på och säga att: "Det är ju jag och stora Ludde som styrt med allt ändå, farsan är ju bara en gammal narkoman."

Ja! Sen funkar inte ett arv så! Det måste skrivas papper på saker när Fredrik är ensam bröstarvinge! Det finns inte en seriös advokat i hela Sverige som hade gjort det med Fredrik i det skicket! Det strider mot god advokatsed! Han måste vara vid sina sinnes fulla bruk när han tar såna beslut! Innan det är lagen ganska enkel! Han är ensam bröstarvinge, bajsmannen ska inte blanda sig i det! OM inte Fredrik ber honom men i detta fall får han ju tillgång till ett arv som på pappret inte verkar vara klart och är o river i saker och hämtar o brukar saker! Det tillhör dödsboet fram tills allts är klart! Inte mr Bajsman!
Tror detta blir ännu en episod i Bajsbaronens liv där han får saker att gå åt helvete för han skiter i lagar och regler! Han gör som han tror och vill för att efteråt skrikböla i en video och påstå han nu har svart bälte i ångest när hans egna beslut gjort livet jobbigt! 🤣 Exakt som ett barn på 5 år utan minsta lilla utvecklat konsekvenstänk
Citera
2023-07-08, 15:31
Medlem
Wooqiprwos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fisosgrisos
Ja! Sen funkar inte ett arv så! Det måste skrivas papper på saker när Fredrik är ensam bröstarvinge! Det finns inte en seriös advokat i hela Sverige som hade gjort det med Fredrik i det skicket! Det strider mot god advokatsed! Han måste vara vid sina sinnes fulla bruk när han tar såna beslut! Innan det är lagen ganska enkel! Han är ensam bröstarvinge, bajsmannen ska inte blanda sig i det! OM inte Fredrik ber honom men i detta fall får han ju tillgång till ett arv som på pappret inte verkar vara klart och är o river i saker och hämtar o brukar saker! Det tillhör dödsboet fram tills allts är klart! Inte mr Bajsman!
Tror detta blir ännu en episod i Bajsbaronens liv där han får saker att gå åt helvete för han skiter i lagar och regler! Han gör som han tror och vill för att efteråt skrikböla i en video och påstå han nu har svart bälte i ångest när hans egna beslut gjort livet jobbigt! 🤣 Exakt som ett barn på 5 år utan minsta lilla utvecklat konsekvenstänk

Exakt .

Jag slår vad om att det redan spenderas av pengarna också då han fräser runt i direktörs vagnen, som inte direkt är billig i drift, och käkar utemat samt har nya kläder på sig i varje klipp.
Citera
2023-07-08, 16:28
Citat:
Exakt .

Jag slår vad om att det redan spenderas av pengarna också då han fräser runt i direktörs vagnen, som inte direkt är billig i drift, och käkar utemat samt har nya kläder på sig i varje klipp.
Ja, det verkar inte som om pengar är ett problem längre.
T har också nya lakan på sig, unnar sig krogbesök och hotellnätter.
Pappisch tankar utan problem upp bilen...

Täbkte på raskis uttalande om att han haft så mycket kontakt med farfar, trots att han bodde utomlands halvårsvis. Samtal eller via messenger, det kunde gälla att han behövde p (här stoppar raskis sig lite och säger) papper påskrivna. Känslan är att han höll på att säga pengar.
Att Affe hade reda kontanter tar jag för givet. Kanske guld?
Någonting som lilla råttan rask letar efter.
Citera
2023-07-08, 17:35
https://youtu.be/7I7gZlgkoO0
09:35
Så, när kan detta rimligen ha skett? När farfar låg på dödsbädden?
Jag har för mig att Alex sa att en jurist kommit och pratat med Raskarna på sjukan om "försäkringar" och dyligt..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in