Får Therese nya pattar nu när det kommande arvet är på intågande? Det är ju hennes stora dröm - hon sitter dagarna i ända och jämföra sig med jämnåriga på Instagram. Det måste verkligen äta upp en inifrån, att man kunde ha haft ett normalt Svenssonliv om ens make bara ryckte upp sig och tog hand om sin familj (läs: skaffade sig ett arbete).
Carl Fredrik lever verkligen inte efter devisen "försörja sin familj". Istället är han stolt över att kunna dra benen efter sig hemma, dag in och dag ut. Förtvinar inte en människa mentalt, fysiskt och själsligt av detta? Ännu värre när det blir höst, då blir byfånen manisk, då är det om möjligt ännu mindre produktivitet för då ska det banne mig "mysas".
Åren går nu och det kommer sannerligen inte bli enklare för Carl Fredrik att få ett jobb, nu tror jag inte hans ambition är sådan att han någonsin i sitt liv kommer att skaffa sig ett sådant, utan det blir Therese lilla inkomst tillsammans med alla inpumpande bidrag från staten, som en tvättäkta socialfallsfamilj.
Fy fan, jag hade inte kunnat leva med mig själv med vetskapen om att mina egna barn måste både känna rädsla, skam och oro över mitt totala misslyckande till pappa.
Har sönernas kompisar fått reda på denna tråd?