2023-06-11, 08:54
Medlem
Får Therese nya pattar nu när det kommande arvet är på intågande? Det är ju hennes stora dröm - hon sitter dagarna i ända och jämföra sig med jämnåriga på Instagram. Det måste verkligen äta upp en inifrån, att man kunde ha haft ett normalt Svenssonliv om ens make bara ryckte upp sig och tog hand om sin familj (läs: skaffade sig ett arbete).

Carl Fredrik lever verkligen inte efter devisen "försörja sin familj". Istället är han stolt över att kunna dra benen efter sig hemma, dag in och dag ut. Förtvinar inte en människa mentalt, fysiskt och själsligt av detta? Ännu värre när det blir höst, då blir byfånen manisk, då är det om möjligt ännu mindre produktivitet för då ska det banne mig "mysas".

Åren går nu och det kommer sannerligen inte bli enklare för Carl Fredrik att få ett jobb, nu tror jag inte hans ambition är sådan att han någonsin i sitt liv kommer att skaffa sig ett sådant, utan det blir Therese lilla inkomst tillsammans med alla inpumpande bidrag från staten, som en tvättäkta socialfallsfamilj.

Fy fan, jag hade inte kunnat leva med mig själv med vetskapen om att mina egna barn måste både känna rädsla, skam och oro över mitt totala misslyckande till pappa.

Har sönernas kompisar fått reda på denna tråd?
Senast redigerad av Treschow 2023-06-11 kl. 09:09.
Citera
2023-06-11, 09:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Treschow
Får Therese nya pattar nu när det kommande arvet är på intågande? Det är ju hennes stora dröm - hon sitter dagarna i ända och jämföra sig med jämnåriga på Instagram. Det måste verkligen äta upp en inifrån, att man kunde ha haft ett normalt Svenssonliv om ens make bara ryckte upp sig och tog hand om sin familj (läs: skaffade sig ett arbete).

Carl Fredrik lever verkligen inte efter devisen "försörja sin familj". Istället är han stolt över att kunna dra benen efter sig hemma, dag in och dag ut. Förtvinar inte en människa mentalt, fysiskt och själsligt av detta? Ännu värre när det blir höst, då blir byfånen manisk, då är det om möjligt ännu mindre produktivitet för då ska det banne mig "mysas".

Åren går nu och det kommer sannerligen inte bli enklare för Carl Fredrik att få ett jobb, nu tror jag inte hans ambition är sådan att han någonsin i sitt liv kommer att skaffa sig ett sådant, utan det blir Therese lilla inkomst tillsammans med alla inpumpande bidrag från staten, som en tvättäkta socialfallsfamilj.

Fy fan, jag hade inte kunnat leva med mig själv med vetskapen om att mina egna barn måste både känna rädsla, skam och oro över mitt totala misslyckande till pappa.

Silikontuttar? Hur vet du att hon vill skaffa det?
Citera
2023-06-11, 09:26
Medlem
Wooqiprwos avatar
Citat:

Det värsta är att han påtvingar barnen sin egen filosofi: "Vi är ingen familj som gillar att resa", "vi bor trångt och trivs i varandras sällskap", yada yada yada.

Vilket barn, utan funktionsnedsättning, skulle tacka nej till att få sola och bada i en vecka? Det är ju värsta grejen för barn när man ska iväg på något nytt.

Tror även grabbarna skulle uppskatta lite privacy i form av egna rum.
Citera
2023-06-11, 09:28
Medlem
Citat:

Det får hon nog. Det har ju Jocke och Chrippas tjejer fått så det får säkert hon också.
Tycker hon det är viktigt så..
Citera
2023-06-11, 09:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cykelhjelm
Det har hon sagt i vloggar som Raskis lagt upp tidigare.
Citera
2023-06-11, 09:31
Medlem
Wooqiprwos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cykelhjelm

Citat:
Det har hon sagt i vloggar som Raskis lagt upp tidigare.

Dock är prio 1 att Baronen får tatuera hela sin skalp.
Citera
2023-06-11, 09:39
Citat:
Ursprungligen postat av OpieWinston
Vem är äcklig menar du?
Trådens huvudperson
https://streamable.com/1z02kp
Citera
2023-06-11, 09:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wooqiprwo
Det värsta är att han påtvingar barnen sin egen filosofi: "Vi är ingen familj som gillar att resa", "vi bor trångt och trivs i varandras sällskap", yada yada yada.

Vilket barn, utan funktionsnedsättning, skulle tacka nej till att få sola och bada i en vecka? Det är ju värsta grejen för barn när man ska iväg på något nytt.

Tror även grabbarna skulle uppskatta lite privacy i form av egna rum.

Mina barn gillade inte sol och bad semester
Så alla är vi olika.
Och det beror nog lite på åldern också.
Men jag tror däremot Tessan skulle gilla det.
Men kanske en tripp till Legoland eller likn?

Eget rum tror jag då skulle glädja dom mer.
Men dom lever inte så fattigt som ni i tråden här framställer.
Dom behöver inte ha stor fet villa med 9 rum.
Dom behöver ingen racingbil osv.
Han behöver inte jämföra sig med andra influencers.
Citera
2023-06-11, 09:49
Medlem
Wooqiprwos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tarmstuvning
Mina barn gillade inte sol och bad semester
Så alla är vi olika.
Och det beror nog lite på åldern också.
Men jag tror däremot Tessan skulle gilla det.
Men kanske en tripp till Legoland eller likn?

Eget rum tror jag då skulle glädja dom mer.
Men dom lever inte så fattigt som ni i tråden här framställer.
Dom behöver inte ha stor fet villa med 9 rum.
Dom behöver ingen racingbil osv.
Han behöver inte jämföra sig med andra influencers.

Nej det kanske är sant, men tror det skulle göra dem gott att få hitta på något utanför Trosa åtminstone? Läger? Liseberg? Roadtrip?

Nej de behöver inte bo i något mansion förstås, men deras lägenhet är på 69 kvm, vilket jag tycker är lite trångt för fem personer.

Tror det kommer nallas duktigt av det där arvet när pengarna börjar tryta och Baronen tycker sig förtjäna diverse märkeskläder, tatueringar, lyxsnus osv. Det kommer i slutändan skita sig med de mer vettiga investeringarna som exempelvis eget boende.

Men så länge Baronen får mysa, snusa och trycka diverse halvfabrikat så är väl allt lugnt:

http://www.bilddump.se/bilder/202306...227.14.113.png
Senast redigerad av Wooqiprwo 2023-06-11 kl. 09:53.
Citera
2023-06-11, 09:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wooqiprwo
Nej det kanske är sant, men tror det skulle göra dem gott att få hitta på något utanför Trosa åtminstone? Läger? Liseberg? Roadtrip?

Nej de behöver inte bo i något mansion förstås, men deras lägenhet är på 69 kvm, vilket jag tycker är lite trångt för fem personer.

Men så länge Baronen får mysa, snusa och trycka diverse halvfabrikat så är väl allt lugnt:

http://www.bilddump.se/bilder/202306...227.14.113.png
Det är väl det att det helt saknas andra ambitioner i livet än att bli rockstjärna till vilket pris som helst. Helt otroligt för någon som passerat 30 med råge och har 3 barn.
Citera
2023-06-11, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stallhagen
Det är väl det att det helt saknas andra ambitioner i livet än att bli rockstjärna till vilket pris som helst. Helt otroligt för någon som passerat 30 med råge och har 3 barn.

Vill han verkligen bli det?
Tycker mer han liknar en.. *Lallare* Kanske inte riktigt men en form av..
Senast redigerad av Tarmstuvning 2023-06-11 kl. 11:10.
Citera
2023-06-11, 11:55
Medlem
Wooqiprwos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tarmstuvning
Vill han verkligen bli det?
Tycker mer han liknar en.. *Lallare* Kanske inte riktigt men en form av..

En "klassisk hemmafru" ser han sig som nuförtiden.
Senast redigerad av Wooqiprwo 2023-06-11 kl. 12:50.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in