2023-05-20, 22:48
Medlem
vrzzs avatar
Nu snor han även klockor. Gammelfarfars klocka stoltserar han med i sin senaste video.
Citera
2023-05-20, 23:13
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dirtyone
Ännu ett trasigt inslag från narcissisten från Trosa... Farfar Alf's bil & lite upprepning om stakars Alf... Undrar om Carl-Fredrik's högsta önskan är att pappa Fredrik knarkar ner sig igen.. Så grismunnen kan avrätta sin pappa ännu en gång...
Snacka om att idioten tror att han är kändis😂😂
Folk bara skrattar åt idioten runt om i Sverige😂

Tror du? Det tror inte jag. Då försvinner ju alla pengarna.
Han ställer som du hörde i videon indirekt ultimatum och krav på Fredrik att hålla sig ren.
Alex kommer nog hålla sig god så länge det luktar pengar.
Fredrik är väl den som får den största kakbiten men Alex har redan varit där och plockat.
Egentligen så är det inte han som ärver och ska vara där och plocka. Det är Fredrik och
Fredriks syskon om han nu har några.
Alex ärver Fredrik. Om Fredrik hade varit död hade saken varit en annan.
Bra att Fredrik ryckt upp sig för sitt eget bästa men han kunde lika gärna satt sprätt på allt och sålt allt av värde.
Låter ibland som att Alex Omyndigförklarar sin egen Farsa

edit
Barnbarn faller inte in i någon egen arvsklass, eftersom huvudregeln är att barnbarn ärver först efter sina föräldrar om de är i livet. Dock om barnen inte är i livet vid arvsfördelningen tar barnbarnen deras plats som arvtagare i första arvsklassen, och får då arvet i första hand.
Senast redigerad av Tarmstuvning 2023-05-20 kl. 23:22.
Citera
2023-05-21, 08:56
Medlem
Krickerts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Somalimonkey
Fylltanten har nog förstört sitt eget liv.

Ulf, en man som frivilligt skänker pengar och Rask är en idiot som tar emot? Hade något pucko skänkt pengar till mig hade jag också tagit emot. Ulf är en vuxen person och kan ta egna beslut. Om inte så borde han omyndigförklaras på direkten.

Hans pappa Fredrik har även han frivilligt medverkat på Rasks kanal, han har i nykter tillstånd tillåmed låtit sig intervjuas angående sitt missbruk, både av Rask och SVT. Självklart att en påtänd Fredrik inte gillar det, men är det en nyktra Fredrik vid sitt sinnes fulla bruk eller pundarfredrik som knappt kan stå som man ska lyssna på?

Joz har jag absolut ingen sympati för, tvärtom.
What goes around comes back around. Samma med Bladh.
"*bUhUuUh* mEn lEnarT vaR cP oCH viSSte iNte vA hAn gj0rDe" - I dont give a fuck.
Hur ställer du dig till pengarna han tog emot av Cadde då?
(Cadde har downs syndrom)
Citera
2023-05-21, 10:24
Medlem
Rask visar upp sina trasiga snusar han köpt. Jättebebisen är inte kapabel att ta egna beslut, han måste fråga sina följare ”törs jag snusa dom här?”

Förslagsvis borde du ta med dig snuset tillbaka till butiken och be om pengarna tillbaka, för de har sålt en defekt produkt åt dig.

Sedan hans vlogg. Var ska man börja. Han ägnar en jävla massa tid åt att berätta om gamla släktingar som sedan länge är döda. Vet du, alla har förfäder, Rask. Det är inte mer intressant för att det är dina förfäder, det är precis lika ointressant för den stora massan vem det än gäller.

Man orkar förstås inte lyssna på allt det där. Ville höra när han berättade om att han lagt beslag på klockan, men kunde inte finna det. Någon får gärna ge tidstämpel. Såg däremot klockan, och den kan säkert ha en del ädelmetaller i sig och således vara värd en del. Det är ingenting som Bajsmannen bryr sig om. Han vill ha den och därför ska han ha den, trots att det är olagligt att göra som han gör.

Det är så han jobbar, Den kriminelle skithögen.
Citera
2023-05-21, 10:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krickert
Hur ställer du dig till pengarna han tog emot av Cadde då?
(Cadde har downs syndrom)

De flesta skulle ta emot pengarna oavsett om personen som ger pengar har downs, aids eller cancer, det hade typ alla gjort.
Citera
2023-05-21, 10:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cykelhjelm
De flesta skulle ta emot pengarna oavsett om personen som ger pengar har downs, aids eller cancer, det hade typ alla gjort.

Vad är det för summa? Tror de flesta hade släppt moralen vid en större summa (100k+). Men att ta några tusenlappar från någon med downs tror jag faktiskt sticker ut
Citera
2023-05-21, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Boven541
Vad är det för summa? Tror de flesta hade släppt moralen vid en större summa (100k+). Men att ta några tusenlappar från någon med downs tror jag faktiskt sticker ut

Det är väl mest grejen. Dels blir typ ingen skadeståndsskyldig för närmare 100 tusen kronor, dels är i stort sett ingen 30 plussare med flera barn så beroende av andra människor för att få ekonomin att gå ihop. Om Rask jobbade hade han inte behövt donationer från utvecklingsstörda. Han är en luffare och parasit bara, som inte har en gnutta skam i kroppen.

Att han får skadestånden betalda är en sak, att han sedan väljer att lotta ut ytterligare 420 000 kr av en bipolär mans pengar bara för att skaffa sig mer följare är bara förkastligt. Det är därför det är kriminaliserat. Det kan krävas av en ansvarsfull människa att man förstår att personer som är maniska kan göra saker som går emot deras eget bästa, och därför ska man inte utnyttja det. Mannen blev inte för inte inlagd på psyket kort efteråt, just för att hans beteende annars skulle ha lett till mer skada.
Citera
2023-05-21, 12:14
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Jag undrar fortf
Är den stora arvtagaren inte Fredrik?
Man ärver efter sina föräldrar.
Eller Fredrik kanske inte såg något värde eller intresse i dessa saker?

Den dagen jag dör så vill jag att mina saker i första hand går till mina barn
om det är något dom vill ha. Inte att deras barn springer och plockar.
Dom får i sin tur ärva sina föräldrar.
Men man bryr sig kanske inte om man ligger i graven?
Citera
2023-05-21, 12:22
Citat:
Ursprungligen postat av Tarmstuvning
Jag undrar fortf

Det är bara Fredrik, eftersom hans bror är död.
Klart att Alex roffar åt sig, han "hjälper" farsan..
Intressant att han försöker göra sken av att veta så mycket om släktingarna, men det visar sig att det är lillebror som ägnat sig åt släktforskning.
Tror knappast att lillebror tycker det är roligt att brorsan sitter och visar upp och gör sig lustig över släktens utseenden och historia.

Släkten härstammar från Bondstorp i småland, kanske därför raskis är snål som jävulen?

Är inte helt insatt i juridiken gällande bouppteckning och regler, men någon form av avveckling och kontroll av tillgångar bör upprättas
Citera
2023-05-21, 12:27
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Det är bara Fredrik, eftersom hans bror är död.
Klart att Alex roffar åt sig, han "hjälper" farsan..
Intressant att han försöker göra sken av att veta så mycket om släktingarna, men det visar sig att det är lillebror som ägnat sig åt släktforskning.
Tror knappast att lillebror tycker det är roligt att brorsan sitter och visar upp och gör sig lustig över släktens utseenden och historia.

Släkten härstammar från Bondstorp i småland, kanske därför raskis är snål som jävulen?

Är inte helt insatt i juridiken gällande bouppteckning och regler, men någon form av avveckling och kontroll av tillgångar bör upprättas

Precis. Tycker Fredrik borde säga *Stopp och belägg* ... Jag har första tjing..
Men men.. Alex *hjälper väl till*
Citera
2023-05-21, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tarmstuvning
Jag undrar fortf

Givetvis är det Fredrik som ärver. Men han börjar väl bete sig precis som han gjort under Skithögens uppväxt nu när han kan, och strösslar pengar och prylar över honom för att han har skuldkänslor och förstår att det är enda sättet att återuppta kontakten med dem. Nu passar det för Carl-Fredrik att ändra åsikt. Men det har vi sedan gammalt lärt oss att det är så han för sig i livet. Rask har inga egna principer, han ändrar sig alltid och tycker det som passar bäst för stunden.

För ett par år sedan beklagade han sig i videor för att hans knarkare till pappa skulle få ärva farfar när han dör, och hur hemskt det är. Givetvis har Rask hela tiden haft arvet för ögonen, och innerst inne hoppats att farsan ska dö innan honom så han kan säkerställa en bit av arvet och fortsätta sin slappa livsstil.

Nu är det andra bullar. När Fredrik lägger vantarna på pengarna är inte återfallet långt borta. Det lär bli en flight till första bästa destination där man kan ägna sig åt sexturism, sprit och knark och sedan kommer pengarna börja sina.

Rätt åt dig Rask, din lilla bajshög. När Fredrik går ur tiden har du inget att ärva. Du har att se framemot en ålderdom som fattigpensionär, och troligtvis alkoholiserad och miserabel.
Citera
2023-05-21, 13:37
Medlem
storpikens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Somalimonkey
Vet inte om du har lässvårigheter eller om du bara är för lat för att stega en sida bakåt i tråden, men jag har redan förnekat att jag skulle vara någon slags supporter till Rask. Jag är en vuxen man och cuckar inte efter andra män.
Däremot, som jag redan sagt, tycker jag inte att det är okej att bedriva häxjakt på en människa på det sättet ni gör, under så lång tid.
Ingen på flashback har fått utstå så mycket hat som Rask har fått, dessutom på svaga grunder.

Mår ni oskulder så dåligt och måste spy ur er en ångest och sorg så välj nån tråd om nån mördare eller våldtäktsmän och avreagera er där istället.
Dom förtjänar ju ändå inte livet så go for it.
Jag håller med om att det är en massa jävla trams i denna tråd.
Folk hittar på att Rask är en pedofil som antastar och misshandlar sina barn och fru.
Dock förstår jag helt klart dem krisitiska inlägg som tex när han blåste följare på hunden, blåste Jim på en kamera, vägrar att jobba fast man har tre barn och en skuldsatt fru att försörja. Istället sitter han och leker kändis på internet, enligt mig är det inte konstigt att folk reagerar på just dessa saker.

Bifogar ett litet klipp på när Tessan säger ifrån och att han ska låta Valter äta ifred utan en kamera i ansiktet, vilken härlig respons han ger henne.
Länk nedan: https://streamable.com/73vkdi

Mvh,
Senast redigerad av storpiken 2023-05-21 kl. 13:40.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in