2023-07-11, 23:19
Medlem
Vilken fin utflykt det blev med pappa grismunn 🤣
Uppknäppt Hawaii skjorta som han troligtvis har hittat i sin farfars gamla gömmor, som Alf hade på 60- talet 🤣 Solbrillor så han ser ut som en spyfluga🤣.

Sen ut i den gamla dirrektörsvagnen med barnen & kuvade Tessan prata om någon gammal gammelfarfar som ska besökas & visa vart han bodde.. Vem tror han att han är??
Uppenbarligen så tror tokjäveln att hans familj/ släkt är något "kungligt"... Hans " fans" socialfallen samt vi samhälsfungerande 99% som försöker få killen inlåst, vi sitter & skrattar oss harmynta över hur efterbliven grismunnen🤣🤣

Undrar hur nöjd skithögen är just nu när han glider runt I sin farfars gamla lyxbil, kan sitta & mästra över sina barn🤣
Barnen filmas & blir till åtlöje resten av deras liv 😪

Tänk när skithögen dör, ska då hans barn ärva alla hans youtube gap, gorm, bölvideos finns inte något som är normalt i hans filmer & hans musik 🤣🤣
Undrar just hur nöjda dom kommer att vara 🤣🤣
Citera
2023-07-11, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grislatin
Igår (tror jag) så delade Baronen en efterlysning på någon kille i sin story på IG, det var en privat efterlysning.. (Polisen har många ggr gått ut med att man först och främst kolla med missing people och polisen och ENDAST ge tips till dom, aldrig till privatpersoner.)
Det är ganska vanligt att personer med tex skyddad identitet blir efterlysta genom vanliga konton och människor lämnar tips dit, slutar väldigt illa när dom blir hittade, i värsta fall mord. Hur svårt ska det vara att ENDAST dela efterlysningar som är från missing people/fikk eller polisen själva?!
Har han ens en tanke på att den här personen INTE vill bli hittad?

Förresten så gick jag in på missing people och han var inte efterlyst där... inlägget som han delade stod det dessutom att man skulle kontakta den privatpersonen som äger kontot, varningsklockor.
Hoppas verkligen att det inte är något så skumt med det här och den där killen råkar illa ut om han hittas.
Kul att ha bidragit till att någon hittas och i värsta fall blir mördad..

För grismunnen så handlar det bara om uppmärksamhet, bra eller dålig spelar ingen roll...
Men för grismunnen så är den alltid dålig, om så personen skulle råka illa ut så skulle grismunnen, sitta I Alf's gamla bil & bara mästara & leka duktig...
Han besitter verkligen Sveriges tomaste blick...
Citera
2023-07-11, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dirtyone
Vilken fin utflykt det blev med pappa grismunn 🤣
Uppknäppt Hawaii skjorta som han troligtvis har hittat i sin farfars gamla gömmor, som Alf hade på 60- talet 🤣 Solbrillor så han ser ut som en spyfluga🤣.

Sen ut i den gamla dirrektörsvagnen med barnen & kuvade Tessan prata om någon gammal gammelfarfar som ska besökas & visa vart han bodde.. Vem tror han att han är??
Uppenbarligen så tror tokjäveln att hans familj/ släkt är något "kungligt"... Hans " fans" socialfallen samt vi samhälsfungerande 99% som försöker få killen inlåst, vi sitter & skrattar oss harmynta över hur efterbliven grismunnen🤣🤣

Undrar hur nöjd skithögen är just nu när han glider runt I sin farfars gamla lyxbil, kan sitta & mästra över sina barn🤣
Barnen filmas & blir till åtlöje resten av deras liv 😪

Tänk när skithögen dör, ska då hans barn ärva alla hans youtube gap, gorm, bölvideos finns inte något som är normalt i hans filmer & hans musik 🤣🤣
Undrar just hur nöjda dom kommer att vara 🤣🤣

I och med att det är Skithögens släkt så tycker han förstås att hans släkt är lite bättre och finare än gemene mans. I hans värld är han ju en speciell person, och då kan man inte komma från någon vanlig bonnig skitsläkt.

Lägg märke till hur han pratar om sin farfar, han var VD för flera företag, men när klockan var 17 då var det familjen. Sättet han säger det på är för att förtydliga att, min farfar jobbade hårdare än de allra flesta, men han prioriterade ändå familjen framförallt och kunde stänga av, vilket nästan ingen annan klarar. Även när han pratar om sin farsa är det med undertonen att han verkligen inte var vemsomhelst. Han var en jätteduktig säljare, han hade ett framgångsrikt företag, men han knarkade bort det. Det är tydligt att Rask tycker att det är mer tragiskt att hans pappa fuckade upp livet och karriären jämfört med någon pappa som är en vanlig snickare eller liknande, för hans pappa är trots allt lite viktigare än vanligt folk.

Det är så han funkar, han har ju uppfattningen att han är betydelsefull, därför tror han att det är viktigt att berätta hela sin släkthistoria som lett fram till att vi idag har den fantastiske Carl Fredrik Alexander Rask levandes här på jorden.
Citera
2023-07-11, 23:42
Citat:
Ursprungligen postat av StorTuffBiker
Ser att det finns vanliga villor i området också, det är dessa som går för uppemot 7 millar. Men finns fritidshus som gått för mellan 1-4 miljoner i området. Saker som om det är vinterbonat, finns dusch och toalett, sjöutsikt, etc spelar ju förstås in. Vet inte standarden på stugan. Bajsmannen påstår ju sig älska sin farfar, men när han var vid liv åkte han bara ut dit och stannade några timmar, sedan snabbt, snabbt hem igen till Trosa, in i sitt husst-rum och tända röööökelser och lyssna på mys-mosik. (Märkligt när man har en så trevlig miljö för barnen att vistas på men förpassar dem till att spendera somrarna så mycket i en för liten skitlägenhet) Så han har ju inte kört house-tour i stugan på sin kanal, som han har gjort med den gamla mögelskadade lägenheten.

Någon som minns den videon för övrigt, Rask gick runt och var utomordentligt grandios, pratade om att vi snart ska skaffa hus men än så länge duger det. Gick igenom rum för rum och beskrev grundligt varenda liten pinal i hans lägenhet som det var värsta grejen, när det i själva verket är väldigt ointressant. Minns att när han skulle in i badrummet så höll han det väldigt kort, hade lampan släckt och uppvisade en stor ovilja att visa upp just denna del av lägenheten. Jag gissar att det berodde på att möglet skulle synas annars. Den videon var från det episka Baron-året 2019.

Du har helt rätt i att ju mer pengar desto värre. Skithögen känner sig rik med 250 000 kr i årsinkomst, föreställ dig hur han kommer att känna sig med någon/några millar på banken. Han kommer bli skogstokig, minst sagt, och vanvettsaffärerna kommer avlösa varandra. Men underhållande kommer det att vara, sanna mina ord.

Bring back Företags-Baronen!
Farfar hade planer på att ordna med wc o dusch i sommar, nu hann han inte det.
Citera
2023-07-11, 23:51
Avstängd
Kickassfarsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Farfar hade planer på att ordna med wc o dusch i sommar, nu hann han inte det.
Så det fanns varken vattentoa eller dusch? Säger rätt mycket om standarden i stugan.

Då är det inte säkert att det ens fanns rinnande vatten i kranen. Sånt där drar ner priset rätt rejält. Det är en dyr investering som måste göras som vanligt folk ser som en självklarhet att ha i stugan.
Citera
2023-07-12, 00:30
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Kollade in lite vad stugor går loss på i området där Bajskungens farfars stuga ligger. De säljs för mellan 2-7 mille. Vad de som gått för 7 har vet jag inte. Men jag gissar att det är sjöutsikten, det ser det inte ut som Skithögens stuga har.

Men stugan kommer nog kunna säljas för en bra slant. Sedan ska det skattas som sagt. Bajshögen säger i sin vlogg att farfadern köpte den på 80-talet. Det lär vara en ganska rejäl vinst med andra ord. Men desto högre skatt vid försäljningen. Även lägenheten. Vet inte hur länge som farfadern haft den, men kan tänka mig att han haft den länge. Långt innan bostadsrätter kostade någonting. Så där lär det också vara en skaplig vinst, men förstås också en ganska saftig skatt. Så om Skithögens stuga säljs för 2 mille faller 30 % av vinsten bort i kapitalskatt. Det lär vara över en miljon i vinst. Samma med lägenheten, bostadsrätter gick för 50 000 kr på sina håll för några decennier sedan. Kan tänka mig att det är över en mille i vinst även där.

Så säg att det är en total vinst på 2,5 miljoner för fastighet och lägenhet, 750 000 kommer att gå direkt till staten. 1,75 mille för två att dela på, om det nu är så att allt går till Skithögen och hans bror. Då är frågan vad gubben hade för kapital i övrigt, på banken och på börsen etc. Något säger mig dock att det inte är några jättesummor. Personer som har åtskilliga och åter åtskilliga miljoner kronor har flashigare liv än hans farfar. De har stugor som är finare, bostäder som är finare, och när de reser utomlands gör de det till ställen som Rivieran eller Costa del sol, där de har egna hus eller bor på hotell, inte till Kroatien där man bor i husvagn.

Jag tror för all del att hans farfar har haft sitt på det torra med råge, men så har han ju också haft en pension som antagligen varit rätt så bra. Så oförutsedda kostnader och finansieringar av sonsonens vansinnesprojekt har gått an. Men att den arbetslöse jättebebisen skulle kunna leva på halva gubbens förmögenhet i resten av sitt liv, nej det känns väldigt osannolikt.

Sedan, även om det var en såpass stor slant att Skithögen i teorin bara skulle kunna leva på avkastningen på börsen, måste vi alltid ha i åtanke vem Carl-Fredrik är. Han säger att pengarna inte ska försvinna, men nu har han ju ingen som håller honom i handen längre. Vi pratar trots allt om en kille som på fullaste allvar trodde att han skulle starta ett marknadsledande märke i parfym- och skönhetsbranschen. Nej, inte när han var 15 år, han var över 30 år gammal. Storhetsvansinnet vet inga gränser för Bajskungen. Varför skulle han inte kunna ta en miljon för att ta fram en egen parfym i en period där han peakar i sin grandiositet? Han har varit där förr, och det enda hindret den gången var antagligen farfar, som sa att nej, jag lägger inte dessa summor på ett sådant projekt. Carl-Fredrik själv trodde dock på det.

Så får Carl-Fredrik lägga vantarna på en större summa ser jag inget annat än att det kommer att barka rakt åt helvete. Jag tror inte folk förstår hur pass sjuk i huvudet han verkligen är
Om det hade varit jättesummor att inkassera så hade de inte sålt landet.
Du vet lilla stugan där farmor dog och som Patrask aldrig skulle göra sig av med - för stugan betydde så mycket för honom .. buhu, blähä.

Freddes skulder äter sannolikt upp en stor del av arvet - de är ju på över en miljon.
Resten måste säljas och skrapas på för att Ludde och Patrask få en summa att skryta med.

Eftersom de säljer landet kan vi konstaterar att farfar var ingen mångmiljonär .. men när de sålt allt och skrapat i hörnen har han nog någon miljon eller tre .. ungefär som många andra fastighetsägare .. som de kan dela på.
Citera
2023-07-12, 00:37
Medlem
micro113s avatar
Citat:
I och med att det är Skithögens släkt så tycker han förstås att hans släkt är lite bättre och finare än gemene mans. I hans värld är han ju en speciell person, och då kan man inte komma från någon vanlig bonnig skitsläkt.

Lägg märke till hur han pratar om sin farfar, han var VD för flera företag, men när klockan var 17 då var det familjen. Sättet han säger det på är för att förtydliga att, min farfar jobbade hårdare än de allra flesta, men han prioriterade ändå familjen framförallt och kunde stänga av, vilket nästan ingen annan klarar. Även när han pratar om sin farsa är det med undertonen att han verkligen inte var vemsomhelst. Han var en jätteduktig säljare, han hade ett framgångsrikt företag, men han knarkade bort det. Det är tydligt att Rask tycker att det är mer tragiskt att hans pappa fuckade upp livet och karriären jämfört med någon pappa som är en vanlig snickare eller liknande, för hans pappa är trots allt lite viktigare än vanligt folk.

Det är så han funkar, han har ju uppfattningen att han är betydelsefull, därför tror han att det är viktigt att berätta hela sin släkthistoria som lett fram till att vi idag har den fantastiske Carl Fredrik Alexander Rask levandes här på jorden.
Vare sig hans farfar eller pappa var fin folk/högre klass ... Hans pappa eller mamma kanske trodde det - men Alf har aldrig ställt sig över folk eller över sina anställda.
Den där inbilskheten kommer inte från Alf.

Alf köpte inte heller Patrask krav på att han skulle ta avstånd ifrån Fredrik ... Alf försökte hålla ihop familjen och inte splittra den.
Som tack blev han på sin dödsbädd ytterligare ett bete på sociala medier så att Patrask kunde göda följare, tjäna pengar och få fler följare.
Patrask hade noll respekt för sin farfar .. han var bara en mjölkko för pengar.
Patrask brås verkligen på sin mamma ...
Citera
2023-07-12, 00:41
Avstängd
Kickassfarsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Du vet lilla stugan där farmor dog och som Patrask aldrig skulle göra sig av med - för stugan betydde så mycket för honom .. buhu, blähä.

Freddes skulder äter sannolikt upp en stor del av arvet - de är ju på över en miljon.
Resten måste säljas och skrapas på för att Ludde och Patrask få en summa att skryta med.

Eftersom de säljer landet kan vi konstaterar att farfar var ingen mångmiljonär .. men när de sålt allt och skrapat i hörnen har han nog någon miljon eller tre .. ungefär som många andra fastighetsägare .. som de kan dela på.
Jag har länkat Freddans skuldsaldo hos kfm i tråden som är på drygt en halv mille.

Vilka är han skyldig den andra halvmiljonen och hur vet du det?

Har svårt att tro att Fredrik avsagt sig precis allt förutom att få skulderna betalade. Såg ut som han behövde pengar till både det ena och andra, såg ju fan döende ut.
Citera
2023-07-12, 00:41
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kickassfarsan
Så det fanns varken vattentoa eller dusch? Säger rätt mycket om standarden i stugan.

Då är det inte säkert att det ens fanns rinnande vatten i kranen. Sånt där drar ner priset rätt rejält. Det är en dyr investering som måste göras som vanligt folk ser som en självklarhet att ha i stugan.
Stugan har ett läge som drar upp priset .. det är helt klart värt att investera i den därför .. och det var ju Alfs tanke.
Jag tror inte Alf för ett ögonblick trodde att deras första beslut skulle vara att sälja stugan.
Citera
2023-07-12, 00:43
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Jag har länkat Freddans skuldsaldo hos kfm i tråden som är på drygt en halv mille.

Har svårt att tro att Fredrik avsagt sig precis allt förutom att få skulderna betalade. Såg ut som han behövde pengar till både det ena och andra, såg ju fan döende ut.
Det dokument jag sett säger att han är skyldig ca 500 k till två olika långivare ... Kanske var det ditt, kanske någon annans.
Citera
2023-07-12, 00:50
Medlem
Citat:

Jag tycker att din tes låter trolig.

Citat:
Vare sig hans farfar eller pappa var fin folk/högre klass ... Hans pappa eller mamma kanske trodde det - men Alf har aldrig ställt sig över folk eller över sina anställda.
Den där inbilskheten kommer inte från Alf.

Alf köpte inte heller Patrask krav på att han skulle ta avstånd ifrån Fredrik ... Alf försökte hålla ihop familjen och inte splittra den.
Som tack blev han på sin dödsbädd ytterligare ett bete på sociala medier så att Patrask kunde göda följare, tjäna pengar och få fler följare.
Patrask hade noll respekt för sin farfar .. han var bara en mjölkko för pengar.
Patrask brås verkligen på sin mamma ...

Nej, det vet jag. Jag är redan varse om att Carl-Fredrik ärvt sin narcissism med tillhörande högfärdighet från hans äckliga mamma. Sedan har hon genom manipulation och gaslighting, som ju narcissister ägnar sig åt, sett till att manipulera sonen till att skylla sina misslyckanden på fadern.

Klart är att Alf var en trevlig gammal gubbe, men tyvärr lite för snäll. Någonting som Den illaluktande högen med bajs ser som svagheter, i och med hans psykopatiska drag. Så han har utnyttjat hans farfars snällhet för egen vinning. Bl.a för att slippa att arbeta under så gott som hela sitt vuxna liv.
Citera
2023-07-12, 01:39
Medlem
micro113s avatar
Citat:

Jag har kollat upp igen - och du har rätt skulden på det dokument jag sett är ca 550 tusen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in