Citat:
Ursprungligen postat av
StorTuffBiker
Den där videon är jättebra. Det blir tydligt hur Bajsmannen är på riktigt när det inte är han som regisserar hela grejen. Då kan han inte framställa sig som han vill att folk ska ta det. Han håller med om allt som stämmer in på narcissister "utom det där med empatin", han bryr sig jättemycket om andra, särskilt när han kan relatera till vad de varit med om. Det han säger är egentligen att han kan sätta sig in i hur någon annan känner om de varit med om liknande saker som han. Då empatiserar man inte med andra, man utgår fortfarande bara ifrån sig själv.
En annan bra grej att checka in om man vill höra Bajsmannen i något som han inte regisserat är hans avsnitt i podden "Samtal i Trosa". Det blir väldigt tydligt i det avsnittet hur han även då försöker styra situationen även fast det inte är han som ställer frågorna.
Finns ingenting som tyder på att Rask skulle ha någon empati.
Det finns däremot många olika egenskaper som styrker att han är en narcissist och störd som fan.
Det där med empatin är roligt. Påminner om en kille jag hade i mitt umgänge som också var störd men försökte spela så jävla empatisk.
För en empat som mig var det extremt påklistrat och överdrivet. Han var som en elefant i en porslinsbutik när det kom till det sociala spelet. Men enligt han själv var han "bra på människor med hög social kompetens"