2023-03-06, 11:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kickassfarsan
Hörde på radion att matpriserna är uppe 15% på ett år. Dags för Rask att omförhandla månadspengen, 8000:- räcker inte för en famili på 5 längre.

Inte ens det kommer motivera han att ta ett riktigt jobb. Så länge Farfar betalar välgörenhetslön och han har snus och mat på bordet så bryr Carl-Fredrik sig inte.
Citera
2023-03-06, 11:05
Medlem
Wooqiprwos avatar
För den som orkar se: https://youtu.be/Os9a_NX1cEk

I den här videon nekar han inte till att ha fått in 15 k till hunden. Han kan däremot inte ta kritiken från följarna för att de påstår att han gjort andra saker för pengarna.

Har pengarna försvunnit?

Han medger vidare att han säkert har narcissistiska drag, men att han däremot har empati.

Såhär i efterhand så tycker jag han gör bort sig totalt i det här samtalet och man hör att han "tar till sig" av det Anjo säger för att det gagnar honom för stunden.
Senast redigerad av Wooqiprwo 2023-03-06 kl. 11:08.
Citera
2023-03-06, 11:25
Medlem
Bajsmannen har gjort ett "avsnitt" om bebismordet i Trosa, domen. Som friade pappan som var åtalad. Bajsmannen säger i inledningen att han ska läsa upp det "mest väsentliga". Direkt in i det, han läser upp hur beslag har hävts, hur skadeståndsanspråk inte har beviljats etc.

Rask, det är verkligen inte det "mest väsentliga" i en dom. Det väsentliga är domslutet, och domskälen som lett fram till domslutet. Att du dessutom läser upp deras fulla namn utan att maska är bara så fruktansvärt lågt. Sedan sa du ju att du tyckte det var fel i just det här fallet att be dina lyssnare "släcka alla lampor och tända alla ljus, din lilla fegis". Men ändå fortsätter du göra det.

Men fyfan vilken slapp luffare du är. "Jag har en podd". Du sitter på fullaste allvar och högläser ur FUP:ar. Lär dig att referera din jävla pissluffare.
Citera
2023-03-06, 11:31
Medlem
MrsLibras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StorTuffBiker
Så om man tolkar Jims video rätt så har han valt att ta upp kontakten med Bajshögen igen. Det berodde på att han gillar vissa sidor av honom, och han kände sig ensam. Men Jim förklarar att han inte är en Ja-sägare, som bara säger det hans polare vill höra. Beter man sig illa, då kommer man få höra det. Detta är ett problem i Bajsmannens värld, eftersom han innerst inne känner sig så enormt värdelös, men han skyddar det med sitt jättestora ego och sin grandiosa personlighet, dvs narcissismen. Blir han kritiserad påminns han om att han inte är perfekt, och därför tar han det som personliga påhopp när han får höra att han beter sig illa. Han kan bara ta när folk säger hur bra han är. Det här har lett till att Bajsmannen nu försöker att hämnas på Jim genom ryktesspridning bakom hans rygg, för att förstöra för honom.

Om man ska tolka det ordagrannt vad kritiken handlar om, så är det att Bajsmannen behandlat sin fru dåligt, och varit otrogen. Det har han fått höra. Det där skulle kunna vara exempel bara förstås. Men vi vet ju hur Bajsmannen behandlar sin fru, konstant gaslighting och ett enormt utnyttjande av henne, både ekonomiskt och emotionellt, och vi vet att han sitter hemma och runkar kuken till mer attraktiva kvinnor när frugan är borta. Så det skulle mycket väl kunnat vara det han fått höra.

Så den bajsiga mannen håller alltså på med vänsterprassel? Det skulle inte förvåna mig, så ogenuin som han är så är det ingen skräll att han också är otrogen.

Ja man ser ju på senaste tidens kommentarer här och där att Jim verkar tagit upp kontakten med Rask igen. Helt ofattbart. Nyss kallade han honom för piece of shit osv. Helt förståeligt. Synd att se Jim vika sig. Bara en tidsfråga innan han behandlas som piss igen.

Jag måste ha missat det sista om otroheter m.m som du skriver om. Men om Jim nu verkligen vågar säga till Rask om han beter sig dåligt, så är snart vänskapen över igen. För kritik klarar inte narcissistgrisen av.
Citera
2023-03-06, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wooqiprwo
För den som orkar se: https://youtu.be/Os9a_NX1cEk

I den här videon nekar han inte till att ha fått in 15 k till hunden. Han kan däremot inte ta kritiken från följarna för att de påstår att han gjort andra saker för pengarna.

Har pengarna försvunnit?

Han medger vidare att han säkert har narcissistiska drag, men att han däremot har empati.

Såhär i efterhand så tycker jag han gör bort sig totalt i det här samtalet och man hör att han "tar till sig" av det Anjo säger för att det gagnar honom för stunden.

Den där videon är jättebra. Det blir tydligt hur Bajsmannen är på riktigt när det inte är han som regisserar hela grejen. Då kan han inte framställa sig som han vill att folk ska ta det. Han håller med om allt som stämmer in på narcissister "utom det där med empatin", han bryr sig jättemycket om andra, särskilt när han kan relatera till vad de varit med om. Det han säger är egentligen att han kan sätta sig in i hur någon annan känner om de varit med om liknande saker som han. Då empatiserar man inte med andra, man utgår fortfarande bara ifrån sig själv.

En annan bra grej att checka in om man vill höra Bajsmannen i något som han inte regisserat är hans avsnitt i podden "Samtal i Trosa". Det blir väldigt tydligt i det avsnittet hur han även då försöker styra situationen även fast det inte är han som ställer frågorna.
Citera
2023-03-06, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrsLibra
Ja man ser ju på senaste tidens kommentarer här och där att Jim verkar tagit upp kontakten med Rask igen. Helt ofattbart. Nyss kallade han honom för piece of shit osv. Helt förståeligt. Synd att se Jim vika sig. Bara en tidsfråga innan han behandlas som piss igen.

Jag måste ha missat det sista om otroheter m.m som du skriver om. Men om Jim nu verkligen vågar säga till Rask om han beter sig dåligt, så är snart vänskapen över igen. För kritik klarar inte narcissistgrisen av.

Så är det. Men om det är Bajsmannen han snackar om i videon så tolkar jag det som att han redan har bestämt sig för att säga upp bekantskapen med Skithögen. Detta eftersom han försökt att sänka Jims självförtroende sedan han kritiserat Rask för att ha betett sig dåligt.
Citera
2023-03-06, 11:40
Medlem
MrsLibras avatar
Citat:
Så är det. Men om det är Bajsmannen han snackar om i videon så tolkar jag det som att han redan har bestämt sig för att säga upp bekantskapen med Skithögen. Detta eftersom han försökt att sänka Jims självförtroende sedan han kritiserat Rask för att ha betett sig dåligt.

Jim förnekar i kommentarerna på youtube att klippet handlar om Rask. Men har det hänt något nyligen där Rask säger något illa om Jim? Känner att jag missat mycket. Och det här om otroheten, går det se någonstans? Eller är detta gamla saker?
Citera
2023-03-06, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrsLibra
Jim förnekar i kommentarerna på youtube att klippet handlar om Rask. Men har det hänt något nyligen där Rask säger något illa om Jim? Känner att jag missat mycket. Och det här om otroheten, går det se någonstans? Eller är detta gamla saker?

Han säger i videon att narcissister är fega, så när de ska sänka någon så är det bakom ryggen. Man står inte för att man har problem med en person. Man gör saker bakom ryggen på personen man har problem med. Så är det så, då tolkar jag det som att det inte handlar om något offentligt drama där man gör videor om det. Det handlar om lowkey förtalande och smutskastning.

Behöver förstås inte vara Baronen det handlar om. Men jag tror att det är så.
Citera
2023-03-06, 12:10
Medlem
knark-kungens avatar
Citat:
Den där videon är jättebra. Det blir tydligt hur Bajsmannen är på riktigt när det inte är han som regisserar hela grejen. Då kan han inte framställa sig som han vill att folk ska ta det. Han håller med om allt som stämmer in på narcissister "utom det där med empatin", han bryr sig jättemycket om andra, särskilt när han kan relatera till vad de varit med om. Det han säger är egentligen att han kan sätta sig in i hur någon annan känner om de varit med om liknande saker som han. Då empatiserar man inte med andra, man utgår fortfarande bara ifrån sig själv.

En annan bra grej att checka in om man vill höra Bajsmannen i något som han inte regisserat är hans avsnitt i podden "Samtal i Trosa". Det blir väldigt tydligt i det avsnittet hur han även då försöker styra situationen även fast det inte är han som ställer frågorna.
Finns ingenting som tyder på att Rask skulle ha någon empati.

Det finns däremot många olika egenskaper som styrker att han är en narcissist och störd som fan.

Det där med empatin är roligt. Påminner om en kille jag hade i mitt umgänge som också var störd men försökte spela så jävla empatisk.

För en empat som mig var det extremt påklistrat och överdrivet. Han var som en elefant i en porslinsbutik när det kom till det sociala spelet. Men enligt han själv var han "bra på människor med hög social kompetens"
Citera
2023-03-06, 15:44
Medlem
Jag tjänar mer än genomsnittet ~ Carl Fredrik Alexander Rask.

Baronen har många klassiska citat, svårt att sluta garva åt dem, när man vet att han ljuger. Det är grejen med Carl-Fredrik att han spelar någon han inte är och vill måla upp bilden av sig som en rockstjärna/influencer. Han har inte båda fötterna på jorden.
Citera
2023-03-06, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blacksabbath87
Jag tjänar mer än genomsnittet ~ Carl Fredrik Alexander Rask.

Baronen har många klassiska citat, svårt att sluta garva åt dem, när man vet att han ljuger. Det är grejen med Carl-Fredrik att han spelar någon han inte är och vill måla upp bilden av sig som en rockstjärna/influencer. Han har inte båda fötterna på jorden.

Han tjänar inte ens mer än genomsnittet i sitt eget hem Bajsbaronen 🤣
Vet inte var han trodde det skitsnacket skulle ta honom! Va inte ens Youtube pengar han blåste på grejer där ett tag o kalla sig glimrande! Nå ja det var ett tag sedan men kul var det! Sinnesjuka är att han inte än efter det ens litegrann städat till sig och börjat dra in lite kulor te hushållet nej nej haha det får frugan göra! 53k eller vafan va de jag såg han deklarerade ett år hahahha aldrig hört någon med familj o barn lyckas med något så otroligt, inte ens folk som går på soc! Skithögen behöver nog hitta Jesus igen
Citera
2023-03-06, 16:37
Medlem
Romanche92s avatar
Förlåt men är det inte Rask's familj fel att Astrid blev så pass sjuk från första början? De äter ju fan skit mat varje dag. Kan inte det påverka barnens hälsa som de gjorde i det här fallet?. T lever inprincip på Noco och Cheeseballs och Rask äter inget annat än luft och Pizza kit verkar det som.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in