2023-02-15, 23:07
Medlem
Kickassfarsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheFinal
Skrev från luren tidigare och hade inte tillgång till länkar enkelt.
Here u go https://youtu.be/rDhHOlFLB9k?t=288
Tack! Det ryktades om Livros förut frågan är ju dock om det stämmer.

Rask erkände själv i förtalsrättegången att han köpt följare på både yt och instagram och såhär har Jonas själv svarat på en kommentar till videon

http://www.bilddump.se/bilder/202302...5:7aa7:3df.jpg

Om nu livros köpte kanalen varför skulle den nu då vara i Rasks ägo? Och för vilka pengar skulle Rask kunna köpa tillbaka den? Alla vet hur fattig han är han äger inte ens kläderna han har på sig.
Citera
2023-02-15, 23:10
Medlem
TheFinals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StorTuffBiker
Precis, det där är känt. Frågan är varför Bajshögen köpt tillbaka skiten?

Innan han gjorde sig av med den var det massa snack om att han inte vill ha kvar den för den tar bara upp tid från hans podd.

Vad hände egentligen? Min tes är att Skithögen hoppades på att det skulle komma en stor våg av subs när han gjorde comeback med den nya kanalen. Nu har han stått och stampat under 10 k subs i flera månader. Han är helt enkelt inte så omtyckt som han vill vara. Omtyckta kreatörer som gör comeback får tillbaka sitt gamla följe på nolltid.

Så Bajshögen gillade inte att han hade så låga antal prenumeranter, eftersom han är av åsikten att man är en lite bättre och viktigare människa om man har 100 000 prenumeranter eller mer på Youtube. Eftersom han inser att han aldrig kommer nå dit med sin nya kanal så är hans enda alternativ att skaffa tillbaka den gamla.

Nu har han den, och nu kan han glänsa. Snart ändrar han Insta-bio och flexar med antalet subs, och snart börjar han väl gaffla om att han har en av Sveriges största Youtube-kanaler igen.

Titta på mig, jag är viktig!

Är på samma spår, känns som att han fick lite varma fingrar när han sålde sitt instagram-konto och enkelt kunde återfå samma följarskara på det nya och försökte samma på Youtubekanalen.

Den kanalen hade rätt okej förtjänst och räckvidd, rent strategiskt skulle jag göra likadant för att snabbt nå ut till fler och tjäna mer än att försöka köra HLR på den andre kanalen med 10k-ish subs.
Återstår att se hur subscribers flyr - eller ökar ( 😁 ) närmsta tiden.
Citera
2023-02-15, 23:16
Medlem
TheFinals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kickassfarsan
Tack! Det ryktades om Livros förut frågan är ju dock om det stämmer.

Rask erkände själv i förtalsrättegången att han köpt följare på både yt och instagram och såhär har Jonas själv svarat på en kommentar till videon

http://www.bilddump.se/bilder/202302...5:7aa7:3df.jpg

Om nu livros köpte kanalen varför skulle den nu då vara i Rasks ägo? Och för vilka pengar skulle Rask kunna köpa tillbaka den? Alla vet hur fattig han är han äger inte ens kläderna han har på sig.
Behöver ju inte handla om att Jonas tagit betalt, Rask kanske ska skotta snö åt honom tre år framåt eller liknande.
Finns många youtubers som inte äger sina kanaler, utan det är någon annan individ och de delar på inkomster och liknande. Någon amerikansk nyhetskanal, lirare med skägg bl.a. har (eller haft) det upplägget. Eller varför inte Mauri, vars kanal ägs av Schibstedt.

Kan ju finnas alla möjliga deals just förutom att pengar bytt ficka tänker jag, eller om Alf investerat så den ägs av bolaget, också en möjlighet.
Citera
2023-02-15, 23:22
Någon som vet hur det går för Farsan rask lever gubben ?
Pundar han än?
Citera
2023-02-15, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheFinal
Är på samma spår, känns som att han fick lite varma fingrar när han sålde sitt instagram-konto och enkelt kunde återfå samma följarskara på det nya och försökte samma på Youtubekanalen.

Den kanalen hade rätt okej förtjänst och räckvidd, rent strategiskt skulle jag göra likadant för att snabbt nå ut till fler och tjäna mer än att försöka köra HLR på den andre kanalen med 10k-ish subs.
Återstår att se hur subscribers flyr - eller ökar ( 😁 ) närmsta tiden.

Jo, det är klart att det är ett helt sjukt förfarande att göra sig av med hans stora kanal när han ändå tänkte fortsätta.

Att han däremot kommer få den att flyga igen är helt uteslutet. Han fyller 33 år i år. Han har hållit på med det här i 8 år. När man är 25 år kan man komma undan med att sitta och berätta galna stories om hur man söp och knarkade, och lekte med kiss och bajs. Det är inte lika smickrande vid 33 års ålder.

Sedan har han under alla dessa år gjort sig känd som ett stort svin. För några år sedan hade han en massa Youtube-vänner. I stort sett alla har vänt honom ryggen. Att han klänger sig fast vid sin Youtube-karriär är galenskap egentligen. Men man kan ändå förstå det. Han har investerat större delen av sitt vuxenliv på att bli en kändis. Suttit hemma hela dagarna och exponerat sig så mycket det går på sociala medier, istället för att jobba eller utbilda sig. Han har ingenting att falla tillbaka på, att bli en Youtuber är det enda han har "lyckats med".

Jag önskar bara att någon som bryr sig om honom ska försöka intala honom hur patetiskt det är. Han måste släppa sina drömmar och växa upp någon gång. Han börjar närma sig medelålders men är fortfarande helt besatt av att filma sig själv och synas och höras. Lägg bara ner, Rask. Du kommer aldrig någonsin kunna leva på Tuben eller podcast. Tåget har gått för längesedan.
Citera
2023-02-15, 23:56
Medlem
knark-kungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StorTuffBiker
Jo, det är klart att det är ett helt sjukt förfarande att göra sig av med hans stora kanal när han ändå tänkte fortsätta.

Att han däremot kommer få den att flyga igen är helt uteslutet. Han fyller 33 år i år. Han har hållit på med det här i 8 år. När man är 25 år kan man komma undan med att sitta och berätta galna stories om hur man söp och knarkade, och lekte med kiss och bajs. Det är inte lika smickrande vid 33 års ålder.

Sedan har han under alla dessa år gjort sig känd som ett stort svin. För några år sedan hade han en massa Youtube-vänner. I stort sett alla har vänt honom ryggen. Att han klänger sig fast vid sin Youtube-karriär är galenskap egentligen. Men man kan ändå förstå det. Han har investerat större delen av sitt vuxenliv på att bli en kändis. Suttit hemma hela dagarna och exponerat sig så mycket det går på sociala medier, istället för att jobba eller utbilda sig. Han har ingenting att falla tillbaka på, att bli en Youtuber är det enda han har "lyckats med".

Jag önskar bara att någon som bryr sig om honom ska försöka intala honom hur patetiskt det är. Han måste släppa sina drömmar och växa upp någon gång. Han börjar närma sig medelålders men är fortfarande helt besatt av att filma sig själv och synas och höras. Lägg bara ner, Rask. Du kommer aldrig någonsin kunna leva på Tuben eller podcast. Tåget har gått för längesedan.
En stor del av hans publik har växt upp och växt ifrån honom, dagens kids vet inte vem Rask är.

Nu har han som vanligt fått för sig någon korkad idé med storkanalen, jag gissar att varken podden eller voyd blev den succé han trodde det skulle bli.

Om jag vore Rask skulle jag känna en enorm stress över framtiden, det enda hans karriär gett honom är att dragit skam över familjen och flera domar, var det värt det? Hans fjantade på internet kommer också påverka hans framtida jobbansökningar, om han någonsin tar sig så långt i sitt liv igen.
Citera
2023-02-16, 06:07
Medlem
Wooqiprwos avatar
Tyckte det lät som att han var lite trött på podcääästen i senaste videon. Min gissning är att han har planer på att gå in 100 % på YT igen, frågan är hur många views han får, är väl inte speciellt många äkta subs ändå.
Citera
2023-02-16, 06:46
Medlem
Hur kommer det sig att Patrask har raderat alla videos förutom den senaste? Vill han ha en video som blir "viral"? Det kommer inte ske.

Han är mig ett unikum, denna super-farsa!
Senast redigerad av Long-Gone-Day 2023-02-16 kl. 07:00.
Citera
2023-02-16, 08:50
Medlem
Fatta vilken sjuk människa detta är.
Han säljer kanalen till livros, livros la ut en ig story efter att han hade köpt den av rask och visade att han hade kanalen i sin ägo. Hur han nu än har fått tillbaka den så är faktum att rask nu ska försöka få liv i den igen genom att använda sin dotter som svävade mellan liv och död. Som jag skrev tidigare, det gäller att smida medans järnet är varmt.

Inget har förändrats i hans content som kommer göra att denna kanal kommer flyga, allt han vill är att det ska stå att han har över 100k subs även fast minst 80% är döda konton och spökföljare.

Det enda sättet att han ska nå ens över 15k visningar på ett klipp är att han börjar med drama igen, men han har ju blivit en sån god människa att det inte kommer ske .

När fan ska du helt ärligt ge dig ut på arbetsmarknaden? Du blir ju inte mer attraktiv med åren. När ska W & E få egna rum? Ska A också flytta in med W&E. Huvudsaken är väl i och för sig att du har ett eget rum som du kan stänga in dig i.
Citera
2023-02-16, 08:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knark-kungen
En stor del av hans publik har växt upp och växt ifrån honom, dagens kids vet inte vem Rask är.

Nu har han som vanligt fått för sig någon korkad idé med storkanalen, jag gissar att varken podden eller voyd blev den succé han trodde det skulle bli.

Om jag vore Rask skulle jag känna en enorm stress över framtiden, det enda hans karriär gett honom är att dragit skam över familjen och flera domar, var det värt det? Hans fjantade på internet kommer också påverka hans framtida jobbansökningar, om han någonsin tar sig så långt i sitt liv igen.

Tror i princip hans möjligheter att skaffa sig ett jobb är som bortblåst. (Inte i praktiken förstås) men i Rasks värld. Han har under dem senaste åren lekt framför datorn, och under sitt arbetsföra liv knappt arbetat någonting förutom något enstaka timvikarie jobb?

Han har tre barn, inte ens det får han att vilja söka jobb. Det är det tragiska i det hela. Jag hade haft extrem ångest om jag inte kunde försörja mig själv och jag hade tre ungar hemma, och fick ta pengar från farfar för att klara livhanken. Han skämmer ut sig totalt på internet, svårt att tro att han skulle få vilket jobb som helst ens om han sökte. Många arbetsgivare kräver arbetslivserfarenhet, möjligt att han skulle kunna få ett jobb som städare kanske eller rensa diken åt kommunen.
Citera
2023-02-16, 09:49
Medlem
Förresten hans senaste projekt med voyd där han har mage att ta betalt för sitt content verkar vara ett nedlagt projekt, länge sen något laddades upp där. Klassisk rask pushar folk att köpa hans skit sen lägger han ner när han cashat in lite snabba pengar.
Citera
2023-02-16, 10:03
Medlem
abvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av razerdayzer
Förresten hans senaste projekt med voyd där han har mage att ta betalt för sitt content verkar vara ett nedlagt projekt, länge sen något laddades upp där. Klassisk rask pushar folk att köpa hans skit sen lägger han ner när han cashat in lite snabba pengar.
I bästa fall så fattar inte mupparna till följare hur man avslutar medlemskapet heller. Carl har skaffat sig en passssssiiiiv inkomst som den sanna businessman han är.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in