2023-01-30, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Romanche92
Det är ett väldigt märkligt resonemang som Rask har precis som du skriver. Hade nu Rask verkligen varit en bra vän med den här Kammi, så hade väl Rask funnits till och varit där för henne?. Det är ju fan inte konstigt att Rask inte har några vänner och nej jag tror inte Jocke är en "Vän" till Rask och jag tror inte heller att Anjo är en vän till Rask även om Anjo skulle gå ut och säga det offentligt. Jag tycker att de endast är "Jobb kollegor" Men ingen utav de har haft ett riktigt jobb så de kan inte relatera till det tänket. Hade jag betraktat alla kollegor som jag kommer överens med som "Vän" så hade jag haft ett par tusen vid det här laget.

Precis som du skriver så gör Rask allt för sin egna vinning, men det är så jävla märkligt med tanke på att Rask aldrig kommer att bli en "Stor Youtuber" som han en gång I tiden var, ifall han inte återgår till att vara Rask 2.0 offentligt vilket skulle göra han stor igen. Det kan man se på alla Tiktokers, de drar säkert in åtminstone 30-50k i fickan per drama video.

Samt att hans Podd kommer inte slå igenom och göra han miljonär, 35 åringen sitter och drar in 7000 i månaden och tigger Swish som en Zigenare ifrån Östeuropa utöver som går ner i fickan, och allt ska gå till T och Barnen. Jävla mentalt tänk allt för att han påstår att han är så pass handikappad i skallen att han inte kan lyfta en hammer utan att han får ett Mentalt breakdown och lägger sig i fosterställning och börjar gråta.

Han skulle behövt göra Lumpen eller GMU så han lär sig att bli Vuxen innan han fyller 40. För att han vill uppenbarligen inte syssla med drama ifall han måste gå i krig med personerna helt själv utan Anjo som hans lilla sköld.

En Sergeant som står och skriver åt han att gå upp och gå till jobbet och arbeta 8 timmar och sedan syssla med sina mysiga vardagssysslor efteråt hade fått Rask att tänka tillbaka efter 3-4 månader "Fan vad efterbliven jag var under den tiden som jag beskyllde alla mina dåliga handlingar på min psykiska ohälsa".

Precis. Det är nog därför Jocke och de andra tar så stort avstånd ifrån Rask. Det är inte en person som man vill ha någonting med att göra, eller dela något känsligt med. Det är lätt hänt att det används emot en vid en senare tidpunkt när Baronen kan tjäna någonting på det. Precis som du skriver, de är tjenis. Det är lite som att jobba på samma arbetsplats. Det finns personer där som man gillar mer och som man gillar mindre. Men man försöker alltid vara reko mot alla. Eftersom man ibland kommer behöva ha med varandra att göra så försöker man ge ett gott intryck. Det betyder inte per automatik att man är polare. Det handlar bara om vanligt hyfs.

Precis, hans tid som "stor youtuber" är över, därför blir det extra patetiskt att han verkligen inte kan släppa taget. Det finns många på Youtube-himlen man sett under årens lopp som hunnit med att dra sig tillbaka. Börjat med annat. Men inte Baronen, han håller ihärdigt på med samma skit, fast färre och färre tittar, och han får fler och fler barn att försörja. Det är så övertydligt att det enda som finns för honom är att bli känd och framgångsrik, och detta tar bort all form av verklighetsförankring hos honom. Det ska vara videor, poddar, han ska associeras med kändisar och vara en medieperson som syns och hörs. Det finns inte i Baronens värld att han någonsin ska ha en tillbakadragen tillvaro med ett vanligt jobb. Han ska bli känd!

Tror fan lumpen är alldeles för milt för jättebebisen. Han skulle behöva vara med i ett militärt bootcamp med ungefär lika hård disciplin som den franska främlingslegionen för att han ska kunna ändra sig. Han är så enormt jävla mjäkig och omanlig. Han behöver bli totalt nedbruten för att sedan bli uppbyggd till en ny och bättre människa.
Citera
2023-01-30, 18:42
Medlem
Romanche92s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StorTuffBiker
Precis. Det är nog därför Jocke och de andra tar så stort avstånd ifrån Rask. Det är inte en person som man vill ha någonting med att göra, eller dela något känsligt med. Det är lätt hänt att det används emot en vid en senare tidpunkt när Baronen kan tjäna någonting på det. Precis som du skriver, de är tjenis. Det är lite som att jobba på samma arbetsplats. Det finns personer där som man gillar mer och som man gillar mindre. Men man försöker alltid vara reko mot alla. Eftersom man ibland kommer behöva ha med varandra att göra så försöker man ge ett gott intryck. Det betyder inte per automatik att man är polare. Det handlar bara om vanligt hyfs.

Precis, hans tid som "stor youtuber" är över, därför blir det extra patetiskt att han verkligen inte kan släppa taget. Det finns många på Youtube-himlen man sett under årens lopp som hunnit med att dra sig tillbaka. Börjat med annat. Men inte Baronen, han håller ihärdigt på med samma skit, fast färre och färre tittar, och han får fler och fler barn att försörja. Det är så övertydligt att det enda som finns för honom är att bli känd och framgångsrik, och detta tar bort all form av verklighetsförankring hos honom. Det ska vara videor, poddar, han ska associeras med kändisar och vara en medieperson som syns och hörs. Det finns inte i Baronens värld att han någonsin ska ha en tillbakadragen tillvaro med ett vanligt jobb. Han ska bli känd!

Tror fan lumpen är alldeles för milt för jättebebisen. Han skulle behöva vara med i ett militärt bootcamp med ungefär lika hård disciplin som den franska främlingslegionen för att han ska kunna ändra sig. Han är så enormt jävla mjäkig och omanlig. Han behöver bli totalt nedbruten för att sedan bli uppbyggd till en ny och bättre människa.

Hahahahahah Ja den Franska Legionen lät nog bättre, de har det rätt bra inom försvaret vilket är bra på sitt sätt men alldeles för milt för Rask.

Det är just det här jag tycker Anjo och Rask är så lika med varandra, båda sitter och har en massa skit på varandra men till skillnad ifrån förr, så tror jag faktiskt inte att Rask hade vågat dra upp något skit om just Joakim eller Anjo för han vet att de hade kört över honom och då hade han fått lägga av med Youtube officiellt. Youtube dramat kommer liksom att dö med Anjo, Rask och Cluee eftersom den yngre generationen skapar sitt Youtube på den andra appen "Tiktok".

Egentligen hade den Appen varit den perfekta framtiden för just Rask, för det folk blir kända på Tiktok nuförtiden är ren och skär skit snack som går i munnen på varandra stup i kvarten. Punkter som dras upp där är "Förtal, Hot, Klander värdigt tänk".

Hade Polisen tagit den appen seriöst hade 70% utav Svenska tiktokers influenser suttit i fängelset idag. Så ifall bajshögen vill fortsätta att ta upp sin karriär igen så är Tiktok hans enda väg för att Youtube är totalt värdelöst för honom, han hade fått ut mer på Soc än sin dryga podd.
Citera
2023-01-30, 18:49
Medlem
Kickassfarsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Romanche92
Hahahahahah Ja den Franska Legionen lät nog bättre, de har det rätt bra inom försvaret vilket är bra på sitt sätt men alldeles för milt för Rask.

Det är just det här jag tycker Anjo och Rask är så lika med varandra, båda sitter och har en massa skit på varandra men till skillnad ifrån förr, så tror jag faktiskt inte att Rask hade vågat dra upp något skit om just Joakim eller Anjo för han vet att de hade kört över honom och då hade han fått lägga av med Youtube officiellt. Youtube dramat kommer liksom att dö med Anjo, Rask och Cluee eftersom den yngre generationen skapar sitt Youtube på den andra appen "Tiktok".

Egentligen hade den Appen varit den perfekta framtiden för just Rask, för det folk blir kända på Tiktok nuförtiden är ren och skär skit snack som går i munnen på varandra stup i kvarten. Punkter som dras upp där är "Förtal, Hot, Klander värdigt tänk".

Hade Polisen tagit den appen seriöst hade 70% utav Svenska tiktokers influenser suttit i fängelset idag. Så ifall bajshögen vill fortsätta att ta upp sin karriär igen så är Tiktok hans enda väg för att Youtube är totalt värdelöst för honom, han hade fått ut mer på Soc än sin dryga podd.
Gapgalsen har tiktok, hur många subs vet jag dock ej eftersom jag inte använder den själv.

Har sett folk lägga upp hans fula sjukt pinsamma dansvideos.

Måste ändå medge att han är bra korkad som fortfarande tror att han kommer tillbaka till sin storhetstid på youtube eller att det där skämtet han kallar podd kommer lyfta.

Han är en förlorad själ som aldrig kommet lyckas med någonting här i livet, inte ens hans tre barn ger honom driv att varje dag förbättra sig själv, ärligt nu, vilken 35 årig flerbarnsfar är beroende av pengar från sin familj för att kunna köpa mat till barnen? Han är en born loser.
Citera
2023-01-30, 19:48
Medlem
Wooqiprwos avatar
En "feel good storytime" enligt Rasks egen beskrivning:

https://youtu.be/beD9vB5qceo
Citera
2023-01-30, 20:23
Medlem
knark-kungens avatar
Kom ni ihåg den gamla videon där Jockeboooy grät och erkände att han hade missbrukat knark?

Rask borde göra samma, ungefär som gråtvideon han släppte i början på 2022 fast en genuin denna gång, där han erkänner sitt missbruk av Therese dampmedicin och sitt allvarliga beroende av sociala medier som är så pass grovt att det håller honom borta från arbetsmarknaden. Vilken arbetsgivare skulle tillåta Rask sitta med mobilen flera timmar varje dag och filma sig själv? Ingen, det kan dessutom vara farligt att han sitter helt uppslukad när han ska hålla koll på barn eller torka en gamlings röv.

Tror den videon skulle bli en riktig banger, men då måste han vara ärlig med ALLT inget two faced shit som vanligt där han bara berättar halva sanningar.
Citera
2023-01-31, 00:01
Medlem
Hur gick det med den där utvecklingsstörda tonåringen som Rask först hängde ut sen anmälde? Skulle väl bli en till rättegång? Det var riktigt svinigt av honom att sätta han och hans föräldrar i den sitsen.
Citera
2023-01-31, 04:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cykelhjelm
Jag håller med om att det var bra video, lite tråkig och dåligt ljud, var inte mycket som hände och som sagt var hört att höra tydligt.

Men att han lyfter Dumpen kan inte vara annat än possitivt!

Dumpen klarar sig 100% bra utan Carl Fredrik! Det enda hans inblandning riskerar att göra är att folk som känner till Carl Fredrik inte tar Dumpen seriöst längre vilket vore en stor förlust för alla utsatt barn som hjälper!
Carl Fredrik bör sitta hemma och söka arbete så att han kan försörja sin familj över nivån av existensminimum då det inte är det som är meningen när man knullat till sig 3 ungar frivilligt!
Att han istället åker runt i baksätet med Dumpen och leker frilansreporter är totalt efterblivet precis som allt annat Carl Fredrik tar sig för mig! Jag citerar honom själv ”Allt jag tar i blir till skit” som han vrålade störtbölandes i sätet på en 25år gammal Volvo i samma veva han påstod att han funnit gud och fått en sådan magisk kraft.
Använd den kraften för i helvete då till att skaffa en hållbar inkomst så att din familj kan få leva och ha det bra över nivån av white trash på gränsen till socialfall!
Sagt det förr o säger det igen… Carl Fredrik är för dum i huvet att ta hand om sig själv och verkligen för dum då för att klara av att ta hand om någon annan! Han är fast i idiotstadiet för han saknar iq att ta sig där ifrån! Han fyller ungefär samma funktion som ett vedträ för sin omgivning! Förutom att vedträt går att elda och värma sig på då förstås!
Citera
2023-01-31, 09:19
Medlem
Romanche92s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kickassfarsan
Gapgalsen har tiktok, hur många subs vet jag dock ej eftersom jag inte använder den själv.

Har sett folk lägga upp hans fula sjukt pinsamma dansvideos.

Måste ändå medge att han är bra korkad som fortfarande tror att han kommer tillbaka till sin storhetstid på youtube eller att det där skämtet han kallar podd kommer lyfta.

Han är en förlorad själ som aldrig kommet lyckas med någonting här i livet, inte ens hans tre barn ger honom driv att varje dag förbättra sig själv, ärligt nu, vilken 35 årig flerbarnsfar är beroende av pengar från sin familj för att kunna köpa mat till barnen? Han är en born loser.

Han använder inte tiktok fastän han har ett account. Jag tror att han helt enkelt orkar starta upp en ny karriär. Han hade lite små live i början och drog in 600 views. Men han tappade snabbt dem eftersom att han bara satt och rulla tummarna inprincip och sa typ inget. Så de gick från 600 till 50 views på en vecka. Tiktok tar 70% utav donationerna som sker så idioten visste antog väl att Tiktok inte var en lika bra Ica butik som YT att tigga pengar på.

Hade han gått in i samma karaktär som när han var 2017 så hade han blivit stor där. Men han är väl helt enkelt för utsliten att orka med det.
Citera
2023-01-31, 19:29
Medlem
Wooqiprwos avatar
Nu var visst podden uppe i 500 000 lyssningar.

Räknade lite och har Rask på datorn dygnet runt skulle han kunna streama sin egen podd 25 000 gånger på ett år.
Citera
2023-01-31, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wooqiprwo
Nu var visst podden uppe i 500 000 lyssningar.

Räknade lite och har Rask på datorn dygnet runt skulle han kunna streama sin egen podd 25 000 gånger på ett år.
Så drygt 1300 lyssningar per dag?

Verkar som han slutat försöka övertyga om oss att han nästan kan leva på podden inte ens hans kan väl tro på det nu.

Snart åker han väl dit på plagiat också så Alf får slanta upp ännu en stor summa pengar.
Citera
2023-01-31, 20:41
Medlem
Wooqiprwos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndersJohanssen
Så drygt 1300 lyssningar per dag?

Verkar som han slutat försöka övertyga om oss att han nästan kan leva på podden inte ens hans kan väl tro på det nu.

Snart åker han väl dit på plagiat också så Alf får slanta upp ännu en stor summa pengar.

Har han haft podden i ett år? 500 000 är väl sedan han startade antar jag.
Citera
2023-01-31, 22:02
Medlem
Ni driver mannen till självmord
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här