Citat:
Ursprungligen postat av
razerdayzer
Väldigt tveksam till att det skulle vara anledningen 😂.
Alf har en lägenhet och en sommarstuga, det är väl mer logiskt, i fall att familjen skulle hamna på gatan att de skulle få uppehålla sig där istället för på gatan eller i en husvagn. Jag tror dock aldrig att det skulle gå så långt. Dem lär bo kvar i den där 69 kvm skokartongen i många många år till. En så länge så hjälper ju inte soc till enligt dem papperna han läste upp så han har nog ett par livlinor till innan gatan kallar.
På somrarna bor han själv i stugan, tror knappast han vill ha familjen där hela tiden, någon gång per sommar brukar han bjuda dit dom, tänk dig själv att ha Bajsbaronen runt dig jämt, låtsatsskrattandes, gaslightandes och kameran i högsta hugg, hade jag haft en sån familjemedlem hade jag hållit kontakten till ett minimum.
Husvagnen är en livlina, Alf hoppas förstås att den inte kommer att behövas men med tanke på Rasks arbetsmoral är det inte tveksamt att åtminstone han själv hamnar där när han och T skiljer sig.
Jag tror att Therese kommer sticka innan familjen lyckats ordna ett större boende, jag hoppas det för hennes och barnens skull iaf. Kanske pröva lyckan i någon Stockholmsförort.