2022-09-18, 18:55
Medlem
Wooqiprwos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StorTuffBiker
Hur lång kötid är det egentligen på en hyresrätt i Trosa? Tveksamt om det är som i Stockholm med minst 10 + år för något i ett gettho.

Tydligen har man bott i lägenheten där i åtta år. Antar att man då har ködagar på åtta år, borde inte det räcka för att få en stor fyra eller femrummare i Trosa Kommun?

Eller är det en annan sko som klämmer, betalningsanmärkningar, skulder hos kronofogden, etc? Där har vi nog svaret tror jag, för annars hade man redan varit utflyttade vid det här laget. Kan inte för mitt liv tro att man inte kan få något hyfsat med åtta år i kön i en håla som Trosa. Men någon som har koll på orten får gärna berätta hur det funkar.

Synd att de bor där de gör. På en del ställen skulle de kunna få tag på dubbelt så stort boende till nästan samma hyra.
Citera
2022-09-18, 19:07
Citat:
Ursprungligen postat av Wooqiprwo
Synd att de bor där de gör. På en del ställen skulle de kunna få tag på dubbelt så stort boende till nästan samma hyra.
T har uttryck i närtid att hon skulle kunna tänka sig att flytta, Rasken avbröt henne med att han aldrig skulle flytta från sitt älskade Tros@...

Har farfar fortfarande kvar sin särbo? Undrar vad hon tycker om ättlingarna...
Citera
2022-09-18, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StorTuffBiker
Hur lång kötid är det egentligen på en hyresrätt i Trosa? Tveksamt om det är som i Stockholm med minst 10 + år för något i ett gettho.

Tydligen har man bott i lägenheten där i åtta år. Antar att man då har ködagar på åtta år, borde inte det räcka för att få en stor fyra eller femrummare i Trosa Kommun?

Eller är det en annan sko som klämmer, betalningsanmärkningar, skulder hos kronofogden, etc? Där har vi nog svaret tror jag, för annars hade man redan varit utflyttade vid det här laget. Kan inte för mitt liv tro att man inte kan få något hyfsat med åtta år i kön i en håla som Trosa. Men någon som har koll på orten får gärna berätta hur det funkar.

Dem ställde sig i bostadskö någon månad innan Astrid föddes (jag vet, helt jävla idiotiskt 🤦🏻‍♂️). Så att få en nya via bostadsbolaget i trosa lär dröja ett gäng år. Då återstår köpa eller hyra i andra hand och inget av det tillåter deras ekonomi, så dem är rätt så fuckt och kommer bo i skokartongen ett antal år till. Jag har sagt det förr och säger det igen E kommer ha skaffat egen lägenhet innan familjen flyttar.
Citera
2022-09-18, 19:44
Medlem
Kickassfarsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av razerdayzer
Väldigt tveksam till att det skulle vara anledningen 😂.
Alf har en lägenhet och en sommarstuga, det är väl mer logiskt, i fall att familjen skulle hamna på gatan att de skulle få uppehålla sig där istället för på gatan eller i en husvagn. Jag tror dock aldrig att det skulle gå så långt. Dem lär bo kvar i den där 69 kvm skokartongen i många många år till. En så länge så hjälper ju inte soc till enligt dem papperna han läste upp så han har nog ett par livlinor till innan gatan kallar.
På somrarna bor han själv i stugan, tror knappast han vill ha familjen där hela tiden, någon gång per sommar brukar han bjuda dit dom, tänk dig själv att ha Bajsbaronen runt dig jämt, låtsatsskrattandes, gaslightandes och kameran i högsta hugg, hade jag haft en sån familjemedlem hade jag hållit kontakten till ett minimum.

Husvagnen är en livlina, Alf hoppas förstås att den inte kommer att behövas men med tanke på Rasks arbetsmoral är det inte tveksamt att åtminstone han själv hamnar där när han och T skiljer sig.

Jag tror att Therese kommer sticka innan familjen lyckats ordna ett större boende, jag hoppas det för hennes och barnens skull iaf. Kanske pröva lyckan i någon Stockholmsförort.
Citera
2022-09-18, 20:09
Medlem
Wooqiprwos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
T har uttryck i närtid att hon skulle kunna tänka sig att flytta, Rasken avbröt henne med att han aldrig skulle flytta från sitt älskade Tros@...

Har farfar fortfarande kvar sin särbo? Undrar vad hon tycker om ättlingarna...

Ja han vill simma som en guldfisk i samma fiskskål år efter år

EDIT: Fy fan skulle få panik att bo ens med två barn på 70 kvm.
Citera
2022-09-18, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wooqiprwo
Ja han vill simma som en guldfisk i samma fiskskål år efter år

EDIT: Fy fan skulle få panik att bo ens med två barn på 70 kvm.
70kvm är rimligt för två personer, delar man upp lägenheten blir det som en liten etta per person.

Kickass-farsan Rask med familj bor fem personer på 67kvm, tar man bort kök och toalett har dom cirka 10kvm var per person, slår man ut det i fängelsemått har dom en liten cell vardera.

Blir mysigt för ungarna när dom ska dela tre på ett rum, tänk när någon av dom tar hem polare, blir som att sitta i en Boliviansk fängelsecell, ska dom dela in rummet med hängande lakan likt en skabbig lägenhetsbordell eller vad är planen? Stackars ungar
Citera
2022-09-18, 21:43
Medlem
Tosse61s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cachero
Tror inte på ryktet, vi alla vet hur Alf är

Hur är han då?
Citera
2022-09-18, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tosse61
Hur är han då?

Extremt snäll och omtänksam som verkligen älskar sin familj mer än något annat.
Var det hans egna bror som tog livet av sig? Jag minns inte vem i familjen det var men tragiskt som fan.
Jag har kritiserat förr att Alf möjliggör pappan Fredrik att fortsätta med missbruket osv, men samtidigt svårt att sätta sig in i den situation själv.

Meningen med mitt inlägg var att den jag citerade bara skriver strunt.
Citera
2022-09-19, 21:24
Medlem
Kickassfarsans avatar
"Sonen säljer sin cykel", Ofta han skulle sälja sin nya cykel han fick av farfar i somras, fyyy fan det här var droppen, så jävla vidriga föräldrar.

Bildbevis http://www.bilddump.se/bilder/202209...:2e9d:5884.jpg

Först säljer dom ungarnas tv spel och nu cykeln, det här är en ny bottennivå även för Rasks.
Citera
2022-09-19, 21:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kickassfarsan
"Sonen säljer sin cykel", Ofta han skulle sälja sin nya cykel han fick av farfar i somras, fyyy fan det här var droppen, så jävla vidriga föräldrar.

Bildbevis http://www.bilddump.se/bilder/202209...:2e9d:5884.jpg

Först säljer dom ungarnas tv spel och nu cykeln, det här är en ny bottennivå även för Rasks.

I Kal-Fredriks värld behöver ungarna bara en kortlek, denniskorv och något på kroppen s de inte går nakna.

Soc i trosa sover! Så mkt kan de inte ha att göra att de inte fattar att kal-fredrik sätter sina behov före sina 3 barn. Kal-fredrik ska ha dyraste snusen, pälsjackor, fin dator till sin hobby , rökelser och färdiga smörgåsar.
Ungarna ska inte ha något, de ska vara glada sålänge de inte fryser.

vi är fler bakom kulisserna som på riktigt tänkt att skicka fina saker till barnen, men vi fattar till slut att kal-fredrik bara skulle sålt sakerna utan att säga något.

Barnen Rask, vi på flashback älskar er.
Senast redigerad av drrty 2022-09-19 kl. 21:51.
Citera
2022-09-19, 22:08
Medlem
Kickassfarsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drrty
I Kal-Fredriks värld behöver ungarna bara en kortlek, denniskorv och något på kroppen s de inte går nakna.

Soc i trosa sover! Så mkt kan de inte ha att göra att de inte fattar att kal-fredrik sätter sina behov före sina 3 barn. Kal-fredrik ska ha dyraste snusen, pälsjackor, fin dator till sin hobby , rökelser och färdiga smörgåsar.
Ungarna ska inte ha något, de ska vara glada sålänge de inte fryser.

vi är fler bakom kulisserna som på riktigt tänkt att skicka fina saker till barnen, men vi fattar till slut att kal-fredrik bara skulle sålt sakerna utan att säga något.

Barnen Rask, vi på flashback älskar er.
400 för en några månader gammal cykel känns som ett skampris, 400kr är också vad en stock snus kostar, sammanträffande? Knappast

Får jag gissa lite så har Duperingsbaronen övertalat ungen att sälja cykeln nu när vintern är runt hörnet mot löfte att han givetvis ska få en större och finare till våren (som aldrig dyker upp såklart).

Jag undrar vad farfar Alf tycker om att familjens skamfläck säljer ungarnas leksaker han betalat för.
Citera
2022-09-20, 04:19
Medlem
B´stards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kickassfarsan
400 för en några månader gammal cykel känns som ett skampris, 400kr är också vad en stock snus kostar, sammanträffande? Knappast

Får jag gissa lite så har Duperingsbaronen övertalat ungen att sälja cykeln nu när vintern är runt hörnet mot löfte att han givetvis ska få en större och finare till våren (som aldrig dyker upp såklart).

Jag undrar vad farfar Alf tycker om att familjens skamfläck säljer ungarnas leksaker han betalat för.

Kostar 5 papp ny. Helt sanslöst om de slumpar bort den för 400. De pallar inte ens mäta om den är 20 eller 24 tum. Stänkskärmar och baklyse är inte kvar - troligen är det Cykelbaronen som plockat bort dessa för att det inte är tillräckligt häftigt...

Man kan ju undra vad de kommer (försöka) sälja när elräkningarna kommer i vinter...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in