2022-09-15, 21:20
Citat:
Ursprungligen postat av Wooqiprwo
Är det någon ens som tycker hans Mortimer-grejer är roliga?
Nej, bara pinsamt
Citera
2022-09-15, 21:33
Medlem
Kickassfarsans avatar
Citat:
Åååh nej håller han på att skämma ut sig själv med den där gubben nu igen

Carl-Fredrik Arselsson är inte känd för att vara rolig, det man skrattar åt är hans grandiosa persona som är motsatsen till den skithög han verkligen är.

Han har ändå hållt på med skäggkrämen och bensinparfymen ett tag nu, när kommer nästa företagssatsning och vad kan det bli?

FAVORIT I REPRIS

https://www.bitchute.com/video/34zqhLwcTHjO/

Om jag vore Bajsbaronen skulle jag signa upp mig för takskottning i vinter men det skulle väl aldrig den där betan palla med.

För att titulera sig som företagare är han inte särskilt driven.
Citera
2022-09-16, 04:29
Medlem
Citat:

Vad tror du själv att du får för svar på den frågan? Finns det något Rask kan göra som skulle få positiv respons? Jag minns då folk sa att dom slutar kritisera honom när han slutar med Youtube, när han faktiskt tog bort kanalen så gick precis samma människor och gjorde då en tråd om hans podcast istället och försökte fortsätta samma häxjakt där som här, förutom då att inläggen togs bort hela tiden för att det forumet var hårdare reglerat. Kändisskvaller försökte man sig även på.

Nej hans Mortimer är inte rolig men han har även yngre följare, och följare som gillar honom och det han gör som inte är flashback, som det han gör är för. Eller var det någoj här som bad honom säga.något som Mortimer? Inte?
Citera
2022-09-16, 05:44
Vad röstade Bajsbaronen på i riksdagsvalet månntro? Med tanke på sitt bidragsberoende så tillhör han ju sossarna kärnväljare. Nu när Jimmie och Uffe tar över skutan hoppas jag bidragskranen skruvas åt rejält. Dags att bli vuxen nu Rask!
Citera
2022-09-16, 08:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Martensite
Vad röstade Bajsbaronen på i riksdagsvalet månntro? Med tanke på sitt bidragsberoende så tillhör han ju sossarna kärnväljare. Nu när Jimmie och Uffe tar över skutan hoppas jag bidragskranen skruvas åt rejält. Dags att bli vuxen nu Rask!

Han röstade blått vet man iaf.

Eller ”vet” han sa i en video iaf. Men man kan väl Aldrig tro det han säger.
Citera
2022-09-16, 13:14
Medlem
Citat:

Jaaa jag tycker det är kul! Tycker om det Mycket!!
Citera
2022-09-16, 13:22
Medlem
Miys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Draknästet alla gånger! Föregångaren Lenn@rt försökte sig på det med sin helhetsapp, som onte var så dum när det kommer till kritan.
Alexanders ormolja och Glimrande Sir Pimp look, hade garanterat blivit en snackis...

Har han sökt till idol någon gång? Hans dröm är ju att bli Peter Criss...rockstjärna

Snubben har ju grav social fobi så någon värst vidare rockstjärna lär det ju aldrig bli av honom, jag tror att även Carl är lite halvt medveten om sina begränsningar.

Hade varit jävla sköj att se dock! 😁

Vilket alster tror du han skulle framföra på auditionen?
Citera
2022-09-16, 13:29
Medlem
Kickassfarsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krecik
Jaaa jag tycker det är kul! Tycker om det Mycket!!
Rask skulle kunna sitta och äta en bajskorv och du skulle tycka att det var det bästa han gjort ever.
Citera
2022-09-16, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kickassfarsan
Rask skulle kunna sitta och äta en bajskorv och du skulle tycka att det var det bästa han gjort ever.

INTE ALLS! Det har jag ALDRIG påstått!!!
Jag tycker hans klipp är roliga, det bestämmer inte du!
Citera
2022-09-16, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tanakh
Vad tror du själv att du får för svar på den frågan? Finns det något Rask kan göra som skulle få positiv respons? Jag minns då folk sa att dom slutar kritisera honom när han slutar med Youtube, när han faktiskt tog bort kanalen så gick precis samma människor och gjorde då en tråd om hans podcast istället och försökte fortsätta samma häxjakt där som här, förutom då att inläggen togs bort hela tiden för att det forumet var hårdare reglerat. Kändisskvaller försökte man sig även på.

Nej hans Mortimer är inte rolig men han har även yngre följare, och följare som gillar honom och det han gör som inte är flashback, som det han gör är för. Eller var det någoj här som bad honom säga.något som Mortimer? Inte?

Det handlar inte om att Baronen inte är förmögen att göra något som är bra. Det handlar om att Baronen typ aldrig gör någonting som förtjänar positiv respons. Jag kan ge Baronen att Missbruksbloggen var ganska så underhållande när den kom, i och med att han bodde granne med sin pappa och kunde filma honom på nära håll ofta. Det finns förstås en hel del man kunde kritisera, och som jag tyckte var problematiskt, redan då. Såsom det faktum att han publicerade oblurrade videoklipp av hans pappa i en väldigt utsatt position. Även om han blurrade så var det ofta "blurrningen" åkte bort från ansiktet. Samt att det förstås är väldigt lätt att dra slutsatsen vem hans pappa är när sonen själv går ut med fullständigt namn och bild. En annan sak som går att kritisera är förstås att han använde hans pappas missbruk enkom för att det var ett sätt för honom att bli känd på, vilket är oerhört lågt.

Men jag kan ge att det hade ett underhållningsvärde. Jag kan också ge att hans uthängningar av diverse olika knepiga människor hade ett underhållningsvärde. Skithögen är verkligen bra på att, med inlevelse, peka ut och tala om andra människors fel och brister.

När han däremot försöker att vara rolig, då är det dömt att misslyckas. Bajshögens humor handlar uteslutande om att han ibland kör den snobbiga rösten, och ibland drar vulgära sexskämt eller pratar om kiss och bajs. Mortimer är en remix av både rösten och sexskämten. Problemet med Rask är att han totalt saknar självinsikt och är helt oförmögen att sätta sig in i hur andra människor tänker, så han kör på ändå i tron att han är rolig, trots att han saknar allt i form av fyndighet och timing, samt förmåga att just sätta sig in i hur andra människor fungerar, vilket krävs för att vara en rolig människa.

Här har vi ett exempel på Baronens humor:

https://www.youtube.com/shorts/eNMc_uM1qU8

Vad finns i känguruns ficka? Självklart Rask, som gör en lustig min och drar ett kiss och bajs-skämt. Förmodligen är idén rakt av stulen från någon annan, det utgår jag ifrån. Dessutom är höjden av hans kreativa skapande att säga något om rövhålet. Det är inte kul.

Rask har dock förmågan att vara rolig, detta när han inte ens försöker. Jag måste säga att videoklippet "JAG STARTAR ETT FÖRETAG", och andra borttagna videor på liknande tema, är bland den bästa underhållningen som skapats i Sverige. Men när han försöker faller det bara platt.

EDIT

Sedan är det helt klart så att jag startade tråden om Rasks jättedåliga podcast direkt tråden åkte ned. För det största problemet jag hade då, och fortfarande har, med Rask, det är att han skryter om sina podcastframgångar och hur mycket själ han lägger ned på podden, när varenda jävla avsnitt är plagiat och brottsliga. Det ska han inte komma undan genom att se till att få sin tråd låst. Det handlar inte om en häxjakt, det handlar om en offentlig person som gör en massa saker han får välförtjänt kritik för.
Senast redigerad av StorTuffBiker 2022-09-16 kl. 16:25.
Citera
2022-09-16, 16:18
Medlem
Nästa roliga video från Rask. Detta mästerverk har han kallat för "Pevaryl?"

https://www.youtube.com/shorts/auJB2PD_Nmk

En fitnessbrud står och tränar med kablar, man ser att kabeln går upp i skrevet på kvinnan. Sedan klipper Rask in en bild på sig själv när han ser lite upphetsad ut, han tar upp, vad jag utgår ifrån, är kabeln kvinnan tränat med och luktar på den, varpå Rask byter ut sin kåta min mot att se äcklad ut. Kan ni tänka er vad Pevaryl är? Jo det är en salva som man bl.a kan använda vid behandling av:

https://www.youtube.com/watch?v=6zXDo4dL7SU
Citera
2022-09-16, 16:48
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tanakh

Mortimer skämmer ut inte bara honom själv utan också barnen. De skall leva med att den där människan som framstår som en förståndshandikappad skräphög är deras pappa. Det borde han fundera över.

När det gäller den andra tråden - nej, det var några som flyttade över. Jag var inte en av dem - jag har skrivit 18 inlägg, några har skrivit fler men tråden har varit död från start i princip - och jag har också minimerat mitt skrivande i denna tråd, jag är inte ensam om att i stor utsträckning välja bort att fortsätta kommentera.
Naturligtvis inte av hänsyn till honom - han förtjänar ingen hänsyn - däremot för att han bara upprepar sig och är totalt ointressant. Det enda roliga som händer är ju när han gör bort sig rejält så man kan garva åt hur misslyckad han är.
Vare sig podd-cast tråden eller denna drar samma intresse som tidigare för mig och flera andra som tidigare skrev frekvent.

Det är väl dessutom ytterligare ett misslyckande av honom - inte ens hans kritiker tycker han är intressant att kritisera längre ... hans målgrupp är barn, och då pratar vi om barn som inte har föräldrar som sorterar bort värsta skiten och blockar sådant.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in