Citat:
Ursprungligen postat av
Tanakh
Väldigt sunt och vettigt inlägg. Instämmer med dig tillfullo.
Tack! Och precis som Rask, så triggas mitt primalt mänskliga belöningssystem av bekräftelse. Så här kommer ytterligare en textvägg.
Citat:
Ursprungligen postat av
Wooqiprwo
Även jag instämmer i detta.
Däremot när han spenderar en hel dags story's åt att avguda hösten, vilket få andra skulle göra om valfri årstid, så tycker jag även det förtjänar lite skriverier. Eller när han pratar om sin storstädning, vilket tar en hel dag, när städning är någonting som vanligt folk gör av bara farten och det sällan tar mer än max 4-5 timmar att storstäda, förutsatt att man inte gör massa annat samtidigt.
Fullt enig. Och jag väljer att göra vad jag tycker är okej att skriva om i tråden. Spekulera på en resonerande nivå:
En frisk människa som lever ett aktivt liv, utan att det extravaganta är normen, har varken tiden städa köket en gång i veckan som han gör (torka
insidan på köksluckorna då vi kallar det vårstäda, julstäda, flyttstäda eller "vafan, spiller jag ut komposthinken så insidan av dörren blir fläckig och äcklig av kaffesump svär jag och sen torkar jag av den) och det är oavsett inte så vi vill skylta med en likvärdigt ineffektiv besatthet över något i den milda mån vi skulle ha en. Dvs som något vi är malliga över. Vanliga okändisar är ofta medvetna om en fobi eller en halvkorkad ovana. Jag själv är fullt medveten om min benägenhet att skriva kåseriartade banala rants om skitsaker på Flashback, men har självinsikten att aldrig någonsin bloggat eller försökt bli publicerad. Jag vet att mina takes inte håller måttet. Men here we go:
Närmare en hel vuxen livstid där du en gång försörjde dig på att dokumentera precis rubb och stubb pga "content" fuckar såklart upp vad du som irrelevant föredetting visar upp. Och om städa köket är det enda vettiga du har att göra med din vakna tid som du känner stolhet över, är det nog lätt att gå till överdrift både vad gäller tidsåtgång, dokumenterande för allmänheten och stoltheten över din insats inklusive slutresultat.
Så Rask, han blir nog sårad när "inte ens när jag gör något JÄVLIGT bra, bättre och mer ambitiöst än de flesta, så får jag inget annat än hån och hat på Flashback". Och stärks i sin övertygelse om att vi alla i tråden är ett enat och koordinerat community av troll och haters.
Men. Vi sa inte att det inte blev renare efter att du städat Rask. Vi sade aldrig vi dammtorkar överlisten på våra dörrkarmar lika ofta som dig. Men vi prioterar inte att göra det en gång i veckan om vi inte når upp utan pall eller någon i hushållet har dammallergi. Och vi tycker att det vore en bättre investering av din tid, för dig och din familjs skull, om du åtog dig att städa trapphus två halvdagar i veckan, mot betalning. Du behöver inte gå från noll till att yrkesarbeta åt någon annan 40h vecka. Mjukstarta rimligt. För just nu är din inställning till ett kneg metaforiskt sett "kommer aldrig få biccor som Sampev2 men är nöjd pga ser inte ut som Mukbang-Maria, så ooorka gymma alls".
Och tills du Rask, har förstått det inklusive välvilligt tolka mitt inlägg som symbios till skillnad från parasiterande på det du självvalt publicerar som offentlig person, så kommer du bara kunna tolka inlägg som mitt här ovan som näthat från ett troll.