2022-04-18, 08:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fjisken
Brukar skratta åt rasken och hans upptåg men, tycker så jävla synd om barnen nu när T verkar ha fallit i samma rövhål som rask.

Ja förut, trots rask galenskaper så fanns det i alla fall en ”vettig” person där hemma som barnen kunde lita på. Nu verkar T sjunkit lika djupt som rask och arbetsvägrar. Hon sa ju förut hur lätt det har att få jobb inom hemtjänst/assistent yrket, varför jobbar hon då inte? Barnen lämnas på dagis/skola sen kryper paret in i kojan under dagen.
Citera
2022-04-18, 08:32
Medlem
cnbizzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av razerdayzer
Ja förut, trots rask galenskaper så fanns det i alla fall en ”vettig” person där hemma som barnen kunde lita på. Nu verkar T sjunkit lika djupt som rask och arbetsvägrar. Hon sa ju förut hur lätt det har att få jobb inom hemtjänst/assistent yrket, varför jobbar hon då inte? Barnen lämnas på dagis/skola sen kryper paret in i kojan under dagen.

Man blir mörkrädd när två personer skaffar 3 barn o ingen av dom vill jobba,många föräldrar skulle göra vad som helst bara för att få ett ”normalt” jobb, viktigt att ta sitt ansvar o de har definitivt inte baronen gjort senaste 10 åren,antar att det är 2 hemmafruar i huset just nu o inte 1 😆
Citera
2022-04-18, 08:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cnbizzz
Man blir mörkrädd när två personer skaffar 3 barn o ingen av dom vill jobba,många föräldrar skulle göra vad som helst bara för att få ett ”normalt” jobb, viktigt att ta sitt ansvar o de har definitivt inte baronen gjort senaste 10 åren,antar att det är 2 hemmafruar i huset just nu o inte 1 😆

Tror dem gett upp, skulden närmar sig en halv miljon med stormsteg, lever på lägsta ersättning från akassan och några brödsmulor från podden. Barnbidrag och bostadsbidrag, välgörenhet från släkt, snart blir det matkassar från kyrkan. Nej paret ser mer nöje i att sola solarium och dricka nocco och bygga kojor. ansvar, vad är det? Soc borde inspektera den där brandfaran till koja baronen byggt.
Citera
2022-04-18, 09:09
Medlem
Jesusmarychains avatar
Kollar gamla videos och så äckligt att han brukar använda hej alla framstjärtar som
Hälsningsfras när de flesta som kollar säkert är kids. Inte en bra look för konstpausbaronen
Citera
2022-04-18, 09:25
Medlem
Citat:

Själv är jag gammeldags, så jag ser inte problemet med att en moder och fru är hemma på dagarna. Det var vanligt för bara några decennier sedan, idag är det nästan skamligt i dagens Sverige. Jag ser inte felet dock, tror det finns fördelar med att barn är med sina mödrar längre, och inte skickas iväg på förskolan till nya människor bara för att morsan är tvungen att löneslava. (Nu verkar T skicka iväg ungen på dagis ändå, men det är en annan femma.)

Så jag tycker fortfarande all skugga faller över Carl-Fredrik. Han som flerbarnsfar och äkta make borde se det som sin största jävla plikt att ta ett jobb, vilket som helst, och försörja hans familj. Men han fortsätter tramsa runt och krypa in i kojan och tända ljus och myyyyysa samtidigt som han skapar podcasts.

Han förtjänar örfil efter örfil.
Citera
2022-04-18, 09:41
Citat:
Ursprungligen postat av StorTuffBiker
Själv är jag gammeldags, så jag ser inte problemet med att en moder och fru är hemma på dagarna. Det var vanligt för bara några decennier sedan, idag är det nästan skamligt i dagens Sverige. Jag ser inte felet dock, tror det finns fördelar med att barn är med sina mödrar längre, och inte skickas iväg på förskolan till nya människor bara för att morsan är tvungen att löneslava. (Nu verkar T skicka iväg ungen på dagis ändå, men det är en annan femma.)

Så jag tycker fortfarande all skugga faller över Carl-Fredrik. Han som flerbarnsfar och äkta make borde se det som sin största jävla plikt att ta ett jobb, vilket som helst, och försörja hans familj. Men han fortsätter tramsa runt och krypa in i kojan och tända ljus och myyyyysa samtidigt som han skapar podcasts.

Han förtjänar örfil efter örfil.
https://streamable.com/fyvrt9
Självklart är han skyldig till dagdrivandet och familjens situation. Tessan har nog gett upp, med tanke på alla lama lögner från den äkta maken. Hon trodde nog att han skulle dra sitt strå (stockar) till familjen, men han pallade inte jobba en enda dag. Jävla ynkrygg. Blir så förbannad.
Tessan är iallafall ute med ungarna, medan tjackisen myser i kojan och lägger upp roliga klipp från tuben på instastory, samt puschar för den fantastiska podden...
Citera
2022-04-18, 09:53
Hans jävla podd är inte med bland topp 100, vilken egen lista är det han visar upp? Han privata lyssningar?
https://streamable.com/4fg50l
Titta noga vad det står om podden...

Podden och tillhörande omslagsbild på den här sidan tillhör Kusligt, Rysligt & Mysigt! Innehållet i podden är skapat av Kusligt, Rysligt & Mysigt! och inte av eller tillsammans med Poddtoppen
Citera
2022-04-18, 10:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Självklart är han skyldig till dagdrivandet och familjens situation. Tessan har nog gett upp, med tanke på alla lama lögner från den äkta maken. Hon trodde nog att han skulle dra sitt strå (stockar) till familjen, men han pallade inte jobba en enda dag. Jävla ynkrygg. Blir så förbannad.
Tessan är iallafall ute med ungarna, medan tjackisen myser i kojan och lägger upp roliga klipp från tuben på instastory, samt puschar för den fantastiska podden...

Precis. Sen har hon liksom en 10 + lång arbetskarriär bakom sig. När tiden är inne så kan hon skaffa en anställning med hyfsad lön på en handvändning. Rask har däremot en närmare 10 årig arbetslöshet i ryggen. Under den perioden har han varit flitig med att tatuera ansiktet och göra sig till allmänt åtlöje på internet. Han är inte anställningsbar, och värre blir det för varje dag han fortsätter med sitt trams och svammel.

Det är förmodligen tydligt för alla runtom honom att det han gör är fullständigt ohållbart. Men inte för han själv. Han lever i en fantasivärld, i hans huvud har han redan en av Sveriges största podcasts som kommer betala sig väldigt bra. Det kommer bara ta lite tid så är han där.
Citera
2022-04-18, 10:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle

Hybrisbaronen, hur många tusen visningar tror ni den där grafen visar? Jag vill säga 2/4/6/8000 isch men med tanke på att han att pratar om den 24/7 och ändå har några tusen följare så kan det nog vara 5/10/15/20 000 som visas i den grafen.
Citera
2022-04-18, 11:17
Medlem
cnbizzzs avatar
Citat:
Tror dem gett upp, skulden närmar sig en halv miljon med stormsteg, lever på lägsta ersättning från akassan och några brödsmulor från podden. Barnbidrag och bostadsbidrag, välgörenhet från släkt, snart blir det matkassar från kyrkan. Nej paret ser mer nöje i att sola solarium och dricka nocco och bygga kojor. ansvar, vad är det? Soc borde inspektera den där brandfaran till koja baronen byggt.

Haha 😂 asså skulder på nära en halv mille o ingen av dom jobbar helt sjukt wt beteende,ska kolla upp hemmafruns kojbygge 😜
Citera
2022-04-18, 11:28
Medlem
Citat:

För att hon inte behöver det har hon insett. Där är vad jag tror.

Hur fel det än är känns det nog rätt för stunden att Alf och Ludde ”lånar ut” pengar.
Citera
2022-04-18, 12:05
Medlem
knark-kungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cachero
För att hon inte behöver det har hon insett. Där är vad jag tror.

Hur fel det än är känns det nog rätt för stunden att Alf och Ludde ”lånar ut” pengar.
Jag skulle gissa att dessa två är ganska less på att låna ut pengar, hur lång tid kommer det ens ta för T att betala tillbaka sina skulder till dom med 3 barn och en låg lön? Kfm kommer ju börja utmäta lönen direkt hon får jobb dom ska ju ha sina 250 lax.

Även om stora ludde och alf har råd så blir det stora hål i deras egna ekonomi, pengar som dom har jobbat ihop själva som dom vill lägga på sina egna intressen istället för att försörja två latmaskar.

Men Bajsbaronen och T är ju familjens svarta får, jag gissar att man drar pluggen för biståndet snart typ detta år, klart man hjälper familjen vid kris men jag skulle aldrig "låna" ut pengar i flera år om jag hade en megaloser till Bajsbaronen till bror som istället för att jobba väljer att lägga sin tid på att filma sig själv och podda.

En fot i arslet, en lavett i ansiktet och en fet jävla utskällning är vad familj wt behöver.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in