2022-08-04, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Borka88
Det är Fru Rask som röstar på Ebba i hushållet.

Till sist: Har en tes om att han skulle lämna fru och barn i ett ögonblick om Tachianen skulle öppna sin dörr för skithögen.

Helt klart, hon ser ju mycket bättre ut än Rasks egna fru, som är en kvinna på dekis: Medan Dorran klarat av sina graviditeter hyfsat väl.

Sedan finns det förstås inte på kartan att så skulle ske. Jag är inte jätteinsatt i Let's Feast, men när jag kollat har det slagit mig att Christian är en man med stora kvalitéer. Han driftar företag, han gör content, han har pengar och resurser och är kunnig i allt möjligt såsom motorer, och verkar vara händig. Han är egentligen allt som Rasken inte är. Han är hjälpsam mot sin kompis Rask, som är totalt värdelös på allt. Han räddar Alexander när han fått trubbel på motorvägen och kommer över och konstaterar vattenskadorna i Alexanders golv.

Tycker faktiskt det är märkligt att Christian är så bra vän med Rask, de känns inte lika på många punkter. Sedan kanske han är en helt annan människa bakom kameran, och döljer det. I det fallet kan jag helt klart hålla med Rasken om att man inte kan bedöma folk utifrån Youtubeklipp. Det är normalfallet. Rasken är dock undantaget som bekräftar regeln, han delger allt jävla skit han har på gång, sina åsikter, tankar, funderingar och svaga sidor hela tiden. Det är fruktansvärt enkelt att läsa av hur Rasken fungerar som person utifrån hans youtubeklipp.

Det har vi i tråden gjort under många många år. När Rasken i våras försökte ducka Chrippas kritiska video mot honom, genom att spela in ett "svar" i förväg, så han inte skulle behöva bemöta det efter, beslutade jag att inleda en specialoperation, ungefär i stil med den som Putin inledde i Ukraina, och med ungefär samma motiv bakom.

Se länk: https://youtu.be/asuhx16wlWo?t=4

Jag skrev ett inlägg om hur feg och ynklig Rasken var, som gjorde ett svar i förväg, sedan tog jag upp och kontaktade ett par som varit aktiva i tråden, och skrev PM med titeln "Nu manipulerar vi Baronen tillbaka!" där jag ombad alla att skriva inlägg på samma tema, vilket också gjordes. Tråden bombades med inlägg om hur ryggradslös och patetisk Rasken är om han inte svarar. Målet med operationen var att påverka Rasken att göra en svarsvideo fastän han inte ville. Vilket jag förstod att han skulle göra eftersom han är en så ofattbart lättläst person.

Se länk: https://ibb.co/YknXmR8

Mycket riktigt, något dygn efter gjorde Rasken motvilligt en svarsvideo på nästan en timme, och han inledde med något i stil med "jag tänkte inte göra ett svar först, men sedan såg jag att folk skrev "törs du inte, vågar du inte svara Chrippa, din fegis, och då brann det i mig". Videon finns inte kvar dessvärre, men är säker på att någon har rippat den.

Så, summa summarum, ja Rask, dina följare känner dig, förmodligen bättre än du känner dig själv. Jag hoppas att du kommer till ro någon gång, och reder ut ditt liv och lyckas skapa en trivsam och bra tillvaro för dig själv och din familj. Men jag har börjat tappa hoppet.
Senast redigerad av StorTuffBiker 2022-08-04 kl. 16:39.
Citera
2022-08-04, 16:41
Medlem
Wooqiprwos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StorTuffBiker
Helt klart, hon ser ju mycket bättre ut än Rasks egna fru, som är en kvinna på dekis: Medan Dorran klarat av sina graviditeter hyfsat väl.

Sedan finns det förstås inte på kartan att så skulle ske. Jag är inte jätteinsatt i Let's Feast, men när jag kollat har det slagit mig att Christian är en man med stora kvalitéer. Han driftar företag, han gör content, han har pengar och resurser och är kunnig i allt möjligt såsom motorer, och verkar vara händig. Han är egentligen allt som Rasken inte är. Han är hjälpsam mot sin kompis Rask, som är totalt värdelös på allt. Han räddar Alexander när han fått trubbel på motorvägen och kommer över och konstaterar vattenskadorna i Alexanders golv.

Tycker faktiskt det är märkligt att Christian är så bra vän med Rask, de känns inte lika på många punkter. Sedan kanske han är en helt annan människa bakom kameran, och döljer det. I det fallet kan jag helt klart hålla med Rasken om att man inte kan bedöma folk utifrån Youtubeklipp. Det är normalfallet. Rasken är dock undantaget som bekräftar regeln, han delger allt jävla skit han har på gång, sina åsikter, tankar, funderingar och svaga sidor hela tiden. Det är fruktansvärt enkelt att läsa av hur Rasken fungerar som person utifrån hans youtubeklipp.

Det har vi i tråden gjort under många många år. När Rasken i våras försökte ducka Chrippas kritiska video mot honom, genom att spela in ett "svar" i förväg, så han inte skulle behöva bemöta det själv, beslutade jag att inleda en specialoperation, ungefär i stil med den som Putin inledde i Ukraina, och med ungefär samma motiv bakom.

Se länk: https://youtu.be/asuhx16wlWo?t=4

Jag skrev ett inlägg om hur feg och ynklig Rasken var, som gjorde ett svar i förväg, sedan tog jag upp och kontaktade ett par som varit aktiva i tråden, och skrev PM med titeln "Nu manipulerar vi Baronen tillbaka!" där jag ombad alla att skriva inlägg på samma tema, vilket också gjordes. Tråden bombades med inlägg om hur ryggradslös och patetisk Rasken är om han inte svarar. Målet med operationen var att påverka Rasken att göra en svarsvideo fastän han inte ville. Vilket jag förstod att han skulle göra eftersom han är en så ofattbart lättläst person.

Se länk: https://ibb.co/YknXmR8

Mycket riktigt, något dygn efter gjorde Rasken motvilligt en svarsvideo på nästan en timme, och han inledde med något i stil med "jag tänkte inte göra ett svar först, men sedan såg jag att folk skrev "törs du inte, vågar du inte svara Chrippa, din fegis, och då brann det i mig". Videon finns inte kvar dessvärre, men är säker på att någon har rippat den.

Så, summa summarum, ja Rask, dina följare känner dig, förmodligen bättre än du känner dig själv. Jag hoppas att du kommer till ro någon gång, och reder ut ditt liv och lyckas skapa en trivsam och bra tillvaro för dig själv och din familj. Men jag har börjat tappa hoppet.

Vanligt folk skulle skita i kommentarerna och låta tystnaden tala istället. Men Rasken är ibland jävligt lättpåverkad och gör tvärtemot vad han har tänkt. Tror han är livrädd att hans image och varumärke ska ta skada (han fattar inte att det redan är kört i botten pga han själv).

Samma sak gäller den här tråden, han kan ju inte hålla sig borta från att bemöta saker.
Senast redigerad av Wooqiprwo 2022-08-04 kl. 16:59.
Citera
2022-08-04, 16:56
Medlem
Paulabrauns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drrty
"Stoppa sosseriet" sloganen är väl en SD grej?
Har han Ebba på kylskåpet så är Tessan dummare än hon ser ut som tillåter det.

Jo, det stämmer att det är en SD-grej. Bilden på Ebba var ett flygblad från KD.
Citera
2022-08-04, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wooqiprwo
Är han så pass gammal att han är aktuell för sommarjobb?

Ser att den glimrande bajshertigen varit ute och gungat idag, måste vara skönt att ha sommarlov.
Han är väl nästan tonåring?

Själv började jag arbeta i lågstadiet, men sen han jag alltid haft en hög arbetsmoral hemifrån, man får väl hoppas att Rasks ungar brås på Alf och Fredrik så det inte blir ännu en hopplös generation.
Citera
2022-08-04, 17:45
Medlem
Spritnotas avatar
Feastfamiljen verkar ha massor med vänner och bekanta och leva ett fartfyllt liv. Ibland när de gör vardagliga saker som utforska närområdet så är de kreativa och involverar barnen och gör det lilla extra så det blir en vlogg. Ofta banalt trams, i stil med "går det grilla korv på en motorhuv" men det är säkert roligt för en 9-åring ha busigt påhittiga föräldrar när de mellan upptågen är stabila vuxna.

Det är inte så himla konstigt att de är kompisar med Rask. De träffas väl bara några få gånger per år och då är det Christian som gör dagordningen. Då det för hemmasittar-Rask blir årets enda sommardag han möter en jätteglad familj som bjuder på god mat och något spex som "går det poppa popcorn över öppen eld utan lock" skiner väl hans ögon ikapp med barnen Feast. Rask är nog trevlig, positiv och glad när de umgås, full av beundran, så finns inget större skäl till att de inte skulle gilla honom. Med hans fobi över att övernatta hos någon åker han hem efter några timmar. Tror inte ens jag skulle hinna störa mig på Rask på den korta tiden.
Citera
2022-08-04, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AndersJohanssen
Längesedan man fick ett livstecken från Therese jag börjar nästan vara lite orolig.

Sköter hon jobbet och utmätningen?

Dricker hon fortfarande lika mycket nocco och äter ostbollar eller har hon gått in i väggen och flyttat hem till mamsen?

Har äldsta ungen sommarjobbat i år? Han kanske kan fixa prao plats åt Baronen så han får en fot in i arbetslivet.

Hon syns i senaste videon så du kan va lugn nu
Citera
2022-08-04, 19:35
Medlem
Ser att Trosas byfåne fortsätter utnyttja den mentalt handikappade tonåringen för titlar. Gud vilken bra youtuber han är!
Citera
2022-08-04, 19:45
Medlem
Wooqiprwos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Froge
Ser att Trosas byfåne fortsätter utnyttja den mentalt handikappade tonåringen för titlar. Gud vilken bra youtuber han är!

Content, drama och skadestånd = Perfect CFAR-combo.
Citera
2022-08-04, 20:40
Medlem
Adonis.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wooqiprwo
Vanligt folk skulle skita i kommentarerna och låta tystnaden tala istället. Men Rasken är ibland jävligt lättpåverkad och gör tvärtemot vad han har tänkt. Tror han är livrädd att hans image och varumärke ska ta skada (han fattar inte att det redan är kört i botten pga han själv).

Samma sak gäller den här tråden, han kan ju inte hålla sig borta från att bemöta saker.

Fast när man är en känd kreatör som Rask så påverkas man så klart av all negativ publicitet som skrivs här.

Försök & förstå, bror. Nästan alla här inne är ute efter att splittra hans familj, förstöra hans karriär & sprida hat. Klart att Rask blir påverkad liksom.

Ffs, ge Rask en chans bror. Försök att identifiera dig med honom. Då kommer du oxå att inse hur dina kommentarer är som salt i en känslosam kreatörs öppna sår.
Citera
2022-08-04, 20:49
Bannlyst
Det är tur för rask att det finns utvecklingsstörda som han kan prata skit om, annars skulle han inte ha råd med snus och denniskorv.

Fyfan vad han ringer polisen hela tiden, trosas största kärring.
Senast redigerad av drrty 2022-08-04 kl. 20:53.
Citera
2022-08-04, 21:14
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av AndersJohanssen
Längesedan man fick ett livstecken från Therese jag börjar nästan vara lite orolig.

Sköter hon jobbet och utmätningen?

Vilket jobb?

Citat:
Ursprungligen postat av Spritnota
Feastfamiljen verkar ha massor med vänner och bekanta och leva ett fartfyllt liv. Ibland när de gör vardagliga saker som utforska närområdet så är de kreativa och involverar barnen och gör det lilla extra så det blir en vlogg. Ofta banalt trams, i stil med "går det grilla korv på en motorhuv" men det är säkert roligt för en 9-åring ha busigt påhittiga föräldrar när de mellan upptågen är stabila vuxna.

Det är inte så himla konstigt att de är kompisar med Rask. De träffas väl bara några få gånger per år och då är det Christian som gör dagordningen. Då det för hemmasittar-Rask blir årets enda sommardag han möter en jätteglad familj som bjuder på god mat och något spex som "går det poppa popcorn över öppen eld utan lock" skiner väl hans ögon ikapp med barnen Feast. Rask är nog trevlig, positiv och glad när de umgås, full av beundran, så finns inget större skäl till att de inte skulle gilla honom. Med hans fobi över att övernatta hos någon åker han hem efter några timmar. Tror inte ens jag skulle hinna störa mig på Rask på den korta tiden.

Var det hos denna familj Rask skulle göra sig rolig och totalramponerade barnens nya hoppborg och delar av familjens inredning samtidigt? Fick ta till stora skämskudden när jag såg den videon.

Jag är 100% bensäker på att jag skulle hinna störa mig på Rask på ca 5 minuter.
Citera
2022-08-04, 21:24
Medlem
Bidens avatar
Vad är status för T skulder? Har dom ökat eller minskat sedan sist? Var väl en kvart- eller tredjedels mille för 6-12 mån sedan?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in