2022-01-30, 12:02
Medlem
Såg nån video nyligen där Rasken stod och kramade sönder en påse Denniskorv som frugan skulle utfodra ungarna med..hur kan man ge sina barn sån dynga.
Citera
2022-01-30, 12:09
Citat:
Ursprungligen postat av Fricky
Hur mycket sätter du på att det kommer en video till video om bedragaren inom 48h?
🤣🤣🤣 han är så egenkär.
Så jävla tragisk människa.
Det märks på hela honom att han förstår att det kanske var dumt att starta en följetong om scam, när han är värst av dem alla.
Han sitter och darrar, svamlar och försöker övertyga sig själv om att han har rätt att göra dessa uthängningar.
Jag blir så jävla trött, han har glidit mellan stolarna länge nog.
Om han som antivaxare avlider🙄 i covid, kan T bli befriad och börja leva. Jag tror inte att idioten har tecknat någon livförsäkring för att skydda "family first", men livet skulle bli lättare för T utan bromsklossen Alex, tråkigt, makabert men inte mindre sant.
Citera
2022-01-30, 12:10
Citat:
Ursprungligen postat av Torspjesku
Såg nån video nyligen där Rasken stod och kramade sönder en påse Denniskorv som frugan skulle utfodra ungarna med..hur kan man ge sina barn sån dynga.
Nej, men det stämmer inte, det var ju bara elakt förtal från någon anonym anmälare som inte visste något om honom och familjen...
Citera
2022-01-30, 12:22
Medlem
Frickys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Torspjesku
Jag tror du har missuppfattat det, Denniskorv innehåller en kötthalt på 36℅. Detta är bara en genialisk strategi från Rask att säkert men sakta få kidsen att bli veganer.

Citera
2022-01-30, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ImovaneKungen
Jag börjar undra om Rask visste vad som skulle hända i det här dramat, att han förstod att folk skulle bli blåsta och spelade med för att det skulle bli content. Har han gjort det så är han helt störd, för varför skulle han shout-outa till en insamling om han själv inte hade någon vinning. Den här gången fick hans egna följare betala priset. Det är helt klart ett troligt scenario så snälla Rask följare ser ni inte detta? Det man måste förstå med Rask är att han gör allt för egen vinning även om det handlar om att blåsa sina egna följare. Att dem donerat är hans fel och hans ansvar... Bara en intressant teori jag funnit som kan vara möjlig och är den det så blir jag knappast förvånad...

Inte jag heller. Vad är en följare värd för killen som gjort karriär på att hänga ut sin egen familj?

Rask sätter alltid sig själv i det främsta rummet och allt han gör gör han med tanken ”vad kommer ge MIG mest uppmärksamhet för stunden?”

Han skulle förstås aldrig erkänna att han lät kvinnan blåsa hans följare med flit, och eftersom ingen kommer veta så spelar det ingen roll. Det man inte vet skadas man inte av, det är Raskens melodi. På samma sätt låtsas han att han har psykisk ohälsa, så hans stackars farfar och morsa ska få dåligt samvete och fortsätta försörja honom. Precis som man gjort i hela hans liv.
Citera
2022-01-30, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StorTuffBiker
Inte jag heller. Vad är en följare värd för killen som gjort karriär på att hänga ut sin egen familj?

Rask sätter alltid sig själv i det främsta rummet och allt han gör gör han med tanken ”vad kommer ge MIG mest uppmärksamhet för stunden?”

Han skulle förstås aldrig erkänna att han lät kvinnan blåsa hans följare med flit, och eftersom ingen kommer veta så spelar det ingen roll. Det man inte vet skadas man inte av, det är Raskens melodi. På samma sätt låtsas han att han har psykisk ohälsa, så hans stackars farfar och morsa ska få dåligt samvete och fortsätta försörja honom. Precis som man gjort i hela hans liv.

Ja gränser existerar inte i Rask han är fan redo att göra vad som helst för uppmärksamhet. Via att han lät sina följare bli blåsta så kunde han rättfärdiga en attack mot wt-missbrukar-bedragarna. Han borde ha kollat upp innan han gav shout-out, han vet ju att folk ljuger så varför lät han det ske? Jo för då har han anledning att gå in i dramat med en anledning. Det jag undrar är har Rask nämnt deras namn inför publik? isf kan det bli ett åtal för förtal igen?
Citera
2022-01-30, 12:46
Citat:
Ja gränser existerar inte i Rask han är fan redo att göra vad som helst för uppmärksamhet. Via att han lät sina följare bli blåsta så kunde han rättfärdiga en attack mot wt-missbrukar-bedragarna. Han borde ha kollat upp innan han gav shout-out, han vet ju att folk ljuger så varför lät han det ske? Jo för då har han anledning att gå in i dramat med en anledning. Det jag undrar är har Rask nämnt deras namn inför publik? isf kan det bli ett åtal för förtal igen?
Ja, han har visat sms konversationer samt sagt namnen på iaf mamman och barnet. Sen tog han bort videon och "redigerade" lite, klippte bort och la till lite mer övertygande argument🙄😅😅
Citera
2022-01-30, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Ja, han har visat sms konversationer samt sagt namnen på iaf mamman och barnet. Sen tog han bort videon och "redigerade" lite, klippte bort och la till lite mer övertygande argument🙄😅😅

Undra om någon sparat det?
Citera
2022-01-30, 12:49
Medlem
Rask håller på och insinuerar att paret är missbrukare och brottslingar. Vad händer senare? Följare i kommentarsfältet hetsar varandra att orosanmäla dem till soc.

Vad är det Rask gör?

Utpekar någon som brottslig och klandervärd, vilket utsatt denne för andras missaktning. Ett solklart förtal.

Som sagt, det är mycket troligt att det är så att den här familjen är dysfunktionell, men vad har Rasks följarskara på tusentals människor med det att göra? Filmen delas säkerligen till alla dessa följares vänner och familj ”kolla, det här är den som gick i min klass, hon är ju helt sjuk”. Det är just det som är kriminaliserat.

Om Rask var en hederlig person som bara har hjärtat på rätt plats, då hade det inte kommit en enda video på ämnet. Han skulle hållit käften, polisanmält de misstänkta bedrägerierna och orosanmält familjen till socialtjänsten i kommunen de bor i. Så kan man också agera, om man har brottsoffrens bästa och barnets bästa för ögonen.

Det har inte Rask, han har content för ögonen, och då är det förtal som gäller.
Citera
2022-01-30, 12:51
Medlem
Citat:

Han gjorde det först men tror inte att det är avgörande om han nämner. Det är redan så många som vet vilka det är så de är mer eller mindre utpekade. Om man läser kommentarsfältet till klippen förstår man att väldigt många vet exakt vilka det handlar om.

https://ibb.co/xG02M0F

https://ibb.co/CVHRpkx
Senast redigerad av StorTuffBiker 2022-01-30 kl. 12:57.
Citera
2022-01-30, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StorTuffBiker
Han gjorde det först men tror inte att det är avgörande om han nämner. Det är redan så många som vet vilka det är så de är mer eller mindre utpekade. Om man läser kommentarsfältet till klippen förstår man att väldigt många vet exakt vilka det handlar om.

https://ibb.co/xG02M0F

https://ibb.co/CVHRpkx

Ja men det behövs nog mer form av bevis?
Citera
2022-01-30, 13:12
Medlem
Citat:
Ja men det behövs nog mer form av bevis?

Man kan ju se det såhär, jag vet vilka det rör sedan Rask lade upp videor på ämnet. Jag hade ingen aning innan. Så lär det vara för många med mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in