Citat:
Ursprungligen postat av
StorTuffBiker
Ja. Det värsta är att han på fullaste allvar klippt in det mitt i videon för att bevisa någonting.
Eftersom Baronen saknar empati så tror han att alla som ser det tar det för ett bevis på att han har psykisk ohälsa, annars hade han inte filmat sig själv gråtandes. Det han inte förstår är att folk i största allmänhet blir tveksamma när en vuxen man spelar in ett storböl, då det nästan inte är någon som gör så. Man tänker inte att det här är ett beteende som bevisar något, man tänker, vad är det den här människan försöker bevisa?
Men eftersom Rask alltid utgår ifrån sig själv så menar han att det här är skäl nog för att aldrig bli ifrågasatt, och de som ändå ifrågasätter kan han måla ut som hemska personer som förnekar psykisk ohälsa, och hålla brandtal om att "genom att du gör så här så pissar du på alla med psykisk ohälsa.", så att hela hans armé av manipulerade följare kan ge honom stöd och kanske starta ett drev mot den som är så hemsk. Förhoppningen att någon annan youtuber ger sig in är nog också stark.
Jag vidhåller att Rask inte alls lider av någon psykisk ohälsa, han har bara bestämt sig för att han har det för att skaffa sig fördelar. Som han säger i videon, "jag började använda mig av psykisk ohälsa i förra hösten." Bara det att han säger att han inte förstår varför han har det är också en varningsflagg, låter ogenomtänkt. Att man har psykisk ohälsa brukar kunna härledas till riktiga händelser, typ att man var med om en förlust, en separation, stress, traumatiska upplevelser. Men inte för Rask, han säger "det har inte hänt något, därför förstår jag inte varför det är såhär."
Kollade lite på både Baronens och Tova Helgessons avsnitt i Anjos serie om psykisk ohälsa. Tova har en genuin berättelse om sin psykiska ohälsa, som kan härledas till verkliga traumatiska händelser, där hennes pappa tog livet av sig när hon var liten och sedan hennes storebror. Rask däremot hade en berättelse om att hans pappa var full och jävlig när han kom hem och en gång fick han sova ute i ett soprum efter en utekväll för att hans mamma hade låst ut honom.
Så skithögen kan fortsätta gnälla om att vi inte förstår och attackerar alla med psykisk ohälsa och inte tar det på allvar. Jag hävdar med bestämdhet att det är skithögen som pissar på alla med psykisk ohälsa genom att associera sig med det trots att han inte har det själv, bara för uppmärksamhet.
Han är en vedervärdig person som förtjänar örfil efter örfil.
Där håller jag inte med, jag tror absolut att Rask har problem med psykisk ohälsa, bl.a med depression, ångest, mm.
Däremot är problemet att han verkar inte försöka göra något åt det, mer än att jaga diagnoser.
Har man problem med psykisk ohälsa är A och O. Ordentlig kost, regelbunden sömn, rutiner och fysisk motion.
Tex ska han äta minst 6 ggr/dag (frukost, fm mål, lunch, em mål, middag, kvälls mål)
Han ska sova minst 8 timmar/natt, lägga sig samma tid och gärna gå upp senast kl 08,00.
Eftersom han är arbetslös kan han promenera minst 2 timmar/dag, gärna 1 timme på fm och 1 timme på kvällen.
Räcker inte detta ska han söka hjälp för sina problem, tex genom medicin, terapi, mm.
Om han gjorde detta i ca 1 månad skulle han troligen snart må bra nog att kunna klara av ett jobb.
Istället äter han halvfabrikat vegankost, motionerar inte, lägger sig inte i tid, och när han inte kan sova håller han på med mobilen (mobilen är förbjuden på kvällen/natten för folk med sömnproblem). Han verkar inte heller ta mediciner eller prata med någon terapeut ang sitt mående för att han ska bli bra nog att jobba.