2022-02-20, 21:38
Medlem
knark-kungens avatar
Therese har verkligen blivit stor, hon borde chilla med ostbollarna, det kommer inte bli lättare att hitta en ny soffliggare med den där hyddan.
Citera
2022-02-20, 21:56
Medlem
AstridErikssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ImovaneKungen
En person som genuit mår dåligt drar inte fram en kamera o bölar och söker sympati. Tro mig jag vet, det är enbart självömkande och enbart ett spel för gallerierna. Psykisk ohälsa ja att krasha sitt ego gång på gång kanske kan klassas som det. Men vad gör han för att det ska bli bättre? Livet som arbetsskygg kan inte vara lätt, att ladda upp låg kvalitativa youtube videos klassas INTE SOM ETT JOBB! HERR BAJSBAR0N
Okej, så hur vet du det här? Psykologi är ett ganska brett spektrum, och att sitta och säga att mår man såhär så gör man såhär är bara nonsens - tro mig, jag vet. Rask verkar vara en väldigt utåtriktad person, och har inga problem med att visa sina känslor - det har väl du om någon sett flera gånger? Är det då konstigt att han berättar för sitt entourage på nätet hur han mår och hur hans tankar går då? En person som är lite mer privat och introvert hade reagerat med att bara sitta för sig själv, men sådan är inte Rask.
Citat:
Ursprungligen postat av EXTREMFETMA
Om jag sitter och bajsar på mig dagarna i ända och ber om Swish-donationer, är det då att klassas som ett jobb? Tycker du att tiggarna utanför Systembolaget utför jobb?
Om du kan försörja dig på det så är det väl ett jobb? Det finns ju de som suger kuk hela dagarna och tjänar pengar på det, menar du att det inte är deras jobb då eller? Bara för att Rask har det knapert så betyder det ju inte att han inte har någon inkomst. Inkomst har han ju, det har han ju bevisat. Härom kvällen visade han upp att hans inkomst från YT denna månaden är på 4000:-. Inte särskilt mycket, men han tillade även att han hade lite samarbeten på det också.

Vet inte riktigt hur du definierar ordet tiggeri, men för mig är det när man aktivt ber om pengar, håller du inte med om det? Att ha sitt swishnummer i streamen när han sänder live tycker jag inte är något aktivt tiggeri. Det är väl upp till var och en att bestämma ifall de vill skicka honom pengar. Men att han aktivt ber folk swisha honom sker väl knappast?
Citera
2022-02-20, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AstridEriksson
Härom kvällen visade han upp att hans inkomst från YT denna månaden är på 4000:-. Inte särskilt mycket, men han tillade även att han hade lite samarbeten på det också.

Det där är faktiskt så sanslöst jävla fattigt så det är tragiskt. Det ska alltså vara månadsinkomst för en vuxen trebarnsfar? Driver du med mig?
Citera
2022-02-20, 22:05
Medlem
AstridErikssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stallhagen
Det där är faktiskt så sanslöst jävla fattigt så det är tragiskt. Det ska alltså vara månadsinkomst för en vuxen trebarnsfar? Driver du med mig?
Plus de samarbeten som han har också. Så vad han drar in i månaden vet varken du eller jag. Men jag antar att en av er kommer kolla upp det på måndag-morgon.
Citera
2022-02-20, 22:07
Medlem
Citat:
Plus de samarbeten som han har också. Så vad han drar in i månaden vet varken du eller jag. Men jag antar att en av er kommer kolla upp det på måndag-morgon.
Han YT- karriär och "samarbeten" samt "egenföretagandet" cementerar familjens relativa fattigdom.
Citera
2022-02-20, 22:12
Medlem
knark-kungens avatar
Citat:
Du tror alltså att Bajsbaronen fortfarande får samarbeten? Haha! Wake up and smell the Roses.

Hans taxerade inkomst har flera gånger postats i tråden, vi vet mycket väl hur lite han tjänar, han sk "lön" betalar inte halva hyran som han hävdar, det betalar nätt och jämnt för hans snuskonsumtion.

Hans månadslön är alltså vad en "vanlig knegare" som han ser ner på så mycket, tjänar på en 1,5 dag.
Citera
2022-02-20, 22:24
Medlem
Citat:
Vad han drar in i månaden har redovisats utförligt långt tidigare i tråden.
Citera
2022-02-20, 22:26
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Okej, så hur vet du det här? Psykologi är ett ganska brett spektrum, och att sitta och säga att mår man såhär så gör man såhär är bara nonsens - tro mig, jag vet. Rask verkar vara en väldigt utåtriktad person, och har inga problem med att visa sina känslor - det har väl du om någon sett flera gånger? Är det då konstigt att han berättar för sitt entourage på nätet hur han mår och hur hans tankar går då? En person som är lite mer privat och introvert hade reagerat med att bara sitta för sig själv, men sådan är inte Rask.
Ja narcissism och grandios självbild ingår ju i ett spektrumet. Ingen tvivlar nog på att det kan handla om något sådant.

Citat:
Om du kan försörja dig på det så är det väl ett jobb? Det finns ju de som suger kuk hela dagarna och tjänar pengar på det, menar du att det inte är deras jobb då eller? Bara för att Rask har det knapert så betyder det ju inte att han inte har någon inkomst. Inkomst har han ju, det har han ju bevisat. Härom kvällen visade han upp att hans inkomst från YT denna månaden är på 4000:-. Inte särskilt mycket, men han tillade även att han hade lite samarbeten på det också.

Vet inte riktigt hur du definierar ordet tiggeri, men för mig är det när man aktivt ber om pengar, håller du inte med om det? Att ha sitt swishnummer i streamen när han sänder live tycker jag inte är något aktivt tiggeri. Det är väl upp till var och en att bestämma ifall de vill skicka honom pengar. Men att han aktivt ber folk swisha honom sker väl knappast?
Hundhistorien, spel till barnet och annat.

Och jo - swisch är tiggeri på samma nivå som tiggaren utanför butiken.
Citera
2022-02-20, 22:27
Medlem
Han berättade i liven att han INTE får samarbeten. Inte så konstigt, vem fan vill fronta en ansiktstatuerad fjolla med nagellack.
Citera
2022-02-20, 22:41
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StorTuffBiker
Ja. Det värsta är att han på fullaste allvar klippt in det mitt i videon för att bevisa någonting.

Eftersom Baronen saknar empati så tror han att alla som ser det tar det för ett bevis på att han har psykisk ohälsa, annars hade han inte filmat sig själv gråtandes. Det han inte förstår är att folk i största allmänhet blir tveksamma när en vuxen man spelar in ett storböl, då det nästan inte är någon som gör så. Man tänker inte att det här är ett beteende som bevisar något, man tänker, vad är det den här människan försöker bevisa?

Men eftersom Rask alltid utgår ifrån sig själv så menar han att det här är skäl nog för att aldrig bli ifrågasatt, och de som ändå ifrågasätter kan han måla ut som hemska personer som förnekar psykisk ohälsa, och hålla brandtal om att "genom att du gör så här så pissar du på alla med psykisk ohälsa.", så att hela hans armé av manipulerade följare kan ge honom stöd och kanske starta ett drev mot den som är så hemsk. Förhoppningen att någon annan youtuber ger sig in är nog också stark.

Jag vidhåller att Rask inte alls lider av någon psykisk ohälsa, han har bara bestämt sig för att han har det för att skaffa sig fördelar. Som han säger i videon, "jag började använda mig av psykisk ohälsa i förra hösten." Bara det att han säger att han inte förstår varför han har det är också en varningsflagg, låter ogenomtänkt. Att man har psykisk ohälsa brukar kunna härledas till riktiga händelser, typ att man var med om en förlust, en separation, stress, traumatiska upplevelser. Men inte för Rask, han säger "det har inte hänt något, därför förstår jag inte varför det är såhär."

Kollade lite på både Baronens och Tova Helgessons avsnitt i Anjos serie om psykisk ohälsa. Tova har en genuin berättelse om sin psykiska ohälsa, som kan härledas till verkliga traumatiska händelser, där hennes pappa tog livet av sig när hon var liten och sedan hennes storebror. Rask däremot hade en berättelse om att hans pappa var full och jävlig när han kom hem och en gång fick han sova ute i ett soprum efter en utekväll för att hans mamma hade låst ut honom.

Så skithögen kan fortsätta gnälla om att vi inte förstår och attackerar alla med psykisk ohälsa och inte tar det på allvar. Jag hävdar med bestämdhet att det är skithögen som pissar på alla med psykisk ohälsa genom att associera sig med det trots att han inte har det själv, bara för uppmärksamhet.

Han är en vedervärdig person som förtjänar örfil efter örfil.
Där håller jag inte med, jag tror absolut att Rask har problem med psykisk ohälsa, bl.a med depression, ångest, mm.
Däremot är problemet att han verkar inte försöka göra något åt det, mer än att jaga diagnoser.

Har man problem med psykisk ohälsa är A och O. Ordentlig kost, regelbunden sömn, rutiner och fysisk motion.
Tex ska han äta minst 6 ggr/dag (frukost, fm mål, lunch, em mål, middag, kvälls mål)
Han ska sova minst 8 timmar/natt, lägga sig samma tid och gärna gå upp senast kl 08,00.
Eftersom han är arbetslös kan han promenera minst 2 timmar/dag, gärna 1 timme på fm och 1 timme på kvällen.
Räcker inte detta ska han söka hjälp för sina problem, tex genom medicin, terapi, mm.

Om han gjorde detta i ca 1 månad skulle han troligen snart må bra nog att kunna klara av ett jobb.

Istället äter han halvfabrikat vegankost, motionerar inte, lägger sig inte i tid, och när han inte kan sova håller han på med mobilen (mobilen är förbjuden på kvällen/natten för folk med sömnproblem). Han verkar inte heller ta mediciner eller prata med någon terapeut ang sitt mående för att han ska bli bra nog att jobba.
Citera
2022-02-20, 22:45
https://youtu.be/kFh3qdo_4pc
Här leker rasken med barn och unga på nätet, sånt här har han inte tid till om han skulle jobba det vore ju väldigt tråkigt🙄😖
Citera
2022-02-20, 22:45
Medlem
123....s avatar
Citat:

Tycker du att "Hej Hejarna" utanför våra butiker inte tigger de heller bara för att de inte antastar dig verbalt där de sitter?.. Nej tänkte väl det.. De sitter där med sina muggar av en anledning, precis som LatBaronen streamar sina streams, de hoppas på allmosor genom sitt tiggande BB skulle inte streama en minut i onödan om det inte fanns hopp om allmosor, och otaliga är de gånger Livesen stängts ned abrupt i frustration eftersom inga pengar lades i muggen..

Förövrigt sällar jag mig till dem som ruttnat på hans gråtvideos han ideligen tar fram och producerar som kassa alibi för sin lata karaktär..
Många människor män/kvinnor kan om de försöker ta fram emotionella känslor så att de gråter på typ beställning.. Väldigt vanligt bland skådespelare bl.a, jag själv skulle nog också klara det om jag gav mig den på det.. Det finns sorgesamma saker i mitt inre som kan kännas emotionella om jag bestämmer mig för att öppna upp den lådan en kväll och släppa tankar från annat..
Att som han gör ständigt använda bölarvideos som starka bevis på sin psykiska ohälsa är så befängt att jag saknar ord

Bajset är en notorisk lögnare och manipulatör som använder sina patetiska "emotionella videos" som verktyg för att finna sympati och anledning till en O-ifrågasatt fortsatt luffartillvaro, mer än en gång har jag på dagen förutspått dem komma..
Tror du att ManipulatörsBaronen grinar på grund av psykisk ohälsa eller sociala fobi är du bara ännu ett offer för hans förljugna personlighet..

Som jag skrev tidigare i dag så är han en stor Parasit och Grandios Narcissist som fått/får manegen så krattad så att han inte behöver växa upp och ta sitt ansvar, jag önskar verkligen att farfar Alf skulle förstå bättre och stänga pengakranen till sitt lata barnbarn....
Senast redigerad av 123.... 2022-02-20 kl. 22:57.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in