2022-02-13, 23:35
Medlem
" Jag har haft Covid så jag har inte orkat göra något"

Låter som herrn lever med en permanent covid sedan länge. Undrar hur länge han kör med post-covid kortet.
Citera
2022-02-14, 00:17
Citat:
Ursprungligen postat av knark-kungen
Personen skrev fel, familjen på 5 personer bor på 67kvm, inte för att det är mycket bättre, det är därför vi kallar hemmet för lådan/skokartongen.
Han berättade att han möblerat om.. vad hjälper det? Möjligt att spjälsängen inte är exakt bredvid "sändningsstudiorutan"..

Hon är över 1 nu, när ska hon börja sova i egen säng?
Det är beklagligt att hon får så lite stimulans, hon kan inte gå, stödjer inte ens på fötterna när hon diggar musik.. det ser konstigt ut, lite som om hon varit hängande på höften senaste året inte fått öva upp motoriken. Båda föräldrarna och syskon hemma, så fruktansvärt ovan, det är beklagligt. Sen hennes ansiktsmimik, frånvaro av babbeltjatter, skrik, skratt, någonting.. hon ser tom ut. Ingen hemma. Kanske autistisk? Någonting som inte stämmer, troligen brist på stimuli, ingen orkar aktivera eller göra någonting.
Jag vet, det har varit restriktioner, men det finns massor att hitta på och utforska. Ungen har inte haft vinterskor ens, av bilder de lagt upp, endast sockor...
Citera
2022-02-14, 00:21
Citat:
Ursprungligen postat av Infinity1
" Jag har haft Covid så jag har inte orkat göra något"

Låter som herrn lever med en permanent covid sedan länge. Undrar hur länge han kör med post-covid kortet.
Han drar in och låter inte täppt..
Varför sitter han och smörjer in läpparna med hudsalva?
Hans egna produkter som nu utökats med läppklet, borde han inte använda det? Eller är det så att han säljer och varuför bluffprodukter till överpris?
Citera
2022-02-14, 00:23
Medlem
EXTREMFETMAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Han drar in och låter inte täppt..
Varför sitter han och smörjer in läpparna med hudsalva?
Hans egna produkter som nu utökats med läppklet, borde han inte använda det? Eller är det så att han säljer och varuför bluffprodukter till överpris?
Han har väl inte råd med sin egen salva, den kostar som bekant mer än ALLA andra välkända märken...
Citera
2022-02-14, 00:27
Citat:
Ursprungligen postat av EXTREMFETMA
Han har väl inte råd med sin egen salva, den kostar som bekant mer än ALLA andra välkända märken...
😂😂 sant, men så som han står och doftar och pillar med skitiga fingrar för att visa upp "sista exet, skynda fynda, samtidigt som han petar i näsan, örat, hostar och petar och beklagar sig över en vagel i ögat.. bluffskojarbedragaren vet att det är dynga han försöker kränga, det är vad jag tror.
Citera
2022-02-14, 00:33
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Han berättade att han möblerat om.. vad hjälper det? Möjligt att spjälsängen inte är exakt bredvid "sändningsstudiorutan"..

Det är beklagligt att hon får så lite stimulans, hon kan inte gå, stödjer inte ens på fötterna när hon diggar musik.. det ser konstigt ut, lite som om hon varit hängande på höften senaste året inte fått öva upp motoriken. Båda föräldrarna och syskon hemma, så fruktansvärt ovan, det är beklagligt. Sen hennes ansiktsmimik, frånvaro av babbeltjatter, skrik, skratt, någonting.. hon ser tom ut. Ingen hemma. Kanske autistisk? Någonting som inte stämmer, troligen brist på stimuli, ingen orkar aktivera eller göra någonting.
Jag vet, det har varit restriktioner, men det finns massor att hitta på och utforska. Ungen har inte haft vinterskor ens, av bilder de lagt upp, endast sockor...
Ett barn i den åldern påverkas inte av restriktionerna utan behovet av stimulans klarar man med råge av inom hemmets väggar bara man är det minsta intresserad av sitt barn.

Jag håller med dig om om det du skriver i övrigt.
Citera
2022-02-14, 00:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fricky
Rask har nu laddat upp stories kring hur duktig han varit idag. Jag låter videon tala för sig själv.

Länk:
https://streamable.com/ou585f

Han tog säkert en näve av T3ss4ns ADHD-medicin det är därför! Inte lätt att behöva dela med sig av sin medicin!
Citera
2022-02-14, 00:50
Medlem
knark-kungens avatar
Citat:

Med familjens ekonomi i åtanke och deras ovilja till förändring lär hon få sova med Kickass-farsan och kickass-morsan fram till sena tonåren, om hon inte blivit placerad eller bortadopterad vid det laget.

Eller så flyttar E in i garderoben permanent så A kan ta hans plats i sängen.

Hur mycket stimulans får man av att titta på babblarna jämt? Det är ju enligt Therese det enda som visas där hemma.

Jag undrar hur länge familjen har råd att ha kvar bilen, den ryker nog strax när Rask behöver en ny kamera eller en jacka och ett par skor till våren.
Citera
2022-02-14, 00:58
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Med familjens ekonomi i åtanke och deras ovilja till förändring lär hon få sova med Kickass-farsan och kickass-morsan fram till sena tonåren, om hon inte blivit placerad eller bortadopterad vid det laget.

Eller så flyttar E in i garderoben permanent så A kan ta hans plats i sängen.

Hur mycket stimulans får man av att titta på babblarna jämt? Det är ju enligt Therese det enda som visas där hemma.

Jag undrar hur länge familjen har råd att ha kvar bilen, den ryker nog strax när Rask behöver en ny kamera eller en jacka och ett par skor till våren.
Inte mycket alls, utan man måste slå av TV:n och faktiskt engagera sig i barnet också. Däremot har ettåringar inget behov av stimulans utanför familjen - det kommer senare.
Citera
2022-02-14, 01:19
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Ett barn i den åldern påverkas inte av restriktionerna utan behovet av stimulans klarar man med råge av inom hemmets väggar bara man är det minsta intresserad av sitt barn.

Jag håller med dig om om det du skriver i övrigt.
Jag menar enkla saker, som att gå ner på barnets nivå, plocka med kottar, stenar, gunga i lekparken, bygga med klossar, sjunga barnvisor med mimik och gester, det är frustrerande att bevittna hur tafatta de är, bägge två. Det är barn nummer 3.
Framförallt, sluta med ä dä bja ottis, byta böja, ä du gullä...
Citera
2022-02-14, 04:40
Medlem
Dopys avatar
Citat:

Hon sover väl i egen säng? Hon har ju en spjälsäng. Eller menar du ett eget rum?
Hon är 12 månader, normalt börjar barn gå när de är emellan 12-15 månaders, så det är inge konstigt att hon inte går ännu.
Jag hittar bara en 1 bild där man ser ungens fötter när den är vinterklädd och då hade hon sockar, på de andra bilderna ser man inte fötterna. Så svårt att döma efter enbart 1 bild.
Citera
2022-02-14, 04:44
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ingen städar i 10 timmar förutom en påtänd person, som vanligt är det alltid lögner och överdrifter.

Fan skaffa dig ett jobb din jävla luffare, även om det där var sant är det EN arbetsdag, du ligger liksom på soffan halva dygnet vanligtvis, imorgon är ungarna i skolan det innebär att du kommer ligga och sova till 1400 som en tonåring. Det är svårt att hitta en mer patetisk människa än Patrask.

Går absolut att städa i 10 timmar, inge problem. Men då är det en extremt grundlig storstädning.
Dock fattar jag inte varför han inte spenderar tiden på helgen på att umgås med barnen/familjen och storstädar under veckorna när de äldre barnen är i skolan, han gör ju ändå ingenting under veckodagarna?
Varför inte göra något kul med barnen under helgen, och storstäda när de är i skolan?

Tycker också det är sorgligt att det är T som går upp var enda morgon med minsta, när båda föräldrarna är hemma kan man ju turas om att ha sovmorgon?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in