2021-12-19, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av razerdayzer
Du slår ju inte ner någon framför polisen.
Om du vet att du spelar in samtalet men inte din motpart så uppför du dig sansat i samtalet.
När grannen kom hem till Alex så visste denna inte att den spelades in och var kanske inte så sansad men det var rask för att han sen skulle använda det som content, förstår du?
Jag vill inte kasta mer skit på rask nu, jag tycker hans hel omvändning är kanon men det är klart som korvspad att här inne med blickarna på sig är han en stjärngosse och kan sen använda argument som att han svarar sakligt osv, han väljer även inlägg han vill svara på för att framställa sina bästa sidor.

Jag hade gjort samma sak som Alex, om jag var i hans skor.

Ingen i samtalet med grannen var sansad. Den mest sansade var väl T eller hennes kompis. Men mellan Rask och grannen var det jämt skägg så att säga.

Men helt ärligt så lyckas Rask ge ett ganska bra intryck i tråden, klok och välformulerad. Betydligt mer än jag förväntat mig av honom från det jag sett av hans YT-klipp. Så den creden ska han ha. Vilket är bra, för då kanske det fungerar bra med telefonjobb.
Citera
2021-12-19, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av djurgardstomten
Tack för svar.
Du är en väldigt intressant person med många intressanta personlighetsdrag vilket gör det roligt att följa dig. Många av personlighetsdragen säger dessutom mot varandra vilket gör de mer intressant.

Uppmärksamhetskrävande -> socialt blyg
Bra Självförtroende -> dålig självkänsla
Vill lära känna nytt folk -> vill inte vara med i det sociala spelet

Också ganska vanliga drag när det kommer till personer med autism av lättare grad.

Man har misslyckats med sociala samspelet, undviker det för att spara energi, men längtar fortfarande efter kontakt med andra.
Citera
2021-12-19, 16:25
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knark-kungen
Nej, sålänge du hittar på aktiviteter med barnen är jag mer än nöjd.

Men du har ju sagt själv nyligt att dina yngsta barn inte varit på solsemester ännu men ska få åka på en i framtiden när du steppat upp ditt game.
Vi lever fortfarande i en pandemi som smittar, belastar sjukvården och dödar människor.
Det är väldigt rimligt att inte resa på solsemester under denna tid.
Det är väldigt rimligt av rask att använda alla pengar han tjänar till familjen, att försöka ordna upp ekonomin, kanske skaffa sig ett större boende, och helt enkelt få mer stabilitet i livet.
Och nästa år kanske de inte är pandemi längre, och då kanske det är mer passande att resa utomlands. Men under 2022 är det troligen bäst att tillbringa semestern någonstans i Sverige istället för att resa.
Citera
2021-12-19, 16:33
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Maskad??
Den är inte maskad. Den ligger ute på Lexbase och det enda som det är sekretess på är målsägarnas identiteter.
Har "din vän" bett Rask om ursäkt för att "din vän" gick hem till Rask mitt i natten och fylle ranta så högljutt att hon riskerade att väcka barnen som låg inomhus och sov? eller tycker du att det är helt normalt beteende?
Citera
2021-12-19, 16:39
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Det kan inte leda till nya åtal - och DET VET du.
Det kan bara leda till prestigeförslut för dig ... Du kan ju fråga Tobias om du inte tror mig.

Kan du inte göra din ursäkt och ditt erkännande lika publikt som ditt förtal så är det ju meningslöst.
Att du säger något vid köksbordet kommer ju inte ge dem upprättelse och förändra situationen för dem på något sätt.

Återigen handlar det bara om att du själv vill må bättre och inte att du vill göra det bättre för de som blivit offer för dig.

Citat:
Det vet ju inte du om jag var eller inte.

Jag vet vad du försökte få till eftersom jag var på TR efteråt och tog del av det inspelade materialet.

Nej, det var inte din rättegång - det var målsägarnas.
Det är de som som söker upprättelse - inte den åtalade som normalt tvingas dit .. Du valde ju att gömma dig hemma.
Så krasst - du var inte ens där.

Din besatthet av rask är in hälsosam, släpp det nu och gå vidare med ditt eget liv istället.
Citera
2021-12-19, 17:00
Medlem
TordesPungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Din besatthet av rask är in hälsosam, släpp det nu och gå vidare med ditt eget liv istället.

Micro är sjukt raskfixerad och sjukt ojämn, jag tror aldrig hon kommer ändra på sig, eller hon ändrar ju på sig hela tiden men jag tror användaren kommer fortsätta i samma stil för resten av sin flashback-karriär.
Att ena stunden vara hyfsat lugn och resonlig för att i nästa andetag gå apeshit.
Citera
2021-12-19, 17:01
Medlem
EXTREMFETMAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TordesPung
Micro är sjukt raskfixerad och sjukt ojämn, jag tror aldrig hon kommer ändra på sig, eller hon ändrar ju på sig hela tiden men jag tror användaren kommer fortsätta i samma stoö för resten av sin flashback-karriär.
Att ena stunden vara hyfsat lugn och resonlig för att i nästa andetag gå apeshit.
Hon vill att hennes bekanta ska få en offentlig och ärlig ursäkt på Rasks Youtube-kanal. Han vägrar och hävdar att det hade lett till åtal om förtal. Hon hävdar att han vet att så inte är möjligt.
Citera
2021-12-19, 17:02
Medlem
TordesPungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EXTREMFETMA
Hon vill att hennes bekanta ska få en offentlig och ärlig ursäkt på Rasks Youtube-kanal. Han vägrar och hävdar att det hade lett till åtal om förtal. Hon hävdar att han vet att så inte är möjligt.

Ja jag har sett det.

Edit: Oavsett hur många ursäkter som Rasken kommer med så tror jag inte Micro kommer bli nöjd.

OBS: Jag försvarar inte Rask säger bara att jag tror det är överjävligt svårt att få Micro nöjd och belåten, i princip omöjligt.
Senast redigerad av TordesPung 2021-12-19 kl. 17:05.
Citera
2021-12-19, 17:43
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EXTREMFETMA

Fast rask har ju rätt, om rask ska dra upp allt igen, prata om allt igen, påminna folk offentligt om vad som sagts så kommer han riva upp gamla sår på de utsatta. Åter igen kommer folk i omgivningen börja prata om ryktena, och offren/de drabbade kommer behöva genomgå allt en gång till.

Det är bättre att skriva förlåt i PM/privat vilket rask säger att han gjort, han har t.o.m erbjudit offren att komma hem till honom (på planerat besök) för en ursäkt. Troligen vill inte offren att rask kommer hem till deras hem, så därför han erbjöd dem att komma hem till honom.

Rask säger ju att han har gjort fel och ber om ursäkt, det är offentligt till alla, tror inte de drabbade vill att han går in på detaljer och startar "snacket i byn" igen.
Det är bara micro som vill ha en offentlig ursäkt, utan en tanke på hur det påverkar offren. Hon bryr sig bara om att få som hon vill.
Citera
2021-12-19, 17:46
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Fast rask har ju rätt, om rask ska du upp allt igen, prata om allt igen, påminna folk offentligt om vad som sagts så kommer han riva upp gamla sår på de utsatta. Åter igen kommer folk i omgivningen börja prata om ryktena, och offren/de drabbade kommer behöva genomgå allt en gång till.

Det är bättre att skriva förlåt i PM/privat vilket rask säger att han gjort, han har t.o.m erbjudit offren att komma hem till honom (på planerat besök) för en ursäkt, troligen vill inte offren heller att rask kommer hem till deras hem så därför han erbjöd dem att komma hem till honom.

Rask säger ju att han har gjort fel och ber om ursäkt, det är offentligt till alla, tror inte de drabbade vill att han går in på detaljer och startar "snacket i byn" igen.
Det är bara micro som vill ha en offentlig ursäkt, utan en tanke på hur det påverkar offren. Hon bryr sig bara om att få som hon vill.
Du avgör inte vad som är bäst för målsägarna - det gör de själva.

Vilka jag har mandat att tala för angår inte dig. Rask vet vilka det gäller och vad det gäller.
Citera
2021-12-19, 18:29
Medlem
https://www.youtube.com/watch?v=eKdF...b_channel=RASK

Mkt intressant video, han sitter i bilen och gråter och samtidigt säger att han fått nån kraft. Han hade bett till högre makter sa han
Citera
2021-12-19, 18:45
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Du avgör inte vad som är bäst för målsägarna - det gör de själva.

Vilka jag har mandat att tala för angår inte dig. Rask vet vilka det gäller och vad det gäller.
Men då kan ju målsägarna kontakta Rask, istället för att du ska säga till rask hur han ska göra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in