Flashback bygger pepparkakshus!
2022-01-27, 22:20
Medlem
Frickys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knark-kungen
Tror ni verkligen att bedragaren anmält bedragaren?

Om man är så dålig på sitt jobb att man hamnar i rätten och blir dömd, samt får problem med flera andra myndigheter, borde man då inte kanske tänka att det vore en bra idé att vända blad och söka sig vidare till en annan bransch?

Nästa: Rond 2 i tingsrätten, åklagaren inleder förhör med Bajsbaronen som är med på videolänk från sovrummet även denna gång.
Aldrig i livet.

Köper jag en femma gräs från en kran så går jag ju inte till Polisen och klagar om jag bara fick 3g.
Citera
2022-01-27, 22:21
Citat:
Ursprungligen postat av daxvaxpax
Jag bor granne med dom krypen som kallar sig människor. Jag vet att den enda det är synd om i den familjer är Edward som dom skriker och gapar på jämt. Så har det varit länge, allt är Edwards fel och Edward ska förstå och ta hänsyn till mammas känslor och pappas ångest. Det är så äckligt så det anar ni inte.
Nu har dom börjat skrika på Valle också, han måste förstå ostronet och mamma och pappa men det är Edward som hela tiden fått leva med det skitet och som hela tiden fått det öst på sig.
Det är jävligt synd om den pojken även om ingen fattar det.
Fy fan, vad ledsen jag blir av att det är så tragiskt som jag trott.
E har inte blivit sedd, det har varit kick-ass-farsan i kamerafokus, talandes med sig själv, berätta samma saker om sig själv om och om igen.
Jag delade klippet häromdagen när kickassvinet skulle visa sina trumskills, varpå E gråter tillslut, han får inte testa själv, pappa ska bara..
Es diagnos är troligen resultatet av uppväxten bakom pappaasets bekräftelsebehov. Det har skådats i åtskilliga videos, viktigt att dokumentera när man lämnar hemmets fyra väggar, med kameran i högsta hugg.
Nu håller idioten på och "raderar" sina videor i tid och otid, finns det någon som har sparat ner hans arkiv? Jag vet, det är otroligt mycket skit...
Citera
2022-01-27, 22:23
Medlem
Frickys avatar
Citat:
Jo om du kan ta hans sida i ett liknande mål så blundar du för det.

Varför kan du inte fördöma båda? Han har ju ingen som helst trovärdighet i detta eftersom han själv gjort likadant dessutom mer än en gång.
Jag klassar han inte som bedragare då det var flera år sedan han fifflade med hundköpet.

Denna bruden är en aktiv bedragare skrivande stund, vilket Rask inte är i mina ögon.

Rask är dock en aktiv skattesmitare som begår förtal gång på gång. Jag har inga problem med att han skiter i skatten - problemet är att han har flera gånger påstått att han bidrar mycket mer till samhället jämfört med andra då han påstår att han betalar mycket i skatt.

Man behöver inte vara en raketforskare för att förstå att han inte skattar sina donationer.
Senast redigerad av Fricky 2022-01-27 kl. 22:26.
Citera
2022-01-27, 22:26
Bannlyst
Bara ikväll har Kryptobaronen ätit för över 100:-.
Citera
2022-01-27, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Fy fan, vad ledsen jag blir av att det är så tragiskt som jag trott.
E har inte blivit sedd, det har varit kick-ass-farsan i kamerafokus, talandes med sig själv, berätta samma saker om sig själv om och om igen.
Jag delade klippet häromdagen när kickassvinet skulle visa sina trumskills, varpå E gråter tillslut, han får inte testa själv, pappa ska bara..
Es diagnos är troligen resultatet av uppväxten bakom pappaasets bekräftelsebehov. Det har skådats i åtskilliga videos, viktigt att dokumentera när man lämnar hemmets fyra väggar, med kameran i högsta hugg.
Nu håller idioten på och "raderar" sina videor i tid och otid, finns det någon som har sparat ner hans arkiv? Jag vet, det är otroligt mycket skit...
Jag tycker att du förstår. Vi är flera grannar som anmält just beteendet mot Edward många gånger men Socialtjänsten lyssnar inte.
Den det är mest synd om i familjen är Edward dom är så jävla elaka mot honom och skriker åt honom och kräver att han ska ta hänsyn till mamma, pappa och småsyskonen.
Socialtjänsten vill inte ens lyssna på inspelningarna och dom är många.

Nu skriker de åt Valle också men inte på samma sätt som till Edward.
Citera
2022-01-27, 22:31
Medlem
Frickys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2020-03-01
Bara ikväll har Kryptobaronen ätit för över 100:-.
Såg precis att han laddade upp en bild på sin Ben & Jerry glass. (Viktigt nu att visa den är vegansk)

Kostar väl 50-60kr på ICA?

Blir förbannad..Snacka om prioriteringar när ekonomin ser ut som den gör.

Nu får han kompensera det genom att servera korv och bröd till kidsen under hela helgen.
Citera
2022-01-27, 22:32
Medlem
Frickys avatar
Citat:
Jag tycker att du förstår. Vi är flera grannar som anmält just beteendet mot Edward många gånger men Socialtjänsten lyssnar inte.
Den det är mest synd om i familjen är Edward dom är så jävla elaka mot honom och skriker åt honom och kräver att han ska ta hänsyn till mamma, pappa och småsyskonen.
Socialtjänsten vill inte ens lyssna på inspelningarna och dom är många.
Du kan inte ladda upp en av dina inspelningar?
Det skulle styrka din trovärdighet.
Citera
2022-01-27, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fricky
Jag klassar han inte som bedragare då det var flera år sedan han fifflade med hundköpet.

Denna bruden är en aktiv bedragare skrivande stund, vilket Rask inte är i mina ögon.

Rask är dock en aktiv skattesmitare som begår förtal gång på gång. Jag har inga problem med att han skiter i skatten - problemet är att han har flera gånger påstått att han bidrar mycket mer till samhället jämfört med andra då han påstår att han betalar mycket i skatt.

Man behöver inte vara en raketforskare för att förstå att han inte skattar sina donationer.
Jag kan inte förstå hur du tänker. Han har inte gjort rätt mot de han lurat på pengar så han är en lika aktiv bedragare som de han hänger ut.
Citera
2022-01-27, 22:34
Medlem
JaredLetos avatar
Citat:
Ja det behövde du.
Tack för att du berättar hur du tänker.
Rask gör ju hela tiden fuffens och försöker lura både sina följare och sjukvården så för mig är han värd noll. Han är för mig lika illa som dom han nu hänger ut men jag förstår hur du menar.
Att bedra någon så som Caroline och Tobias systematisk bedrar folk genom att få en köpare (potentiell sådan) att tro att Caroline har en hästsadel till salu och att vilja ha pengar till en hund från följare som villkorslöst donerar pengar till dig, ser inte jag direkt som samma sak - nej.

Att vara oärlig med vad man menar med en insamling (t ex för en hund för att sedan inte genomföra köpet) känns inte riktigt på samma nivå. Det är scummy as fuck, helt klart, men inte i närheten av vad Carro och Tobbe pysslar med. Eller har pysslat med.

Så nej, lika illa är han inte.
Citera
2022-01-27, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fricky
Du kan inte ladda upp en av dina inspelningar?
Det skulle styrka din trovärdighet.
Nej det kan jag inte eftersom min egen röst och ett par till som bor granne hörs på inspelningarna. Vi erbjuder dom till socialtjänsten men jag tänker inte offentliggöra dom så att vår granne Alexander Rask kan identifiera oss. Jag är inte rädd men flera av dom andra grannarna är rädda för honom.
Citera
2022-01-27, 22:37
Medlem
Frickys avatar
Citat:
Jag kan inte förstå hur du tänker. Han har inte gjort rätt mot de han lurat på pengar så han är en lika aktiv bedragare som de han hänger ut.
Nja, jag tror snarare det är dina känslor mot Rask som pratar just nu.

Att likställa denna brudens bedrägerier med Rask's insamling till en hund är bara löjligt.
Citera
2022-01-27, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JaredLeto
Att bedra någon så som Caroline och Tobias systematisk bedrar folk genom att få en köpare (potentiell sådan) att tro att Caroline har en hästsadel till salu och att vilja ha pengar till en hund från följare som villkorslöst donerar pengar till dig, ser inte jag direkt som samma sak - nej.

Att vara oärlig med vad man menar med en insamling (t ex för en hund för att sedan inte genomföra köpet) känns inte riktigt på samma nivå. Det är scummy as fuck, helt klart, men inte i närheten av vad Carro och Tobbe pysslar med. Eller har pysslat med.

Så nej, lika illa är han inte.
Hon är väl redan dömd för bedrägeriet med sadlar.
Det hon nu gör är samma sak som Rask själv ganska nyligt gjort, att lura folk att skänka pengar.

Han är inte en bit bättre än hon
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in