Citat:
Ursprungligen postat av
Fricky
Vilka är ni att dra den slutsatsen?
Jag säger inte emot er, det kan mycket väl stämma att Rask inte är kapabel till att ta sitt liv.
Det jag stör mig på är att ni gärna vill fastställa att han inte skulle kunna ta sitt liv. Det är som att det skulle rättfärda vissa inlägg mot Rask, bara för att han ändå inte kommer ta sitt liv?
Ta och fundera på det. GylleneUttern, det säger rätt mycket om dig som person som känner ett behov att gå in på personangrepp när man kritiserar dig.
Du behöver gå till en psykolog minst lika mycket som Rask. Väldigt tydligt att du själv har inre demoner som du behöver jobba med.
Va? Den som nu snackar om självmord är du. Sluta, det blir inte bra. Rasken försöker så gärna att hitta en nisch, sin stil, bli beundrad. Han startar olika kanaler, men ingenting blir succe.
Han behöver inse att influencer är inte för alla. Han vill bli en manlig Ther**e Lindgr*n. När ska han förstå att livet är inte alltid roligt, ingen älskar att jobba jämnt, livet är orättvist. Han tänker inte förlora och lägga sig för sina haters..
Jag hade önskat att han slutade försöka, härma, fuska och skada andra människor i sin kamp om ära och berömelse.
Det han borde lägga energi på är kontakten med sina barn, det är deras barndom han missar i sin jakt efter att "bli" någon.
Man vill bli älskad, i brist därpå beundrad, i brist därpå fruktad, i brist därpå avskydd och föraktad. Man vill ingiva människorna något slags känsla. Själen ryser för tomrummet och vill kontakt till vad pris som helst.
Hjalmar Söderberg