2021-12-04, 00:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GylleneUttern2
Haha. Det finns två personer i landet som ALDRIG kommer att begå eller ens överväga självmord oavsett om hela världen skulle håna och tracka dom 24/7/365 och det är MagmysMicke och Rask.

Det finns väldigt många likheter hos dom två och här är ännu en.
När rask gav sig på magmysaren var det för att han i mångt och mycket såg en spegelbild av sig själv... Och i det fallet blev det även 1-0 till Micke.
Senast redigerad av Stallhagen 2021-12-04 kl. 00:28.
Citera
2021-12-04, 00:30
Medlem
Frickys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Han kommer inte ta livet av sig, då skulke han inte få höra snacket efteråt. Rasken är för egenkär, så det är uteslutet. Han bara måste bli en känd välavlönad influenceryoutuberkreatööör, som kan knäppa alla haters på näsan. Det tragiska är att han vägrar inse att han är närmre gubbe nu, han fick aldrig en blomstrande karriär, han har inte ens en egen firma, eller företag eller kalla det vad du vill, det är farfar som står för fiolerna. Farfar är bankomat, pinsamt. Hans dåliga mående, vill han ha, därför gör han inget åt det.

Citat:
Ursprungligen postat av GylleneUttern2
Nej det sa jag verkligen inte. Jag menade bara att man inte behöver vara orolig för att han ska det.
Vilka är ni att dra den slutsatsen?

Jag säger inte emot er, det kan mycket väl stämma att Rask inte är kapabel till att ta sitt liv.

Det jag stör mig på är att ni gärna vill fastställa att han inte skulle kunna ta sitt liv. Det är som att det skulle rättfärda vissa inlägg mot Rask, bara för att han ändå inte kommer ta sitt liv?

Ta och fundera på det. GylleneUttern, det säger rätt mycket om dig som person som känner ett behov att gå in på personangrepp när man kritiserar dig.

Du behöver gå till en psykolog minst lika mycket som Rask. Väldigt tydligt att du själv har inre demoner som du behöver jobba med.
Citera
2021-12-04, 00:43
Medlem
Så om Rask gör fel får alla andra göra fel? Det är precis det ni säger nu..
Citera
2021-12-04, 00:48
Citat:
Ursprungligen postat av Fricky
Det är som att det skulle rättfärda vissa inlägg mot Rask, bara för att han ändå inte kommer ta sitt liv?

Nej. Var i mitt inlägg hittar du att det skulle rättfärdiga(det är alltså så det stavas, inte "rättfärda", idiot) nåt alls ?

Det var bara en upplysning och ett konstaterande - Hans narcissistiska och grandiosa personlighet garanterar att han aldrig kommer att begå självmord punkt.

Så är det, som RövStrumpsBaronen skulle säga.

Inget i detta klargörande har nåt som helst att göra med att det är ok att behandla honom på vare sig det ena eller det andra sättet.

Varför lägger du ord i mun på mig och tillskriver mig citat jag ej uttalat?
Är du bakom flötet bara eller har du en agenda?
.

Citat:
Ta och fundera på det. GylleneUttern, det säger rätt mycket om dig som person som känner ett behov att gå in på personangrepp när man kritiserar dig.

Du behöver gå till en psykolog minst lika mycket som Rask. Väldigt tydligt att du själv har inre demoner som du behöver jobba med.

Nej då, jag är tämligen rofylld och tillfreds överlag.
Senast redigerad av GylleneUttern2 2021-12-04 kl. 01:44.
Citera
2021-12-04, 00:53
Medlem
Frickys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Buhu buhu ... Vad är ditt problem med det ... Varför tycker du han förtjänar bättre än det han utsatt andra för?
Du tycker alltså att man ska bli straffad resten av sitt liv pga sina misstag i livet?

Han har uppenbarligen lärt sig sin läxa.
Fascinerande att du tillåter Rask bo "rent-free" i ditt huvud. Det förklarar kanske varför du super på nätter, för att rensa dina tankar.
Senast redigerad av Fricky 2021-12-04 kl. 00:56.
Citera
2021-12-04, 00:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Buhu buhu ... Vad är ditt problem med det ... Varför tycker du han förtjänar bättre än det han utsatt andra för?

Det tycker jag inte att han förtjänar. Skit förtjänar skit. Svara på frågan istället?
Citera
2021-12-04, 00:58
Citat:
Vilka är ni att dra den slutsatsen?

Jag säger inte emot er, det kan mycket väl stämma att Rask inte är kapabel till att ta sitt liv.

Det jag stör mig på är att ni gärna vill fastställa att han inte skulle kunna ta sitt liv. Det är som att det skulle rättfärda vissa inlägg mot Rask, bara för att han ändå inte kommer ta sitt liv?

Va? Den som nu snackar om självmord är du. Sluta, det blir inte bra. Rasken försöker så gärna att hitta en nisch, sin stil, bli beundrad. Han startar olika kanaler, men ingenting blir succe.
Han behöver inse att influencer är inte för alla. Han vill bli en manlig Ther**e Lindgr*n. När ska han förstå att livet är inte alltid roligt, ingen älskar att jobba jämnt, livet är orättvist. Han tänker inte förlora och lägga sig för sina haters..
Jag hade önskat att han slutade försöka, härma, fuska och skada andra människor i sin kamp om ära och berömelse.
Det han borde lägga energi på är kontakten med sina barn, det är deras barndom han missar i sin jakt efter att "bli" någon.

Man vill bli älskad, i brist därpå beundrad, i brist därpå fruktad, i brist därpå avskydd och föraktad. Man vill ingiva människorna något slags känsla. Själen ryser för tomrummet och vill kontakt till vad pris som helst.

Hjalmar Söderberg
Citera
2021-12-04, 00:58
Medlem
Mikkkas avatar
Jag kommer inte att sluta håna, leka, driva och nästan misshandla Rasken oavsett hur många moralkärringar som dyker upp i tråden, era frågor är inte nya, sök i tråden så finns svar på alla dessa frågor, som också är avhandlade om och om igen.

Som någon annan skrev, gör en tråd om oss användare här om ni vill, står er helt fritt.

Här diskuterar vi bukkakebaronen av trosa och inget annat. Mannen som har en fjäder i hatten genom att ha tryckt ner sin far så till den milda grad att han aldrig kommer bli nykter, och blir han mot förmodan det, lär det vara honom ni ska vara rädda om gällande självmord.
Citera
2021-12-04, 01:00
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Du tycker alltså att man ska bli straffad resten av sitt liv pga sina misstag i livet?

Han har uppenbarligen lärt sig sin läxa.
Fascinerande att du tillåter Rask bo "rent-free" i ditt huvud. Det förklarar kanske varför du super på nätter, för att rensa dina tankar.
Nej, Rask tycker det, och Rask tycker han kan ta info och tolka hur fan han vill ...

Nej, han har inte lärt sig någon läxa -- han fortsätter utnyttja människor och gråta sig till medlidande.
Hade han han ångrat sig hade han erkänt sina lögner och erkänt hur hans lögner fått andra att må dåligt.

Fascinerande att du nästan ordagrant använder gråtbaronens uttryck när han vill berätta att han vill vara ifred ..
Han bor inte i mitt huvud .. han bor i hela min själ och ingen blir gladare än jag om han dör.
Han har skadat människor jag bryr mig om .. jag vill se honom lida. Helt normalt faktiskt.
Citera
2021-12-04, 01:01
Medlem
Citat:
Jag tycker vissa ska tagga ner lite i sina diskussioner mot Rask.

Rask är en människa, precis som vi.
Han mår uppenbarligen inte psykiskt bra, give him a break. Vill inte läsa att en pappa i Trosa har tagit sitt liv.

Innan någon börjar citera mig så vill jag vara tydlig med att jag inte tycker Rask har betett sig bra på sina plattformar, många osmakliga videos. Att göra videos om den psykiskt sjuka Lenn*rt Bl*dh var väldigt osmakligt, även för L's anhöriga.

Jag tycker dock som sagt att vissa ska softa lite. Alltid bra med vuxna diskussioner, men det är långt från alla inlägg här.

Skål!
Absolut! Han är extremt klandervärd, men det är inte enkelt för han. Jag hoppas han kommer till insikt om att det bara är han själv som kan hjälpa sig själv ut av psykisk ohälsa.
Citera
2021-12-04, 01:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EXTREMFETMA
Med tanke på hur han piskar upp samtliga av oss hatare i tråden natt efter natt så kan det knappast gå någon nöd på ohälsobaronen.

Men för att vara seriös för en stund så är det flera av oss som på riktigt faktiskt försöker och/eller har försökt hjälpa killen. Om han bara kör på i samma gamla hjulspår år efter år, och skyller ifrån sig på yttre omständigheter hela tiden så hjälper det ingen, minst av allt honom själv eller hans familj. Det är mycket tough love i tråden, men det når tyvärr aldrig fram, vilket gör att åtminstone jag kan bli trött på killen när han kommer in och piskar mig med sina solida motargument. Ingen av oss VILL se Rask fara illa. Jo, kanske en rödvinskärring, men det kan jag typ ha förståelse för att hon vill också.

Vi ska komma ihåg att ett förvärvsarbete med fasta timmar att förhålla sig till är EXAKT vad han behöver i nuläget, oavsett vad hans daltande psykologer säger. Off-topic: Jag har varit där själv, helt borta från verkligheten alldeles för länge, och jag kunde inte ta mig ur det oavsett hur många instanser jag mellanlandade i (psykolog, psykakut, medicin, utredning, mediciner). Till slut hade jag bara mig själv kvar och testade det absolut sista som erbjöds och det jag avskydde som mest att ens tänka på: arbete. Det var pissdåligt betalt och låg i nivå med vad en magmysare hade kunnat klara av en bra dag, men det FUNKADE. Och nog för att nästan alla på Flashback kryddar sina lönespecar, men idag betalar jag faktiskt mer i skatt varje år än vad Rask tjänat i vita pengar under hela sin livstid.
Då har du gjort samma resa som mig. Jag var helt utslagen narkoman full av skulder och psykisk ohälsa. Nu har jag ett liv som jag aldrig trodde var möjligt att få.

Och det är precis samma resa som BB måste göra: han måste börja ta ansvar för sig själv och sitt liv.
Citera
2021-12-04, 01:04
Medlem
Mikkkas avatar
Citat:
Skillnaden mellan er två är att du är den som sitter i en tråd och gnäller. Varför släpper du inte honom? Har du inte viktigare saker att lägga energi på?

Har vitknekten råkat missa att rask suttit i exakt denna tråd och gnällt senaste veckan, istället för att arbeta eller lägga den tiden på sin dotter? Som man bör göra under sin föräldraledighet.

Du känns för övrigt väldigt bekant
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in