2021-12-04, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stallhagen
Det är ändå imponerande. Om jag hade befunnit mig i familjens situation (vilket jag aldrig varit i närheten av eftersom jag har både utbildning och drivkraft) Hade jag spenderat dagarna i telefon, på mail, personliga företagsbesök mm för att till varje pris ta ett eller flera jobb. Med vad som helst, inga lönekrav, för att lösa situationen.

Men baronen fryser och behöver mest av allt tips för värmning av vetekuddar och om varmvattensflaskan ska vara i armhålan eller under pungen för att ge bäst effekt.

Nu innehar baronen troligtvis sveriges värsta CV oavsett, så frågan är om det är lönt att gå den vägen även om han skulle vilja eller tvingas till jobbsökande.

Haha, precis så. Jag förstår att han går live när han tycker synd om sig själv, det är där han har sina ja-sägare i form av DimiHard & Co.

Det Baronen behövde var att ”lägga sig i sängen och kolla netflix”. Prioriteringarna på topp.
Citera
2021-12-04, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Froge
Haha, precis så. Jag förstår att han går live när han tycker synd om sig själv, det är där han har sina ja-sägare i form av DimiHard & Co.

Det Baronen behövde var att ”lägga sig i sängen och kolla netflix”. Prioriteringarna på topp.

Prioriteringsbaronen i sitt esse..

Jag förstår att cancerbeskeden är oerhört tunga, men än har ingen dött och man måste ta ett steg i taget. Jag är rätt säker på att dessa besked är liite tyngre för mamma och mormor än för riskuddebaronen men det är självklart mest synd om honom.
Citera
2021-12-04, 16:19
Citat:
När sa han det? Med tanke på T’s skulder så har väl pengarna gått till annat.

Dom behövde bilen ”mer än någonsin” men tvingas ändå sälja den. Då vet man att läget är desperat. DAGS ATT TA ETT JOBB KANSKE BARONEN? Fjolla.
Det måste varit på instagram
Citera
2021-12-04, 16:45
Medlem
knark-kungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Ja, varför ursäkta sig och dessutom byta swishnummer mitt i?
Åjnevåjne, han kan inte äta eller dricka, har inte gått i sig någonting på en vecka, senare kommer han på att han åt tacos till middag, och tacochips innan läggdags, räkmackan då? Tänker jag? Kom han på efter att ha fått kommentarer om det märkliga i att sitta och smörja kråset, vlogga om det, söka stöd? När mamma ligger på operation.. operation, det var väl snarare biopsi?
Men han vet bäst, söker inte sympati, det är psykiskt, se så jag skakar.. jag glömde riskudden i mammas bil, vetekudde, vad är det? Vad innehåller en sån? Jag har gjort min riskudde själv, för jag ville ha en stor, jag har aldrig sett en så stor, den går knappt in i micron, jag tog ett örngott och fyllde med flera kilo jasminris, in i micron i 10 minuter...någon påpekar att fukt behövs, för att inte bränna, varför det...
Att titta/lyssna på honom, där han säger emot sig själv konstant, svarar på hur barnen tar det, då är E orolig fuck cancer, vad gör barnen, de spelar, tessan kollar serier..

Finns ingen ände på rasks lidande, dessutom vad är oddsen på att två människor får cancer med en månads mellanrum, precis innan jul?

Enkelt svar: det kallas livet.

Sen är han förundrad över att när han kollar klockan är den alltid 21:21 eller 11:11, eh
Vad fyller han dagarna med? Nada. Klart att klockan visar likadana siffror, återkommande? Tiden går framåt, det är rasken som vägrar göra någonting för att må bättre.
Härlig helg för grabbarna, pappa vid datorn, mamma i sängen med seriemaraton, killarna spelar.. A då?
Kan det vara så att raskens cbd är slut nu igen?
Han mår så dåligt, sitter och skakar som ett asplöv, men redan efter några minuter av egoboosts av Dimihard & Volbeat Laxen mår Rask mycket bättre, han är nu inte längre döende.

Vad ska Kickass-farsan göra om han inte får sålt bilen innan jul, blir det julklappar på kredit? För gud ska veta att han INTE klarar av att jobba just nu, han mår alldeles för dåligt för det, han orkar bara ligga i sängen med en riskudde i arslet och smörja in ansiktet med cbd-olja mellan panikångestattackerna.
Citera
2021-12-04, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knark-kungen
Han mår så dåligt, sitter och skakar som ett asplöv, men redan efter några minuter av egoboosts av Dimihard & Volbeat Laxen mår Rask mycket bättre, han är nu inte längre döende.

Vad ska Kickass-farsan göra om han inte får sålt bilen innan jul, blir det julklappar på kredit? För gud ska veta att han INTE klarar av att jobba just nu, han mår alldeles för dåligt för det, han orkar bara ligga i sängen med en riskudde i arslet och smörja in ansiktet med cbd-olja mellan panikångestattackerna.
Vad ska han ha för bilen förresten? Om jag förstått rätt är det en äldre volvo. Tycker jag har sett siffran 10000 fladdra förbi? Det är ingenting som kommer att förbättra en familjeekonomi givet att han kommer att bränna dom på julklappar och sen sitter dom på ruta noll igen, fast den här gången utan en bil som hade kunnat ta föräldrarna till och från arbete.

Min tanke är att det kanske inte är det smartaste draget att sälja bilen om den ändå är i princip värdelös annat än som fortskaffningsmedel. Med det här draget begränsar han sina möjligheter att få jobb t.ex på en återvinningsstation som sopsorterare, vilka ju oftast ligger utanför tätort.
Citera
2021-12-04, 17:09
Medlem
EXTREMFETMAs avatar
Citat:
Vad ska han ha för bilen förresten? Om jag förstått rätt är det en äldre volvo. Tycker jag har sett siffran 10000 fladdra förbi? Det är ingenting som kommer att förbättra en familjeekonomi givet att han kommer att bränna dom på julklappar och sen sitter dom på ruta noll igen, fast den här gången utan en bil som hade kunnat ta föräldrarna till och från arbete.

Min tanke är att det kanske inte är det smartaste draget att sälja bilen om den ändå är i princip värdelös annat än som fortskaffningsmedel. Med det här draget begränsar han sina möjligheter att få jobb t.ex på en återvinningsstation som sopsorterare, vilka ju oftast ligger utanför tätort.
Det kan ju vara så att fogden är där och petar, eller så kanske de försöker göra sig av med allt för att kunna få soc eller något. Jag vet inte riktigt hur det där funkar, men jag tror inte Rask är den som gör sig av med sin bil i första taget, hela hans affärsverksamhet förlitar sig ju på den för att ta sig till brevlådan.
Citera
2021-12-04, 17:15
Medlem
knark-kungens avatar
Citat:

Det råder ekonomiskt härdsmälta i hushållet, ekonomin är så pass ansträngd att bilen vars värde knappt överstiger 10k måste säljas i förmån för julklappar, det är jul om tre veckor..

Bränder måste släckas som Magnus från lyxfällan skulle sagt.

När ska Kickass-farsan börja ta sitt ansvar för sina 3 barn? Får han aldrig slut på ursäkter?

Han kanske borde lyssna på psykdoktorn och börja med antidepp så han kan ta sig ut från det där sovrummet någon gång.
Citera
2021-12-04, 17:39
Citat:
När sa han det? Med tanke på T’s skulder så har väl pengarna gått till annat.

Dom behövde bilen ”mer än någonsin” men tvingas ändå sälja den. Då vet man att läget är desperat. DAGS ATT TA ETT JOBB KANSKE BARONEN? Fjolla.
Jag hittar inte, på instastory brukar han spy ur sig massa bullshit, skönt att veta att det raderas.. vem orkar screenfilma honom hela dagarna? Mycket svängande i hans humör och mående..
Citera
2021-12-04, 17:58
Medlem
erpers avatar
Citat:
Det är ändå imponerande. Om jag hade befunnit mig i familjens situation (vilket jag aldrig varit i närheten av eftersom jag har både utbildning och drivkraft) Hade jag spenderat dagarna i telefon, på mail, personliga företagsbesök mm för att till varje pris ta ett eller flera jobb. Med vad som helst, inga lönekrav, för att lösa situationen.

Men baronen fryser och behöver mest av allt tips för värmning av vetekuddar och om varmvattensflaskan ska vara i armhålan eller under pungen för att ge bäst effekt.

Nu innehar baronen troligtvis sveriges värsta CV oavsett, så frågan är om det är lönt att gå den vägen även om han skulle vilja eller tvingas till jobbsökande.

Edit: Riskuddar var det tydligen tal om, ine vetekuddar.
Duktig du är! En sann expert. *styrkekram*
Citera
2021-12-04, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av erper
Duktig du är! En sann expert. *styrkekram*
Tack! Det bästa av allt är att man inte ens behöver vara expert, det räcker med att ha sunt förnuft och förstå begreppet "ekonomi". Det gör man vanligtvis när man har passerat 30, men inte varmvattenbaronen.
Citera
2021-12-04, 18:10
Frågor till Alexx,
*varför prioriterar du nya microfoner till datorn?
*Hur var det med guldet? Hur mycket fick du?
*Bilen, är det kronkalle som kknackar på?
*Cancer är grymt, men det var goda prognoser
*Du äter inte, fast julmust, räkmacka och tacos kanske inte är att äta?
Citera
2021-12-04, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krecik
Det vet han visst! DU vet ingenting!
Orkar du verkligen fortsätta trots att du blivit avslöjad?🤣
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto