2021-09-05, 14:19
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Fiskmasen7
15k finns ju redan på hundkontot. Där ifrån kunde de plockat ut pengar till ett ps5. En gemensam konsol till alla ungarna. Mina 3 har ett och dela på. Vill den äldre ha ett eget får hen spara ihop de till sig själv.

T och A skröt upp trixcykeln som var så dyr. Och den ligger på 1000-1200kr ungefär och där var det flera med på det paketet.

Kikade lite på YT racet, inga större odds på att Alexander inte får förfrågan till nästa år.

Skatteverket kommer kontaktas under kommande vecka. Kommer då begära ut årsinkomster för Alexander för åren 2006-2021 alt 2006-2015. Beror lite på hur krångliga dom ska vara.

Tror du pengarna finns kvar på hundkontot? Tror de är long gone och följarna blev blåsta. Sen vet jag inte om jag köpt ett ps5 i födelsedags present till mina kids, men hade inte lovat de något sådant heller. Och det handlar inte om ekonomi utan snarare om uppfostran!
Citera
2021-09-05, 14:32
Medlem
micro113s avatar
Citat:
15k finns ju redan på hundkontot. Där ifrån kunde de plockat ut pengar till ett ps5. En gemensam konsol till alla ungarna. Mina 3 har ett och dela på. Vill den äldre ha ett eget får hen spara ihop de till sig själv.
Det finns inga pengar på det där "hundkontot" och har aldrig funnits. Det har ju Rask erkänt flera gånger.

Citat:
T och A skröt upp trixcykeln som var så dyr. Och den ligger på 1000-1200kr ungefär och där var det flera med på det paketet.
Det är ju smart att gå ihop med andra om de inte hade pengarna själv.
Citat:
Kikade lite på YT racet, inga större odds på att Alexander inte får förfrågan till nästa år.

Skatteverket kommer kontaktas under kommande vecka. Kommer då begära ut årsinkomster för Alexander för åren 2006-2021 alt 2006-2015. Beror lite på hur krångliga dom ska vara.
Det blir intressant att se vad du får för resultat på den förfrågan, för du håller väl tråden informerad?
Citera
2021-09-05, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CCkane
Tror du pengarna finns kvar på hundkontot? Tror de är long gone och följarna blev blåsta.

Vet, ironi i mitt inlägg där. Är väl bara Alexander själv som tror att dom finns på ett konto..

Kanske dags att ställa den frågan i nästa live. Uppmaning till krigarna från FB som ställer frågor. Vart är hundpengarna? Vad har sagt till barnen som du faktisk lovat en hund?
Citera
2021-09-05, 14:34
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Vet, ironi i mitt inlägg där. Är väl bara Alexander själv som tror att dom finns på ett konto..

Kanske dags att ställa den frågan i nästa live. Uppmaning till krigarna från FB som ställer frågor. Vart är hundpengarna? Vad har sagt till barnen som du faktisk lovat en hund?
Det är väl enkelt. De får inte plats med en hund i lägenheten.
Citera
2021-09-05, 14:35
Avstängd
Citat:

Sorgligt när man ständigt lovar ungarna, men sällan föverkligar dessa löften.
Citera
2021-09-05, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Det är väl enkelt. De får inte plats med en hund i lägenheten.
Ett Ps5 skulle dock få plats, det är ju även något alla ungar kan använda, även Baronen, han ligger ju ändå bara hemma hela dagarna och söka jobb är ju ingenting han verkar bry sig om.

Skulle Rask dessutom sluta snusa vilket han inte ens har råd med skulle han inom loppet av 5 månader kunna köpa det där tv-spelet, om han brydde sig så mycket dvs.
Citera
2021-09-05, 15:09
Medlem
StellaArtoiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndersJohanssen
Ett Ps5 skulle dock få plats, det är ju även något alla ungar kan använda, även Baronen, han ligger ju ändå bara hemma hela dagarna och söka jobb är ju ingenting han verkar bry sig om.

Skulle Rask dessutom sluta snusa vilket han inte ens har råd med skulle han inom loppet av 5 månader kunna köpa det där tv-spelet, om han brydde sig så mycket dvs.
Jag snusar själv så jag kan förstå att Rask inte lägger ner med snuset.

Men, det han skulle kunna göra är att göra sitt egna lössnus hemma. Finns paket som man kan beställa på nätet, jätte lätt att göra hem.

På så sätt så skulle kan kunna spara flera tusenlappar varje år, något han t.ex. skulle kunna lägga på sina barn istället.

Men Rask måste ju såklart ha sin Ettan lös som kostar ca 600:- styck, dvs 2400:- / månaden.
Tar för givet att han snusar en dosa per dygn med tanke på hur mycket han byter snus under sina videos.
Citera
2021-09-05, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StellaArtois

Men, det han skulle kunna göra är att göra sitt egna lössnus hemma. Finns paket som man kan beställa på nätet, jätte lätt att göra hem.

På så sätt så skulle kan kunna spara flera tusenlappar varje år, något han t.ex. skulle kunna lägga på sina barn istället.

Men Rask måste ju såklart ha sin Ettan lös som kostar ca 600:- styck, dvs 2400:- / månaden.
Tar för givet att han snusar en dosa per dygn med tanke på hur mycket han byter snus under sina videos.

En sanning med modifikation. För några år sedan höll Rask på att promotea hemmagjort snus och han visade till och med hur han gjorde det på videor.
Citera
2021-09-05, 15:18
Avstängd
Citat:

Nej hur skulle det se ut med fasta tider och begränsat bestämmande under 8h/dag. Tror det skulle ta en vecka max innan han fick gå för att ha hamnat i dispyt med chefen.
Citera
2021-09-05, 15:19
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av StorTuffBiker
En sanning med modifikation. För några år sedan höll Rask på att promotea hemmagjort snus och han visade till och med hur han gjorde det på videor.

Dessa hemmagjorda satser kommer bli dyrare snart, tror det är bättre om han bara skulle sluta med skiten.
Citera
2021-09-05, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StellaArtois

Snus kan man köpa om man har råd med det vilket Rask inte har, då känns det som en viktig prioritering att drogerna är det första som ryker, för en empat som mig iaf, nu sätter sig Rask alltid sig själv i första rummet och då är det klart BB ska snusa det dyraste snuset.

Citat:
Ursprungligen postat av CCkane
Nej hur skulle det se ut med fasta tider och begränsat bestämmande under 8h/dag. Tror det skulle ta en vecka max innan han fick gå för att ha hamnat i dispyt med chefen.
Med tanke på att han efter ett halvt årtionde efter Alfs uppmaning fortfarande inte tagit sig in på arbetsmarknaden skulle jag säga att chanserna att han någonsin gör det är slim to none, och skulle han mot förmodan lyckas så lär han knappast klara sig igenom den 6 månader långa provanställning utan att komma på kant med både chef och kollegor.
Citera
2021-09-05, 16:07
Medlem
StellaArtoiss avatar
Citat:
Snus kan man köpa om man har råd med det vilket Rask inte har, då känns det som en viktig prioritering att drogerna är det första som ryker, för en empat som mig iaf, nu sätter sig Rask alltid sig själv i första rummet och då är det klart BB ska snusa det dyraste snuset.
Ja, jag håller med dig. Men ska man vara realistisk så skulle inte Rask slutat snusa helt, så då kan han ju åtminstone han göra eget snus. StorTuffBiker skrev att Rask till och med gjort reklam för företag som säljer satser som man gör lössnus med där hemma.

Så visst vet Rask hur man gör det! Handlar om prioriteringar, premium snus eller spara mer pengar som kan gå till barnen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in