2021-11-25, 22:30
Medlem
Tiggarlajven är igång.

T körde en RANT om deras sexliv alldeles nyss. Familjen Privat!
-
Kom precis att tänka på hur sorgligt det är att den gode Pattknullaren inte är aktiv när Alex är inne och vevar i tråden.
Citera
2021-11-25, 22:35
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Froge
Tiggarlajven är igång.

-
Kom precis att tänka på hur sorgligt det är att den gode Pattknullaren inte är aktiv när Alex är inne och vevar i tråden.
Berätta gärna om han ökat på tittarantalet efter hans närvaro i tråden.
Citera
2021-11-25, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Berätta gärna om han ökat på tittarantalet efter hans närvaro i tråden.

Njae inte direkt, ligger på stabila 60 tittare som vanligt. Dock så brukar tittarsiffrorna gå upp lite efter att han har gjort entré, så vi får se!
Citera
2021-11-25, 23:36
Medlem
FrozenFears avatar
Usch, vad tråkigt det är att se på deras live. Aldrig något intressant ämne har dom att diskutera som får liven att kännas skön, inget direkt bra flyt överhuvudtaget, då det byts samtalsämne fram o tillbaka. Folk kan fråga T eller A om saker, men får oftast tillbaka enkla svar. T verkar sitta passivt och bara stirra in i tomma intet på datorskärmen tills någon ny fråga dyker upp, läser det lite luddigt och hoppas A ska hjälpa till när dom svårare orden kommer upp. Får verkligen känslan som folk kallar det - TiggarLives...

Enda bra stream:en som Rask haft, är när Baronen själv satt i kameran och folk fick sätta han mot väggen med frågor han gärna undviker.
Citera
2021-11-25, 23:53
Citat:
Ursprungligen postat av Kommer-vara-anon
Ok.
Nu gick ju dock flertalet råd i inlägget ut just på den saken att A skulle utsättas för flera sociala kontakter, eftersom det var inläggsförfattarens uppfattning att det var målet. Det var inte en avsikt jag tror du missade på något som helst sätt, för så jävla dum har du inte gett sken av att vara tidigare.

Så dels gnäller alltså tråden om att familjen inte besöker simhallen med barnen, trots att familjen gör just det. Ok.
Det är ju jättebra om familjen besöker simhallen, så länge föräldrarna anser att besöket kan genomföras smittsäkert. Det är ju också klockrent att man bara tar en unge i taget. Misstänker att det är T som ligger bakom den lösningen :-D
Jag säger varken bu eller bä till att familjen besöker simhallen, jag bara tycker gnället är lite väl i tråden om att familjen inte, under en pågående pandemi samt en till omfattande smittspridning inte hittar på saker som innefattar fysisk kontakt. Låt familjen själv fatta beslut som den känner sig trygg med, och istället för att vara såna jävla gnällfittor om en sådan grej, hylla föräldrarna för att de tar ansvar för sin familjs trygghet under smittsamma sjukdomar.

// Och jag vet att flertalet i tråden inte kommer klara av det, och jag har accepterat det, betyder dock inte att jag kommer låta klappskallarna stå oemotsagda varje gång de gnäller om att familjen inte har tillräckligt mycket sociala kontakter, under en tid när staten ber oss medborgare om att göra just så.

Att lekplatsen är utomhus är ju klockrent, dock var klagomålet jag hade att den inte var renlig nog, vilket jag fortfarande anser. Ungar är skitiga och äckliga saker, platser där dessa är ofta blir då också på samma sätt. Att man i vanliga fall kan acceptera den orenligheten köper jag, nu är det dock inte vanliga fall, och jag har därav förståelse att man undviker lekplatser. Skulle jag också göra under rådande läge. Tycker också det är alldeles utmärkt agerat, då vissa andra barnuppassare idag inte klarar av att tillse tillräcklig fysisk distans.

Man behöver inte stänga av hela staden, i de flesta fallen är det möjligt att tillgodose distansen, och i de undantagsfallen som finns, är mötet så kort samt utomhus att det får betraktas kunna ske riskfritt.

Att handlaren håller öppet åt andra är just orsaken som gjorde att man bland annat skulle handla själv, att man nu blivit ombett att undvika ta med sig mindre barn in på affären samt att man under långa perioder blivit ombedd att handla planerat och så få ggr som möjligt, eller ännu hellre beställa via pickup eller hemkörning. Något jag givetvis hoppas att Rask lever efter, då han dels enligt ryktet ska vara ovaccinerad samt har mindre barn att ta hand om.

Tycker jag är ytterst klandervärt, och jag hoppas givetvis att Rask bryter det beteendet.

//Dock är det ju inte bara Rask som gör så, men då han i flera fall verkar sköta sig bra, så är det ju synd att han fattar såna korkade beslut där han utsätter både sitt eget barn och sina mor/farföräldrar för onödiga risker. Jag hoppas helt enkelt på bättring i såna fall.

Låt oss vara ärliga, hon verkar vara kring 1 år. Såna har väl ungefär samma grad av kognitiva förmågor som en degklump, eller i bästa fall som en hund. Hon lär nog vara nöjd bara av att känna lukten av någon bekant samt att hon lyckas uppfatta någon reaktion från en annan människa då och då. Något jag är säker på att både T och Rask ska kunna lyckas med, annars hade hon och hennes syskon med stor sannolikhet varit omplacerade vid det här laget. Rasks två andra barn ger inte direkt sken av att vara mindre utvecklade än andra barn, har de lyckats två ggr tidigare, så lär de nog lyckas en tredje gång med.
Jag räknade upp olika förslag på aktiviteter, lämpade för barn. Jag skrev tillexemel cykla och la försäkerhets skull till: med barnet i cykelsits, för att viktigpettrar inte skulle påpeka att A inte kan cykla..
Micro113 har sakligt förklarat betydelsen och nyttan med de olika exemplen jag skrev upp. Det finns massor, bara att knata lite ute och plocka ekollon, snart kommer snön, jag tror inte kick-as farsan är ute och leker i snön, åker pulka, gör snölyktor, igloos, allt beroende på snömängd, såklart.
Varför drar han inte till tippen med det som ska väck? Ett litet förråd, max två vändor.
Socialtjänsten skulle nog inte vara nöjda med att kick-aset inte tar sig för någonting, utan ser pappaledigheten som egenmys, ingen kan gnälla över att han inte gör någonting, eftersom han är pappaledig och pengarna rullar in..
du tror inte barnen behöver stimulans, upptäcka omvärlden, utvecka motorik och det sociala samspelet.
Citera
2021-11-26, 01:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Froge
Tiggarlajven är igång.

-

Haha, privatliv var det ja!
Citera
2021-11-26, 05:19
Medlem
Roligast var ändå när Rask körde runt i Trosa med AMG åkgräsklippare. Han kunde bara köra i 30 och inte svänga höger för då tog däcket i skärmen..ljuva minnen.
Citera
2021-11-26, 06:22
Medlem
Så Rasken har gått på pappaledighet och ändå är tråden lika aktiv som när han laddade upp på tuben. Fan han har verkligen kommit in under skinnet på er

Stortuffbiker fortsätter i vanlig ordning med teorier utifrån psykologiska aspekter som den självutnämnde experten han är, Micro är fortsatt fet, bitter och sugen på vin och mumsbulle kandiderar fortsatt till årets förälder med förslag på vad man kan göra med barnen, för denne är så pretto själv och gör allt rätt och riktigt. En dag på soffan tilltalar inte mumsbulle, utan aktiviteter med barnen ska det vara oavsett kroppstemperatur och pågående pandemi.

Allt är sig likt mao.

Det är nästan så att man saknar KungPungPat med sina random utläggningar om livet i texter som storleksmässigt skulle passa in i en uppsats. Men denne lär vi väl numer hitta på närmsta psykmottagning.

Tack för dagliga skrattet, nu ska jag åka och göra något Micro inte gjort på flera år. Nämligen att jobba
Citera
2021-11-26, 06:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CCkane
Så Rasken har gått på pappaledighet och ändå är tråden lika aktiv som när han laddade upp på tuben. Fan han har verkligen kommit in under skinnet på er

Stortuffbiker fortsätter i vanlig ordning med teorier utifrån psykologiska aspekter som den självutnämnde experten han är, Micro är fortsatt fet, bitter och sugen på vin och mumsbulle kandiderar fortsatt till årets förälder med förslag på vad man kan göra med barnen, för denne är så pretto själv och gör allt rätt och riktigt. En dag på soffan tilltalar inte mumsbulle, utan aktiviteter med barnen ska det vara oavsett kroppstemperatur och pågående pandemi.

Allt är sig likt mao.

Det är nästan så att man saknar KungPungPat med sina random utläggningar om livet i texter som storleksmässigt skulle passa in i en uppsats. Men denne lär vi väl numer hitta på närmsta psykmottagning.

Tack för dagliga skrattet, nu ska jag åka och göra något Micro inte gjort på flera år. Nämligen att jobba

Kanske det. Men du är fortfarande i tråden och försöker trakassera trådens skribenter. Det är ganska patetiskt.

Att tråden går varm beror på att Baronen kommit in och bemött allt. Vad är det som är konstigt?
Citera
2021-11-26, 06:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elinge
Hur kan folk va blåögda o tro på hans påståenden om mordhot???
Det märks att allt bara e ett jippo för få tittare o folk som Swishar

Fast att det finns en ganska stor skara som skulle vilja göra processen kort med Bajsbaronen är nog inte så konstigt med tanke på alla tidigare följare han blåst på pengar och hur många han hängt ut och förtalat och pratat sjukt illa om. Så att en och annan faktiskt har lust att slå ihjäl honom är absolut inget konstigt
Citera
2021-11-26, 06:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Jag räknade upp olika förslag på aktiviteter, lämpade för barn. Jag skrev tillexemel cykla och la försäkerhets skull till: med barnet i cykelsits, för att viktigpettrar inte skulle påpeka att A inte kan cykla..
Micro113 har sakligt förklarat betydelsen och nyttan med de olika exemplen jag skrev upp. Det finns massor, bara att knata lite ute och plocka ekollon, snart kommer snön, jag tror inte kick-as farsan är ute och leker i snön, åker pulka, gör snölyktor, igloos, allt beroende på snömängd, såklart.
Varför drar han inte till tippen med det som ska väck? Ett litet förråd, max två vändor.
Socialtjänsten skulle nog inte vara nöjda med att kick-aset inte tar sig för någonting, utan ser pappaledigheten som egenmys, ingen kan gnälla över att han inte gör någonting, eftersom han är pappaledig och pengarna rullar in..
du tror inte barnen behöver stimulans, upptäcka omvärlden, utvecka motorik och det sociala samspelet.

Vad Soc skulle vara nöjda med eller inte vet jag inte. Det jag vet är att om ungarnas skola hade ansett ungarna som understimulerade, eller haft en underutvecklad motorik alternativt bedömt att det sociala samspelet inte fungerade så skulle skolan enligt lag vara tvungen att sätta in stödåtgärder samt orosanmäla. I och med att vi VET att ett antal orosanmälningar redan gjorts, så VET vi att Soc granskat familjen. Alltså borde det rent logiskt vara så att åtgärder hade satts in, om någon som faktiskt träffat familjen och har rätt kompetens samt faktiskt också har en tillsynsmyndighet som granskar ens arbete hade delat din bedömning.

Det blir alltså lite så där att sitta på ett forum och upprepade tillfällen ge råd hur Rask ska uppfostra sin tredje unge, speciellt när minst hälften av råden går tvärt mot de rekommendationer som våra myndigheter givit oss att följa. Speciellt när brott mot dessa rekommendationer kan innebära sjukdom eller död. Huruvida det gör mig till en viktigpetter eller inte, det bekymrade mig mindre.

När det kommer till sociala samspelet, så nja, jag tror inte man har så stor nytta av det som död eller liggandes i en respirator under flera månader. Så jag tror på det där med att följa FoHM när den säger att man ska försöka minska så långt som möjligt på fysisk kontakt med nya människor. Något jag är säker på att Rask lyckats på ett tillfredsställande sätt med, eller så har Soc satt in/planerar att sätta in stödåtgärder för.
Citera
2021-11-26, 07:05
Jag undrar hur säkert det är för raskens lilla bebis att vara ensam med sin vårdnadshavare som mår så dåligt och lider av så kraftig psykisk ohälsa. Enligt honom själv drabbas han av panikattacker, som gör honom oförmögen att ens ta hand om sig själv, utan då brhöver han vara i duschen eller badkaret i upp till 6 timmar. Vad händer om han drabbas av sina svåra ptsd-trauma-attacker, med ljus tända runt om, och A är utlämnad åt sitt öde eftersom pappa bara gråter och kroppen krampar? Kanske inte jättebra om hon rullar spåkulan från altarbordet, kan krossa en liten fot. Eller smakar på skäggprodukterna som paketeras på köksbordet, är rökelserna eller cbd-oljan inte sjukt farligt om hon får i sig det? Rasken klarar ju inte av livet, att göra det tråkiga, vuxna. Kom på att det är sjukt äckligt om A hittar sexleksakerna och smakar på.. lösfittorna som pappsen recenserade bar spår av könshår, rentlighet är inte hans grej. Hur länge blir A sittande i nerbajsad eller nerkissad blöja, det är inte skönt för huden, tur att pappa har sitt skäggvax som han säljer och säger ha fantastiska egenskaper mot eksem, torr hud, dålig hy, när pappa blir sådär konstig och ledsen? Panikångest, är nog läskigt att bevittna ur ett litet barns perspektiv, vem tar hand om lilla A?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in