Citat:
Ursprungligen postat av
Kommer-vara-anon
Ok.
Nu gick ju dock flertalet råd i inlägget ut just på den saken att A skulle utsättas för flera sociala kontakter, eftersom det var inläggsförfattarens uppfattning att det var målet. Det var inte en avsikt jag tror du missade på något som helst sätt, för så jävla dum har du inte gett sken av att vara tidigare.
Så dels gnäller alltså tråden om att familjen inte besöker simhallen med barnen, trots att familjen gör just det. Ok.
Det är ju jättebra om familjen besöker simhallen, så länge föräldrarna anser att besöket kan genomföras smittsäkert. Det är ju också klockrent att man bara tar en unge i taget. Misstänker att det är T som ligger bakom den lösningen :-D
Jag säger varken bu eller bä till att familjen besöker simhallen, jag bara tycker gnället är lite väl i tråden om att familjen inte, under en pågående pandemi samt en till omfattande smittspridning inte hittar på saker som innefattar fysisk kontakt. Låt familjen själv fatta beslut som den känner sig trygg med, och istället för att vara såna jävla gnällfittor om en sådan grej, hylla föräldrarna för att de tar ansvar för sin familjs trygghet under smittsamma sjukdomar.
// Och jag vet att flertalet i tråden inte kommer klara av det, och jag har accepterat det, betyder dock inte att jag kommer låta klappskallarna stå oemotsagda varje gång de gnäller om att familjen inte har tillräckligt mycket sociala kontakter, under en tid när staten ber oss medborgare om att göra just så.
Att lekplatsen är utomhus är ju klockrent, dock var klagomålet jag hade att den inte var renlig nog, vilket jag fortfarande anser. Ungar är skitiga och äckliga saker, platser där dessa är ofta blir då också på samma sätt. Att man i vanliga fall kan acceptera den orenligheten köper jag, nu är det dock inte vanliga fall, och jag har därav förståelse att man undviker lekplatser. Skulle jag också göra under rådande läge. Tycker också det är alldeles utmärkt agerat, då vissa andra barnuppassare idag inte klarar av att tillse tillräcklig fysisk distans.
Man behöver inte stänga av hela staden, i de flesta fallen är det möjligt att tillgodose distansen, och i de undantagsfallen som finns, är mötet så kort samt utomhus att det får betraktas kunna ske riskfritt.
Att handlaren håller öppet åt andra är just orsaken som gjorde att man bland annat skulle handla själv, att man nu blivit ombett att undvika ta med sig mindre barn in på affären samt att man under långa perioder blivit ombedd att handla planerat och så få ggr som möjligt, eller ännu hellre beställa via pickup eller hemkörning. Något jag givetvis hoppas att Rask lever efter, då han dels enligt ryktet ska vara ovaccinerad samt har mindre barn att ta hand om.
Tycker jag är ytterst klandervärt, och jag hoppas givetvis att Rask bryter det beteendet.
//Dock är det ju inte bara Rask som gör så, men då han i flera fall verkar sköta sig bra, så är det ju synd att han fattar såna korkade beslut där han utsätter både sitt eget barn och sina mor/farföräldrar för onödiga risker. Jag hoppas helt enkelt på bättring i såna fall.
Låt oss vara ärliga, hon verkar vara kring 1 år. Såna har väl ungefär samma grad av kognitiva förmågor som en degklump, eller i bästa fall som en hund. Hon lär nog vara nöjd bara av att känna lukten av någon bekant samt att hon lyckas uppfatta någon reaktion från en annan människa då och då. Något jag är säker på att både T och Rask ska kunna lyckas med, annars hade hon och hennes syskon med stor sannolikhet varit omplacerade vid det här laget. Rasks två andra barn ger inte direkt sken av att vara mindre utvecklade än andra barn, har de lyckats två ggr tidigare, så lär de nog lyckas en tredje gång med.
Jag räknade upp olika förslag på aktiviteter, lämpade för barn. Jag skrev tillexemel cykla och la försäkerhets skull till: med barnet i cykelsits, för att viktigpettrar inte skulle påpeka att A inte kan cykla..
Micro113 har sakligt förklarat betydelsen och nyttan med de olika exemplen jag skrev upp. Det finns massor, bara att knata lite ute och plocka ekollon, snart kommer snön, jag tror inte kick-as farsan är ute och leker i snön, åker pulka, gör snölyktor, igloos, allt beroende på snömängd, såklart.
Varför drar han inte till tippen med det som ska väck? Ett litet förråd, max två vändor.
Socialtjänsten skulle nog inte vara nöjda med att kick-aset inte tar sig för någonting, utan ser pappaledigheten som egenmys, ingen kan gnälla över att han inte gör någonting, eftersom han är pappaledig och pengarna rullar in..
du tror inte barnen behöver stimulans, upptäcka omvärlden, utvecka motorik och det sociala samspelet.