2021-11-03, 14:47
Medlem
Spritnotas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EXTREMFETMA
Han förstår inte för att han inte är så intelligent som han vill ge sken av. Kom ihåg att vi pratar om en kille som har multipla ansiktstatueringar och köpte en "AMG".

Sant.

När Pontus Rasmusson översätter Morgz och andra kreatörers manus rakt av, så haglar det in kritik.

Anjo lär inte säga ett pip om att Rask gör samma sak. Verz har lämnat svensk youtube för gott och Hydra är på en av sina vanliga långa pauser på obestämd tid. Vetskapen om plagiatpodden stannar nog i den här tråden, så länge podden inte når ut till en större publik.
Citera
2021-11-03, 14:52
Medlem
Baronen är förbannad på sin insta-story för att musikprogrammet spelar i slow motion. Där har han suttit sen 9:00 säger han. Dom sex timmarna kunde ju ha spenderats på ett deltidsjobb. Men det är väl för logiskt. Bättre att skicka ut frun i arbete, sikken man!
Citera
2021-11-03, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fiskmasen7
Skönt, då har vi prickat av den punkten. Då ser vi snart praktikantens produkter i ett varuhus nära dig då?

Vad förväntar du dig själv om man får fråga?

Bor inte i närheten av Trosa FYI. Skulle innebära extrema kostnader
Citera
2021-11-03, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EXTREMFETMA
Han förstår inte för att han inte är så intelligent som han vill ge sken av. Kom ihåg att vi pratar om en kille som har multipla ansiktstatueringar och köpte en "AMG".

Handlar nog inte så mycket om intelligens. Det här är saker som varenda åttondeklassare som lämnat in ett skolarbete känner till liksom. Du får inte kopiera, vi kör texten genom urkund och upptäcker vi plagiat är det underkänt.

Det handlar om ignorans och lathet. Rask vill bara göra det han själv tycker är kul och skönt. Han hade haft tid att läsa på en timme om hur han får och inte får göra. Men han bryr sig inte, han kör in i kaklet som med allt annars. Han startar webshop men inser att hans firmanamn är upptaget, han begår förtal och får höra att han begår förtal men bryr sig inte att dubbelkolla för att sedermera dömas för just förtal och där få klart för sig vad det innebär. Det hade krävt några minuters dubbelkoll och han hade blivit varse, men han är ignorant och tycker att alla som säger emot hatar, och dessutom är för lat för att efterforska iallafall.

Man kan tycka att en person som Rask, som producerar eget material han har upphovsrätt till varenda dag, borde ha koll på detta. Jag tror även att han har det, om Rask skulle se att någon annan laddat upp hans video och tar reklamintäkter för det kan du vara så säker på att han instinktivt skulle göra en sak av det. Men nu drabbar det inte honom, och han bryr sig bara när det drabbar han själv. Därför kommer han bry sig om detta först när han får några konsekvenser av det.

Nu tror jag inte att någon kommer claima detta, Rask har en liten pod som lyssnas av ett par hundra, och materialet är på engelska. Det är däremot principen. Rask skulle må bättre av att göra rätt från början istället för att prova sig fram.

Sen är det bara ett slött och grisigt beteende att man ska hålla på och skapa material men inte lägga någon som helst tid bakom det. Han vill ha äran, uppmuntrande kommentarer och klappar på axeln trots att han inte åstadkommit någonting själv. Det är lite vad som kännetecknar en fuskare
Citera
2021-11-03, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Froge
Baronen är förbannad på sin insta-story för att musikprogrammet spelar i slow motion. Där har han suttit sen 9:00 säger han. Dom sex timmarna kunde ju ha spenderats på ett deltidsjobb. Men det är väl för logiskt. Bättre att skicka ut frun i arbete, sikken man!

Där har du PrioriteringsBaronen. En man som borde sökt 6 stycken jobb under dom timmarna men istället hakat upp sig på att han inte kan få musikprogrammet att fungera. En man som borde städa ut förrådet och köra grejer till tippen men som istället väljer att producera musik som nästan ingen kommer lyssna på.

Där har du en jättebebis. Han påminner om dagisbarn som varit på toaletten och ropar ”fääääärdig!”. Ser helt panikslagen ut över att han inte får tekniken att fungera när han pysslar med sin hobby, frågar desperat följarna om hjälp.

Förstå när Rask stöter på riktiga motgångar i livet. Det är där saker kommer gå snett. Han bor hemma hos sin fru, men när frugan har lämnat? Vad ska han göra av sitt liv då? Det är tur för Rask att han har en farfar som är snäll. För han kommer inte hamna på gatan. Men han är väldigt beroende av andra människor för att få livet att gå ihop, och det kommer inte vara lätt. Han slutar kanske som hans pappa, en knarkare som bor i hans sommarstuga.

Det börjar vara dags att stärka sig själv för framtiden, för annars är det den tillvaron han kommer att ha snart.
Citera
2021-11-03, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krecik
Du bestämmer inte vad som är rätt eller fel! Rask kanske tror på det han gör. Det inget fel att testa på saker!! Jag tror han spenderar väldigt mycket tid. Ska han visa det hela tiden? Han har lyckats jättebra med sin kanal och det genom hårt arbete!! Hade varit enkelt hade alla kunnat lyckas bättre !

Du har rätt. Han har ju faktiskt spenderat tid med att nöta ner sina stackars fingrar efter lämplig text i Google:s sökmotor, copy paste och kört det i Google translate. Därefter har han läst upp det med sitt arma stämband och sedan dragit med några spakar i ett redigeringsprogram och laddat upp på Spotify.

Svettet droppar.
Citera
2021-11-03, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StorTuffBiker
Du har rätt. Han har ju faktiskt spenderat tid med att nöta ner sina stackars fingrar efter lämplig text i Google:s sökmotor, copy paste och kört det i Google translate. Därefter har han läst upp det med sitt arma stämband och sedan dragit med några spakar i ett redigeringsprogram och laddat upp på Spotify.

Svettet droppar.

Det kan faktiskt ta jättelång tid göra en video. När jag var mindre kunde det ta några timmar innan den blev färdig! Men det var roligt. Nu tror jag det går forare pga tekniken men ändå mycket tid och jobb.
Citera
2021-11-03, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av esett
OBS!! Ovanstående inlägg kan inehålla spår av ironi.

Jag inte ironiskt. Det är fakta!

Över 100k subscribers då har man lyckats!
Avundsjuk på att du inte lyckats?

Rask kanske ni tycker gör saker fel. Faktum kvarstår, han HAR lyckats stort och har kämpat enormt mycket för det. Ni vet om det och INGEN kan förneka det faktumet.
Senast redigerad av Krecik 2021-11-03 kl. 17:29.
Citera
2021-11-03, 17:31
Medlem
Förstår inte hur han vågar plagiera texter rakt av,det finns många exempel på poddar som åkt dit på det. Ex https://amp.svt.se/kultur/lars-polis...all-av-plagiat
Citera
2021-11-03, 17:37
Medlem
esetts avatar
Citat:
Jag inte ironiskt. Det är fakta!

Över 100k subscribers då har man lyckats!
Avundsjuk på att du inte lyckats?

Rask kanske ni tycker gör saker fel. Faktum kvarstår, han HAR lyckats stort och har kämpat enormt mycket för det. Ni vet om det och INGEN kan förneka det faktumet.

Lyckats med vad? Inom det gebit jag sysslar med så har jag lyckats. Om du menar med Youtube så har jag inga som helst planer att ens syssla med sånt.

Du kanske ska rådgöra med din andra hjärnhalva om vad du egentligen skriver när du inte har en aning om vad jag sysslar med.
Citera
2021-11-03, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av esett
Lyckats med vad? Inom det gebit jag sysslar med så har jag lyckats. Om du menar med Youtube så har jag inga som helst planer att ens syssla med sånt.

Du kanske ska rådgöra med din andra hjärnhalva om vad du egentligen skriver när du inte har en aning om vad jag sysslar med.

Det har du inte aning om heller! Det är du som spekulerat i om att jag sitter på bidrag etc. Sånt som de flests i tråden verksr göra. Spekulera!

Han har lyckats få till en mycket stor YT kanal. 140k subs är mycket det och kräver mycket arbete, så är det bara!!
Citera
2021-11-03, 18:00
Medlem
esetts avatar
Citat:
Det har du inte aning om heller! Det är du som spekulerat i om att jag sitter på bidrag etc. Sånt som de flests i tråden verksr göra. Spekulera!

Han har lyckats få till en mycket stor YT kanal. 140k subs är mycket det och kräver mycket arbete, så är det bara!!

Nu får du ta och ge dig. Visa mig var jag anklagar dig för det. Annars kan du dra åt h-elvete.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in