2021-11-03, 12:19
Medlem
Romanche92s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Anna Book är med i Joakim Lundells serie "Hide and seek".
Jag har däremot inte sett Rask i någon av reklamen för serien. Är det någon som vet om han är med?
Det är ju spöken och "mys" så han borde väl vara given -- polare som han är med Jocke och allt.

Jag tror faktiskt Joakim skiter fullständigt i Rask helt och hållet. Hur mycket än BB smörar för honom utanför YT så tror jag Joakim inte vill ha med honom att göra. Rask är en vass kniv i sin 30 års kris som fortfarande pratar om hur han blev saggad först utav sina vänner för att han somnade först. Eller hur mycket han och T knullar om veckorna. Samt Kiss och Bajs åldern när man är runt 35 år gammal.

Såklart att Joakim inte bjuder in sådan person till sitt program
Citera
2021-11-03, 12:21
Medlem
Romanche92s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av badpope
I en av de senaste videorna visar han ju hur mycket han tjänade i oktober. Var nästan 18 tusen. Sedan sa han att nätverket han är med i tar en del. Har för mig han sa att han inte får ut hälften av de där 18k
Tur att han går live och kan dra in lite stålar

Han verkar dra in stora summor på sina så kallade livés. Skattar han ens skitet?. Eller det går svart rätt ner i fickan?.
Citera
2021-11-03, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Romanche92
Han verkar dra in stora summor på sina så kallade livés. Skattar han ens skitet?. Eller det går svart rätt ner i fickan?.

Klart han inte skattar, helt onödigt ju.
Citera
2021-11-03, 13:00
Medlem
I Rasks senaste podd har han än en gång tagit en artikel och kört i Google translate och läst upp i sin helhet. Skillnaden nu är att han berättar vilken hemsida han hämtat texten från efter han läst upp.

Det Rask inte verkar förstå är att det förstås är lika förbjudet att ta någon annans arbete och kapitalisera på det utan att ha fått ett OK. Det räcker förstås inte med att säga att det här är upphovsmannen. Du får citera utvalda delar, men inte kopiera allt.

Det är också fortfarande lika förbjudet att fortsätta ha uppe dom gamla poddarna, trots att man noterat att man gjort fel. Om man noterat det så borde den naturliga följden vara att man tar ner det man inte har rätt till, inte fortsätta ha det uppe och säga att jag lovar att bättra mig. Riktigt efterbliven logik.

Det du gör är brottsligt Rask, det måste du komma ihåg. Genom att ha uppe poddarna gör du dig skyldig till ett brott med fängelse i straffskalan.
Citera
2021-11-03, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Romanche92

På frågan ”går donations rakt ner i fickan?” svarade han nej igår (har jag för mig). Vad det betyder i hans värld låter jag vara osagt.
Citera
2021-11-03, 13:25
Medlem
Spritnotas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Anna Book är med i Joakim Lundells serie "Hide and seek".
Jag har däremot inte sett Rask i någon av reklamen för serien. Är det någon som vet om han är med?
Det är ju spöken och "mys" så han borde väl vara given -- polare som han är med Jocke och allt.

Han är inte med, tyvärr. Jag hade gärna sett honom spela över - eller bli rädd på riktigt. Alla deltagarna visas på seriens Instagram. https://instagram.com/hideandseekse?...dium=copy_link

Bara Gordon Dewoon och Hampus Hedström som primärt är youtubers vad jag ser. Rask spelar inte i deras liga.

Statistik för de som roas av sånt:
Gordon har 76k på Instagram + 343k på youtube. Det är måttligt imponerande, där han utmärker sig är att han ligger på en stabil mycket hög placering bland svensktalande kanaler, sett till antalet visningar.

Hampus har 227k på Instagram, 285k på sin egna youtube + 107k på "En rullande talkshow" vilket är en youtubekanal han har med Manfred. Jag bifogar en bonusvideo, Manfreds vlogg från när han och Hampus var på Jocke och Jonnas bröllop. Var Rask bjuden? https://youtu.be/etag7-jKLFw

Rask har 14.8k på Instagram, droppat till 142k på mainkanalen, Rask News som blev Rasks hårdrock och nu heter Rask live har 11.7k, Familjen Rask 21.6k. Snuskanalen hittar jag inte.
Citera
2021-11-03, 13:34
Medlem
Då har man haft sitt lilla break från praktikanten.

Men är jag inne rätt på följande?

- Rask tänker då inte leta arbete?
- T är både mamma ledig + kör helgjobb?
- Tagit bort ”rock kanalen och kör nu live kanal?
- Mindre och mindre reklam för mirakel oljorna? Går de så dåligt?
- Han mys med rask podd har tagit mini break efter FB tråden på pekat han han snott texten rakt av? Dock dök en ny podd upp igår där han läste upp vart han tagit texten
- Han kör drama igen, YT är hans jobb med andra ord?

Skönt att vara tillbaka, skönt att se lite av de äldre gardet kvar i tråden.

Har man kommit fram till vad skulden T sitter inne på kommer ifrån?
Har dom några trådar ute för ny lägenhet? Eller är familjen bränd hos alla hyresvärdar i metropolen Trosa?
Citera
2021-11-03, 13:40
Medlem
Spritnotas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StorTuffBiker
I Rasks senaste podd har han än en gång tagit en artikel och kört i Google translate och läst upp i sin helhet. Skillnaden nu är att han berättar vilken hemsida han hämtat texten från efter han läst upp.

Det Rask inte verkar förstå är att det förstås är lika förbjudet att ta någon annans arbete och kapitalisera på det utan att ha fått ett OK. Det räcker förstås inte med att säga att det här är upphovsmannen. Du får citera utvalda delar, men inte kopiera allt.

Det är också fortfarande lika förbjudet att fortsätta ha uppe dom gamla poddarna, trots att man noterat att man gjort fel. Om man noterat det så borde den naturliga följden vara att man tar ner det man inte har rätt till, inte fortsätta ha det uppe och säga att jag lovar att bättra mig. Riktigt efterbliven logik.

Det du gör är brottsligt Rask, det måste du komma ihåg. Genom att ha uppe poddarna gör du dig skyldig till ett brott med fängelse i straffskalan.

Hur kan han inte förstå?

Tips på en kompletterande pod, smått obegripligt att ingen tänkt på detta smidiga och snabba sätt att skapa content och få reklamintäkter: Läs upp toppartiklarna som ligger bakom betalvägg på DN, SvD och Sydsvenskan. Lägg det på youtube, kanalen kan heta Rask News.
Citera
2021-11-03, 13:55
Medlem
EXTREMFETMAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spritnota
Hur kan han inte förstå?
Han förstår inte för att han inte är så intelligent som han vill ge sken av. Kom ihåg att vi pratar om en kille som har multipla ansiktstatueringar och köpte en "AMG".
Citera
2021-11-03, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fiskmasen7
Då har man haft sitt lilla break från praktikanten.

Men är jag inne rätt på följande?

- Rask tänker då inte leta arbete?
- T är både mamma ledig + kör helgjobb?
- Tagit bort ”rock kanalen och kör nu live kanal?
- Mindre och mindre reklam för mirakel oljorna? Går de så dåligt?
- Han mys med rask podd har tagit mini break efter FB tråden på pekat han han snott texten rakt av? Dock dök en ny podd upp igår där han läste upp vart han tagit texten
- Han kör drama igen, YT är hans jobb med andra ord?

Skönt att vara tillbaka, skönt att se lite av de äldre gardet kvar i tråden.

Har man kommit fram till vad skulden T sitter inne på kommer ifrån?
Har dom några trådar ute för ny lägenhet? Eller är familjen bränd hos alla hyresvärdar i metropolen Trosa?

Nej tvärtom. Det går så bra nu så han behöver inte göra reklam.
Citera
2021-11-03, 14:15
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kubeen
Självklart. Det är ju så framgångsrika företagare brukar resonera.
Citera
2021-11-03, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kubeen

Skönt, då har vi prickat av den punkten. Då ser vi snart praktikantens produkter i ett varuhus nära dig då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in