Citat:
Ursprungligen postat av
itsaek
Om du läser det här Rask: kasta dig på en ky-utbildning som är lite praktiskt riktad och ge järnet. Du kan fortfarande ordna upp situationen på ganska kort tid bara du väljer rätt nu liksom. Ge upp hela youtube-grejen och satsa på att bygga upp dig själv så att du kan vara en bra patriark åt din familj. Om några år så kommer du bara skratta åt hela den här influensergrejen du höll på med.
Är inne på samma linje som dig. Däremot har han ett intresse av att filma, mest sig själv visserligen men ändå. Kör YT vid sidan av. Se de som en extra inkomst.
Tror han kan utbilda sig, hitta ett jobb som ger årsinkomster på runt 300k och ha oljor och YT på sidan och dra in ytterligare 40-60k. Bra sidoinkomst.
Men vill han inte så kommer det aldrig och gå, nu drogs det väl in 4000-5000kr härom dagen med liven och 2 videos som gått hyfsat bra. När han ser dom beloppen på en dag då tänker han, fan nu vänder det. Detta går ju, jag behöver inget 7-16 jobb. Jag är en influencer. Jag är Carl Fredrik Alexander Rask.
Det självförtroendet han har, han sa senast häromdagen att han mår hur bra som helst, varför undrar säkert många? Jo för dagen innan kassera han in 4-5000kr. Det kan det vara värt en vända till Soc tycker praktikanten. Medans T gråter och vill bara ta sig ur den onda cirkeln.
Så länge Alexander har 0kr i skuld är livet på en dans. Medans frugan gråter sig till sömns och drömmer om ett Svensson liv med radhus och hund.