2021-09-30, 23:58
Medlem
Knuxs avatar
Det är så sorgligt att se vad ens skattepengar går till. Även sorgligt att han verkar frisk nog att kunna jobba men verkar lamslagen i någon låtsasvärld som går ut på att jaga tangentbordskrigare.

Såg någon gjorde en liknelse med MM Micke och det är faktiskt slående likt. Dom är båda fast i något cyberkrig som de aldrig kommer att vinna. Men mig veterligen så har Rask ingen allvarlig funktionsnedsättning? Alltså han kan väl skilja på fantasi och verklighet hoppas jag? För det kunde ju inte MM.

Är ingen flitig besökare i tråden men brukar checka in nån gång per år. Och det är samma sak varje gång. Nytt år men alltid samma bråk och problem.

Väx upp Rask! Gör något vettigt istället för att leva på bidrag.
Senast redigerad av Knux 2021-10-01 kl. 00:00.
Citera
2021-10-01, 00:35
Medlem
StellaArtoiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetsskygg
Riktigt gott att det här rann ut i sanden. Jävla skitbeteende att ge sig på kvinnor och barn i jakt på barnens pappa. För det är ytterst Therese och barnen som blir lidande. Och det tycker jag är fel. Vilket har framgått. Och det står jag för.
Vad duktig du är som står för det! Eloge till dig
Citera
2021-10-01, 00:40
Medlem
StellaArtoiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av itsaek
Sedan så tycker jag att han borde betala skatt på all swish och all skäggsmörja som han sålt. Han betalar helt säkert inte ett jävla öre skatt på det han säljer samtidigt som han uppbärer bidrag.
Jo, all skäggolja han säljer skattar han. Däremot så är det tydligt att swishdonationer inte skattas.

Bidrag? Rask får inte något mer bidrag än barnbidraget, som alla andra föräldrar i Sverige också får.
Citera
2021-10-01, 00:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StellaArtois
Jo, all skäggolja han säljer skattar han. Däremot så är det tydligt att swishdonationer inte skattas.

Bidrag? Rask får inte något mer bidrag än barnbidraget, som alla andra föräldrar i Sverige också får.
Jaha, se där ja.

Fett att han faktiskt betalar skatt för skäggolje-försäljningen. Det var stort av han.
Citera
2021-10-01, 01:00
Citat:
Ursprungligen postat av Knux
Men mig veterligen så har Rask ingen allvarlig funktionsnedsättning? Alltså han kan väl skilja på fantasi och verklighet hoppas jag? För det kunde ju inte MM.

Ehm...Rask anser att han är världens bästa pappa och make, ett företagargeni och en klippare som är en bra bit över oss andra i fråga om klass, smak, stil och finess. Ett slags rockstjärne-entreprenör-överklass om du vill.

Har han problem med verklighetsuppfattningen? You tell me.

Senast redigerad av GylleneUttern2 2021-10-01 kl. 01:02.
Citera
2021-10-01, 01:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GylleneUttern2
Ehm...Rask anser att han är världens bästa pappa och make, ett företagargeni och en klippare som är en bra bit över oss andra i fråga om klass, smak, stil och finess. Ett slags rockstjärne-entreprenör-överklass om du vill.

Har han problem med verklighetsuppfattningen? You tell me.

Grejen är att jag tror Rask har glimtar av insikt där han förstår att oj "det här blev inte som jag tänkt mig. Jag är en annan människa än vad jag ville bli och livet är helt annorlunda än vad jag tänkte mig". De glimtarna gör extremt ont och det är därför han av och till mår så jävla dåligt. Och det är det dåliga måendet som gör att han knarkar hela den här "youtube"-grejen; nästa video, nästa kick!

Det är så djupt tragiskt för det är en self-reinforcing feedback loop.

Om du läser det här Rask: kasta dig på en ky-utbildning som är lite praktiskt riktad och ge järnet. Du kan fortfarande ordna upp situationen på ganska kort tid bara du väljer rätt nu liksom. Ge upp hela youtube-grejen och satsa på att bygga upp dig själv så att du kan vara en bra patriark åt din familj. Om några år så kommer du bara skratta åt hela den här influensergrejen du höll på med.

Du samlar ju bara på hat nu, oavsett vad du gör så möter du hat och skit även om du skulle göra något bra.
Citera
2021-10-01, 06:39
Medlem
Gissar på att vi alla har svårt att inte tänka på
Bajsbaronen af Trosa när man läser symptomen

Symptom på narcissism

• En överdriven känsla av sig egen storhet.

• En ständig förväntan av att bli beundrad och berömd.*

• Förväntar sig att av andra betraktas som överlägsen, även på områden där hen saknar meriter.

• Överdrivet skryt och förstorande av åstadkommande och talanger

• En upptagenhet med fantasier kring framgång, makt, briljans och skönhet.*

• En upplevelse av överlägsenhet och att de bara passar ihop med andra, lika storartade, personer
Citera
2021-10-01, 06:59
Medlem
Citat:
Grejen är att jag tror Rask har glimtar av insikt där han förstår att oj "det här blev inte som jag tänkt mig. Jag är en annan människa än vad jag ville bli och livet är helt annorlunda än vad jag tänkte mig". De glimtarna gör extremt ont och det är därför han av och till mår så jävla dåligt. Och det är det dåliga måendet som gör att han knarkar hela den här "youtube"-grejen; nästa video, nästa kick!

Det är så djupt tragiskt för det är en self-reinforcing feedback loop.

Om du läser det här Rask: kasta dig på en ky-utbildning som är lite praktiskt riktad och ge järnet. Du kan fortfarande ordna upp situationen på ganska kort tid bara du väljer rätt nu liksom. Ge upp hela youtube-grejen och satsa på att bygga upp dig själv så att du kan vara en bra patriark åt din familj. Om några år så kommer du bara skratta åt hela den här influensergrejen du höll på med.

Du samlar ju bara på hat nu, oavsett vad du gör så möter du hat och skit även om du skulle göra något bra.

Bra tankar.

Jag är helt övertygad om samma. Det är också därför han hatar Flashback-tråden. För den pekar ut saker han redan vet, men som han helst inte skulle vilja kännas vid. Han lever i förnekelse att allt går bra, annars hade han inte orkat hålla skenet uppe. När någon visar upp fakta här så måste han tänka på det, och det är plågsamt för honom. Att sen någon användare anmäler honom till soc eller ljuger ihop något i ett inlägg är bara svepskäl för varför tråden är så hemsk. I själva verket tycker han den är hemsk för att den river ned hans luftslott, som han på något sjukligt sätt känner sig trygg med.

Håller med om det där med yrkesutbildning, gå till en yrkesvägledare och fråga vilka branscher han kommer få jobb i direkt och kör. Jag hade inte haft ett ont ord att säga om snubben om han slutade ta sin youtubekarriär på så blodigt allvar, att det som bäst är en sysselsättning, och började jobba för sin familj. Problemet tycks vara att han fått för sig att alla hatar honom och vill se han lida. Han tror också att om han lägger ner youtube och tar ett vanligt jobb så vinner hatarna. En väldigt destruktiv väg han är inne på m.a.o.
Citera
2021-10-01, 07:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StorTuffBiker
Bra tankar.

Jag är helt övertygad om samma. Det är också därför han hatar Flashback-tråden. För den pekar ut saker han redan vet, men som han helst inte skulle vilja kännas vid. Han lever i förnekelse att allt går bra, annars hade han inte orkat hålla skenet uppe. När någon visar upp fakta här så måste han tänka på det, och det är plågsamt för honom. Att sen någon användare anmäler honom till soc eller ljuger ihop något i ett inlägg är bara svepskäl för varför tråden är så hemsk. I själva verket tycker han den är hemsk för att den river ned hans luftslott, som han på något sjukligt sätt känner sig trygg med.

Håller med om det där med yrkesutbildning, gå till en yrkesvägledare och fråga vilka branscher han kommer få jobb i direkt och kör. Jag hade inte haft ett ont ord att säga om snubben om han slutade ta sin youtubekarriär på så blodigt allvar, att det som bäst är en sysselsättning, och började jobba för sin familj. Problemet tycks vara att han fått för sig att alla hatar honom och vill se han lida. Han tror också att om han lägger ner youtube och tar ett vanligt jobb så vinner hatarna. En väldigt destruktiv väg han är inne på m.a.o.

Jag är beredd att hålla med varenda ord.
Citera
2021-10-01, 09:53
Medlem
B´stards avatar
Han klarade inte av att hålla sig borta från lögnerna i rantandet. Han påstod att ormoljeförsäljningen gick strålande - mycket bättre än han hade förväntat sig...

Ang. soc-mötet så är det något vi inte kan kontrollera om det ens existerat, eller vad som sagts - Rask drömscenario, då kan han sitta å spy ut sig vad som helt för lögner.

Och lånen/krediterna. Paret Rasks ekonomi gicks igenom redan 2019, då hade Tessan ett underskott av kapital för inkomståret 2018 om 21000 kr - alltså existerade Nordealånet redan då. Baltmercan köptes maj 2019 - alltså sket Rask fullständigt i att de har ett dyrt blancolån på 200k+ och gick å köpte sig en dyr bil. Med tanke på att farfar Alf lånade ut pengarna så kan man ju fråga sig varför han inte använde den lånemöjligheten till att betala av det dyra lånet och betala lägre ränta till Alf. Särskilt med tanke på att det snarare är han som konsumerat upp pengarna då han inte bidragit till hushållskassan (och därav behovet av lån) Men det är klart - lånet står på T, så då skiter han såklart fullständigt i det...

...VILKEN PAPPA GÖR SÅDÄR???
Citera
2021-10-01, 09:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B´stard
Han klarade inte av att hålla sig borta från lögnerna i rantandet. Han påstod att ormoljeförsäljningen gick strålande - mycket bättre än han hade förväntat sig...

Ang. soc-mötet så är det något vi inte kan kontrollera om det ens existerat, eller vad som sagts - Rask drömscenario, då kan han sitta å spy ut sig vad som helt för lögner.

Och lånen/krediterna. Paret Rasks ekonomi gicks igenom redan 2019, då hade Tessan ett underskott av kapital för inkomståret 2018 om 21000 kr - alltså existerade Nordealånet redan då. Baltmercan köptes maj 2019 - alltså sket Rask fullständigt i att de har ett dyrt blancolån på 200k+ och gick å köpte sig en dyr bil. Med tanke på att farfar Alf lånade ut pengarna så kan man ju fråga sig varför han inte använde den lånemöjligheten till att betala av det dyra lånet och betala lägre ränta till Alf. Särskilt med tanke på att det snarare är han som konsumerat upp pengarna då han inte bidragit till hushållskassan (och därav behovet av lån) Men det är klart - lånet står på T, så då skiter han såklart fullständigt i det...

...VILKEN PAPPA GÖR SÅDÄR???

Säljandet gick bättre än förväntat. Att ens någon köper en produkt som kostar 4x mer än vad den ska kosta är sjukt. Notera ordet bättre, inte bra.
Citera
2021-10-01, 10:57
Medlem
Citat:

Är inne på samma linje som dig. Däremot har han ett intresse av att filma, mest sig själv visserligen men ändå. Kör YT vid sidan av. Se de som en extra inkomst.

Tror han kan utbilda sig, hitta ett jobb som ger årsinkomster på runt 300k och ha oljor och YT på sidan och dra in ytterligare 40-60k. Bra sidoinkomst.

Men vill han inte så kommer det aldrig och gå, nu drogs det väl in 4000-5000kr härom dagen med liven och 2 videos som gått hyfsat bra. När han ser dom beloppen på en dag då tänker han, fan nu vänder det. Detta går ju, jag behöver inget 7-16 jobb. Jag är en influencer. Jag är Carl Fredrik Alexander Rask.

Det självförtroendet han har, han sa senast häromdagen att han mår hur bra som helst, varför undrar säkert många? Jo för dagen innan kassera han in 4-5000kr. Det kan det vara värt en vända till Soc tycker praktikanten. Medans T gråter och vill bara ta sig ur den onda cirkeln.

Så länge Alexander har 0kr i skuld är livet på en dans. Medans frugan gråter sig till sömns och drömmer om ett Svensson liv med radhus och hund.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in