2021-09-20, 17:34
Medlem
Hoopas någon i nästa lajv frågar Tessan om hennes skulder. Jag kan ju naturligtvis inte det efter att ha blivit blockad efter några obekväm frågor...
Citera
2021-09-20, 17:36
Medlem
efftolvs avatar
Rask behöver ju ta LSD eller röka DMT, hitta lite självdistans för att ge sig själv rätt mängd självkritik så han kan sluta trampa i samma fälla om och om igen.
Citera
2021-09-20, 17:38
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StellaArtois
Ny video.

"JAG HAR TECKNAT EN NÄTHATSFÖRSÄKRING!"
https://youtu.be/auVPzWlnolM

LOL nu kommer Rask och Jockeboy för att norpa lite skattepengar för att dom är offer för näthat ju.

Stabilt när de två största hatarna som spridit mest häthat av dom alla.. nu ska få pengar för att dom utmålar sig som offer.
Citera
2021-09-20, 17:51
Medlem
Spännande försäkring som jag aldrig hört talas om. Ska bli kul med uppföljning på hur det hanteras. Fanns inget i videon att såga, lagom längd och inte alls mycket tjat om samma sak som det oftast är. Behagligt ljud och intressant ämne.

Den får VG ifrån mig.
Citera
2021-09-20, 17:56
Medlem
Förstår inte riktigt vad Rask förväntar sig av hans försäkring. Han ska ha lidit skada på något sätt för att den ska träda in. Nu har han utnyttjat den. Han får frågan vad det är som han vill ha hjälp med och känner sig illa behandlad.

Fast du har väl en försäkring för att täcka upp för skador du råkat ut för? En kille som ringer upp och hotar dig innebär ingen direkt skada, eller?

Om jag har en hemförsäkring och någon försöker bryta sig in så blir jag knappast ersatt för något bara för att jag blev utsatt för ett brott. Försäkringen täcker för det som gått förlorat.

Du får nog allt visa upp vilken skada du lidit till följd av personens hotelser innan du kan kräva något ur din försäkring.

Men det viktiga i den här historien är trots allt att Rask får gnälla om att han känner sig motarbetad och få känna sig som ett offer. Det är det alltid.
Citera
2021-09-20, 17:56
Medlem
efftolvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StellaArtois
Ny video.

"JAG HAR TECKNAT EN NÄTHATSFÖRSÄKRING!"
https://youtu.be/auVPzWlnolM

Det är ju solklart varför han gör den här videon lol, den kan vara bland det tråkigaste jag har sett på YouTube. 0 tittarvärde

Enda anledningen till att han gör videon är för att sätta press på företaget som han har tecknat sin försäkring hos, om de inte hjälper han nu kommer han att göra mer videos om hur dåligt försäkringsbolaget är.
Han är ju ganska desperat ute efter hjälp, hade jag med vart i en situation

Så frågan blir, kommer företaget att behandla rask som en vanlig kund, eller kommer de att ge han en exklusiv behandling då de annars riskerar mer negativ exponering.

Och vad kan försäkringsbolaget ens göra? Vilket bolag är det?
Han sa det kosta 39 kr i månaden eller någe
Citera
2021-09-20, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tanakh
Spännande försäkring som jag aldrig hört talas om. Ska bli kul med uppföljning på hur det hanteras. Fanns inget i videon att såga, lagom längd och inte alls mycket tjat om samma sak som det oftast är. Behagligt ljud och intressant ämne.

Den får VG ifrån mig.

Man kan ju dock tycka att någon som sysslat med youtube i 6 år vet hur man ljussätter. Vem fan placerat en lampa bakom mikrofonen så man får ett svävande rövhål i ansiktet. Nu har jag inte sett hela, men jag har kommit till att han läser recensioner… videon får MVG av mig!!!!!!!
Citera
2021-09-20, 18:03
Medlem
Laureths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tanakh
Du är bra gullig söta du som även ger en beskrivning till oss alla i forumet om droppshipping. Alla över 15 vet vad droppshipping är haha har du inte större förväntningar på oss? Puss

Jag hade då aldrig hört talas om det innan, och jag är 30+
Frågade även några vänner, och det var en ny term för 2/3

Så sluta upp med dina härskartekniker, det är bara otrevligt.
Citera
2021-09-20, 18:06
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av efftolv
Det är ju solklart varför han gör den här videon lol, den kan vara bland det tråkigaste jag har sett på YouTube. 0 tittarvärde

Enda anledningen till att han gör videon är för att sätta press på företaget som han har tecknat sin försäkring hos, om de inte hjälper han nu kommer han att göra mer videos om hur dåligt försäkringsbolaget är.
Han är ju ganska desperat ute efter hjälp, hade jag med vart i en situation

Så frågan blir, kommer företaget att behandla rask som en vanlig kund, eller kommer de att ge han en exklusiv behandling då de annars riskerar mer negativ exponering.

Och vad kan försäkringsbolaget ens göra? Vilket bolag är det?
Han sa det kosta 39 kr i månaden eller någe
0 tittarvärde håller jag med om - men tråkig? Jag tycker det var humor på ganska hög nivå
Citera
2021-09-20, 18:13
Medlem
KungPungPats avatar
Stackars Rask. Han vet inte ens vad han vill ha hjälp med gällande näthatsförsäkringen som betalar domstolskostnader när näthatare stäms. Rask vet inte om han vill stämma näthataren.

Han borde nog förstå att han är en av de värsta näthatarna och att det kan svida till lite i folks ögon om Rask försöker få pengar genom att skicka runt en massa privata konversationer och information om andra mäniskor som kanske inte har samtycke för att han skickar runt sån info och förtalar genom att hävda att hans senaste offer har begått brott .. fast det i själva verket är en favorit i repris dvs det ÄR Rask som hänger ut den människan som en brottsling vilket han redan har blivit dömd för men nu har han gjort det igen.

Var det verkligen så svårt att inte hävda att hans offer är skurkar tills det har bevisats i domstol och inte genom videos på youtube för då kallas det för grovt förtal.. nu igen.
Citera
2021-09-20, 18:20
Medlem
KungPungPats avatar
Näthat är när man skriver offentligt eller gör offentliga videos om att nån är en brottsling fast det inte har bevisats i domstol.. och även om det bevisats i domstol så är det ändå förtal att skriva om domslutet på ett vinklat sätt för att rikta hat mot den som blivit dömd.

Näthat är inte när nån skriver ett privat mail med hot och massa konstigt skit.
Men visst är det näthat när Rask sen lägger ut privata mail och hänger ut en människa som utmålas som brottsling.. då är det både förtal och näthat.

Inte heller är det näthat när Rask ringer upp till nån och spelar in samtalet för att sen publicera det på nätet. Hatet blir ju när han publicerar det på nätet utan samtycke från alla inblandade.

Rätta mig om jag har fel.
Citera
2021-09-20, 18:26
Medlem
efftolvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
Stackars Rask. Han vet inte ens vad han vill ha hjälp med gällande näthatsförsäkringen som betalar domstolskostnader när näthatare stäms. Rask vet inte om han vill stämma näthataren.

Han borde nog förstå att han är en av de värsta näthatarna och att det kan svida till lite i folks ögon om Rask försöker få pengar genom att skicka runt en massa privata konversationer och information om andra mäniskor som kanske inte har samtycke för att han skickar runt sån info och förtalar genom att hävda att hans senaste offer har begått brott .. fast det i själva verket är en favorit i repris dvs det ÄR Rask som hänger ut den människan som en brottsling vilket han redan har blivit dömd för men nu har han gjort det igen.

Var det verkligen så svårt att inte hävda att hans offer är skurkar tills det har bevisats i domstol och inte genom videos på youtube för då kallas det för grovt förtal.. nu igen.

Jag minns när Rask hade fått känslig information av Cluee (kanske Anjo) om Verz och började skriva till Verz (tror jag det var), från ett fake konto på Facebook och satt och håna honom. Hotade med han de skulle strikea kanalen och var riktigt svinig. Riktig dagisnivå.

När Rask ska sätta dit någon gör han det utan hämningar och med vilka metoder som helst, som hans utspel med Hoffa Kaos. Men om någon kör samma metod tillbaka är det crytime på instagram.
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
0 tittarvärde håller jag med om - men tråkig? Jag tycker det var humor på ganska hög nivå

Jo den var väl lite underhållande måste jag ändå erkänna, men det är ju för att Rasks liv just nu är ju verkligen på botten. Spännande att se vilket håll det går tå
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in