2021-09-15, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chris.Hagen
seriöst? det är ju ett ansvar han har gentemot alla som han möter i affärer och samhället. det bara slog mig att den videon saknades och att det var så illa.

Citat:
Ursprungligen postat av Pattknullaren
Är du förvånad? Varför skulle Egobaronen ta inte bara en utan två sprutor för någon annans skull?

Han är säkert spruträdd också.
Jag förstår inte resonemanget riktigt. Han lär gå runt snorig och hostig trots vaccinet eller? Ja han har varit sjuk så länge jag kan minnas.
Citera
2021-09-15, 21:48
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Han marknadsför nu skiten för huden, är det någon som orkat kontakta läkemedelsverket?
Sen gör han åter reklam för cbd, inte sin egen, men har han inte fått smäll på fingrarna tillräckligt?
De är kontaktade av folk i tråden - ja.

Citat:
Ursprungligen postat av razerdayzer
Tydligen får man göra reklam för Cbd om man inte själv säljer den, enligt rask. Och det är inte tillåtet att göra det på youtube, ig är tydligen ok.
Ja, han har ju rätt i att han inte kan få näringsförbud eller böter .. Det är företaget han gör reklam för som får ta det rättsliga eftersom de är ansvariga för marknadsföringen när det gäller deras produkt...

Jag tror för övrigt det är anmält också.
Citera
2021-09-15, 22:08
Medlem
Då har lajven igång och det med Bajsbaronen själv framför linsen.
Citera
2021-09-15, 22:22
Medlem
EXTREMFETMAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pattknullaren
Då har lajven igång och det med Bajsbaronen själv framför linsen.
Det är så jävla absurt att Rasks kanal har gått från att handla om allt möjligt normalt till att ständigt kretsa kring skäggprodukter. Jag tror nästan att hans "genuina följare" är snälltroll vid det här laget.
Citera
2021-09-15, 22:38
Avstängd
KungPungPats avatar
Alla har begränsat med tid under en dag.
Rask borde inse att han tävlar mot andra kanaler om just den tiden som folk har på en dag.

Om han lurar folk med klickbete eller om han tvingar mig att kolla på samma reklamfilm flera gånger för att få höra vad han säger efter reklamen.. så har han visat mig att han inte tänker leverera något content som jag är intresserad av.. och han kan inte tävla mot det content som andra kanaler levererar och som faktist är underhållande.

Rask har aldrig haft kul på youtube så varför skulle det bli bra content.

Rask får bli en youtuber som jag kollar in hos ibland för att känna mig som en bättre människa genom att kolla på nån som verkar göra allt i livet på fel sätt.
Citera
2021-09-15, 22:46
Medlem
EXTREMFETMAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
Det är nog här som skon klämmer, du är inne på någonting väldigt intressant. Han gillar inte ens Youtube längre och varför skulle han egentligen? Det har blivit en dålig ursäkt till varför han vägrar skaffa jobb, han är ju influencer.
Citera
2021-09-15, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
Alla har begränsat med tid under en dag.
Rask borde inse att han tävlar mot andra kanaler om just den tiden som folk har på en dag.

Om han lurar folk med klickbete eller om han tvingar mig att kolla på samma reklamfilm flera gånger för att få höra vad han säger efter reklamen.. så har han visat mig att han inte tänker leverera något content som jag är intresserad av.. och han kan inte tävla mot det content som andra kanaler levererar och som faktist är underhållande.

Rask får bli en youtuber som jag kollar in hos ibland för att känna mig som en bättre människa genom att kolla på nån som verkar göra allt i livet på fel sätt.
Bra analys och jag instämmer, jag tänkte faktiskt på något liknande tidigare idag. Youtubers funderar på idéer och planer till en riktig banger video, något som ska explodera i views. Det är sällan som man ser en YouTuber släppa en halvdan oenergisk och tråkig totalt ointressant video. Oftast fastnar man i det som många släpper samma sekund som man klickar sig in på den men man kanske inte ser den tillfullo men titeln och thumbnailen lockar samt ett schysst intro. Titel och thumbnail har Rask ibland men jävligt kass delivery. Introt brukar vara svartvitt och klassiker att han sitter i sitt sovrum och pratar om något ämne, inte mer och inte mindre. En annan gör sina intron med drönare från fem vinklar och har pyroteknik som exploderar bakom dem.

Vad är Rasks content egentligen nuförtiden? Vlogg är det ju inte då han sitter i sitt sovrum o pratar strunt o läser nyheter.

Däremot måste jag ge honom för vloggen som han släppte härom veckan från flygplansmuseumet den tyckte jag ärligt talat om. Jag skulle nog kunna se den igen.
Senast redigerad av Tanakh 2021-09-15 kl. 23:24.
Citera
2021-09-15, 23:46
Avstängd
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EXTREMFETMA
Det är nog här som skon klämmer, du är inne på någonting väldigt intressant. Han gillar inte ens Youtube längre och varför skulle han egentligen? Det har blivit en dålig ursäkt till varför han vägrar skaffa jobb, han är ju influencer.

Jag tror att jag har skrivit det förut att Rask har ingen hobby eller sånnt som han brinner för.
Förutom snus och att vara ett offer.

Roberto Vs The World är ju ett bra exempel på motsatsen till Rask.
Roberto kan lära sig att göra ett trick på skateboarden medans videokameran får rulla.. och det blir ändå kul content att se på eftersom han har kul och vill sätta tricket.
Man kan ju knappast tro att det är kul att se på nån som lär sig åka skateboard lol men så länge han har kul så känns det genom videon och det smittar av sig och man har en positiv känsla i kroppen efter att videon är klar.
Det är väl raka motsatsen med Rask som visar typ här på höger sida har jag livsfarligt svartmögel, och här på min vänstra sida har jag en bäbis. Så. Men nu delar jag inte med mig nåmer om mitt privatliv som jag nyss gjorde. Jag vill att ni slutar ha åsikter på mitt liv nu efter att jag visat upp livsfaran och bäbisen.

Gasljuseri typ ju han försöker få tittarna att tro att dom är konstiga för att dom bryr sig efter en sån clownshow där en bäbis och livsfarligt svartmögel visas upp i samma hem för att idioten sen ska be sina följare dra åt helvete och sluta bry sig lixom.

Har man visat upp svartmögel brevid en bäbis så ska man får dra ur tummen ur röven och se till att tittarna får reda på hur det går med livsfaran och bäbisen.

Citat:
Ursprungligen postat av Tanakh
Bra analys och jag instämmer, jag tänkte faktiskt på något liknande tidigare idag. Youtubers funderar på idéer och planer till en riktig banger video, något som ska explodera i views. Det är sällan som man ser en YouTuber släppa en halvdan oenergisk och tråkig totalt ointressant video. Oftast fastnar man i det som många släpper samma sekund som man klickar sig in på den men man kanske inte ser den tillfullo men titeln och thumbnailen lockar samt ett schysst intro. Titel och thumbnail har Rask ibland men jävligt kass delivery. Introt brukar vara svartvitt och klassiker att han sitter i sitt sovrum och pratar om något ämne, inte mer och inte mindre. En annan gör sina intron med drönare från fem vinklar och har pyroteknik som exploderar bakom dem.

Vad är Rasks content egentligen nuförtiden? Vlogg är det ju inte då han sitter i sitt sovrum o pratar strunt o läser nyheter.

Däremot måste jag ge honom för vloggen som han släppte härom veckan från flygplansmuseumet den tyckte jag ärligt talat om. Jag skulle nog kunna se den igen.

Ja han hade väl kul då på flygplansmuseet lol. Så det blev en underhållande video som resultat.

Problemet är bara att han inte tycker så mycket är intressant och kul så det finns inte så mycket som kan bli bra content. Han borde skaffa sig en hobby men hur ska det gå till när hans liv gick ut på drömmar om att bli en rockstjärna utan att lära sig spela instrument som en gud innan det kanske händer.
Citera
2021-09-16, 02:02
Medlem
StellaArtoiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EXTREMFETMA
Det är så jävla absurt att Rasks kanal har gått från att handla om al delt möjligt normalt till att ständigt kretsa kring skäggprodukter. Jag tror nästan att hans "genuina följare" är snälltroll vid det här laget.
Min uppfattning är att Rasks s.k. "genuina följare" inte är snälltroll.

Dem flesta genuina följare i hans tiggarlives består utav WT samt några få med någon slags funktionsnedsättning (t.ex. T*mas & C*rina som är moderator i hans tiggarlive.). *= o & a

Lägger du några minuter på att inspektera Rasks "genuina följare" under hans tiggarlives så förstår du att dem aktiva följarna han har är bottenskrapet utav alla WT som finns i Sverige.

Specifikt WT-folk som älskar Rask, eftersom dom äntligen hittat någon på Youtube som dom kan känna igen sig i.
Senast redigerad av StellaArtois 2021-09-16 kl. 02:05.
Citera
2021-09-16, 04:07
Citat:
Ursprungligen postat av StellaArtois
Min uppfattning är att Rasks s.k. "genuina följare" inte är snälltroll.

Dem flesta genuina följare i hans tiggarlives består utav WT samt några få med någon slags funktionsnedsättning (t.ex. T*mas & C*rina som är moderator i hans tiggarlive.). *= o & a

Lägger du några minuter på att inspektera Rasks "genuina följare" under hans tiggarlives så förstår du att dem aktiva följarna han har är bottenskrapet utav alla WT som finns i Sverige.

Specifikt WT-folk som älskar Rask, eftersom dom äntligen hittat någon på Youtube som dom kan känna igen sig i.

Precis så är det(hepp!). SAMTLIGA tillhör nån av grupperna;
Lätt förståndshandikappad
Fläktrökare med fibromyalgi(numera långtidscovid)
Bidragsberoende typ sjukersättning/soc
Medicinvrak
Alkis
F.d. narkoman.
Ofta vilda kombos av de ovanstående.

Det slog mig just att han borde döpa om sin skägg-gegga till dessa titlar istället!!

Söt apelsin/ Förståndshandikappad
Cederträ / Fläktrökare. Osv osv, ja ni fattar.
Citera
2021-09-16, 06:44
Medlem
Såg hans live igår. Reflektioner:

Han säger att han inte tror kanalen finns kvar speciellt länge till och att han mest laddar upp för att promota skäggprodukterna...I nästa stund kommer han alltid ha kvar kanalen. Seriös youtuber!

Han dissar även ABBA's comeback som 99% av världen har höjt till skyarna. Även jag som inte är något fan hör att det är lika bra som deras gamla låtar. Men nej det ska vara något som rycker tag i Baronens bollar...som typ Kiss? Har man öra för det kan man urskilja bra låtar oavsett genre.
Citera
2021-09-16, 07:02
Citat:
Ursprungligen postat av Harald37
Såg hans live igår. Reflektioner:

Han säger att han inte tror kanalen finns kvar speciellt länge till och att han mest laddar upp för att promota skäggprodukterna...I nästa stund kommer han alltid ha kvar kanalen. Seriös youtuber!

Han dissar även ABBA's comeback som 99% av världen har höjt till skyarna. Även jag som inte är något fan hör att det är lika bra som deras gamla låtar. Men nej det ska vara något som rycker tag i Baronens bollar...som typ Kiss? Har man öra för det kan man urskilja bra låtar oavsett genre.
Hahaha, gärna med sig själv i bandet.. han lägger upp bilder från sin farliga tid... när ska han fatta att han är en looser. Han är ingen stjärna, vad tänker folket på byn när han glider runt i sina rosa klackskor, uppklädd i kostym? Inte fan att wow, titta där är HAN i positiv bemärkelse..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in