2021-09-01, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StellaArtois
Har han råkat försäga sig, eller hur vet du?

Obs
Det kan förekomma spekulationer i texten så vi får vara beredda på att T, C, K hugger nu.

I tidigt stadie har han yttrat sig om att det är swish donationer är gåvor och det behövde man inte skatta för när det är gåvor. Detta var flera år sen.

Nice try, but ok.
Citera
2021-09-01, 16:56
Medlem
Wooqiprwos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kubeen
I tidigt stadie har han yttrat sig om att det är swish donationer är gåvor och det behövde man inte skatta för när det är gåvor. Detta var flera år sen.

Nice try, but ok.

Det är därför han säger ordet "donation" 3 gånger per swish.
Citera
2021-09-01, 17:00
Medlem
StellaArtoiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kubeen

Nice try, but ok.
Du är för rolig.

Ska du utgå från att han inte skattade för flera år sedan, när det inte ens var en skatteplikt att skatta på gåvor för flera år sedan?

Är det inte du som har skrivit hela veckan om att folk gör alldeles för mycket spekulationer om Rask, helt utan något belägg överhuvudtaget?

Kan du inte bestämma dig vilken sida du ska stå på?

Jag personligen tror inte han skattar sina donationer än idag, men det är en annan femma.

Jag spekulerar gärna kring Rask, men jag är inte dubbelmoral och predikar för att man inte ska spekulera.

Obs
Det kan förekomma spekulationer i texten så vi får vara beredda på att T, C, K hugger nu.
Citera
2021-09-01, 17:09
Medlem
Citat:
Jag är inte insatt i hur Rasks process ser ut när det gäller hans skäggolja.

Är det här exemplet ungefär så hans affärsmodell ser ut?

1. - Fabrik i Turkiet tillverkar en billig energidryck som ska efterlikna dem dyrare konkurrenterna på marknaden, t.ex. Redbull.

2. - Willys tar sedan kontakt med företaget och köper denna billiga energidrycken och får lov att outsourca energidrycken till deras egna varumärke "Garant".

Har jag fattat rätt eller är jag ute och cyklar?

Du missade en punkt;

3. - Rask köper in den billiga energidrycken från Turkiet, sätter sitt ansikte på produkten och säljer den för tre gånger dyrare än den på Willys.
Citera
2021-09-01, 17:09
Medlem
StellaArtoiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stromir
Du missade en punkt;

3. - Rask köper in den billiga energidrycken från Turkiet, sätter sitt ansikte på produkten och säljer den för tre gånger dyrare än den på Willys.
Juste, det stämmer.
Citera
2021-09-01, 17:24
Medlem
StellaArtoiss avatar
Ny video uppe på huvudkanalen:

https://youtu.be/LQKKMel66ZM

"RINGER KILLEN SOM MORDHOTAT MINA BARN OCH MIN FRU!"

Blir att kolla på den när jag är hemma från jobbet.
Man kan tycka vad man vill om Rask, men att hota hans barn och Therese är förjävligt och är långt över gränsen.

EDIT: Jag vet att du som har mordhotat dem läser detta, kom igen. Ryck tag i ditt liv och sluta dra in helt oskyldiga i bilden. Känns det bra när du ska sova att du mordhotat helt oskyldiga människor? Äckel.

Jag satte på videon, och det framkommer rätt tydligt att det är en efterbliven blatte.

- "Varför hänger du inte ut svenskar för?"
- "Ja jag kommer skjuta dig och dina barn"

Stängde ner videon efter det där, hoppas verkligen Rask får honom åtalad.

Tack för mig!
Senast redigerad av StellaArtois 2021-09-01 kl. 17:38.
Citera
2021-09-01, 17:26
Medlem
Citat:
Har han råkat försäga sig, eller hur vet du?

Obs

Du kan inte i fråga sätta försvarsadvokaten

Obs
Detta inlägg kan vara provocerande för C, K, T jag är beredd på hugg.
Citera
2021-09-01, 17:31
Medlem
esetts avatar
Har ni läst hans gamla blogg som han hade för nått år sen.
https://nouw.com/carlfredrikalexander
Citera
2021-09-01, 17:37
Medlem
Citat:
Du är för rolig.

Ska du utgå från att han inte skattade för flera år sedan, när det inte ens var en skatteplikt att skatta på gåvor för flera år sedan?

Är det inte du som har skrivit hela veckan om att folk gör alldeles för mycket spekulationer om Rask, helt utan något belägg överhuvudtaget?

Kan du inte bestämma dig vilken sida du ska stå på?

Jag personligen tror inte han skattar sina donationer än idag, men det är en annan femma.

Jag spekulerar gärna kring Rask, men jag är inte dubbelmoral och predikar för att man inte ska spekulera.

Obs

Snart 2 år sedan. Sluta tala om saker du inte har en aning om.

Har ingen dubbelmoral, jag är inte på NÅGON sida
Senast redigerad av Kubeen 2021-09-01 kl. 17:41.
Citera
2021-09-01, 17:38
Medlem
Citat:
Ny video uppe på huvudkanalen:

https://youtu.be/LQKKMel66ZM

"RINGER KILLEN SOM MORDHOTAT MINA BARN OCH MIN FRU!"

Blir att kolla på den när jag är hemma från jobbet.
Man kan tycka vad man vill om Rask, men att hota hans barn och Therese är förjävligt och är långt över gränsen.

EDIT: Jag vet att du som har mordhotat dem läser detta, kom igen. Ryck tag i ditt liv och sluta dra in helt oskyldiga i bilden. Känns det bra när du ska sova att du mordhotat helt oskyldiga människor?

Äckel.

Tack för mig!

Asså han kör på ett vinnande koncept, intressant. Hans tidigare videos med liknande rubriker har strax över 800-900k visningar. Nästan en miljon. Få se hur långt detta tar honom.

Obs

Citat:
Ursprungligen postat av razerdayzer
Du kan inte i fråga sätta försvarsadvokaten

Obs
Detta inlägg kan vara provocerande för C, K, T jag är beredd på hugg.

Det enda som provocerar i ditt inlägg är din trippla särskrivning på ett o samma ord.. Ifrågasätta. Jag gissar på att jag är T
Citera
2021-09-01, 17:41
Medlem
StellaArtoiss avatar
Felpost.
Citera
2021-09-01, 17:45
Medlem
Citat:
Jag ifrågasatte under gårdagens tiggarlive om Rask skattar sina donationer som kommer in på Swish.

Tog 15 sekunder innan en mod bannade mig permanent (antagligen Vonlaxen, DimiHard eller någon ensamstående WT-mamma).

Jag hade inte skrivit något tidigare under tiggarliven.
Har Rask sagt till sina mods att banna folk direkt som frågar om han skattar på sina intäkter från sin tiggarlive? Känner jag Rask rätt så skulle han mer än gärna redovisa att han bidrar till samhället genom att skatta sina donationer, vilket får mig att vara tveksam över att han gör rätt för sig.

Jag tipsade iallafall Skatteverket igår, och jag tvivlar på att jag är ensam.

"JAG FICK BREV UTAV SKATTEVERKET - JAG MÅSTE SKATTA ERA GÅVOR"

EDIT: Obs

Gåvor beskattas inte. Så ditt försök att sätta dit BB är förgäves.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in