2021-08-28, 02:22
Medlem
StellaArtoiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajsbaronen
Rask har själv tagit emot donation på 500 kr, eller om det var 1000 kr av caddenews i en livestream. Personen i fråga:
https://www.youtube.com/watch?v=5vH2Q2LcwJ4

Jag tycker personligen det är sinnessjukt att vara villig att ta emot så mycket pengar från någon med down syndrom. En vettig människa hade tackat för gesten men skickat tillbaka pengarna och bett honom köpa sig något roligt för dem. Men inte baronen af Trosa, nej han tackar för den relativt stora donationen och beger sig till Ica Trossen med pengarna för att köpa oxfilé.

Det finns ingen skam i baronens kropp.. Allt går att skylla på andra. Ulf ville ge bort en halv mille (skadeståndet 80k + 1 bitcoin till följare), i utbyte fick Ulf göra reklam för sin idé om att han skulle bli enväldig härskare över Sverige. Istället för att ifrågasätta lämpligheten av att donera bort pengar från en bipolär människa med tidigare erfarenhet från psykiatrin som nu går i tankarna på att bilda opinion för att bli diktator över Sverige går baronen all in. Hade Ulf bara varit lite egen men ändå önskat att ge bort pengarna hade jag varit oförstående, men likväl inte haft några invändningar med det. När man samtidigt får veta att han har en seriös tro på att han ska bli "kung" alltså enväldig härskare över Sverige genom att sprida budskapet på baronens youtube inser en fullt fungerande människa att hans psykiska hälsa är närmre Lennart Bladhs än en frisk människa. Lennart skulle förändra samhället med det manliga initiativet, Ulf ska bli enväldig härskare.
Mycket bra skrivet.

Visste inte att han tagit emot en donation från Cadde. Har fått upp en av hans videos bland mina rekommenderade videos. Väldigt tydligt att han har downs syndrom.

Det vi FB:are och även tittare utanför detta forum kan göra är att tipsa Skatteverket om dessa tiggarlives.

Det finns inte på kartan att han skattar sina donationer.

Jag kommer iallafall skriva ihop ett tips till Skatteverket inatt. Kommer även nämna att han potentiellt sitter på en del kryptovalutor som han förmodligen kommer sälja. Kan inte tänka mig att Rask inte utnyttjat Ulf på lite Bitcoin.

Jag länkar till dom som.känner att dom att dom också vill tipsa Skatteverket.

https://skatteverket.se/omoss/kontak...21e9a9561.html

Tipset kommer bli en offentlig handling, kommer maila honom mitt tips så fort det bekräftats av Skatteverket så att han kommer skita på sig. Han är trots allt en bajsbaron.

Rasks uttalanden om Magmysmicke i dagens video (som nu är borttagen, men finns länkad i tråden) går under grovt förtal.

Det är synd att Magmysmicke är för funktionsnedsatt för att polisanmäla det, eftersom Rask redan är dömd för förtal relativt nyligen tror jag att chansen hade ökat markant för att ett åtal skulle kunna väckas.
Senast redigerad av StellaArtois 2021-08-28 kl. 02:32.
Citera
2021-08-28, 02:33
Bannlyst
Oavsett vad folk säger så är det inte okej att den här Ulf ger bort en halv miljon.
Jag behöver få kontakt med mannen men har inte hans kontaktuppgifter, mail.

PM, tack.

Edit: Om det finns kontakter till hans fru / barn så pma gärna.

Tack.
Senast redigerad av SkaGoraKaos 2021-08-28 kl. 03:00.
Citera
2021-08-28, 02:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SkaGoraKaos
Oavsett vad folk säger så är det inte okej att den här Ulf ger bort en halv miljon.

PM, tack.

Tack.

Varför skulle inte det vara okej? Vad folk gör med sina cash ska väl du skita i.

Någon som har liven inspelad och kan ladda upp? Känns som att Rask skitit i det blå skåpet och hamnat i en sits han inte kan snacka sig ur. Dags för han att vakna upp ur sin värld och inse att man lär jobba för att kunna utöva nöjen och försörja sin familj.
Citera
2021-08-28, 02:49
Medlem
Nån som kan ladda upp liven?
Citera
2021-08-28, 02:50
Bannlyst
Pengar är vidrigt, jag skulle vilja se när Rasken annonserar ut att hans farfar lottar ut en halv miljon.

Det hade han givetvis ALDRIG gjort!

Någon jävla måtta får det vara tycker jag!
Citera
2021-08-28, 03:36
Medlem
SunniestSunshines avatar
Hejsan alla! Nu måste jag också lägga mig i här!
Efter att ha sett Anjos senaste video om Rask var jag tvungen att få lite klarhet i hur han tänker när han försvarar Rasks handlingar och låter det egentliga problemet flyga rakt över huvudet på honom. Istället fokuseras det på ett inlägg som Anjo fått vilket är helt ointressant i frågan...

Och vad händer, jo man blir shadowbannad! Vad är det med alla dessa självutnämnda influencers?
Dom omringar sig själva av irrelevanta hjärtade kommentarer som innehåller "du är bäst"
ifrågasättande städas bort.

Det som fick mig bannad är det som är inringat i rött bild no3... Asså?
https://i.ibb.co/CVjj317/anjocensur1.jpg
https://i.ibb.co/3pmsFBq/anjocensur2.jpg
https://i.ibb.co/LCYBMP9/anjocensur3.jpg

*edit* Jag är inte en arbetslös looser, är hemma med sjukt barn därav inlägg på småtimmarna.
Så att inte någon influencer dömmer mig felaktigt nu
Senast redigerad av SunniestSunshine 2021-08-28 kl. 03:46.
Citera
2021-08-28, 04:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SunniestSunshine
Hejsan alla! Nu måste jag också lägga mig i här!
Efter att ha sett Anjos senaste video om Rask var jag tvungen att få lite klarhet i hur han tänker när han försvarar Rasks handlingar och låter det egentliga problemet flyga rakt över huvudet på honom. Istället fokuseras det på ett inlägg som Anjo fått vilket är helt ointressant i frågan...

Och vad händer, jo man blir shadowbannad! Vad är det med alla dessa självutnämnda influencers?
Dom omringar sig själva av irrelevanta hjärtade kommentarer som innehåller "du är bäst"
ifrågasättande städas bort.

Det som fick mig bannad är det som är inringat i rött bild no3... Asså?
https://i.ibb.co/CVjj317/anjocensur1.jpg
https://i.ibb.co/3pmsFBq/anjocensur2.jpg
https://i.ibb.co/LCYBMP9/anjocensur3.jpg

*edit* Jag är inte en arbetslös looser, är hemma med sjukt barn därav inlägg på småtimmarna.
Så att inte någon influencer dömmer mig felaktigt nu

Jag gor vad jag kan bakom kulliserna, men behover inte posta prtscreens eller ta KREDD for det!
Citera
2021-08-28, 04:12
Medlem
SunniestSunshines avatar
Citat:
Jag gor vad jag kan bakom kulliserna, men behover inte posta prtscreens eller ta KREDD for det!
Jaha, jättebra!
Där fick du lite cred utan screens! Eller vad du nu är ute efter?
Citera
2021-08-28, 05:49
Medlem
cerns avatar
Citat:

PM, tack.

Tack.
Deras hemnummer, mobilnummer och alla uppgifter finns ju på Hitta.se

Om Ulf är psykiskt sjuk och Rask vill ta en Bitcoin av honom för att ge till sina fans vad säger då Ulfs fru?

Är inte hon en kvinna som bara kan säga "Älskling jag tycker inte du ska göra detta" eller vad är frågan om egentligen? Tror allt det här är bullshit bara för att få folk engagerade i vad som händer i Rasks patetiska liv.
Citera
2021-08-28, 06:44
Medlem
Efter att Ulf tragisk nog hamnade på psykakuten får man ju det svart på vitt att han inte alls mår bra, och att allt med Rask och kommentarerna fick det att rinna över för honom. Hoppas bara att Ulf fattar i efterhand att kommentarerna inte va hat utan det va riktat mot Rask som återigen gör ett moraliskt övertramp för visningar.

Sen varför erkänner inte Rask att han visste om tävlingen innan han åkte till Tranås? Det är uppenbarligen Ulf som betalat hans skadestånd så de måste ha snackat om pengar och bitcoins innan han tog sig dit. Vad är grejen annars liksom att åka över 40mil för intervjua en sjuk man som har en villa med massa bråte i och svamlar om att han ska bli kung?
Citera
2021-08-28, 06:45
Medlem
exexexexs avatar
Citat:
Mäh, tönt! Relevant juh!

Varför har Anjo och Rask blivit sånna bundisar nu helt plötsligt?
KorvAnjo försöker precis som Rask få det till att det är hatare som hatat mot Ulf till den grad att han åkte in på psyk!
Men jag har inte sett ett enda drev mot Ulf, snarare tvärt om!
Sen är jag helt övertygad om att Anjo nu försöker ställa sig in hos Ulf, som en White Knight ute på det stora stygga nätet, för vem vet... kanske får man en bitcoin för besväret?

Hörnan där Rask, Anjo och deras följare lever är som flugor på socker just nu!
Att Ulf minsann den finaste och mest intressanta människan i hela svärije!
Yack!
Hoppas Ulf räddas från det där!

Och sjuukt roligt igår när man bad om att få se Rasks ögon i liven!
-"jag är naken" (visar sig ändå med kalsonger på sig på väääldigt långt avstånd)
-"kan du inte bara visa ögonen så att hatarna ser att dom har fel?"
med falsettröst -"neeej! jag tänker inte ta några order från någon, nu stänger vi av liven!"

Ser fram emot inspelningen!
Citera
2021-08-28, 06:48
Medlem
cerns avatar
Citat:
Hur hade du känt om det var din far eller farfar?
Jag gör saker på mitt sätt, åk till Liseberg eller Gröna lund om du vill ha nöje, det är en människa det handlar om.
Tönt.

Du är ju själv intresserad av att ringa och tracka en privatperson med psykisk ohälsa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in