Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-01-16, 20:31
  #157
Medlem
Den moderate alt-right-flirtande riksdagsledamoten Hanif Bali gör vad han kan för att ”sänka” och diskreditera afrofobirapporten med uppbackning av sin jättelika SD-svans
Källa: https://tobiashubinette.wordpress.co...-extremhogern/
Citera
2018-01-16, 20:53
  #158
Medlem
HBOLLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sergbong
Du måste vara lite seg i Hjärnkontoret som postar artiklar från vänsterextrema politism i den här tråden.

Låter förövrigt som ett riktigt genomtänkt argument. Varför ska man vara rädd när antalet mord ökat kraftigt de senaste 10 åren (sedan de "nya" moderaternas invandringscirkus). Där äckliga otacksamma invandrare mördar svenskar på Ikea för de inte får asyl (och det mörkas) och folk blir överkörda på Drottninggatan (och den "olyckan" mörkas) så har man som svensk skattebetalare absolut inget att vara orolig över eller säger du?

När till och med statens journalister på SVT rapporterade att det är problematiskt med den skenande mordstatistiken så kanske vanligt sosse-folk förstår



Du behöver inte följa propaganda länken ditt jävla klossmongo.
Citera
2018-01-17, 04:48
  #159
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sazed
Ja, om andra gör fel slipper man göra rätt.

Jag fattar inte ens att folk blir upprörda över att filmen är 10 år gammal, förfallet i skolorna har förvärrats sedan dess men det verkar man inte bry sig om. Hur kan man som människa vara så äcklig att man hänger upp sig på från när en film är men inte bryr sig om hur verkligheten egentligen ser ut i skolorna. Hejar du på när lärare blir misshandlade och lektionerna är kaos pga stökiga elever?
Citera
2018-01-17, 04:59
  #160
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Firewaia
Exakt. SVT och Hanif är båda lika värdelösa på att använda relevant material, och de bråkar om vem som är sämst på det. Om det finns relevanta länkar (den du länkade är mer relevant iaf) så använd de, annars är det dålig källkritik. Förstår du vad jag menar?

Filmen är bara ett bevis på förfallet och det är förfallet i skolorna de senaste åren som är kärnfrågan. Att hänga sig på petitesser från när filmen är idioti. Om förfallet i skolorna inte fortsatt vore filmen irrelevant, nu har stöket fortsatt och spritt sig till flera skolor i landet. Det är en samhällsfråga som lyfts.
Jag har sett filmen för flera år sedan, om stöket i skolorna ska tas upp är den en bra illustration till hur det kan se ut nuförtiden.
Citera
2018-01-18, 06:07
  #161
Medlem
sergbongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HBOLL
Du behöver inte följa propaganda länken ditt jävla klossmongo.

Gjorde inte det helle H(V)BOLL.

Jävla sossedynga.
Citera
2018-01-18, 06:13
  #162
Medlem
sergbongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kb89
Han har inget iranskt pass ditt rövhål.

Bra argument där, du måste vara journalist.

Jo, han har ett iranskt pass herr Jan Gulasch Hjärnkrasch. Han kommer från Iran och har åkt fram och tillbaka till Iran flera gånger och stannat under längre perioder. Då behöver man ha ett iranskt pass för att komma in och ut ur landet - så jävla enkelt är det.
Citera
2018-01-18, 10:03
  #163
Medlem
Firewaias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NOMOONRIVER
Filmen är bara ett bevis på förfallet och det är förfallet i skolorna de senaste åren som är kärnfrågan. Att hänga sig på petitesser från när filmen är idioti. Om förfallet i skolorna inte fortsatt vore filmen irrelevant, nu har stöket fortsatt och spritt sig till flera skolor i landet. Det är en samhällsfråga som lyfts.
Jag har sett filmen för flera år sedan, om stöket i skolorna ska tas upp är den en bra illustration till hur det kan se ut nuförtiden.
Att inte kunna etablera hur det ser ut idag, använda en 10 år gammal film, och inte i så fall förklara att det är en illustration för hur det ser ut idag.... Då är det tyvärr bara orelevant skit. Men skulle han kunna etablera hur det ser ut idag i den posten, och sen säger att han använder en 10 år gammal film som illustration för dagens läge, självklart skulle det vara ok. Men så har inte skett eller?
Citera
2018-01-18, 10:05
  #164
Medlem
Firewaias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beyond
Det kan ju också vara ett sätt att kicka igång en debatt, inte så svårt när man vet hur dessa regisserade protester uppstår. Åldern på klippet behöver inte vara avgörande.
Du menar att det Hanif gjort är en regisserad post för att uppnå ett specifikt syfte? För det är det ju? Ändamålet helgar medlen osv? Varför är det ok för ena sidan att regissera protesten men inte andra?
Citera
2018-01-18, 11:36
  #165
Medlem
beyonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Firewaia
Du menar att det Hanif gjort är en regisserad post för att uppnå ett specifikt syfte? För det är det ju? Ändamålet helgar medlen osv? Varför är det ok för ena sidan att regissera protesten men inte andra?
Ja varför är det okej för vänstern att rigga verkligheten men inte för någon annan? Har du nåt bra svar på den frågan?
Citera
2018-01-18, 16:05
  #166
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av akutaccent
Hanif Bali är ju så långt ifrån asylbedrägeriet man kan komma, fallet som han istället lyfter fram är snarare ett exempel på det du pratar om. Hanif Bali har inte knivmördat, våldtagit och han är framförallt inte en del av den hycklande pk-eliten. Ser Hanif Bali som en stor tillgång för Svensk politik och ser inte honom som en del av det importerade avskummet. 1000 som Hanif Bali får för mig fly till Sverige illegalt hellre än att 1 våldtäktsman ges asyl i Sverige.

Hanif Bali är självklart inte själv skyldig till asylbedrägeriet med honom eftersom han var 3 - 4 år när hans föräldrar ordnade en smuggling av honom till Sverige.

Men han har kostat det svenska samhället en stor summa pengar för att vi måste ta hand om och försörja honom under hans uppväxt här. Detta bör han ha respekt och tacksamhet för. Han bör offentligt tala om detta förhållande, att han utan egen förskyllan har kommit hit för att försörjas av oss, och visa sin tacksamhet och lojalitet gentemot Sverige, och han bör uppmana andra invandrare att göra på samma sätt.

Det gäller alldeles särskilt andra som smugglats hit som barn på liknande sätt: Ardalan Shekarabi, Zanyar Adami (smugglades hit från Kurdistan som 6-åring för att han har blödarsjuka, det skulle förstås Sverige ge honom vård för - och det har vi förstås gjort) och andra.

Om Hanif Bali har medverkat till att ta hit sin familj bär han förstås ansvar för deras vistelse här.

Om han har återvänt till Iran på semester ska han stå till svars för att han, när han nu är vuxen och förstår hur mycket bedrägeriet runt honom har kostat Sverige, inte stannar kvar i Iran och försöker påverka det samhället till det bättre, i stället för att inneha en riksdagsplats med hög lön och möjlighet att påverka samhället. Där kunde i stället en svensk ha suttit. Han uppbär vinsten av ett bedrägeri, och det är omoraliskt.
Citera
2018-01-18, 16:07
  #167
Medlem
Firewaias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beyond
Ja varför är det okej för vänstern att rigga verkligheten men inte för någon annan? Har du nåt bra svar på den frågan?
Definitionen på Whataboutism. Sluta för fan.
Nej det är SJÄLVKLART inte ok, och detta är SVT som skriker på Hanif att han begått samma fel som de gjort, så de är exakt lika jävla bedrägliga/otydliga i sitt resonemang. Har jag sagt annat?
Citera
2018-01-18, 16:51
  #168
Medlem
beyonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Firewaia
Definitionen på Whataboutism. Sluta för fan.
Nej det är SJÄLVKLART inte ok, och detta är SVT som skriker på Hanif att han begått samma fel som de gjort, så de är exakt lika jävla bedrägliga/otydliga i sitt resonemang. Har jag sagt annat?
Seriöst, citera inte mig om du inte fattar varför jag skriver som jag gör. Du fortsätter i praktiken att ifrågasätta ditt egna beteende men vältrar över förklaringsansvaret på mina axlar. Släpp det här nu, världen är inte rättvis.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback