2019-04-06, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rumbledoll
😂😂😂😂Nu får jag göra en develi med skrattgubbar. Mitt i dina knastertorra inlägg så är du förbannat rolig. Har du rökt på nu igen remark?
Ja, jag håller med dig!! Flickorna var såå älskade och högt värderade i synnerhet av deras underbare far! Denne Oskar!! Tänk vad han offrade. Han gjorde allt för sina barn!! Trots sin höga utbildning ( han kunde ha gått hur långt somhelst) och sin omvittnade intelligens så lade han allt detta åt sidan. Allt för sina flickor!! Dom kallade honom ängeln, kollegorna, men var han inte rentav Gud?
Jag är säker på att hans sista ord var:
Jag älskar er mina flickor!!
Och sedan ströp han dom.
Rök inte mer ikväll nu remark!

Man läser inget sånt här om mamman:

Citat:
En kollega som slogs av sorgen i pappans ögon vid deras sista möte.
Kollegan var inblandad i utvärderingen av pappans ansökan om att bli professor.
Hans enda yrkesmässiga svaghet var, enligt samma kollega, att han ”prioriterade sin sjuka dotter framför allt annat och därför behövde ställa in det ena engagemanget efter det andra.”

Man måste fråga sig vilka uppoffringar maken gjorde för hennes skull och vilken makt hon måste ha haft över den jagsvaga självförintande mannen som gjorde allt för hennes skull. Till och med dödade barnen åt henne.
Citera
2019-04-06, 19:34
Medlem
Citat:
😂😂😂😂Nu får jag göra en develi med skrattgubbar. Mitt i dina knastertorra inlägg så är du förbannat rolig. Har du rökt på nu igen remark?
Ja, jag håller med dig!! Flickorna var såå älskade och högt värderade i synnerhet av deras underbare far! Denne Oskar!! Tänk vad han offrade. Han gjorde allt för sina barn!! Trots sin höga utbildning ( han kunde ha gått hur långt somhelst) och sin omvittnade intelligens så lade han allt detta åt sidan. Allt för sina flickor!! Dom kallade honom ängeln, kollegorna, men var han inte rentav Gud?
Och sedan ströp han dom.

Sedan hände något hösten 2017 som tycks helt förryckt familjens tidigare tankevärld under hösten 2017. Den tycks infalla i samband med att Moa också insjuknade i samma sjukdom. Det är vad båda föräldrarna uppger i sitt eget förklaringsbrev.

Jag utgick från att alla förstod att jag pratade om innan händelsen, implicit, men för dig måste det tydligen uttryckas mer explicit.. För att nå genom din dimman.

Att det var som jag beskriver förklarar varför Ingen kunde ens ana att detta skulle ske.
Det var en chock för alla.

Hur föräldrarnas tankar gick under hösten vet vi inte. Signaler saknades.
Citera
2019-04-06, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Det tror jag också. Kollegan menade barnen/familjen.

Javisst, var det. Det framgår av andra uttalanden och även OS chef.
Citera
2019-04-06, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Även fast tankarna om att ge upp allt kom tidig höst så tror jag att de ändå försökte hanka sej fram så länge det gick. Jag tror att det trots allt var ett mycket svårt beslut att ta. Tror inte att något datum var satt, mest troligt att jullovets slut och skolstarten blev avgörande.
Vet att du tänker så och så kan det vara men så sjukt beteende är svårt att förstå.
Citera
2019-04-06, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Man läser inget sånt här om mamman:

Man måste fråga sig vilka uppoffringar maken gjorde för hennes skull och vilken makt hon måste ha haft över den jagsvaga självförintande mannen som gjorde allt för hennes skull. Till och med dödade barnen åt henne.
Tror du verkligen hon var så manipulativ till den grad att han gick med på att döda flickorna åt henne? Samtidigt så skapar du en trådsanning eftersom allmänheten inte fått veta vem dödade vem, eller?
Citera
2019-04-06, 20:00
Bannlyst
Citat:
Och sedan ströp han dom.

Vet du. Jag gör också en develi. Här har vi alltså en person som påstår sig att arbeta inom psykiatrin men ändå inte inser att föräldrarnas känslor var irrationella i förhållande till deras handlingar och känslor. Hur är det ens möjligt att att befinna sig inom ett område som har med människors psykologiska sätt att fungera men ändå missat denna fundamentala mänskliga ABC, att människors emotioner, kognitioner och handlingar inte harmonierar med varandra vid psykisk ohälsa. Antingen är du känslomässigt utvecklingsstörd alternativt ljuger du om din profession. Oavsett vilket blir det väldigt tydligt varför du hamnat sjukt skevt i detta familjemord. Ursäkta en sliten klyscha, men du skaver.
Citera
2019-04-06, 20:19
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av likor
Kan tänka mig att det är en städrock (passar det i det svärtade i texten?) som han glömt att ta av sig/byta om efter allt städande och iordningställande.
Ja, "städrock" faller fint in under det svarta täcket. - Det kan ha rörts upp en del damm under insamlandet av alla papper som polisen skulle få ta del av utan att egentligen anstränga sig - och utan att behöva ägna sig åt kopiering.
Citat:
O har tappat kontrollen helt och hållet.
Det är en blandad bild som framträder: Att som en sista åtgärd efter fullbordad kvävning och strypning - men före hängning - duka upp ett dokumentbord men glömma ta hand om middagsdisken tyder på en viss administrativ ådra - eller förmåga att skilja huvudsak från bisak.
Citat:
Har för mig att det går att se vilken skrivare dokumentet är utskrivet med. Skrivare lämnar individuella spår. Har det kollats av polisen?
För att kunna spåra bl.a. sedelförfalskare finns info kopplad till en (laser)utskrivares serienr:
https://www.eff.org/pages/list-printers-which-do-or-do-not-display-tracking-dots
https://youtu.be/izMGMsIZK4U
https://engineering.purdue.edu/~prints/outreach/CERIAS_POSTER_2006.pdf

Har en bläckstråleskrivare för hemmabruk använts kan man bl.a. ha tittat på vilka spår resp. vilket tryck skrivaren avsätter på papperet, och hur detta sedan ev. avsatts på de handskrivna underskrifterna, dvs om dessa påförts ett tomt papper, innan text printats ut, och sedan tvingats passera valsen. - Man kan också ha specialstuderat den typ av bläck som använts till själva underskrifterna: före resp. efter det att bläcket passerat valsen. - Förändrades t.ex. komponenterna i bläcket, kan man iaktta färgskiftningar, etc?

Dechiffrerad info, s. 10 (73):
Citera
2019-04-06, 21:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Ja, det skulle tammefan behövas ett pressmeddelande till i nuläget så att man kunde få slut på dessa spekulationer om skilsmässa som utlösande trigger i tragedin, orkar fan snart inte scrolla förbi dessa konspirationsteorier, om polis och utredare fått den minsta indikation på att en sådan var på tapeten hade analysen av fallet sett helt annorlunda ut.
Jag tror dock att ytterligare en PT hade gett exakt samma resultat, vilket polisen är fullt medveten om. De har alltid en svans av konspirationsteoretiker som har svårt att efter ett fall acceptera fakta när de avslutar ett fall. Inget polisen brukar bekymra sig om. De är vana att göra foliehattar och fåntrattar besvikna. Inget som en ny PT, PM eller avmaskad FUP skulle förändra. Löjeväckande Palmespanare och Öjegrupper kommer alltid att finnas, oavsett vilken information som kommer allmänheten till godo.
Citera
2019-04-06, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adjin
Ok. Tog fel. Trodde man kunde dialoga med dig. Ska inte hända igen.
PS: du svarade iaf inte på den centrala frågan i mitt inlägg eftersom du kände dig attackerad och fokuserade på det andra. Synd.
Din första fråga var mer ett påstående. Nej jag tror inte att H var manipulativ, jag tror att hon var djupt deprimerad och hade tappat livsviljan. Den jagsvaga mannen som levde genom familjen förmådde inte göra något åt detta utan drogs med ner i malströmmen. Han var ingenting utan speglingen i andra människor, det var hans livsluft.
Citera
2019-04-06, 21:22
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Collectcall
”Mor- och/eller farföräldrar t.ex”
SolGlittret påpekade i ett tidigare inlägg att det är inte självklart att anhöriga har en god kontakt med sina släktingar.
En issue kanske fanns, med konsekvenser. På flera vis.

Var det därför de blev arvslösa?
Citera
2019-04-06, 21:28
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krabbpytt
Sorry, var kanske lite otydlig. Jag syftade mer på de mentala förberedelserna inför själva dödandet. Gissar att man inte mår så jättebra när man vet att barnen bara har timmar kvar att leva. Just den ångesten kanske O ville bespara H.

Anledningen till varför jag ens funderar i de banorna är för att H blev strypt och inte själv tog sitt liv. Tills motsatsen är bevisad tror jag på polisens slutsats om ett gemensamt beslut, men just själva strypningen av H är ologisk* för mig. Planerar man mord tillsammans dör man väl tillsammans? I det tyska (?) fallet satte sig föräldrarna i bilen och sniffade avgaser, det amerikanska gayparet körde ut för en klippa och den svenska familjen som dog på 80-talet hittades i samlad trupp. Därav tanken om att O förekom H, för att hon skulle slippa själva mördandet av barnen.

*Nej, jag vet att ingenting i det här fallet är logiskt.
Nej det gör man inte om man jämför med andra familicide på bas av gemensamt beslut. Jag har bl.a lagt in två själv i tråden och de ligger då rakt inte tätt hopslingade som nåt tecken på djup relation (som vissa dravlat om i tråden) eller nån turordning.

Det verkar styras mer av val av metod och andra (i deras tycke) praktiska omständigheter.

Vid gemensamt familicide - överens, självmordspakt:

Fam. Pimientas - dotter och mannen i svimmingppoolen ute, kvinnan i badrummet. Den andra dottern i nån "hot tube", står inte vad som menas.
Efterlämnade lappar samt instruktioner om kremering och annat.

Paret i Quebec - barnen i sängen, mamman oklart (larmade då hon överlevde självmordspakten) och mannen i badrummet.

Paret jag aldrig minns namnet på i USA - barnen i sängen, gubben på golvet i hallen med frun bredvid. Hon dog sist. Lapp fanns i handen på gubben. Inhandlat material (gastub, läkemedel, blommor) var via frun. Runt barnen var det arrangerat med kramdjur och blommor.

Vilket gaypar i USA menar du?
Paret som körde ut för ett stup med sin Van? Dess innan hade de googlat på självmordsmetoder och frågan är väl snarare om de fann detta praktiskt om det skulle dö totalt 8 personer....

Det har varit ett familicide 218 med två kvinnor som adopterade barn som de misskötte nåt fruktansvärt - de var anmälda flertal ggr och under utredning av både "abuse/neglect/malnutrish/harsh discipline/domestic assault".
Ett fall jag har fördjupat mig i alldeles nyss - för att det berörde mig nåt fruktansvärt.

De flyttade runt i tre stater. Tre dagar innan kraschen var de återigen anmälda till "child welfare agency".
Barnen bad om hjälp!
Om jag inte fattade fel så släppte man information för att det inte skulle upprepas så här ser man ett behov av offentliggörande där barn verkligen far illa och hamnar både mellan stolar och stater.
When system fails. BIG.
Från allt vad det gäller adoptionsprocess, hur fosterbarn hanteras till orosanmälningar.

Här kan man verkligen snacka om nåt i klass med det som Rapytt försöker applicera på Bjärred.

Det är en skandal från börja till slut.

Se spoiler - det är långa anteckningar.
Senast redigerad av develi 2019-04-06 kl. 21:46.
Citera
2019-04-06, 22:01
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Dechiffrerad info, s. 10 (73):
Bra jobbat! Och där gömde sig det omtalade usb-minnet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in