Citat:
Ursprungligen postat av
Picasso2
Tack, det var rart.
Nej, varför skulle det vara så konstigt. Det är ju i så fall dessutom ytterligare bevis på att de ville göra detta båda två. De hade ju tid på sig, och jag kan tänka mig att på kvällarna så fokuserade man en del på detta. Skriva brev, spela in snuttar, samla ihop, författa: vad vill vi säga, vi får inte glömma något. Så det var nog en hel del de förberedde.
Jag tror du har helt rätt.
Dom var inga dumhuvuden nån av dom.
Jag tror att när det kommer till den "privata biten" så är det noga genomtänkt och väl domumenterat både i skrift och i film. Jag tror inte det fanns några oklarheter alls, och dom som skulle ha en personlig förklaring, fick en personlig förklaring.
Min känsla säger att dom var noga med det och jag kan absolut inte se nåt konstigt med att man spelar in en personlig hälsning till dom som stod närmast. Man skall ju för fan dö, och det är på riktigt.
Ser inget konstigt med det.
Även brevet till "den det berör'. - polisen.
Ett tydligt erkännande på vad dom har gjort och varför dom har gjort.
Allt för att underlätta polisens arbete.
Det blir alltid krångligt rent praktiskt nör nån dör. Det blir det alltid.
Därför knåpar dom ihop ett praktiskt brev pp hur saker och ting skall lösas på rätt sätt.
Bamkkonton, lån, olika koder, bank-kontakter mm mm.
Vem skall då ärva allt.?
Jo, syskonen.
Väl genomtänkt hur det skulle gå till.
Erkännandet, det praktiska, och testamentet ligger väl synligt framme till alla som skulle in i huset (alla poliser mm)
Det privata ligger dolt på USB mm.
Just för att det är privat.
Jag ser inget konstigt med att Oskar spelar in ett privat klipp till sin chef, föräldrar/syskon, och närmsta vän. Eller att Hanna väljer att spela in sina sista ord till sin mamma o pappa och kanske nån nära vän eller syskon.
Varför skulle det vara konstigt.
Och kom inte och säg att det inte var välplanerat. ALLT var ju klart. Precis allt.