Citat:
Ursprungligen postat av
Elli09
Jag har förklarat detta långt bak i tråden.
Till ex när de kom ut med information om att ett femtiotal var förhörda skrev jag att utredning kommer att dröja och huset var fortfarande avstängt.
De fick återvända till huset flera gånger på begäran och påverkan från Os Pappa.
Fler fynd och prover krävdes.
Alla datorer ska gås igenom m.m
Exakt Vilka prover tror jag inte min vän vet.
Men jag vet att det är mkt...
Bra att släkten står på sig. Jag förstår att de inte ger sig, hade polisen räknat med det? Det tyder på att anhöriga resonerar som de flesta i tråden gör utifrån att hela historien är så osannolik, att två vuxna individer, kapabla på alla sätt,
ger upp. Och tar barnen med sig. Tillsammans.
Tror ni att de blivit hjärntvättade? Av vad eller vem i så fall? Vad tycker föräldrarna om diagnossnacket, exvis ME? Vad säger de om patientföreningen? Patientföreningen pratar mycket om just livskvalitet. Pratade man om
livskvalitet tidigare i släkten? Känns det igen? Använde de ordet
livskvalitet i avskedsbrevet? Vad tror ni att de menade med det?
Led O och/eller H av prestationsångest? Blev de mobbade som barn? Blev flickorna mobbade? Var de missnöjda med livet, pratade de om det med någon? Gick H till en präst? Sökte de hjälp?
Berätta så mycket du vet Elli... så försöker vi tillsammans se om det går att komma framåt,
vi har inte fakta, men vi kan kanske ställa frågorna... några har säkert varit med om mycket i livet, har andra erfarenheter, yrkeskompetens, finns många som kan bidra här tror jag. Vad tror du?
Hur kan vi lägga upp en berättelse om familjen, så att vi kommer framåt?
Hur levde de i Göteborg? Varför flyttade de till Lund? Hur blev livet där? Trivdes de? Osv? Hade flickorna kamrater, höll de kontakten? Hur förändrades kontakterna med kompisarna? Fick de träffas när de ville? Fortsatte Moa spela piano? Hur behandlade O barnen, var han sträng, kritisk, uppmuntrande? H?