2018-05-19, 18:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rockkungen
- känner du familjen -
- Oskars Pappa kan inte sälja Ett hus som
Är testamenterat till -
Oskars syster - och Hannas bror
- han kan köpa Det av Oskars syster och Hannas Bror -
- bouptäcknig kan almönheten -
- ta del av så kan ni kalla mig vad ni vill-
- snäll Hanna Va som lätt Oskars syster Ärva hans - företag -

- agnes var sjuk - har inte mer att delge -

Citat:
Ursprungligen postat av Rockkungen
- Du / ni får tjafsa hur mycket ni vill med mig-
- Kalla mig vad ni vill ja tar det -

- Vad menar du med en personlig ursäkt i ett påstående avskedsbrev?-

- Hanna hade ingen Cancer -
- En av barnen var mycket sjuka -

Citat:
Ursprungligen postat av rosalenin
Nej Dillberts, Rockkungen tillstod inte att båda flickorna var mycket sjuka. Han/hon skrev att A var sjuk. Vilket du säkert minns när du blickar tillbaka i din långa trådtillvaro.
Vissa dör unga, andra verkar ha evigt liv.
Hen skrev att Agnes var mycket sjuk efter att hen i några månader försäkrat sig blå att hon var kärnfrisk.
Vid närmare koll skriver hen Agnes vid ett tillfälle och "en av barnen" vid ett annat. Vem vet vilka tidigare friskförklarade som hade kunnat bli mycket sjuk om hen bara hade fått möjlighet att fortsätta?

Det sistnämnda förstår jag inte. Har jag inte rätt att uttala mig bara för att jag är en ny skribent i tråden?
Senast redigerad av Dilberts 2018-05-19 kl. 18:41.
Citera
2018-05-19, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Jag skulle nog till och med kunna sträcka mig så långt som att både Oskar och Hanna inget önskade högre än att flickorna skulle bli friska och orka med skola och kompisar igen. Det var därför dom var noga med att det skulle vara målet vid varje ny uppföljning. Det måste ha blivit riktigt jobbigt när Agnes hälsa förbättrades efter tysklandsresan men inte varaktigt, det bör ha känts som att mattan rycktes undan under deras fötter.
Det finns absolut belägg för att vuxna med högre utbildning har tyckt om och trivts i skolan, särskilt sådana som själv väljer pedagogiska yrken. Så att Oskar valde universitetet som sitt huvudsakliga fält trots att han hade kunnat stanna inom privat sektor visar att han trivdes inom skolans värld och tyckte att utbildning är viktigt. Det känns oerhört märkligt att i det läget börja förfalska intyg och simulera sjukdomar för att hålla sina barn borta från något man själv trivs med.

Men det är inte alls märkligt att man tar livet av sina barn för att de ska få tala med en kurator, och återvända till skolan! Inte alls. Jag vill nu upplysa om att jag använder ditt favoritverktyg, ironin, så att de som försöker delta i debatten på lika villkor förstår. Du är ute och cyklar, som vanligt.
Citera
2018-05-19, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dilberts
Uppgiften om att Elli09 berättat att Agnes fick Borrelia och behandlades för denna i Tyskland, förmedlades som ett indirekt sätt att påtala för Snigeln att Elli09, trots Snigelns förvirring av att rektorn och Elli09 inte tyckte samma sak, inte har varit särskilt konsekvent i sina beskrivningar av flickornas fysiska tillstånd.

Jag har dock en känsla av att det inte gick hem, men det är nog inget som kan få det att göra det när man redan har bestämt sig på förhand om hur det ligger till.

Ah, den tonen låter mer bekant. Du kan inte låta bli eller hur?
Senast redigerad av Vinbergssnacka 2018-05-19 kl. 19:08.
Citera
2018-05-19, 18:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Vinbergssnacka
Ah, den tonen låter mer bekant. Du kan inte låta blir eller hur?
Istället för att gå OT i ytterligare konspirationsteorier kan du väl svara på min fråga ovan.

Vad är det som driver er att förneka flickorna sina sjukdomar trots alla bevis för dem?

Jag vill ärligen verkligen förstå.
Citera
2018-05-19, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Jag skulle absolut kunna köpa att O mördade hela sin familj på eget bevåg men det finns inget som visar att det skulle ha gått till så. En fråga till er som tror att O är ensam GM: Hur tänker ni er själva brotts scenariot? Hur kommer det sej att polisens tekniker och obducenten inte lyckades upptäcka det? Har frågat tidigare men fick inget svar. Med all vänlighet.

Jag gör ett försök men med bakgrundsfakta varför jag tror så:

Jag ser Scheeles uppgifter som trovärdiga, första två dagarna, tills hen börjar referera till ”andra i tråden”, PM, andras säkra källor osv. men Scheeles egen direktkontakt, en polis, som säger att O hittas hängd och att flickorna ligger prydligt i sina sängar, tror jag på. Fanns någon till som hade samma information tidigt. Detta är början till min övertygelse om att det bara finns en förövare. Generellt sett så spelar det ingen roll för min teori om det är en mamma eller pappa som är förövare. Jag ser inget genusperspektiv i det här annat än att mer än 95% av familiciden, där båda föräldrarna hittas döda, har utförts av pappan.

Jag ser Elli09 som trovärdig. Det är en spökskrivare men under en kort tid så såg jag att hens uppdragsgivare tog över pennan. Det märks ändå att de som finns bakom Elli09 försöker konkretisera vad de upplevt. Oavsett om de tar parti för O så ser jag att de försöker ge en objektiv bild. Det blir värdefulla fakta. Jag beklagar deras situation och förstår att de har det väldigt jobbigt.

Armstark uttryckte det som att fakta för det här fallet ryms på baksidan av ett frimärke. Det är sant. När Stehlitz drog igång en frankeringsmaskin så blev det för mycket som jag inte inte tror på.

Jag tror på pianolärarinnan i Elisabet Höglunds krönika. En pianolärare som träffar sin elev en gång i veckan under några år hinner uppfatta nyanser och har andra barn och föräldrar att jämföra med. Därför så tror jag inte heller att Moa var speciellt sjuk.

Jag tror inte att polisen rullat tummarna sedan den 19 januari. Den tekniska undersökningen var inte klar förrän efter 60 dagar. Jag tror faktiskt att poliser är smarta och jobbar förutsättningslöst. Två olika presstalesmän från polisen har i olika intervjuer sagt att de inte ännu vet om brevet är äkta. Det är omständigheterna runt omkring det som gör att de tror på brevet. Alla intervjuerna tror jag.

Brottscenariot? Jag är inte som Avd.9 som spelar upp en film. Jag kan gissa att man tar död på sina barn i deras sömn. Kanske kvävning. Sin fru kanske man stryper eller kväver. Hade detta hänt i USA hade nog alla varit skjutna. I Danmark så tror jag det användes kniv men jag har läst om värre vapen också. Jag tror inte man orkar göra allt under samma dygn. Kanske dödar frun först och låter henne ligga i ett låst gästrum? Jag tror inte att det var kalabalik eller någon som jagade sina offer genom huset. Jag tror att O var noggrann.

Någon kan säkert det här bättre men RMV borde konstaterat om någon dött genom hängning eller strypning eller förgiftning men de verkar haft svårigheter ändå att bestämma hur och när alla dött. Kanske inte de menar alla men i alla fall någon eller några av offren. Det är polisens tekniska undersökning tillsammans med analyserna hos NFC som skall ge de svaren.
Citera
2018-05-19, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kryptogam
Tror också att idén med hemundervisning kan ha varit del av någon form att "tvång" hos en förälder. Man kan kalla det tvång eller fix idé eller någonting annat - men det verkar som om åtminstone en förälder hade en stark övertygelse om att skolmiljön var till skada för barnen. Om barnen led av "kronisk trötthet" så var föräldrarna kanske rädda för att barnen skulle bli ännu "tröttare" av att gå i skolan. Det blev därmed livsviktigt att förhindra vanlig skolgång, för att undvika en katastrof, det vill säga att barnen blev sämre. Detta kändes säkert mycket jobbigt för den förälder som det gällde (eller om det var båda) och det blev viktigt att slåss för sin sak, med hjälp av vältalighet.

Frågan är om denna "fixa idé" var en del av förälders sviktande psykiska hälsa, som så småningom blev allt sämre och ledde fram till morden.

Alternativet skulle kunna vara att A hade blivit hemmasittare på grund av någon form av dåligt mående. Om hon inte kunde komma till skolan så fick skolan komma till henne.

Och när de var på väg tillbaka till skolan, A skulle visst testa på vårterminen (osäker på om det verkligen är sant, så många lögner i tråden), så mördar han dem. Då kan man verkligen snacka om katastrof. Någon påstår att han älskade skolmiljön eftersom han valde universitetet som arbetsplats. Tror det är BS. Han blev utsparkad från näringslivet, tror jag.

Jag tror att han dolde något mörkt, som incest till exempel. Behöver inte ens vara så att han utsatte de egna barnen, om han visste vad män är kapabla till, som han själv, ville han skydda dem från att springa runt själva och råka på "fula gubbar"? Han visste att de fanns och vad små nästa vuxna tjejer kunde råka ut för?

Fick man tag på serievåldtäksmannen som attackerade barn i Lund 2012? Signalement? Kan O ha levt dubbelliv, därför trött och sliten och ingen ork längre att skjutsa runt barnen?

https://nyheter24.se/nyheter/inrikes/646164-ny-serievaldtaktsman-attckerar-barn-i-lund

Tycker man ska få rätt att testa DNA från avlidna. Han kan ha hittat på mycket den där människan. Vem vet vad han gjort, för att hela familjen måste dö?

http://www.gp.se/nyheter/göteborg/ingen-gripen-för-misstänkt-våldtäkt-1.998359

Det är konstigt att det var en sjukdom (?), som gjorde att A skulle sluta med fotbollen. Likaså var det någon annan sjukdom som gjorde att A ej längre fick gå till skolan. Sedan var det Ms tur. Hon fick också någon sjukdom som gjorde att hon måste lämna skolan. Sen var det några sjukdomar, eller en, som gjorde att alla måste dö. Det kretsar runt sjukdomar, isolering och död hos familjen Henkow! Regisserat av O. Ingen annan. Han var ute och for... han skötte alla kontakter. Han avslutade fotbollen, pianot och allt som barnen kunde ha glädje av. Han kritiserade dem. Han planlade morden.

H däremot. Hon pratade väl om dottern M på jobbet. O, å sin sida, spred rykten om "ofattbara sjukdomar". Han var fan inte klok! Resultatet? Han hängde sig när han skulle bli granskad! Och tog barn och fru med sig! Arma H, M och A! Så trötta barn. Aldrig fick de njuta av swimmingpoolen igen. O tyckte att de sänkt livskvaliteten. Undrar vad han saknade, eller trodde att han skulle få sakna? Kan det ha varit friheten? Pågår någon utredning kring överfallsvåldtäkter eller liknande, där det började brännas under fötterna? O var kapabel till vilka våldsbrott som helst. Han var gränslöst obarmhärtig. Han visste att han hade allt stöd han kunde få, han visste att han hade råd att skaffa hjälp, men han ville inte ha mer hjälp.

27 september är han på konferens med sin förbannande moms. Tre månader senare har han ihjäl barnen. Men först publicerade han en saga på nätet för att han trodde att omvärlden skulle tro att han älskade sin barn. Han visste inte vad älska är. Han var en ond människa.
Senast redigerad av rappytt 2018-05-19 kl. 19:02.
Citera
2018-05-19, 19:00
Medlem
[quote=charkoal|64075842]Det blir kortslutning i min hjärna ibland.

Självklart pratas det.Det är precis lika svårt för släkt och vänner att få ihop det.
Detta är inget som någon någonsin kunde föreställa sig.
Ja det är ju frågan...hur de kunde få hemundervisning?
Som jag skrev innan så var det största problemet tösernas trötthet.Inget annat, men de hängde ju med och hade inga inlärningsproblem.
Tror det framkom när någon journalist läste protokollen.
Ska se om jag hittar det.
Vad jag själv har fattat det som så skulle de haft svårt med ljud och för mycket intryck som gjorde dem trötta och svårt att koncentrera sig i skolan.
Detta skrev jag också om i början på mina inlägg.
Citera
2018-05-19, 19:03
Medlem
[quote=Elli09|64093895]
Citat:
Ursprungligen postat av charkoal
Det blir kortslutning i min hjärna ibland.

Självklart pratas det.Det är precis lika svårt för släkt och vänner att få ihop det.
Detta är inget som någon någonsin kunde föreställa sig.
Ja det är ju frågan...hur de kunde få hemundervisning?
Som jag skrev innan så var det största problemet tösernas trötthet.Inget annat, men de hängde ju med och hade inga inlärningsproblem.
Tror det framkom när någon journalist läste protokollen.
Ska se om jag hittar det.
Vad jag själv har fattat det som så skulle de haft svårt med ljud och för mycket intryck som gjorde dem trötta och svårt att koncentrera sig i skolan.
Detta skrev jag också om i början på mina inlägg.

Det är inget man mördar sina barn för...
Citera
2018-05-19, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kryptogam
Håller med om mycket du skriver. Hur kan man som rektor neka hemundervisning? Om hemundervisning tycks vara vad eleven behöver, om föräldrarna är vältaliga och påstridiga och om det visat sig att undervisning i hemmet fungerade, men däremot inte undervisning i skolan? Alla i skolan agerade i god trooch med elevens bästa för ögonen. Ett läkarintyg med beskrivning av "kronisk trötthet" hjälpte också till. Det är inte säkert att ens rektor innerst inne förstod eller trodde på den diffusa åkomman "kronisk trötthet" men att hon böjde sig för omständigheterna.

Med facit i hand kan man möjligen tänka att det kanske varit till större hjälp för barnen om hemundervisningen dragits in tidigare. Då hade situationen kanske "kraschat" och någon hade blivit tvungen att gå in i familjen och se vad som egentligen var problemet. Eller så hade morden bara tidigarelagts...

Det är väl kanske så man tänker inom skolan idag, när man ändrat på reglerna kring frånvaro från skolan, med automatisk orosanmälan vid mer frånvaro än en viss procent, osv.

Mitt fetande. Det tror jag också. I alla fall angående A. Angående M så var hon i alla fall noggrant med att ett läkarintyg fanns innan beslut fattades. Alla rektorer är väl medveten om att föräldrar kan ha önskemål om hemundervisning även om det inte behövs av medicinska skäl eller även om skolan inte anses att det är den bästa lösningen för barnet. Hemundervisning hanteras därför mycket restriktivt. Hon tyckte att hon hade gjort allt rätt i det här fallet. Jag fick intryck att hon tyckte att hon inte kunde ha gjort mer - och därmed inte kunde ha varit mer tillmötesgående angående föräldrarnas önskemål (min interpretation).

Det som är viktigt för framtiden, tycker jag, är att ett barn i skolplikten ålder inte kan ha komplett hemundervisning utan att ha regelbunden kontakt med kurator, utan att socialen är inkopplad, utan att man har en plan om hur barnets behov av regelbunden kontakt med jämnåriga tillgodoses och utan att man gör en helhetsbedömning av hela familjen. Vi vet att socialen inte var kopplat i det här fallet, angående det andra vet jag inte, vad som gjordes och vad inte.
Senast redigerad av Vinbergssnacka 2018-05-19 kl. 19:07.
Citera
2018-05-19, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rappytt
Och när de var på väg tillbaka till skolan, A skulle visst testa på vårterminen (osäker på om det verkligen är sant, så många lögner i tråden), så mördar han dem. Då kan man verkligen snacka om katastrof. Någon påstår att han älskade skolmiljön eftersom han valde universitetet som arbetsplats. Tror det är BS. Han blev utsparkad från näringslivet, tror jag.

Jag tror att han dolde något mörkt, som incest till exempel. Behöver inte ens vara så att han utsatte de egna barnen, om han visste vad män är kapabla till, som han själv, ville han skydda dem från att springa runt själva och råka på "fula gubbar"? Han visste att de fanns och vad små nästa vuxna tjejer kunde råka ut för?

Fick man tag på serievåldtäksmannen som attackerade barn i Lund 2012? Signalement? Kan O ha levt dubbelliv, därför trött och sliten och ingen ork längre att skjutsa runt barnen?

https://nyheter24.se/nyheter/inrikes/646164-ny-serievaldtaktsman-attckerar-barn-i-lund

Tycker man ska få rätt att testa DNA från avlidna. Han kan ha hittat på mycket den där människan. Vem vet vad han gjort, för att hela familjen måste dö?

http://www.gp.se/nyheter/göteborg/ingen-gripen-för-misstänkt-våldtäkt-1.998359

Det är konstigt att det var en sjukdom (?), som gjorde att A skulle sluta med fotbollen. Likaså var det någon annan sjukdom som gjorde att A ej längre fick gå till skolan. Sedan var det Ms tur. Hon fick också någon sjukdom som gjorde att hon måste lämna skolan. Sen var det några sjukdomar, eller en, som gjorde att alla måste dö. Det kretsar runt sjukdomar, isolering och död hos familjen Henkow! Regisserat av O. Ingen annan. Han var ute och for... han skötte alla kontakter. Han avslutade fotbollen, pianot och allt som barnen kunde ha glädje av. Han kritiserade dem. Han planlade morden.

H däremot. Hon pratade väl om dottern M på jobbet. O, å sin sida, spred rykten om "ofattbara sjukdomar". Han var fan inte klok! Resultatet? Han hängde sig när han skulle bli granskad! Och tog barn och fru med sig! Arma H, M och A! Så trötta barn. Aldrig fick de njuta av swimmingpoolen igen. O tyckte att de sänkt livskvaliteten. Undrar vad han saknade, eller trodde att han skulle få sakna? Kan det ha varit friheten? Pågår någon utredning kring överfallsvåldtäkter eller liknande, där det började brännas under fötterna? O var kapabel till vilka våldsbrott som helst. Han var gränslöst obarmhärtig. Han visste att han hade allt stöd han kunde få, han visste att han hade råd att skaffa hjälp, men han ville inte ha mer hjälp.

27 september är han på konferens med sin förbannande moms. Tre månader senare har han ihjäl barnen. Men först publicerade han en saga på nätet för att han trodde att omvärlden skulle tro att han älskade sin barn. Han visste inte vad älska är. Han var en ond människa.
Hm det där går inte ihop för mig.Han var ju verkligen den som försökte se klart och inte förstöra upp tösernas symptom.
Ska leta rätt på artikeln där de har noterat bad som har sagts på mötena och där det framkom att O faktiskt sagt att det är just bsra tösernas trötthet som.är problemet.
Sedan är det ju märkligt att töserna blev sämre när O var borta.Borde varit tvärtom om din spekulation ska hålla.
Citera
2018-05-19, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CountMyshkin
Jag gör ett försök men med bakgrundsfakta varför jag tror så:

Jag ser Scheeles uppgifter som trovärdiga, första två dagarna, tills hen börjar referera till ”andra i tråden”, PM, andras säkra källor osv. men Scheeles egen direktkontakt, en polis, som säger att O hittas hängd och att flickorna ligger prydligt i sina sängar, tror jag på. Fanns någon till som hade samma information tidigt. Detta är början till min övertygelse om att det bara finns en förövare. Generellt sett så spelar det ingen roll för min teori om det är en mamma eller pappa som är förövare. Jag ser inget genusperspektiv i det här annat än att mer än 95% av familiciden, där båda föräldrarna hittas döda, har utförts av pappan.

Jag ser Elli09 som trovärdig. Det är en spökskrivare men under en kort tid så såg jag att hens uppdragsgivare tog över pennan. Det märks ändå att de som finns bakom Elli09 försöker konkretisera vad de upplevt. Oavsett om de tar parti för O så ser jag att de försöker ge en objektiv bild. Det blir värdefulla fakta. Jag beklagar deras situation och förstår att de har det väldigt jobbigt.

Armstark uttryckte det som att fakta för det här fallet ryms på baksidan av ett frimärke. Det är sant. När Stehlitz drog igång en frankeringsmaskin så blev det för mycket som jag inte inte tror på.

Jag tror på pianolärarinnan i Elisabet Höglunds krönika. En pianolärare som träffar sin elev en gång i veckan under några år hinner uppfatta nyanser och har andra barn och föräldrar att jämföra med. Därför så tror jag inte heller att Moa var speciellt sjuk.

Jag tror inte att polisen rullat tummarna sedan den 19 januari. Den tekniska undersökningen var inte klar förrän efter 60 dagar. Jag tror faktiskt att poliser är smarta och jobbar förutsättningslöst. Två olika presstalesmän från polisen har i olika intervjuer sagt att de inte ännu vet om brevet är äkta. Det är omständigheterna runt omkring det som gör att de tror på brevet. Alla intervjuerna tror jag.

Brottscenariot? Jag är inte som Avd.9 som spelar upp en film. Jag kan gissa att man tar död på sina barn i deras sömn. Kanske kvävning. Sin fru kanske man stryper eller kväver. Hade detta hänt i USA hade nog alla varit skjutna. I Danmark så tror jag det användes kniv men jag har läst om värre vapen också. Jag tror inte man orkar göra allt under samma dygn. Kanske dödar frun först och låter henne ligga i ett låst gästrum? Jag tror inte att det var kalabalik eller någon som jagade sina offer genom huset. Jag tror att O var noggrann.

Någon kan säkert det här bättre men RMV borde konstaterat om någon dött genom hängning eller strypning eller förgiftning men de verkar haft svårigheter ändå att bestämma hur och när alla dött. Kanske inte de menar alla men i alla fall någon eller några av offren. Det är polisens tekniska undersökning tillsammans med analyserna hos NFC som skall ge de svaren.

Precis så kan det ha gått till. Om han var så iskall, var han verkligen sjuk då? För mig tippar detta åt ond. Varför?
Citera
2018-05-19, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elli09
Hm det där går inte ihop för mig.Han var ju verkligen den som försökte se klart och inte förstöra upp tösernas symptom.
Ska leta rätt på artikeln där de har noterat bad som har sagts på mötena och där det framkom att O faktiskt sagt att det är just bsra tösernas trötthet som.är problemet.
Sedan är det ju märkligt att töserna blev sämre när O var borta.Borde varit tvärtom om din spekulation ska hålla.

Vem sa att de blev sämre när han var borta? O? På vilket sätt blev de sämre? Släppte alla kraven då?

Varför sa rektorn att barnen hade "ofattbar fysisk sjukdom"? Är det extrem trötthet?
Senast redigerad av rappytt 2018-05-19 kl. 19:12.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in