2018-05-14, 20:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av harperlee
Nej att Oskar skulle ha varit den som inte prioriterade sitt arbete låter helt befängt med tanke på att han var mitt i en framgångsrik akademisk karriär. Dessutom var det han som pendlade under sin tid som doktorand, reste mycket i tjänsten osv.

Att han skulle ha trott att barnen egentligen var friska men samtidigt ha skött merparten av kontakterna med skolan och vården låter också väldigt konstigt.

Jag får känslan av att Elli09 försöker skapa en bild av Hanna som en känslokall diktator därhemma som använde barnen för att utpressa Oskar.

Den här nya informationen om att han skulle ha varit bortrest med barnen i augusti för att Hanna behövde vila ut låter helt galet. Är det inte bättre att Hanna själv reser iväg i så fall? Och varför skulle Oskar ha gått med på att mörda barnen om han egentligen trodde att de var friska?

Jag får exakt samma känsla som du av Elli09”s inlägg.
De är ingen vacker bild hen skapar om Hanna.
Citera
2018-05-14, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Banannn
De var Remark som nämnde om ett flygplan skulle komma den 27 Maj från Barbados.
Om hen menade att de hade med händelsen att göra vet inte jag.

Men det vet jag. Det var Rockungen som skämtade om att Franks avstängning upphör den dagen och att hen då troligen anländer till tråden igen.
Senast redigerad av rappytt 2018-05-14 kl. 21:00.
Citera
2018-05-14, 20:58
Medlem
-GTA-L4DY-s avatar
Den här tråden alltså. Inlägg efter inlägg men egentligen sitter alla och upprepar sig. Samma misstankar, samma antaganden, samma frågor som det redan finns svar på osv osv. Kan vi inte bara posta konkreta fakta här nu? Alla era teorier är uttjatade då många skrivit samma saker.
Citera
2018-05-14, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
]Nej, fb resp. linkedIn måste avslutas särskilt. - Om hårddisken formaterats försvinner bara det [/b]material som finns sparat på hårddisken; ingenting annat, som t.ex. medlemskap i olika sociala nätverk mm. - Har man sett vilken dator som avskedsbrevet härrör från?

Tack för infon
Detta har jag inte ens reflekterat över.Har faktiskt inte tänkt på att fråga..
Vet man att det var skrivit på datorn ?
När jag fick brevet förklarat för mig lät det som det var snabbt ihopkluddat på ett A4 ark.Kort och koncist är det jag fått berättat.
Brevet är på analys och ska också bedömas av expertis.
Citera
2018-05-14, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -GTA-L4DY-
Den här tråden alltså. Inlägg efter inlägg men egentligen sitter alla och upprepar sig. Samma misstankar, samma antaganden, samma frågor som det redan finns svar på osv osv. Kan vi inte bara posta konkreta fakta här nu? Alla era teorier är uttjatade då många skrivit samma saker.

Vore bra... men dessa fakta kommer bara upp om man pratar med varandra. Ingen har hittills fått ur sig ALLT de vet på ett bräde. Det vore önskvärt.
Citera
2018-05-14, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elli09
[/b]
Tack för infon
Detta har jag inte ens reflekterat över.Har faktiskt inte tänkt på att fråga..
Vet man att det var skrivit på datorn ?
När jag fick brevet förklarat för mig lät det som det var snabbt ihopkluddat på ett A4 ark.Kort och koncist är det jag fått berättat.
Brevet är på analys och ska också bedömas av expertis.

Hur kan man då vara säker på att båda var med på det? Tumavtryck? Förberedda grejor för att genomföra allt...? Tycker mer att resonemang om "livskvalitet" låter som något man författar på sin kammare långt i förväg. Det kanske kom ett brev dagen därpå till någon, tidsinställt...? Fanns det ett testamente?
Citera
2018-05-14, 21:05
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elli09
?? Måste säga jag blir inte klok på denna tråden!

Jag menade inte så. Det stör mej att det alltid ska finnas mystiska orsaker till allt som O gör och inte gör. Det finns alltid nått fel att hitta enligt en del.
Citera
2018-05-14, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anabella
Det är just det man inte har gjort. Man har inte begärt förtur. Det kan ta flera månader.
Sista beskedet är efter semestrarna.
Citera
2018-05-14, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -GTA-L4DY-

Då har jag ett konkret fakta som gör att vi kan stryka flera hundra antaganden som bygger på helt fel bakgrund. Det var nämligen inte Oskar som raderade sin Facebook. Det skedde efter att familjen hittades. Jag tror att raderingar av både sociala medier och hårddiskar är missförstånd eller dimridåer.

(FB) Stor polisinsats i Bjärred utanför Lund - 2018-01-09 (fyra döda)
Citera
2018-05-14, 21:10
Medlem
Citat:

Elli försöker att ge en neutral bild av verkligheten. Till skillnad från oss andra kände Elli både H, O och barnen.

Att bilden divergerar från den bild som vissa av oss här har är väl bara bra. Då får vi mer att stå på och kan betrakta händelsen i ett vidare perspektiv.
Citera
2018-05-14, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rappytt
6]Hur kan man då vara säker på att båda var med[/b] på det? Tumavtryck? Förberedda grejor för att genomföra allt...? Tycker mer att resonemang om "livskvalitet" låter som något man författar på sin kammare långt i förväg. Det kanske kom ett brev dagen därpå till någon, tidsinställt...? Fanns det ett testamente?
Det finns inget i nuläget som säger något annat en att de skulle varit överens.
Tills motsatsen har bevisats och det får vi vänta med tills alla fynd och provsvar är klara.
Os Pappa kommer inte ge sig förrens de får ett svar.
Kanske de aldrig kommer att få veta hela sanningen.
Men jag hoppas verkligen mer kommer fram och fynden kan ge svar.
Citera
2018-05-14, 21:14
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:

Hur har bilderna av O sett ut här?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in