2018-05-09, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
Har han spelat bort huset? (apropå det påstådda spelmissbruket)
Nej finns bokslut att titta på.
Citera
2018-05-09, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elli09
Jo Bre***n är med.Det står ju säkert nu då på OHs utbildning igen.Jag vet faktiskt inte riktigt vad som hänt men får säkert mer svar i helgen varför det åter står på Ohs utbildning igen.
Men nu är bägge familj.involverade i försäljningen.
Huset har väl aldrig stått på företaget? Företaget har inte ens fastighefsförvaltning som verksamhet. Bolaget är endast registrerat på adressen. Men det har väl inget med ägandet att göra? Det finns i stort sett inga anläggningstillgångar.
Citera
2018-05-09, 21:37
Medlem
Citat:
Det är inte Os syster det är Os far han köpte huset för ca 3 veckor sedan. Vet ej varför det framkommer att Syster står för det företaget.Det är ett stort företag som har sitt säte i Stockholm.

Köpte han det före det lades ut till mäklare eller efter? Jag förstår inte.
Citera
2018-05-09, 21:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
Dödsboet alltså? Varför står det på företaget? Adressändring? Är det någon inom familjen som sköter dödsboet eller någon utomstående? Förvirrande just nu!

Jag är oxå minst lika förivrad.
Man kan ju begära en boutredningsman via tingsrätten, om man inte kommer överens då sköter den allt.
Men någon måste begära de.
Står Oskar och Hannas hus på företaget?
Citera
2018-05-09, 21:44
Medlem
harperlees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
Köpte han det före det lades ut till mäklare eller efter? Jag förstår inte.

Han köpte det men ändå inte genom sin firma för att det inte skulle behöva säljas direkt men sedan skulle det ändå säljas direkt men det beror på att Hannas sida av släkten vill tjäna pengar på huset som alltså Oskars far (inte) äger.

Capish? 😉 (nej inte jag heller)
Citera
2018-05-09, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Huset har väl aldrig stått på företaget? Företaget har inte ens fastighefsförvaltning som verksamhet. Bolaget är endast registrerat på adressen. Men det har väl inget med ägandet att göra? Det finns i stort sett inga anläggningstillgångar.
Just nu är det ändrat allting.Innan stod det på

Os pappas företag med tolv anställda 14 miljoner omsättning och anläggningstillgångar.

Jo företag kan äga hus för ex.uthyrning m.m
Citera
2018-05-09, 21:47
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Banannn
Jag är oxå minst lika förivrad.
Man kan ju begära en boutredningsman via tingsrätten, om man inte kommer överens då sköter den allt.
Men någon måste begära de.
Står Oskar och Hannas hus på företaget?

Citat:
Ursprungligen postat av harperlee
Han köpte det men ändå inte genom sin firma för att det inte skulle behöva säljas direkt men sedan skulle det ändå säljas direkt men det beror på att Hannas sida av släkten vill tjäna pengar på huset som alltså Oskars far (inte) äger.

Förstår inte heller - tydligen lika snurrigt för fler av oss..
Kanske kan Rockkungen klart och konsist svara.
Vem äger Os och Hs hus?
Vem är det som vill sälja?
Vem vill inte sälja just nu?
Citera
2018-05-09, 21:49
Medlem
Citat:

Eller så hotade de kanske med att gå till pressen om huset inte såldes gemensamt? Brentons kanske inte litade på familjen Henkows intentioner, kanske misstänkte de att de skulle förlora pengar på affären eftersom Hs är erfarna affärsmän.
Senast redigerad av flashbackfollower 2018-05-09 kl. 21:51.
Citera
2018-05-09, 21:51
Bannlyst
Citat:

Os pappas företag med tolv anställda 14 miljoner omsättning och anläggningstillgångar.

Man kan väl ändå inte flytta över en fastighet till ett företag, som bara en av ägarna till fastigheten va delägare i?
Citera
2018-05-09, 21:55
Medlem
Citat:

Jag fattar ingenting. Hur kan man tömma, sälja, köpa ett hus när arvsfördelning inte är utredd?
Hur kan man påstå att ingen vill köpa huset. Klart kommer någon vilja köpa huset. Huset i Ullstrup blir solgt, och det är ju bra - när tiden är mogen för det - för de anhöriga.
Citera
2018-05-09, 21:59
Medlem
Citat:

Självklart kan bolag äga hus. Men inte Oskars eller systerns bolag.
Citera
2018-05-09, 22:04
Medlem
Om någon ger mig adressen kan jag kolla i fastighetsregistret vem som står som ägare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in