2018-05-12, 06:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Polisen och anhöriga har ju alla väntat på mer info nu i fyra månader.
Kanske har de fått denna info till slut?

Ja fy, tänk om Moas eller Agnes trötthet berodde på allvarlig sjukdom typ leukemi och hon felaktigt fått en ME diagnos! Antingen avslöjat via obduktionen, eller kanske rentav det tråkiga besked som sades komma före jul.
Citera
2018-05-12, 07:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Ja, det var det Meggie menade. Signatur Rockkungen sade sig veta något han antingen inte visste eller helt enkelt ljög om. Det beror knappast på dyslexi.

Eller så har obduktionsprotokollet avslöjat något som inte var känt, åtminstone för de som inte var allra närmast. Leukemi kan göra ett barn väldigt sjuk på ett halvår.
Citera
2018-05-12, 07:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vigusa
Vet mycket väl vad det innebär med ett svart synsätt och en skev verklighetsuppfattning,det skall absolut inte förväxlas med en psykos.
Min första tanke när jag börja läsa om denna familj var att Oskar nog måste drabbats av en psykos eftersom familjen tillsynes varit fungerande något sånär under många år.
Har ändrat tankesätt flera gånger efter min första tanken,och det beror på att det kommit uppgifter om att Oskar hängt sig.Hade det varit Hanna som fått en psykos och mördat barnen och sin man,så stämmer inte det med uppgifterna att Oskar har hittats hängd.
Nu kan vi inte vara säkra på den uppgiften,men om Oskar skulle kommit hem och hittat fru och barn döda,så verkar det så osannolikt att han istället för att larma tar livet av sig själv.

Efter allt jag läst i tråden och i media så tror jag ändå att Oskar har mördat fru och barn,inte för ev sjukdomar hos fru och barn,utan mer för att dölja något skamfullt.
Vad är det mest skamfulla man kan göra,jo att förgripa sig på sina barn.Vad kan hända när man blir pressad och avslöjad efter något sådant?
Har även skrivits tidigare i tråden att Oskar har ett ev. spelmissbruk,och det var antagligen också väldigt skamfullt om det ens stämmer.
Har vi inte varit nära familjen, så kan vi omöjligt veta sanningshalten i dessa frågeställningar.

Jag tänker mig ett scenario där allt ställs på sin spets under jul/nyår när hela familjen var lediga.
Kan det vara så att Oskar förgripit sig på Agnes och kanske att Hanna kommit på honom.Kan mycket väl tänka mig det scenariot.
Kan även tänka mig in i ett annat scenario ,att både Hanna och Oskar förgripit sig på flickorna och nu när de blivit äldre så kanske de inte skulle kunna hålla tyst om allt som försiggått inom hemmets fyra väggar.

Kan också vara så som några skrivit i tråden att Oskar varit spelmissbrukare,finns några trådar här på flashback om sådana som varit det och begått grova brott.
Missbruk i alla dess former kan vara svårt att upptäcka till och med inför de närmsta,så ja,vad är det som hänt i familjen?

Ja, incest är bannemig det är det enda som förklarar allt, O har förgripit sig på flickorna i många år och nu var detta på väg att komma fram, och den skammen skulle enligt O vara värre än döden.

Och den som säger ”Neeej inte O det skulle han aldrig....... ” Nä, tror ni att några anhöriga tror det om sina släktingar/vänner. Likväl händer det hela tiden i alla samhällsklasser.

Allt annat verkar så otroligt ofattbart men detta scenario skulle förklara en hel del.
Citera
2018-05-12, 07:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vigusa
Har svårt att förstå ditt resonemang här,tycker inlägget är väldigt osammanhängande.
Att Oskars familj har en högre klass och att Hanna kan ses som en lycksökare är nog något du fått om bakfoten,finns inga belägg för det.

Pappa Brenton (eller farbror) verkar inte lida brist på kapital.
Citera
2018-05-12, 07:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Missan27
Du behöver tydligen bevis. Pianofröken har ett mejl från Oskar om just den dagen. Om Skärstorsdagen.
Så kafferep behövs inte. Pianolärarinnan är inte typen för kafferep.

Mejlet från Oskar:
OK, skulle det gå på torsdag förmiddag i påskveckan (eller är skärtorsdagen vigd åt annat kanske…. )
’häln.s

Oskar

Ja, men alltså? Är det endast JAG som reagerar på detta?
För det första(främst!)kommentaren, den är böjd och vigd åt karlar på ett verkstadsgolv, men hur kunde Oskar, han den "akademiske", hänge sig åt sådana "böjelser"?
Så där uttrycker sig enbart en låg person inom det lägsta(arbetarskiktet/ underklasskiktet).
Det förvånar mig och det överraskar mig att du själv inte reagerat/ reagerar?

Sedan denna "hemmasnickrade förkortningen" på det, men skall en(man!)sätta allt detta i ett slags "samband"?
Det där är främst ett "Arbetarspråk", men även är det mycket aggressivt och därtill innehåller det även en mycket dålig kvinnosyn.
Vad f- n svarade du egentligen på det där?
Det där är mycket intimt... det där är långt över "gränserna":-/
Du skulle alltså, och detta som då kvinna varandes, på Skärtorsdagen, flyga till Blåkulla?
Okeeeeeeeej??:-//

Sedan måste jag också få ifrågasätta hela denna Institutionen(?) och som "Lunds universitet" verkar vara när och då när de redan tycks ha firat nyårsafton 2018.
WTF, liksom?
Det stod liksom och det framgick i Oskars ansökan om "nedsatt arbetstid" och han, Oskars, chef, godkände det.
Senast redigerad av manot 2018-05-12 kl. 07:40.
Citera
2018-05-12, 07:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rockkungen
- Dem stunderna av promenader var nog
Hannas sätt att hämta kraft och få andas

Vad gjorde pappa Oskar under tiden?
Gick aldrig flickorna "ut och gick"?
Och vad gjorde pappa Oskar under tiden mamma Hanna var "ute och gick"?
Mamma Hanna uppgav ju frihetsbehov i jobbansökan... detta fick hon tydligen och det även utanför jobb?
Citera
2018-05-12, 08:29
Medlem
2/2 syskon, Lisa och Oskar, uppvuxna under samma tak, och, och får man förmoda, med samma värderingar, får vitt och i sin tur skilda barn, dessa båda syskon på varsina håll MYCKET framgångsrika.
Så här ter sig livet för deras respektive barn:
Oskars barn A girl has nothing to say och är bored, tas ur skolan som 11- åring och hennes syster, Oskars yngsta dotter, tas ur skolan som 10- åring.
Lisas enda barn mästrar vuxna på Twitter och svär och lever allmänt Djävulen och är för sin ålder, nu 17 år och därmed bara tre år äldre än sin kusin Agnes, Agnes nyss tillsammans med sin tre år yngre syster mördad av sin förälder, eller detta av sina båda föräldrar, extremt utagerande, styr och ställer och talar om för vuxna och hela den övriga världen också var skåpet skall stå någonstans.

Ena här dottern A girl has nothing to say
Ena här dottern stridbar Feminist.
Dessa båda döttrar barn till två syskon, men inte ens här en röd tråd utan svart och vitt?

Oskars systerdotter på Twitter:
Läs!! För fan jag skiter i om din bror blir kränkt för att jag säger att han med största sannolikhet bidragit till våldtäkt! Mina systrar dör för i helvete!!
Oskars egna döttrar: I alla fall Hasse Aro och han som ett slags språkrör och då detta utåt beskrev dessa hans Oskars flickor som "välartade".
grovt våld med personskador var massmedias rapporteringar kring dessa båda döttrarna/ flickorna.

Linnea, dotter till Lisa, lever, styr och ställer med vuxna på Twitter, svär och domderar och är en rabiat feminist,
Agnes och Moa, döttrar till Oskar, är döda, mördade, lillebror Oskar och hans fru Hanna är mördarna, innan dessa redan välartade flickorna mördades så var de just välartade.

"Kronisk trötthet", men den "diagnosen" och som inte ens finns sattes på en 10- årig flicka av en kvinnlig rektor i Bjärred.
Och när väl den diagnosen alls på en vuxen "kan sättas" så ska det gå MINST 10 år. Moa fick bli 11 år, men fick "diagnosen" av sina föräldrar som 10- åring.
Moas tre år äldre syster fick samma trötthetsdiagnos flera år tidigare, även den satt tillsammans med samma skolas team.
Nu är båda döda, MÖRDADE, men rektor känner att hon i hjärtat inte hade kunnat göra annorlunda med denna familjen med åratal av kris och detta inne i familjen.

Men vilka äckliga ungar Agnes och Moa måste ha varit med tanke på vad deras föräldrar tvingades göra?
Fy fan för barn som Agnes och Moa och stackars deras båda rektorer och hela skolledningen där i Bjärred!!
Här är flickkusinens Twitter:
https://twitter.com/feministtecknet
Så här beskriver den flickan sig själv:
Feminist, atheist, antirasist, politiskt aktiv och djurrättsaktivist Ta det eller lämna nu. Tack tack
Hennes tre år yngre kusin Agnes och innan denna mördades beskriver sig på Instagram som agnesisbored och A girl has nothing to say.

Hur farligt lever egentligen nutida och framtida barn kring brentonhenkows med tanke på både det sociala arvet och det genetiska arvet med tanke på Storrektor Margaretas uttalande om ofattbar svår fysisk sjukdom
MÅTTE nu bara obduktionerna av dessa mördade flickorna bli offentliga så allt och hela SANNINGEN komma detta i dagen med hur ofattbart fysiskt svårt sjuka dessa skoleleverna var och så att rektor och hela skolledningen där i Bjärred få upprättelse!
Senast redigerad av manot 2018-05-12 kl. 09:02.
Citera
2018-05-12, 08:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Vi som tror på Rockkungen, och har fått betydligt mer info i PM, vill få höra mer också i tråden om vad hen vill berätta. Det gäller alla postare som har personlig anknytning till familjen Henkow.
Ex Missan27 (som blivit kallad psykopat ikväll ).

Hon är ju en postare som uppger att hon träffat alla i familjen, vissa flera gånger under längre tidsrymd. Hennes redogörelser för sina iaktagelser är den enda personbeskrivningen av Moa vi har här. Det enda vittnesmålet om flickan Moas ord som går att hitta - det finns inget på nätet, ingen annan har beskrivit henne så tydligt. Ingen annan kunde heller klart och tydligt svara att Agnes inte var helt rullstolsburen under sina 2 1/2 års hemundervisning.

Det är helt obegripligt att vissa inte kan förstå att folk har olika verbal tangentdiarre' - ser ni inte vad Rockkungens texter innehåller?
Tomma tunnor skramlar mest - långt ordbajseri behöver inte säga mer.
(Det gäller även mig ja ). Korta formuleringar räcker långt och är ibland det enda man kan eller vill lämna ut.

Har O och H lämnat även info direkt till sina anhöriga i avskedsbrevet? Om något som polisen inte nämnde? Något som påverkar anhöriga mycket?
Det finns definitivt flera bottnar i denna tragedi - bottnar som vi inte känner till och kanske inte ens kan föreställa oss. Om vi sammarbetar och nystar med allas olika specialkompenteser och erfarenheter kanske vi kan komma en liten bit till.

Det var väldigt bra inlägg citerade ovan.
Den här tråden är en studie i hur folk kan bete sig mot varandra när man tappat rim och reson.
Samma personer som undrar varför folk krigar och dödar varandra - begår verbala karaktärsmord i denna tråd. Det blir som en sekt till slut.
Jag håller med - det får vara nog nu. Det räcker nu. Stopp!
Höj varandras kunskap istället för att racka ner på den.

Allt det där låter såklart väldigt fint om det inte vore för att det döljer en hel soptipp av hyckleri. Du väljer att racka ner och vara nedlåtande mot inlägg och skribenter du ogillar och du väljer att försvara inlägg och skribenter du gillar. När andra gör samma sak blir du sur och håller falska brandtal för att vi ska vara vänligare mot varandra. Endast avsett att skydda någon vars information överensstämmer med vad du själv tycker. Djupt ohederligt och hyckleri när den är som värst. Börja med att föregå med gott exempel innan du tar till brösttoner!

Beträffande PM ger jag ingenting för det som inte kan förmedlas i tråden. Det blir inte mer sanningsenligt för att man endast låter en mindre medhållande skara syna det som man har att skriva. Tvärt om. Om det är nåt som blir sekteristikt så är det väl just små PM-grupper som väljer att klia varandra på ryggen utan insyn från sunda och förnuftiga invändningar. Sen är det bra att veta vilka som tenderar att hänfalla till dessa sekteristiska beteenden så att all info dessa lämnar kan filtreras och tas med en mycket stor skopa salt.
Citera
2018-05-12, 09:07
Medlem
Vad menar Hasse Aro här med "välartade flickor"?
Och Tilde ser ju helt förstörd ut!
https://www.tv4play.se/program/nyhetsmorgon/3952698
Men "välartade", och nu mördade?
Och dessutom säger han, han ansiktet utåt i Sverige, att flickorna var ju inte dödssjuka.
Men "välartade"?
Välartad:
Synonymer till välartad
väluppfostrad, ordentlig, belevad, präktig, skötsam, duktig, rejäl; lovande, hoppingivande

https://www.synonymer.se/sv-syn/välartad

Tragedi:
Synonymer till tragedi
sorgespel, drama
sorglig händelse, katastrof, olycka; sorgligt öde
motsatsord
komedi

Så innan flickorna dödades av sina föräldrar så levde de i en komedi?

Så döttrarna, flickorna Agnes 14 år och Moa 11 år, var "välartade".
Men detsamma kan ju inte sägas om deras flickkusin, hon mycket grov i munnen och lär vuxna på Twitter vad dessa ska tycka och tänka och detta inte.
Svordomarna här formligen haglar och det utifrån ett politiskt perspektiv/ ställningstagande alltmedan Agnes uppvisade en skygg sida och Moa tystades ned.

Inte ens här en Röd tråd, utan verkligen svart och vitt.
Vem styrde de här två flickornas uppfostran?
Hur fan kan man och som här Hasse Aro ens beskriva dessa då mördade flickorna som "välartade" och varför gör någon ens det?
Senast redigerad av manot 2018-05-12 kl. 09:21.
Citera
2018-05-12, 09:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Stämmer bara bra. Här om dagen var dom kärnfriska i ena inlägget, för att i påföljande medge att ett var mycket sjukt.

Jag tror att hen menade ”ofta” sjuk på slutet. Mådde illa, spydde..
Citera
2018-05-12, 09:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av manot
Sedan jag skrev detta har det framkommit att Oskar, med Agnes, var de ur familjen och som "setts senast"(i övrigt känner jag igen en seriös släktforskare när jag ser en).
Men från när räknas detta "Senast sedd"?

Jag hittade också ett livstecken från Hanna och som jag inte tror någon postat tidigare?
Det gäller ett "gilla" på ett inlägg från "Trädgårdsbutiken Flädie" postat den 9 november i fjol att den butiken i Bjärred På söndag 12/11 öppnar vi plantskolan en timme senare än vanligt pga inköpstripp. Välkommen kl 11-15!
Jag ser dock inte när Hanna skulle ha "gillat" detta.
Länk dit: https://piceland.com/view/BbRWZ6PnynA
Inga inlägg och 0 överallt, men det ser jag flera andra där också har så det säger förmodligen inte så mycket.

TACK!

Fint att se att Hanna gillade blommor.

Hon måste alltså ha gillat det inlägget här någon gång efter den 9 november?

Stämmer det att O spred ut ett rykte att hon var hos prästen? I så fall hittade han på.
Citera
2018-05-12, 09:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NilsHlt
Det är också förvånande att så många på fb i stort sett inte har lyckats gräva fram nånting som är verifierbart. Inte nog med att fallet i sig är unikt, det är också unikt hur det hanteras och utvecklar sig, dvs på 4 månader har ingenting framkommit.
Häpnadsväckande och obegripligt. Kan det vara något annat än av respekt för övre medelklass??? Är ju bra att journalisterna visar respekt iofs, men då borde det gälla alla mördare och mördade barn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in