2018-05-09, 20:38
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rockkungen
- Läs lagfarten sen så ser du etc vad det såldes för
- och vilket höjt pris det säljs för nu

Citat:
Ursprungligen postat av Elli09
Men snälla det är inte på grund av ekonomisk vinning från Os släkts sida...bara att det var känsligt att sälja just nu😎
Tyckte du inte själv för ett par inlägg sedan att det var osmakligt att sälja det redan efter 4 mån.?

Nej som jag sa jag är ambivalent kring försäljningen - förstår argumenten både för och emot.

Tydligen ska priset Os pappa köpte det för via sitt företag vara lägre än det förväntade priset eller om det är utropspriset?
Jag har inte tillgång till lagfarten - hur stor skillnad rör det sig om?
Citera
2018-05-09, 20:41
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Det har ju funnits en hel del frågetecken i tråden kring hur arvet skulle fördelas beroende på händelseförlopp och dödsorsaker. Eftersom huset nu är ute på försäljning så verkar dom frågetecknen rätats ut. Det ger svar på dom mest diskuterade frågorna i tråden. För om jag inte har missförstått allt så förlorar en mördare sin arvsrätt. Om det vore så att O är ensam gärningsman så skulle väl inte hans syster ha så mycket inflytande över försäljningen?

Har hon det?
I slutändan avgör ju gms verk vem som ärver, som du mycket riktigt säger.
Hon kan ju som en anhörig med kraft och driv i steget ha tagit på sig jobbet om det är så. Även om on inte skulle få ärva i sluttampen
Citera
2018-05-09, 20:41
Medlem
Citat:
Det har ju funnits en hel del frågetecken i tråden kring hur arvet skulle fördelas beroende på händelseförlopp och dödsorsaker. Eftersom huset nu är ute på försäljning så verkar dom frågetecknen rätats ut. Det ger svar på dom mest diskuterade frågorna i tråden. För om jag inte har missförstått allt så förlorar en mördare sin arvsrätt. Om det vore så att O är ensam gärningsman så skulle väl inte hans syster ha så mycket inflytande över försäljningen?
Det är inte Os syster det är Os far han köpte huset för ca 3 veckor sedan. Vet ej varför det framkommer att Syster står för det företaget.Det är ett stort företag som har sitt säte i Stockholm.
Citera
2018-05-09, 20:42
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:

Det kan ju vara så att hon erbjudits att köpa ut Hs anhöriga av dem själva. Oavsett hur det fördelar sig när ev utredning blir klar så måste ju dödsboet hanteras.
Citera
2018-05-09, 20:44
Bannlyst
Citat:
Men snälla det är inte på grund av ekonomisk vinning från Os släkts sida...bara att det var känsligt att sälja just nu😎
Tyckte du inte själv för ett par inlägg sedan att det var osmakligt att sälja det redan efter 4 mån.?

Om det va osmakligt att sälja de efter 4 månader, varför säljs de då nu?
Citera
2018-05-09, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Nej som jag sa jag är ambivalent kring försäljningen - förstår argumenten både för och emot.

Tydligen ska priset Os pappa köpte det för via sitt företag vara lägre än det förväntade priset eller om det är utropspriset?
Jag har inte tillgång till lagfarten - hur stor skillnad rör det sig om?
Men lita inte på Rockkungen.Os får försökte göra det så smidigt som möjligt för alla inblandade.Men så finns det de som vill ha mer 😎 Os släkt ville det skulle stå tomt åtminstone tills alla frågor är utredda..
Citera
2018-05-09, 20:46
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Det är inte Os syster det är Os far han köpte huset för ca 3 veckor sedan. Vet ej varför det framkommer att Syster står för det företaget.Det är ett stort företag som har sitt säte i Stockholm.

Finns det fler likaartade företag i familjen?
Det företag som var registret på Os hemadress hade endast två styrelseledamöter som kanske också var lika stora delägare. Det var grundat 1972 och omsatte drygt ½ miljon. Det har ny adress på Os systers hemadress.
Citera
2018-05-09, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rockkungen
- Läs lagfarten sen så ser du etc vad det såldes för
- och vilket höjt pris det säljs för nu

Enligt mäklarstatistik över Lomma är det ett rimligt pris för den villan. Villapriserna har stigit så huset var en bra investering. Eller vad exakt är det du menar?
Citera
2018-05-09, 20:49
Medlem
Citat:
Om hon inte redan köpt huset.
Citera
2018-05-09, 20:49
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Men lita inte på Rockkungen.Os får försökte göra det så smidigt som möjligt för alla inblandade.Men så finns det de som vill ha mer 😎 Os släkt ville det skulle stå tomt åtminstone tills alla frågor är utredda..

Citat:
Ursprungligen postat av Banannn
Om det va osmakligt att sälja de efter 4 månader, varför säljs de då nu?

Jag håller med ovanstående fråga. Om Os släkt ville avvakta men Hs släkt ville sälja - och Os släkt därför köpte ut de andra.
Varför säljer Os släkt då nu efter tre veckor - när de från början uppgav att de ville vänta?

Köpte de inte huset för att just inte sälja nu?
Citera
2018-05-09, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kost27
Om hon inte redan köpt huset.
Varför skulle H;s anhöriga sälja till henne om inte hon var en av delägarna i dödsboet. Det är bara en sån som kan begära ett skifte.
Citera
2018-05-09, 20:58
Bannlyst
Citat:

Om nu Oskars släkt ville de skulle stå tomt, och Oskars far köpte de för 3 veckor sedan.

Då låter de inte som Oskars släkt ville de skulle stå tomt, eftersom de är till försäljning nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in