2018-05-09, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elli09
Här jag ingen anledning att uppge?? Jag vet att det tömdes.Men allt hann tyvärr inte komma med ! Men googla gärna på vad jag länkade så kanske du förstår och blir något klarare om vad som försiggår.

Oskars syster äger alltså via deras gemensamma företag huset. Och säljer det nu. Men det måste väl vara förankrat hos Brentons?
Citera
2018-05-09, 21:20
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Banannn
Då är inte huset sålt till Oskars far, utan
Oskars och Hannas föräldrar äger det ännu.

Dödsboet alltså? Varför står det på företaget? Adressändring? Är det någon inom familjen som sköter dödsboet eller någon utomstående? Förvirrande just nu!
Citera
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Nej det saknas inte likvida medel...

Varför säljs Os och Hs hus i Bjärred nu?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
Hur kan det då stå på företaget?
Skatteverket ingen familj som skulle bo där etc.Om det vore för något annat så hade det väl stått på L H.Om det står på Företaget så drabbades ju inte han indirekt av att behålla det på oviss framtid...
Citera
2018-05-09, 21:21
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Tydligen är det Os far som köpt huset och betalar de löpande driftskostnaderna.

Man behöver inte köpa hus ur dödsbo för att kunna betala löpande utgifter för det samma.
Citera
2018-05-09, 21:23
Medlem
Citat:
Snälla Solglitter det handlar inte om att tystas ner 😎Tycker du inte själv huset kom ut lite tidigt till försäljning...utredning är fortfarande inte klar.Någon som hade möjlighet försökte förhindra, förhala processen ett tag och nu är INTE detta heller bra.

Jo, det är oväntat tidigt. Jag förstår att det måste finnas skuld och konflikter i detta. Knappast möjligt med gemenskap och tolerans mellan anhöriga efter (och troligen inte heller före) en sådan extrem handling.
Citera
2018-05-09, 21:24
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Skatteverket ingen familj som skulle bo där etc.Om det vore för något annat så hade det väl stått på L H.Om det står på Företaget så drabbades ju inte han indirekt av att behålla det på oviss framtid...

Då är alltså Br*ntons ute ur bilden? Kanske finns kryphål bland så många jurister.
Citera
2018-05-09, 21:25
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:

Om man gör reavinst på försäljningen dvs säljer för betydligt mer än man köpt det för, måste väl även ett företag göra denna reavinstbeskattning.
Eller kan man kvitta sådana reavinstskatter i ett företag mot annat?

Vem äger Björstigen 3 i Bjärred?
Vem säljer Björstigen 3 i Bjärred?
Citera
2018-05-09, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Banannn
Då är inte huset sålt till Oskars far, utan
Oskars och Hannas föräldrar äger det ännu.

Ja så kan man ju säga 😎Men huset står kvar på nu Os gamla företag. Detta måste ha ändrats idag.Hade PM kontakt med en här inne 26 April tror jag det var.Vet ej vårt vederbörande har tagit vägen.Men hen kan säkert bekräfta mina uppgifter.
Jag har ingen anledning att sitta här att spekulera som många andra här inne 😎
Citera
2018-05-09, 21:27
Medlem
Citat:
Man behöver inte köpa hus ur dödsbo för att kunna betala löpande utgifter för det samma.

Riktigt, men betänk då vilka diskussioner mellan dessa parter som då erfordras vid varje räkning som dyker upp .
Citera
2018-05-09, 21:29
Medlem
Citat:
Då är alltså Br*ntons ute ur bilden? Kanske finns kryphål bland så många jurister.
Jo Bre***n är med.Det står ju säkert nu då på OHs utbildning igen.Jag vet faktiskt inte riktigt vad som hänt men får säkert mer svar i helgen varför det åter står på Ohs utbildning igen.
Men nu är bägge familj.involverade i försäljningen.
Citera
2018-05-09, 21:30
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Riktigt, men betänk då vilka diskussioner mellan dessa parter som då erfordras vid varje räkning som dyker upp .

Därför låter man en utomstående sköta just detta. En utomstående jurist.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in