2018-04-16, 07:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Ni kan väl träffas där och ta en groupie, det skulle vara bra för tråden. Då vet vi båda att ni bor i närheten i alla fall. Mer än så bevisar inte vare sig bilden eller ifrågasättandet av den.
Återigen bevisar det du skriver vem du är som människa. Två barn dödades. Skulle jag ljuga om tavlan ? Ja du hade säkert ljugit. Har man inte respekt för människoliv så ljuger man. Ellie är tyvärr båda lögnare och lat. Känner hon Oskar via jobbet så bor hon säkert i Lund el Malmö. Men åker inte dit och ljuger om att det är nerdragit. Och att tavlan inte finns
Citera
2018-04-16, 07:49
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Missan27
Tavlan är tyvärr placerad där av en nära anhörig till Oskar Henkow. Inte av Hanna, Oskar.
Anhöriga har varit där och skrivit den lappen på brevlådan som var snäll. Men tavlan är makaber.

Vet du med säkerhet att det är en nära anhörig till O?
Citera
2018-04-16, 07:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av afKnollentott
Då får "vi" ställa "vårt" hopp till Stehlitz. Hen lovade igår kväll att erlägga rapport angående tavlan, idag - bara för att stilla MIN oro....

Tror Stehlitz är mer trovärdig !
Citera
2018-04-16, 07:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elli09
Tror Stehlitz är mer trovärdig !
Ja därför går han inte förbi huset och kollar......
Citera
2018-04-16, 07:56
Medlem
Citat:
Jag börjar bli arg och sur. Det är fräckt att tro att tavlan är Photoshop och att jag ljuger och lurar. Du verkar bo i närheten av Bjärred. I stället för kasta ur dig fräcka lögner om att jag ljuger så åk dit och ställ dig på gatan och titta in upp. Blir arg på hysteriska människor som ljuger. Neurotiskt beteende

God morgon,
Jag vill bara tack dig för att du står ut. I slutet av den här tråden så är vi bara några idioter kvar. Förstår dem som gett upp och väntar på polisens uttalande istället. Avd.9 blev chockad när tavlan faktiskt stod där den stod och började sitt arbete för att tvätta bort dess betydelse. Vi vet i alla fall att den stod där. Jag reflekterar över dess budskap. En förälder som vill skapa en kärleksfull atmosfär i barnens rum. Kanske så sent som i höstas när den såldes på Mio. Därför är det verkligen beklämmande när någon samtidigt påstår att morden planerades då. Elli09 blev säkert bara bestört att få veta tavlans existens. Huset är tömt på allt som familjerna ville dela upp men att någon ville lämna den kvar. Jag tror fortfarande att det inte är någon anhörig utan en rejäl städerska eller flyttkarl med egna barn hemma, någon med civilkurage som ansåg att tavlan hade ett budskap till omvärlden.
MVH
Myshkin
Citera
2018-04-16, 08:01
Medlem
McMays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Jag är kvinna men i det här fallet känner jag att det inte är rätt att ”halshugga” bara O. H har varit delaktig, men bakom kulissen.

Så kan det absolut vara. En till synes vek och undfallande person kan definitivt ’styra’ med sin hjälplöshet och på så sätt vara den drivande eller primärt sjuke som alla i familjen sas utgår ifrån och känner att de måste tillfredsställa.
Det har jag själv sett exempel på irl.
Citera
2018-04-16, 08:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CountMyshkin
God morgon,
Jag vill bara tack dig för att du står ut. I slutet av den här tråden så är vi bara några idioter kvar. Förstår dem som gett upp och väntar på polisens uttalande istället. Avd.9 blev chockad när tavlan faktiskt stod där den stod och började sitt arbete för att tvätta bort dess betydelse. Vi vet i alla fall att den stod där. Jag reflekterar över dess budskap. En förälder som vill skapa en kärleksfull atmosfär i barnens rum. Kanske så sent som i höstas när den såldes på Mio. Därför är det verkligen beklämmande när någon samtidigt påstår att morden planerades då. Elli09 blev säkert bara bestört att få veta tavlans existens. Huset är tömt på allt som familjerna ville dela upp men att någon ville lämna den kvar. Jag tror fortfarande att det inte är någon anhörig utan en rejäl städerska eller flyttkarl med egna barn hemma, någon med civilkurage som ansåg att tavlan hade ett budskap till omvärlden.
MVH
Myshkin
Jag kommer stå ut. Tavlan fanns inte där i slutet av januari så det är inte nån i familjen som har ställt den där. En städerska skulle inte våga göra sånt på egen hand. Eftersom anhöriga har varit där och skrivit lappen på brevlådan är det nån anhörig som har ställt den där. Tyvärr en anhörig till Oskar. En som bor nära Skåne. En som tror på hokus Bokus. Elallergi etc.
och såna som Ellie som nästan verkar vara kär i Oskar har svårt att acceptera det. El. alla ME anhängare
Citera
2018-04-16, 08:09
Medlem
Citat:
God morgon,
MVH
Myshkin
Det är ingen civilkurage . Tyvärr bara vrickat. I huset har två barn dödats. Och tyvärr även Hanna. El har hon blivit manipulerat till dådet pga en allvarlig fysisk sjukdom som försvagade henne båda fysiskt och psykiskt. Hanna var en mjuk person som aldrig skulle göra sina barn illa. Det vet jag
Citera
2018-04-16, 08:10
Bannlyst
Citat:
Ser att det inte tillkommit nya fakta sen i går. Fast egentligen lär det inte göra det om inte polisen delger oss mera.

Måste dock rätta till DIN upplevelse om skolans letande:

Moas lärare ringde på dörren EFTER lunch. Enligt rektorns uttalande var de inte oroliga. Funderade på om familjen var bortresta.

Klockan 15 larmade O chef polisen.

Rektor nämnde också att Agnes hade ett inplanerat möte i skolan första veckan. Detta möte hade hon haft kontakt med EN av föräldrarna om i december.

Bara så enkelt är det om man lyssnat på vad rektorn sagt till media.

Och där gjorde du bort dej igen.

Läs vad Rektorn har sagt i intervjun.

Citat aftonbladet
"En lärare skulle hållit lektion med en av flickorna på eftermiddagen på tisdagen men när hen ringde på öppnade ingen. Vi blev fundersamma redan där men vi tänkte att de hade åkt bort över nyår. Vi försökte ringa men fick inget svar på någon telefon, säger Margareta Strand Karlsson.

Rektorn säger att läraren uppmanades att fortsätta söka föräldrarna. Man ringde dock inte polisen."

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Mg1Py5/larare-ringde-pa-hos-familjen-i-bjarred-fick-inget-svar
Citera
2018-04-16, 08:24
Bannlyst
Och nu har du FEL ännu en gång, i din febrila jakt på mina inlägg.

Jag gratulerade Missan27 helt öppet i tråden, och sa även att det blev precis väldigt jobbigt för två andra skribenter.
Jag tycker helt klart att hennes trovärdighet ökade markant.
Hon har gjorde ett strålande jobb för att bevisa att hon hade rätt.
Och jag njöt av att se hennes bilder.

Mitt inlägg togs senare bort.

Nu får du nog kamma till dej, och börja jaga nån annan istället, eller hitta nått bra om du vill trycka dit mej.
Ge dej nu.

Citat:
God morgon,
MVH
Myshkin
Citera
2018-04-16, 08:25
Medlem
Citat:
Jag kommer stå ut. Tavlan fanns inte där i slutet av januari så det är inte nån i familjen som har ställt den där. En städerska skulle inte våga göra sånt på egen hand. Eftersom anhöriga har varit där och skrivit lappen på brevlådan är det nån anhörig som har ställt den där. Tyvärr en anhörig till Oskar. En som bor nära Skåne. En som tror på hokus Bokus. Elallergi etc.
och såna som Ellie som nästan verkar vara kär i Oskar har svårt att acceptera det. El. alla ME anhängare

Det här är på gränsen till absurt ! På både Os och Hs sida är det släkt med mer intelligens en så.Du påstår att en släkting till O skulle ställt dit tavlan ?? Dina inlägg saknar för övrigt någon substans öht ! Hur skulle du veta att någon Anh skulle placerat den där ? Tror inte de befattar sig med sådana stupiditet öht.
Citera
2018-04-16, 08:33
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Och där gjorde du bort dej igen.

Läs vad Rektorn har sagt i intervjun.

Citat aftonbladet
"En lärare skulle hållit lektion med en av flickorna på eftermiddagen på tisdagen men när hen ringde på öppnade ingen. Vi blev fundersamma redan där men vi tänkte att de hade åkt bort över nyår. Vi försökte ringa men fick inget svar på någon telefon, säger Margareta Strand Karlsson.

Rektorn säger att läraren uppmanades att fortsätta söka föräldrarna. Man ringde dock inte polisen."

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Mg1Py5/larare-ringde-pa-hos-familjen-i-bjarred-fick-inget-svar

Jag kan förstå om man har olika teorier men att inte kunna förstå en skriven text - läraren var dessutom där på eftermiddagen och Os chef larmade polisen vid 15-tiden. Är övertygad om att chefen och skolan haft kontakt på em.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in