Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-02-09, 19:24
  #15229
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Och vad den skvallersugna pianolärarinnan säger tar jag med ett helt lastbilslast med salt, kort sagt jag tror inte ett smack på att det var som hon framställde det, det är en klar efterhandskonstruktion och en djävla överdrift av någon som vill stå i händelsernas centrum ett litet tag.

Dessutom tycker jag att ditt hetsande mot OH är förbannat osmakligt och helt taget ur luften, det finns inget som stödjer din hetsjakt på honom, du borde rikta dina blickar mot den osynlige HB istället om du vill hetsa mot någon.

Nja.. Mördar man barn och regisserar en tillhörande film..

Någon som har en bild på HB?
Övrig info lägger jag på minnet tills de bekräftats. Det brukar faktiskt vara den dominerande som syns, medan övriga vittrar sönder.
Citera
2018-02-09, 19:30
  #15230
Medlem
wendy1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Och vad den skvallersugna pianolärarinnan säger tar jag med ett helt lastbilslast med salt, kort sagt jag tror inte ett smack på att det var som hon framställde det, det är en klar efterhandskonstruktion och en djävla överdrift av någon som vill stå i händelsernas centrum ett litet tag.

Dessutom tycker jag att ditt hetsande mot OH är förbannat osmakligt och helt taget ur luften, det finns inget som stödjer din hetsjakt på honom, du borde rikta dina blickar mot den osynlige HB istället om du vill hetsa mot någon.
Varför skulle folk här i tråden vara mer trovärdiga med sitt skvaller? Folk som aldrig ens träffat nån i familjen överhuvudtaget?
Pianofröken har ju träffat familjen många ggr och har nog mer kött på benen än de flesta. Att man vill berätta hur man upplevt familjen behöver inte betyda att man vill vara i centrum eller skvallra, utan det är ju mer troligt att hon känt att något var fel med familjen och då vill att det kommer fram nu när något så makabert har hänt. Något VAR ju väldigt fel. Hon har säkerligen pratat med polisen också.
Varför skulle det för övrigt vara mer okej att hetsa mot mamman? Vissa verkar hysa en förkärlek för denna pappa.
Det säger en del.
Citera
2018-02-09, 19:32
  #15231
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
Nja.. Mördar man barn och regisserar en tillhörande film..

Någon som har en bild på HB?
Övrig info lägger jag på minnet tills de bekräftats. Det brukar faktiskt vara den dominerande som syns, medan övriga vittrar sönder.
Tänk så enkelt det vore att få slut på detta spekulerande. Varför inte någon anhörig går ut och säger vad som skett och vad för sjukdom flickorna led av. Då vore spekulerandet slut på nolltid. Men jag tror inte de kan för sanningen är säkert förskräcklig. Man kan tycka vad man vill men OH och HB var inget annat än mördare,barnamördare. Det vidrigaste man kan vara och för det finns inget försvar. Kom inte och skriv om flickornas sjukdom för ingen vet ens om de var sjuka. Trötthet är ingen diagnos det är ett symtom. Det här handlar om barn som hade rätt att leva. Skamligt att ens försöka förstå.OH och HB var inget annat än barnamördare och det är säkert det som gör att anhöriga vill ligga lågt
Citera
2018-02-09, 19:33
  #15232
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
Nja.. Mördar man barn och regisserar en tillhörande film..

Någon som har en bild på HB?
Övrig info lägger jag på minnet tills de bekräftats. Det brukar faktiskt vara den dominerande som syns, medan övriga vittrar sönder.


Av den info vi fått så vet vi att det var två som i så fall regisserade filmen och samverkade i mördandet så du får nog i alla fall försöka nyansera din hets något.
Citera
2018-02-09, 19:40
  #15233
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
Han hade mål utstakade. Det var hans liv. Kan tänka mig att han hyste tvivel om hans ansökan. Att räcka till för utnämnandet. Denna anspänning!

Jag tycker det är väldigt egendomligt att TVÅ av TVÅ barn i en familj insjuknar i en knepig sjukdom precis när de börjar frigöra sig från sina föräldrar. Vill ut, få kompisar, lägga upp oändliga selfies med sina BFF, tillhöra en grupp utanför familjen. Tror inte OH klarade av den biten, att vara närvarande i parti och minut. Alltid lättare att barnen är hemma och då utan kompisar. Hmm.. Låt dem bli sjuka, trötta, ointressanta.

Skulle nu en stor utredning ta vid med blodanalyser mm, kanske paniken sköt i taket.
Det är precis vad jag tror. Så länge alla nöjde sig med att diagnosen var trötthet var allt ok. Men nu skulle utredningarna starta och det fick inte ske.
Citera
2018-02-09, 19:41
  #15234
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av angorakatten
Tänk så enkelt det vore att få slut på detta spekulerande. Varför inte någon anhörig går ut och säger vad som skett och vad för sjukdom flickorna led av. Då vore spekulerandet slut på nolltid. Men jag tror inte de kan för sanningen är säkert förskräcklig. Man kan tycka vad man vill men OH och HB var inget annat än mördare,barnamördare. Det vidrigaste man kan vara och för det finns inget försvar. Kom inte och skriv om flickornas sjukdom för ingen vet ens om de var sjuka. Trötthet är ingen diagnos det är ett symtom. Det här handlar om barn som hade rätt att leva. Skamligt att ens försöka förstå.OH och HB var inget annat än barnamördare och det är säkert det som gör att anhöriga vill ligga lågt

Varför skulle dom gå ut och delge främmande människor någon information som rör deras nära anhöriga? Finns väl ingen anledning.

Denna diskussion här känner dom inte till och om, så skiter de väl i den.
Citera
2018-02-09, 19:41
  #15235
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Och vad den skvallersugna pianolärarinnan säger tar jag med ett helt lastbilslast med salt, kort sagt jag tror inte ett smack på att det var som hon framställde det, det är en klar efterhandskonstruktion och en djävla överdrift av någon som vill stå i händelsernas centrum ett litet tag.

Dessutom tycker jag att ditt hetsande mot OH är förbannat osmakligt och helt taget ur luften, det finns inget som stödjer din hetsjakt på honom, du borde rikta dina blickar mot den osynlige HB istället om du vill hetsa mot någon.

Jag uppfattar att ordet hetsjakt är en feltolkning av en åsikt du inte delar. Intressant. Vad enligt dig pekar på HB som drivande i beslutet att alla ska dö?

Livsviljan är stark hos människan. Att ta beslut om självmord och genomföra det är inte så enkelt som på planeringsstadiet. Det har vi sett i andra fall där, där man kommit överens om att dö ihop.

Ett uppmärksammat fall är pappan som ville dö enligt planen, och brände upp sina barn i en stuga. Han fegade ur, och hittades på rymmen. I skarpt läge fegar folk ur, och de vill leva. Särskilt om det är som folk påstår i denna tråd, att OH har en karriär som väntar full av möjligheter.

Allt kan vara möjligt. Men att den som dog sist inte var drivande i upplägget ser jag som osannolikt.
Citera
2018-02-09, 19:42
  #15236
Medlem
schtaans avatar
15000+ inlägg i tråden och det har inte kommit nåt mycket längre än i inlägg #2. Bara ett gäng vilda spekulationer & teorier. Polisens utredning lär väl läggas ner och aldrig publiceras iochmed att mördare är död så vad som riktigt hänt lär aldrig komma fram i dagsljuset. Så vad alla väntar på är läckan i utredningen med alla detaljer & förklaringar.
Citera
2018-02-09, 19:48
  #15237
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av angorakatten
Tänk så enkelt det vore att få slut på detta spekulerande. Varför inte någon anhörig går ut och säger vad som skett och vad för sjukdom flickorna led av. Då vore spekulerandet slut på nolltid. Men jag tror inte de kan för sanningen är säkert förskräcklig. Man kan tycka vad man vill men OH och HB var inget annat än mördare,barnamördare. Det vidrigaste man kan vara och för det finns inget försvar. Kom inte och skriv om flickornas sjukdom för ingen vet ens om de var sjuka. Trötthet är ingen diagnos det är ett symtom. Det här handlar om barn som hade rätt att leva. Skamligt att ens försöka förstå.OH och HB var inget annat än barnamördare och det är säkert det som gör att anhöriga vill ligga lågt

Detta hade varit polisens uppgift, inte anhörigas, tycker jag. Elli09 skrev att anhöriga och vänner inte kännde till den exakta diagnosen, men att de fick uppgift eller visste att symptomen var kroniskt trötthet.
Citera
2018-02-09, 19:49
  #15238
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av angorakatten
Tänk så enkelt det vore att få slut på detta spekulerande. Varför inte någon anhörig går ut och säger vad som skett och vad för sjukdom flickorna led av. Då vore spekulerandet slut på nolltid. Men jag tror inte de kan för sanningen är säkert förskräcklig. Man kan tycka vad man vill men OH och HB var inget annat än mördare,barnamördare. Det vidrigaste man kan vara och för det finns inget försvar. Kom inte och skriv om flickornas sjukdom för ingen vet ens om de var sjuka. Trötthet är ingen diagnos det är ett symtom. Det här handlar om barn som hade rätt att leva. Skamligt att ens försöka förstå.OH och HB var inget annat än barnamördare och det är säkert det som gör att anhöriga vill ligga lågt

Så enkelt ditt inlägg börjar med en undran sedan avslutar du allt med att skriva hur vidriga föräldrarna är och indirekt säger att anhöriga säkerligen skäms.

Jag ställer frågan till dig. Varför tror DU att anhöriga inte går in i denna tråd och skriver det dom vet?
Citera
2018-02-09, 19:56
  #15239
Medlem
Geggamojas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det ÄR mord! Ingen av oss har ifrågasatt rubriceringen på något sett. Vad tydligen tråden har kommit att handla om är att förstå föräldrarna. Förstå innebär inte att tycka att det är ok. Men nånstans började det handla om hat. Jag sätter punkt för ikväll.
Att förstå föräldrarna är inte trådens ämne som du så enträget vill få det till. Tråden handlar om två barn som mördats av den ena eller båda föräldrarna och alla de tankar och teorier som finns runtomkring. Gå gärna tillbaks där moderatorn Kia skrev i går när tråden låstes upp igen.
Dessa föräldrar hade tid på sig att fundera på vad snacket skulle bli efteråt. Här på FB får man lov att säga vad man anser om mördare om det är ontopic, oavsett vad vissa andra skribenter anser.
Citera
2018-02-09, 19:58
  #15240
Avstängd
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Jag uppfattar att ordet hetsjakt är en feltolkning av en åsikt du inte delar. Intressant. Vad enligt dig pekar på HB som drivande i beslutet att alla ska dö?

Livsviljan är stark hos människan. Att ta beslut om självmord och genomföra det är inte så enkelt som på planeringsstadiet. Det har vi sett i andra fall där, där man kommit överens om att dö ihop.

Ett uppmärksammat fall är pappan som ville dö enligt planen, och brände upp sina barn i en stuga. Han fegade ur, och hittades på rymmen. I skarpt läge fegar folk ur, och de vill leva. Särskilt om det är som folk påstår i denna tråd, att OH har en karriär som väntar full av möjligheter.

Allt kan vara möjligt. Men att den som dog sist inte var drivande i upplägget ser jag som osannolikt.

Dalaröpappan ville aldrig dö, där lurade han dej. Han ville bara hämnas på mamman och när han lyckades med det då var han nöjd. Någon som vill dö ser också till att det sker.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback