Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-02-09, 20:11
  #15241
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Dalaröpappan ville aldrig dö, där lurade han dej. Han ville bara hämnas på mamman och när han lyckades med det då var han nöjd. Någon som vill dö ser också till att det sker.

Han satt i bilen tills stugan tog eld, sedan körde han därifrån mot Öland. När han insåg att polisen skulle ta honom där läste han in ett patetiskt avskedsbrev och gömde sig in en lada. Först när bilen stannade utanför lyckades kräket rispa dit några ytliga skrapmärken.

Han fick livstid. Två små barn innebrändes, en tjej lyckades ta sig ut. Fy för den lede!
Citera
2018-02-09, 20:31
  #15242
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vastmanlanning
Självklart är detta överlagt mord, Om det hade kommit tilll domstol antar jag att det hade föranlett lagens allra strängaste straff, då offren var unga, skyddslösa och i total beroendeställning.

Det är ett fritt land så du får anta vad du vill. Men du får inte dömma någon ohörd. Det får inte ens domstolarna. Det trodde jag alla visste.
Citera
2018-02-09, 20:34
  #15243
Medlem
wendy1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Så enkelt ditt inlägg börjar med en undran sedan avslutar du allt med att skriva hur vidriga föräldrarna är och indirekt säger att anhöriga säkerligen skäms.

Jag ställer frågan till dig. Varför tror DU att anhöriga inte går in i denna tråd och skriver det dom vet?
Nu tror jag ju inte skribenten menade att anhöriga skulle skriva på flashback. Menade nog gå ut med sanningen på annat vis. Men tror som tidigare skribent, att sanningen är för förskräcklig för att de någonsin ska kunna göra det. Spekulationer är nog snällare än sanningen i detta fall.
Citera
2018-02-09, 20:35
  #15244
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Det är ett fritt land så du får anta vad du vill. Men du får inte dömma någon ohörd. Det får inte ens domstolarna. Det trodde jag alla visste.


Ok, jag skrev att jag antar.
Jag har svårt att hitta några som helst förmildrande omständigheter.
Men du har rätt, ingen skall dömas ohörd, det innebär att ingen kan dömas i detta fall, det förstår jag också.
__________________
Senast redigerad av Vastmanlanning 2018-02-09 kl. 20:37.
Citera
2018-02-09, 20:37
  #15245
Medlem
wendy1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Det är ett fritt land så du får anta vad du vill. Men du får inte dömma någon ohörd. Det får inte ens domstolarna. Det trodde jag alla visste.
Självklart kan man som privatpersom döma någon för vad den gjort. Det är inte samma sak som att bli dömd inför lagen.
Citera
2018-02-09, 20:40
  #15246
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Helt sant, man vet inte hur mycket stress man tål förrän man prövas och tåligheten är ju väldigt olika från person till person.

Jag tror ju att det här är en familj som tänjts ut till bristningsgränsen och när det sista negativa beskedet kom om hälsan för HB så brast halmstrået, allt hopp försvann och allt som var kvar var nattsvart mörker.

De fick ju stöd från samhället men uppenbarligen var inte det tillräckligt för att de skulle orka/vilja fortsätta leva.

Ett stort djävla mysterium är det i alla fall, signalerna från de vuxna måste ha tolkats så djävla fel det bara går, därav chockreaktionerna från skolan t.ex, de förstod inte hur illa ställt det var egentligen.

Vad fan var det som gick så fel att det här tragiska måste hända?


Det var inget som ”måste hända”. Det var föräldrarna som valde detta.
Citera
2018-02-09, 20:41
  #15247
Medlem
Jag är oerhört förvånad över alla dessa förstående människor som befolkar denna tråden.
Var är barnperspektivet?
Citera
2018-02-09, 20:45
  #15248
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Det är ett fritt land så du får anta vad du vill. Men du får inte dömma någon ohörd. Det får inte ens domstolarna. Det trodde jag alla visste.
Domstolar kan döma de som är knäpptysta och inte svarar på några frågor. Som de här föräldrarna till exempel gör, men domstolen kan inte komma åt dem. Däremot är allmänheten i sin fulla rätt att döma i detta fall.
Citera
2018-02-09, 20:50
  #15249
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vastmanlanning
Jag är oerhört förvånad över alla dessa förstående människor som befolkar denna tråden.
Var är barnperspektivet?
Ja visst är det märkligt. Två barn har blivit mördade och folk fösöker förstå mördarna. De hade kommit till en gräns och orkade inte mera? Va! Barnamördare är både OH HB vidriga människor. Synd inte en av dem överlevde och fick stå till svars.
Citera
2018-02-09, 20:55
  #15250
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Det började för 5 år sedan och blev klart sent 2017. Hur populärt det är låter jag vara osagt, men barnen var vid inledningen 6 och 9 år. Frågan är om dom verkligen ville höra allt som står på det här pappret eller om dom snällt fogade sig för att göra pappa glad. Men jag håller med om att det inte är ett testamente.
Ett testamente skulle inte heller jag kalla det, annat än om det är ett patetiskt försök att framstå som en omtänksam far. För vad vet vi egentligen om när momsskriften verkligen tillkom? Det är OH själv som anger att den skrevs 2012 och uppdaterades i somras, men hur sant är det? Jag litar inte på denna mördare för fem öre, så min gissning är att han rafsade ihop detta när han bestämt sig för att mörda flickorna, om det nu var i somras eller senare (det går väl att se när han postade den på sin hemsida, antar jag).
Skriften är undermålig på så många sätt att jag inte kan se den som annat än ett hafsverk. Och att måla upp en idyllisk bild av småbarnen som leker med dockor på golvet eller kommer och gullar med pappa i soffan samtidigt som de är nyfikna på moms? Det är bara too much. Ett falsarium från början till slut!
__________________
Senast redigerad av A1HORNYLAD 2018-02-09 kl. 21:05.
Citera
2018-02-09, 20:56
  #15251
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Domstolar kan döma de som är knäpptysta och inte svarar på några frågor. Som de här föräldrarna till exempel gör, men domstolen kan inte komma åt dem. Däremot är allmänheten i sin fulla rätt att döma i detta fall.

Den som är knäpptyst, till och med den som erkänner allt, har rätt att bli hörd och få en försvarsadvokat. Det är så det fungerar i ett rättssamhälle. Dom här föräldrarna påstås ha lämnat efter sig en förklaring både muntligt och skriftligt så det finns andrum att avvakta med domar och fördömanden. Men det finns alltid några bland ”allmänheten” som inte klarar av att förhålla sig till andra människor på ett objektivt sätt. Skvallerkärringar och fingerpekare.
Citera
2018-02-09, 21:00
  #15252
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vastmanlanning
Jag är oerhört förvånad över alla dessa förstående människor som befolkar denna tråden.
Var är barnperspektivet?

De som kan se ur flera perspektiv kan också se en större bild av det hela.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback