Citat:
Ursprungligen postat av
Klota
Precis vad jag befarade,
ångrar att jag ens bemödade
mig.
Samma, gamla dravel jag hört förut. Idioti som inte går att möta för vilket motstånd ni får blundar ni och fortsätter att papegoja. Lättköpta ni är, stackars er som går på så enkel retorik. Kan inte ge ett enkelt svar på er egen tro.
Se er om, läs, möt människor, utveckla er. Im out. Upprepar ett lugnande mantra att ni trots allt är i kraftig minoritet...
Dravel och dravel. Har man minsta kunskap om ekonomi så vet man att en välfärdsstat bygger på att alla eller åtminstone huvuddelen bidrar till den. Ju fler personer utan relevant utbildning som vi tar in desto mer urholkas välfärdsstaten. Jag arbetar inom sjukvården och ser förfallet, det måste nämligen sparas pengar i tider där allt fler har vårdbehov. Ekvationen går inte ihop.
Men visst, tycker man att det är viktigare att hjälpa människor från hela världen till ett bättre liv än att bibehålla eller förbättra välfärden för svenskar så har man givetvis sin fulla rätt att tycka det. Se, det går inte att äta kakan och ha den kvar. Om invandringen bestod av högutbildade så hade situationen varit annorlunda, men så är det inte. Du behöver inte tro på mig, läs officiell statistik på arbetslöshet bland invandrare.