Citat:
Ursprungligen postat av
Klota
En sak jag alltid undrat över, bortsett från min bestörtning över avsaknad av empati, moral, eftertänksamhet samt allmän kunskap om hur ett samhälle fungerar, är den "allmänna mörkläggningen" ni tjatar om. OM nu den fruktansvärda undergång ni uttalar vore sann varför skulle media, politiker, forskare, samhällsvetare och 80 % av Sveriges befolkning mörklägga detta? Varför är det bara 20 %, bevisligen okunniga SD samt övertydligt partiska medier så som fria tider vara de enda som vet "sanningen" om nu samhället står i en pågående, förgörande brand?
Citat:
Ursprungligen postat av
Klota
... Vänligen läs frågan igen och ge mig ett svar!
Din fråga är inte särskilt välavgränsad i sin formulering.
Du skriver (bl.a.): "OM nu den fruktansvärda undergång ni uttalar vore sann varför skulle media, politiker, forskare, samhällsvetare ... mörklägga detta"?
Då de sju gammelpartiernas politiker (vilka varit och är maximalt uppbackade av svenska s.k. journalister)
gemensamt är politiskt ansvariga för den negativa samhällsutvecklingen bl.a. genom att de har importerat en grotesk brottslighet, hundratusentals ej anställningsbara individer inkl. rena analfabeter m.m. -
varför skulle de inte ge järnet för att mörklägga konsekvenserna av sin egen ansvarslöshet??
-----
PS Sett genom mina och likasinnades glasögon är det f.ö. DU (och de, som intar samma ståndpunkter som du) som uppvisar "avsaknad av empati, moral, eftertänksamhet samt allmän kunskap om hur ett samhälle fungerar".