Citat:
Ursprungligen postat av
Qwerty20000
Det är lite så jag tänker också. 2018 kan bli ett svart hål i svensk historia. Bostadsmarknaden kan bli triggern.
Men vad kan jag då göra med kapitalet? Hur kan jag spara bättre? Känns dumt(?) att låta pengarna ligga på ett konto utan sparränta nu. Hur kan det gå för kronan? Tror ni det kan vara rimligt att placera pengarna i tron på fallande krona?
Så har man sagt i 10 års tid i Stockholm. Och det har inte direkt hänt än så länge.
Bli inte lurad av alla negativa som direkt hoppas på en krasch. Det enda som hänt är att vi planat ut på priserna av flera faktorer, där i bland den stagnerande löneutvecklingen i Sverige.
Finns inget än så länge som tyder på en direkt krasch. Vilket är stor skillnad mot en prissänkning som fortfarande är mycket hög jämfört med bara senaste 5 åren av värdeökningar.
Enda staden man urbaniserar till i Sverige är Stockholm. Det är också 2:a största IT hubben i världen för start-ups (Bara Valley är större).
Du har nu perfekt läge att vänta någon månad till och observera utplaningen av priserna. Sen slår du till eftersom du bor i Stockholm.
Eller så gör du som alla negativa och står utanför. Men du kommer få stå utanför hela livet då man alltid pratar om en "bubbla" osv i Stockholm. Även fast de flesta tjänar massor på värdeökningen över tid.