Citat:
Ursprungligen postat av
Qwerty20000
Hej
Har just nu 1.3M kr på banken och vet inte riktigt vad jag ska göra med dem. Tanken var att köpa egen bostad men nu vill jag inte ta den risken med tanke på den skakiga bostadsmarknaden jag personligen tror kommer gå ner under hela 2018 (bor just nu också helt ok i Sthlm och kring Sthlm funderar på att köpa i framtiden).
Hur länge bör jag vänta? Är 2018 ett år att hålla sig borta från BR? Några tips hur jag annars kan spara bättre? Hur tänker ni? Har för tillfället ingen ränta där pengarna ligger.
BRF är en pervers form av ”ägande” så vad du än gör håll dig borta ifrån skiten.
Om du skall in i en BRF så välj en gammal och gå NOGA igenom ekonomin och historien i föreningen.
Se vad som ligger i lån och hur budgeten ser ut.
Titta på gjorda och kommande renoveringar.
Finns det pengar i den yttre och inre fonden för det?
Jag varnar för gamla föreningar som har varit välskötta.
Se exemplet BRF Ida i Malmö.
Från god ekonomi till katastrof för att idioterna i föreningen hade NOLL koll och intresse i vad styrelsen gjorde.
Vad jag säger är att styrelsen kan rövknulla dig och föreningen på 100-tals med miljoner och du fattar inte att du är blåst förens det är kört.
Vansinne detta med BRF.
Nya BRF måste du ge FAN i.
Dessa är ett perverst pyramidspel där byggherren har proppat skiten överfull med lån och dragit med miljonerna.
DU är solidariskt ansvarig för BRF HELA lån samt enskilt för dina egna lånade miljoner.
BRF, dagens pyramidspel!
Lägg pengarna på något annat!
Kolla runt!
Fonder eller vad fan som helst men inte BRF.