Män var män och kvinnor kvinnor och det kände man i luften. Som barn ville man syssla med nått macho yrke. Jag ville skrota bilar har jag fått höra, kan vara p.g.a att jag influerades av Skrotnisse och hans vänner, mysprogram:!
https://www.oppetarkiv.se/video/9533...vsnitt-1-av-13
Varför söker sig kvinnor idag inom bygg, lastbilsförare, sophämtare...? Mycket har vänts upp och ner, sånt här fanns verkligen inte, kvinnan var en mamma, och man visste att alla barn hade fått en uppväxt som man själv fick, det också skapa en sammanhållning, våra föräldrar var lika, så var vi.
Samhällets själva anda gjorde att man fick en normal uppväxt, barn idag får väl höra att man ska vara metrosexuell... Det var inte alls politisk som idag, med batikhäxor, invandrarvurmare, PRIDE. Det var inget informationssamhälle och det fanns ingen anledning till det. Jo idag vet vi så mycket, vi hänger ut politikerna då dom gör fel, men till vilken nytta? Folk fortsätter att rösta fel och göra fel, själv står man och läser nyheter och förargar sig. Sluta läs, för den lilla människan kan inte göra nått ändå, man kommer må bättre när man inte bryr sig vad som händer i världen, man kommer komma närmare 80/90-talet igen.
Välfärdsstaten fungera, det var faktiskt bra att vara sosse i Sverige, alla blev omhändertagna, och sossarna var Sverige-vänner tills ja, dom börja släppa in allt och börja förändra allt.
Det fanns inte en massa dumma regler nånstans och det behövdes inte. Nu har det kommit så mycket mjölksill-regler att man blir dum och detta har förstört ens sätt att vara. Klart nått är bra som förbud mot rökning, men så mycket annat, typ en massa fartkameror, så att man inte kan köra utan att stressa om man kör 3 km/h för fort, en massa gupp överallt, sporter som har förstörts för att "förhindra" skador, eller för att det ska bli fler mål, men då har man förstört nått annat i spelet, typ kreativiteten och spänningen som uppkommer när folk tar saker i egna händer.