• 2
  • 3
2018-01-02, 05:00
Medlem
cacas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av libben
Där har du bra medlemslån hos din bank garranterat.

Du kan ansöka online eller ringa din bank och fråga om råd hur mycket du bör söka på.
I princip så kan du säkert låna 150k för några tusenlappar i månaden till en fördelaktig ränta under 5%.

Här har du en lånekalkyl från nordea.

https://private.nordea.se/#/calculator

Kolla din bank och vad de erbjuder helt enkelt. Det är det absolut smartaste du kan göra i låneväg.
Länsförsäkringar har inte medlemslån vad jag vet.

Citat:
Ursprungligen postat av savier
Du tror det är bättre att chansa på "ett kort" och fråga min bank? (Länsförsäkringar i detta fall),
Kontra mot att köra Lendo för 1 UC?
Du ska prata med din bank, skit i Lendo och co: Lendos samarbetsbanker tävlar inte om ge dig bästa räntan, de tävlar om få så hög ränta som möjligt beroende på din kredithistoria och den risk de är villiga ta, sen är det alltid någon bank som kommer erbjuda lägsta räntan av dessa men oftast är den högre än vad du får betala på banken.

Citat:
Ursprungligen postat av Lasse-Gnesta
Vänta ut anmärkningen och den förfrågan du har, dvs en bit in i februari, kör sedan på lendo
Varför köra på Lendo? Bättre ta kontakt och få en relation med en bank vilken troligen kommer erbjuda bättre vilkor än Lendo.
Vad är Lendos affärsidé tror du? Förmedla lån och helst till personer som har det dåligt redan och desutom får betala en högre ränta då dessa långivare inte lånar ut annars. Men visst sitter man med 29% ränta och kan få ner den till 19% på Lendo så är det bättre, men ännu bättre gå till banken och få 5%.
Citera
2018-01-02, 11:58
Medlem
MsPa1nTs avatar
Vad är din tanke med att ta detta lån? Är det för att täcka skulder du har gentemot kronofogden eller andra lånegivare?
Citera
2018-01-02, 15:01
Medlem
libbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av caca

Det verkar inte bättre tyvär. Byt bank är mitt råd då.
Citera
2018-01-02, 18:10
Medlem
Citat:

Du ska prata med din bank, skit i Lendo och co: Lendos samarbetsbanker tävlar inte om ge dig bästa räntan, de tävlar om få så hög ränta som möjligt beroende på din kredithistoria och den risk de är villiga ta, sen är det alltid någon bank som kommer erbjuda lägsta räntan av dessa men oftast är den högre än vad du får betala på banken.

Varför köra på Lendo? Bättre ta kontakt och få en relation med en bank vilken troligen kommer erbjuda bättre vilkor än Lendo.
Vad är Lendos affärsidé tror du? Förmedla lån och helst till personer som har det dåligt redan och desutom får betala en högre ränta då dessa långivare inte lånar ut annars. Men visst sitter man med 29% ränta och kan få ner den till 19% på Lendo så är det bättre, men ännu bättre gå till banken och få 5%.

Vill man ha en relation med en försäljare så visst går det bra att göra så.
Många banker erbjuder samma ränta om man besöker deras försäljare som via förmedlare då scoringen styr räntesättningen.
Är man orolig att inte få lån alls är det bättre med lendo som kan ge många svar än att gå till sin försäljare som kanske inte godkänner ansökan alls och även om den gokänns kunde det blivit billigare på annat håll. Länsförsäkringar har sina privatlån mest via wasakredit. Bästa ränta 4.45. Jag fick drygt 3.5 på annat håll
Citera
2018-01-04, 21:43
Medlem
saviers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MsPa1nT
Vad är din tanke med att ta detta lån? Är det för att täcka skulder du har gentemot kronofogden eller andra lånegivare?

För att betala av de flertalet små skulder jag har till ohyggliga räntor, samt till viss mån betala av de pengar jag lånat av kompisar. (Även om det leder till att jag får ränta på ett banklån). De har haft sina pengar utlånade väldigt länge nu.
Citera
2018-01-04, 21:44
Medlem
saviers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lasse-Gnesta
Vill man ha en relation med en försäljare så visst går det bra att göra så.
Många banker erbjuder samma ränta om man besöker deras försäljare som via förmedlare då scoringen styr räntesättningen.
Är man orolig att inte få lån alls är det bättre med lendo som kan ge många svar än att gå till sin försäljare som kanske inte godkänner ansökan alls och även om den gokänns kunde det blivit billigare på annat håll. Länsförsäkringar har sina privatlån mest via wasakredit. Bästa ränta 4.45. Jag fick drygt 3.5 på annat håll

Eftersom jag har Länsförsäkringar som bank och de har inga egna lån (LÄNGRE), utan gör allt via Wasa Kredit (Det är väl samma ägare-ish) så kan ju Lendo vara ett "ok" alternativ i och med att Wasa Kredit ingår hos Lendo.
Citera
2018-01-07, 05:20
Medlem
saviers avatar
Nu idag har min sista betalningsanmärkning försvunnit och jag har fått ett nytt kreditbetyg.
Jag landade på 0,4%.
https://www.dropbox.com/s/y1pshrzwhk...ture2.PNG?dl=0

Det är nog rätt bra. Jag ligger nu i kategorin "Mycket bra".
Vad tror ni, kan jag få ett lån på 150.00 med dessa förutsättningar?
Citera
2018-01-07, 12:47
Medlem
saviers avatar
Alltså jag hoppas inte jag blir bannad nu för att jag postar i min egna tråd.
Jag ville bara berätta hur det gick.

Jag blev av med min betalningsanmärkning och valde därför att göra en ansökan via Lendo.
Det var 8 st som gav låneerbjudande "rakt av" innan jag ens han logga in på Lendo.

Låter det gå 24 timmar innan jag väljer någon.
Bäst ränta än så länge är ICA Banken med 5,69%

Jag är därför VÄLDIGT GLAD

PRINTSCREEN https://www.dropbox.com/s/f5p14u1vcj...ture3.PNG?dl=0
Citera
2018-01-07, 22:54
Medlem
Citat:

Sossestuket med att dra på sig kostym och vandra in på bank och tro att man får några pluspoäng där är bara glömma, det var längesen det fungerade.

Bästa är faktiskt Lendo, det är en vanlig förmedlartjänst och inte nishat till dem som har kass ekonomi.

Sedan angående UC så är det många parametrar dem går på , det kan faktiskt hända att du får en
sämre UCscore även fast ff minskar för du jämförs i en annan grupp.

Enda banken jag skulle rekommendera att ringa till är faktiskt JAK, dem kör ett lite annorlunda upplägg när det gäller efterspar

Här finns det mycket att läsa om de olika förmedlartjänsterna samt info ang UCscore mm
https://www.lånforum.se/
Senast redigerad av peckapecan 2018-01-07 kl. 23:02.
Citera
2018-01-11, 19:53
Medlem
saviers avatar
Det bästa erbjudandet stannade på 160.000:- med en ränta på 4,17%.
Detta via SEB.

Jag har idag skrivit på skuldebrevet så det bör rulla in några kronor de närmsta dagarna.
Jag har åtminstonde ännu inte blivit uppmanad att inkomma med anställningsbevis eller dyl.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in