Citat:
Ursprungligen postat av
savier
Vad tror ni är en lämplig lånesumma att söka för?
Helst skulle jag behöva 320.00, men det räcker inte min årsinkomst till.
80-90% sägs som max.
Som minst behöver jag 50.000 , men nånstans runt 150.000 skulle vara "dugligt".
Jag får då bort alla andra lån med HÖGA räntor.
Min årsinkomst bör räcka till runt 212.000 om man tänker 80%.
Vad tror ni som har erfarenhet?
Finns bara ett sätt ta reda på det och det svaret får du här.
Ring banken och boka en tid.
Förberedd dig gärna innan med alla lån, aktuella räntor, avi avgifter mm snyggt och prydligt uppstaplade på en sida. Lägg de dyraste och de som du helst vill lösa först högst upp. Gå in förklara exakt hur det är och att du arbetat bort x skulder och nu vill försöka få ett lån och samla alla skulderna hos banken,
Var tydlig med att du tänker betala lika mycket som idag eller om du vill få ner kostnaden för slippa riskera tvingas ta små Lån.
Får du nej, fortsätt diskusionen med när i tiden de kan bli aktuellt för kunna få ett lån? Ex De kan hänga på att du inte har fast jobb idag. Se till få bekräftat ok, då hör jag av mig och bokar ny tid när jag blivit fastanställd, om 6 månader osv. Var då noggrann att försöka få samma person.
Kollade din UC, lite piss du har en förfrågan från mobillån senaste 12 månader, vore nog bra om den inte fanns där för satt jag på banken skulle jag tänka, vad fan sms lån den senast 12 och nu sitter den och säger den vill ha ett lån av oss och kan ta ansvar och betala mm, hmm?