Citat:
Ursprungligen postat av
AnOldBeginning
https://www.youtube.com/watch?v=SUkdhzXjv1U
Det är väl hur man är som människa. Jag är som dig, vill dra när jag ville ett gäng dagar, så därför skaffar jag inte djur. Vissa skaffa djur för att de älskar djur och tar hand om dom de älskar.
Sen tror jag det är viss skillnad för en utekatt med kattlucka och en innekatt. En utekatt kan stimulera sig själv i alla fall.
Har man en innekatt eller utekatt utan lucka och drar är man ju bara dum i huvudet.
Håller med. Ett par dagar inne funkar dock fint, det hände då och då innan jag skaffade luckan.
Har förresten hund också, och varken katt eller hund hade levt idag om det inte vore för mig. De är nämligen mitt ex's, och när vi separerade kom hon efter några månader på att djuren "inte passade in i hennes livsstil", så hon skulle avliva dom. Jag blev skitförbannad, för tro det eller ej, jag anser att om man skaffar ett djur så har man ansvar för det resten av dess liv.
Jag tog mot min vilja hand om bägge två. Jag är definitivt ingen hundmänniska, men jag har respekt för alla djur och jag behandlar hunden bra. Ni som kallar mig för dålig ägare kan ju försöka leva upp till hur "mina" djur har det, lycka till med det era missfoster.