Citat:
Ursprungligen postat av
2560p
Givetvis är det olagligt, men det är ju en massa saker i det här idiotlandet. Eftersom katten inte kommer fara illa är det bara att bryta mot lagen. Jag är ofta borta en helg eller så, det är inga som helst problem.
Jag hade åkt, katten hade fått vara hemma. Men så är jag en lite mer avslappnad individ än alla curlingidioter som tror att djuren är spädbarn.
EDIT: Jag SKA förresten åka, blir borta två och en halv dag. Inte så att jag darrar inför lagens långa arm direkt.
Självklart KAN katten klara sig själv i en vecka om man ser till att den har mat och vatten. Problemet är ju att katten kan spilla ut vattnet efter en timme, hetsäta upp all mat på en gång, få tarmvred och dö i svåra plågor innan du är hemma igen. Eller så blir den så stressad av att vara ensam och ostimulerad att den börjar hitta på en massa dumheter, äter något den inte borde eller klättrar och hoppar på saker och skadar sig. Då kan det inte gå flera dagar innan den får komma till veterinär.
Man följer inte lagen för att slippa få problem med snuten, man följer lagen för att den är instiftad för djurets bästa. Väljer du att bryta mot den säger du samtidigt att du inte bryr dig ett piss om djuret. Lagen är till för att kunna ta djuren från usla ägare som du, inte för att ge dig böter för att du inte behandlar katten som ett spädbarn.
Sluta ge idiottips folk.